Jump to content
IGNORERAD

Fishing Land


leifen

Recommended Posts

här var leifen just att lämna ett bra tips så är det någon pucko som börjar snacka massa skit om tuktuk mm skärpning för helvete Med vänlig hälsning 69 kvar

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    9

  • Boa52

    7

  • Cavemannen

    6

  • Soengsang

    5

Mest aktiva i denna tråd

här var leifen just att lämna ett bra tips så är det någon pucko som börjar snacka massa skit om tuktuk mm skärpning för helvete Med vänlig hälsning 69 kvar

Jag bad om ursäkt och försökte få det till ett annat snack. men tyvärr blir det ju så här ofta, svara inte här hitta nån annan tråd att gnälla på mej. okej

Link to comment
Dela på andra sajter

Leif har du varit där?

Kanske en liten recension hur det va där? priser, kvalité på fisk  "catch and release" eller ta med hem det man lyckats fånga.

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar att fiska , men att åka till en fiskdamm är lite som att jaga en tjudrad älg.

Tycker jag. 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar att fiska , men att åka till en fiskdamm är lite som att jaga en tjudrad älg.

Tycker jag.

Håller med men har du barn med dej på en sånt ställe kan det ju bli en toppen dag, Lejfen priser om du har

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar att fiska , men att åka till en fiskdamm är lite som att jaga en tjudrad älg.

Tycker jag. 

och hur tycker du att det känns att åka till Thailand för att fixa sig en dam om man är den som i vanliga fall

sitter på bänken hela matchen?

Link to comment
Dela på andra sajter

och hur tycker du att det känns att åka till Thailand för att fixa sig en dam om man är den som i vanliga fall

sitter på bänken hela matchen?

Jag åker inte till Thailand för att fixa dam och har aldrig suttit på bänken i hela matchen i motsats till

dej. Frågor på det ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker inte till Thailand för att fixa dam och har aldrig suttit på bänken i hela matchen i motsats till

dej. Frågor på det ?

inga direkta frågor,men varför är du så tight,jag drog bara en liten jämfört med på ditt hata fish and take grej.sorry,jag mena inte att peta dig i ögat :haha:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

inga direkta frågor,men varför är du så tight,jag drog bara en liten jämfört med på ditt hata fish and take grej.sorry,jag mena inte att peta dig i ögat :haha:

 

konstig jämförelse, samtidigt som den inte stämde nånstans

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar att fiska , men att åka till en fiskdamm är lite som att jaga en tjudrad älg.

Tycker jag.

Kan va rätt bekvämt ibland då man vet att man kan få napp utan större ansträngning 55555

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Åjo små ändringar på tackel kan göra skillnaden på fiasko och succe även i riktigt fiskrika dammar. lägg även på minnet att desto större fisken är ju fler nitar har den gått på! Den blir än svårare att lura nästa gång. Dammar med riktigt stor fisk är oftast svårfiskade trotts hyfsade mängder med fisk..   

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt står på thai, visst vitingar är välkommna, men........det finns en anledning till att det bara står på Thai, eller?

Thai är nog målgruppen, inte lönt att ha utlänningar som målgrupp i dessa trakter, de är oftast för få och absolut för snåla :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 inte lönt att ha utlänningar som målgrupp i dessa trakter, de är oftast för få och absolut för snåla :)

Huvudet på spiken

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai är nog målgruppen, inte lönt att ha utlänningar som målgrupp i dessa trakter, de är oftast för få och absolut för snåla :)

Så tänkte jag först, sen såg jag raden av hytter.......och hur stor och välbyggt allt var....................

jaja det är som du säger........en liten liten del av thai uti landsbyggden där jag är van kommer ha råd med detta..........i våran by så är det nog endast byhövdingen + hans bror som har råd att fiska där.......................

 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Så tänkte jag först, sen såg jag raden av hytter.......och hur stor och välbyggt allt var....................

jaja det är som du säger........en liten liten del av thai uti landsbyggden där jag är van kommer ha råd med detta..........i våran by så är det nog endast byhövdingen + hans bror.................

 

Jo, men Korat är en rätt välmående stad med många medelklass med bra ekonomi.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit där men ej fiskat eller ätit, endast gått en vända och tagit några bilder. Inget ställe som vänder sig till falanger utan mest för thai.

Få kan några engelska ord men priset för att fiska var visst 100b. Tror att spön gick att hyra för  det fanns flera uppställda efter en vägg.

Thaidarlingarna får sköta språket åt er. Vanligaste fisk är mekongmal upp till 10kg 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit där men ej fiskat eller ätit, endast gått en vända och tagit några bilder. Inget ställe som vänder sig till falanger utan mest för thai.

Få kan några engelska ord men priset för att fiska var visst 100b. Tror att spön gick att hyra för  det fanns flera uppställda efter en vägg.

Thaidarlingarna får sköta språket åt er. Vanligaste fisk är mekongmal upp till 10kg 

Vad var anledningen till montern med de fina rullarna, såg att var några ambassadeur där, var de till salu?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad var anledningen till montern med de fina rullarna, såg att var några ambassadeur där, var de till salu?

Det är en fiskebutik där jag fotade rullarna, endast till försäljning.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad var anledningen till montern med de fina rullarna, såg att var några ambassadeur där, var de till salu?

Jag såg det också, det fanns ju en del gamla svenktilverkade rullar på foto :-) jag får nog ta en runda förbi där nästa gång........tack för tipset Leif :-)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg det också, det fanns ju en del gamla svenktilverkade rullar på foto :-) jag får nog ta en runda förbi där nästa gång........tack för tipset Leif :-)

 

 

Fan vad konstig man är....tidigare så "samlade" jag på gamla rullar, men sedan jag flyttade till Oslo 2007 och speciellt sedan jag sålde lägenheten 2009 så har jag min samling i ett par kartonger hemma i syrrans garage.Men så fort man ser gamla rullar så får man en "hard one"

Men jag tog faktist med 2st gamla rullar upp hit till Svalbard för torskfiske, en gammal Ambassadör 8000 och en gammal penn-rulle, de funkar perfekt här uppe och alla är imponerade :-)

 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

konstig jämförelse, samtidigt som den inte stämde nånstans

Det där var nått konstigt fylleinlägg som jag inte är direkt stolt över att läsa med nyktra ögon ,sorry inte meningen att vara otrevlig  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...