Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

lasseiudon

Holy Water smakar illa

Recommended Posts

thai412

Köper aldrig vatten i automater...........åker hellre till Tesco Lotus med frugan o min underbara svägerska för o köpa vatten på flaska...... o lite annat gott brukar alltid åka med när vi är där.... 

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

leifen

Måste finnas många vattenfabriker i Udon, så det är väl bara att köpa av någon annan leverantör om man tycker att vattnet inte håller måttet.

Nemo

Du får plats med en 18L dunk i maskinen. Men du får inte viktiga mineraler från det vattnet. Bra att veta om du bara dricker det vattnet i längden.

Säg inte det. Kranvatten brukar innehålla både det ena och andra ibland.    :o

Mr  atm

Säg inte det. Kranvatten brukar innehålla både det ena och andra ibland.    :o

Nu diskuterade vi vatten från en maskin som rengör den via osmos.

Nemo

Nu diskuterade vi vatten från en maskin som rengör den via osmos.

Jo jo, men det är ju kranvatten som går in i de där maskinerna och rengöring eller byte av "filter" (läs underhåll) brukar det vara rätt dålig frekvens på här, har jag hört.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

lasseiudon

Måste finnas många vattenfabriker i Udon, så det är väl bara att köpa av någon annan leverantör om man tycker att vattnet inte håller måttet.

Strålande, det var ju just det som min fråga gällde. VILKA LEVERANTÖRER KAN REKOMMENDERAS I UDON THANI.

leifen

Strålande, det var ju just det som min fråga gällde. VILKA LEVERANTÖRER KAN REKOMMENDERAS I UDON THANI.

Tyvärr kan jag inte det, men sen min tid i Korat var en ledtråd att sigillen hade olika färger över korken. Var man missnöjd så undvek man den färgen. Alla dunkar ser ju likadana ut.

thomas001

Det är 20-liters dunkar som kostar 12 baht. Märket är bara på thai så engelska namnet vet jag ej.

Det var dyrt! Leverans med lastbil,inburet till huset. 10 Baht/st här!

Khonis

Regnvattnet är gratis :waaaht:

Nemo

Finns ju sånadär vattenautomater lite här och där (där jag bott i alla fall). 1B/liter om jag inte missminner mig. Men jag tror inte du får in en 10l dunk i den maskinen, jag fyller på 1,5l flaskor i den men kanske skulle få in en 5l åxå...

Dock gäller det att hitta en som är ren, den jag hade på gården i Maha Sharakam kunde jag inte använda - tjejen drack det vattnet utan problem men jag fick hålla mig till BigC vatten. Annars var det dassbesök typ varje halvtimme.

Over half of water vending machines in Bangkok unsafe to drink

• Test
  • Test
  • Test
  • Over half of water vending machines in Bangkok unsafe to drink
Drinking water from more than half of coin operated vending machines in Bangkok is unsafe for health, according to latest survey by the subcommittee of the private sector Independent Organisation for Consumers Protection.

http://englishnews.thaipbs.or.th/over-half-of-water-vending-machines-in-Bangkok-unsafe-to-drink

kitungmakmak

Over half of water vending machines in Bangkok unsafe to drink

• Test
  • Test
  • Test
Drinking water from more than half of coin operated vending machines in Bangkok is unsafe for health, according to latest survey by the subcommittee of the private sector Independent Organisation for Consumers Protection.

Japp, behövs inget kemilabb för att kolla sånt - min mage fixar det på några timmar. Kanske mitt nästa jobb då - den vandrande vattentestaren... Lustigt nog så kan thai dricka från den mackapären jag testade utan problem. Men mjölk kan dom fan inte dricka... Så vill man ha drickat i fred så är mjölk ett bra sätt - dom är tydligen (vissa av dom i alla fall) laktosintoleranta eller nåt.

Galten

Det var dyrt! Leverans med lastbil,inburet till huset. 10 Baht/st här!

Vi får betala 20 bath i Bang Sare men det är ju turistställe eller bättre vatten?

Är vi inte hemma så slänger vi mynt i tomflaskan och de lämnar en ny utanför.

Sist köpte jag ett flak halvliters finvatten för kanske 40 bath och det är jättepraktiskt och ha i kyl, ta med och gott är det också.

Stora flaskan med fulvatten;) har vi också i köket så det blir lite blandat.

• Similar Content

• spooncreek
      By spooncreek
      Att ölltappen  skruvas av emellan varven när det är Buddhadagar kan man väl stå ut med, men nu verkar turen kommit även till vattenkranen. 
      Det flaggas redan för torka, vilket känns ovanligt tidigt. Men inget ont som inte för nått gott med sig, man kan väl hoppas att aprils vattenkrig blir något mer begränsat i tid, en dryg vecka är ändå lite för många lekdagar för oss hårt yrkesarbetande Pattayabor..

http://www.nationmultimedia.com/national/PWA-battles-severe-drought-30280013.html
    • Guest borichiangmai
      By Guest borichiangmai
      http://www.expressen...e-over-kajkant/

Hoppas att det går bra för honom det ända som kan rädda honom är att det är kallt i vattnet som drar ner ämnesomsättningen och kroppens vitala funktioner.

Ha det
NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy