Jump to content
IGNORERAD

Holy Water smakar illa


lasseiudon

Recommended Posts

Vi har sedan många år köpt vatten på stora ogenomskinliga flaskor (10-12 liter?) för 15 THB/st ifrån Holy Water på Srisuk Rd. Vi har varit nöjda men sedan en tid tycker vi att vattnet smakar illa. Vi har klagat men bara fått till svar att det har ingen annan gjort. Någon som har tips på annan vattendistributör?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    7

  • lasseiudon

    4

  • uptoyou

    4

  • kitungmakmak

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Finns ju sånadär vattenautomater lite här och där (där jag bott i alla fall). 1B/liter om jag inte missminner mig. Men jag tror inte du får in en 10l dunk i den maskinen, jag fyller på 1,5l flaskor i den men kanske skulle få in en 5l åxå...

Dock gäller det att hitta en som är ren, den jag hade på gården i Maha Sharakam kunde jag inte använda - tjejen drack det vattnet utan problem men jag fick hålla mig till BigC vatten. Annars var det dassbesök typ varje halvtimme.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har sedan många år köpt vatten på stora ogenomskinliga flaskor (10-12 liter?) för 15 THB/st ifrån Holy Water på Srisuk Rd. Vi har varit nöjda men sedan en tid tycker vi att vattnet smakar illa. Vi har klagat men bara fått till svar att det har ingen annan gjort. Någon som har tips på annan vattendistributör?

Vi använder och har använt dew drop i åratal, inga problem med den. Lite dyrare kanske (28Baht), men det går ju inte åt så många per månad att man skulle märka någon större skillnad i budgeten.   :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi använder och har använt dew drop i åratal, inga problem med den. Lite dyrare kanske (28Baht), men det går ju inte åt så många per månad att man skulle märka någon större skillnad i budgeten.   :)

Vad är Dew Drop för något?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dricksvatten.    :)

dew_drop.thumb.jpg.a807ad6276f79bbd2c65f

 

Varmt, original och kallt?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varmt, original och kallt?

Hett, varmt och kallt.

Sorry, med varmt menade jag hett och med original menade jag rumstempererat. Så då förstod jag alltså rätt :thumbsup:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Sorry, med varmt menade jag hett och med original menade jag rumstempererat. Så då förstod jag alltså rätt :thumbsup:

Har faktiskt aldrig provat med "varmt". Trodde att det var något svalare än hett, men du kan nog ha rätt i vad du säger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var köper du själva vattenflaskan?

En bil kommer med leverans till oss varje vecka, får kolla märke senare.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju sånadär vattenautomater lite här och där (där jag bott i alla fall). 1B/liter om jag inte missminner mig. Men jag tror inte du får in en 10l dunk i den maskinen, jag fyller på 1,5l flaskor i den men kanske skulle få in en 5l åxå...

Dock gäller det att hitta en som är ren, den jag hade på gården i Maha Sharakam kunde jag inte använda - tjejen drack det vattnet utan problem men jag fick hålla mig till BigC vatten. Annars var det dassbesök typ varje halvtimme.

Du får plats med en 18L dunk i maskinen. Men du får inte viktiga mineraler från det vattnet. Bra att veta om du bara dricker det vattnet i längden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får plats med en 18L dunk i maskinen. Men du får inte viktiga mineraler från det vattnet. Bra att veta om du bara dricker det vattnet i längden.

Blandar i nåt tillskott i köpevattnet ibland åxå, men jag tror att med en vettig kost så skall jag inte ens behöva detta. fast då jag svettas ganska friskt så vill jag spä på med lite salter i alla fall - kostar inte många spänn och vattnet smakar lite bättre dessutom.

18l jag det var värst. I Jomtien  kördes det med 1,5l flarror som får plats i kylen och i Maha Sarakham så var det 5l (jag var osäker på om den  ens rymdes direkt eller om det hälldes över i den) som sen hälldes över på 1,5l flaskor allt eftersom (som jag rivit bort etiketten på för att inte blanda ihop med "mitt" vatten). Men bor man ute i obygden så blir det kanske lite dyrt att åka och hämta nån liter då och då.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Blandar i nåt tillskott i köpevattnet ibland åxå, men jag tror att med en vettig kost så skall jag inte ens behöva detta. fast då jag svettas ganska friskt så vill jag spä på med lite salter i alla fall - kostar inte många spänn och vattnet smakar lite bättre dessutom.

18l jag det var värst. I Jomtien  kördes det med 1,5l flarror som får plats i kylen och i Maha Sarakham så var det 5l (jag var osäker på om den  ens rymdes direkt eller om det hälldes över i den) som sen hälldes över på 1,5l flaskor allt eftersom (som jag rivit bort etiketten på för att inte blanda ihop med "mitt" vatten). Men bor man ute i obygden så blir det kanske lite dyrt att åka och hämta nån liter då och då.

Om man höjer upp skivan där du sätter flaskan i automaten så får man plats med 18L genomskinliga dunken. Sedan brukar jag också hälla upp dom i 1,5L flaskor och ställa in dom i kylen.

I obygden så brukar det alltid vara någon som säljer stora dunkar med vatten hemkört. 

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Var köper du själva vattenflaskan?

En bil kommer med leverans till oss varje vecka, får kolla märke senare.

Det är 20-liters dunkar som kostar 12 baht. Märket är bara på thai så engelska namnet vet jag ej.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper aldrig vatten i automater...........åker hellre till Tesco Lotus med frugan o min underbara svägerska för o köpa vatten på flaska...... o lite annat gott brukar alltid åka med när vi är där.... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste finnas många vattenfabriker i Udon, så det är väl bara att köpa av någon annan leverantör om man tycker att vattnet inte håller måttet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får plats med en 18L dunk i maskinen. Men du får inte viktiga mineraler från det vattnet. Bra att veta om du bara dricker det vattnet i längden.

Säg inte det. Kranvatten brukar innehålla både det ena och andra ibland.    :o

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg inte det. Kranvatten brukar innehålla både det ena och andra ibland.    :o

Nu diskuterade vi vatten från en maskin som rengör den via osmos.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu diskuterade vi vatten från en maskin som rengör den via osmos.

Jo jo, men det är ju kranvatten som går in i de där maskinerna och rengöring eller byte av "filter" (läs underhåll) brukar det vara rätt dålig frekvens på här, har jag hört.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste finnas många vattenfabriker i Udon, så det är väl bara att köpa av någon annan leverantör om man tycker att vattnet inte håller måttet.

Strålande, det var ju just det som min fråga gällde. VILKA LEVERANTÖRER KAN REKOMMENDERAS I UDON THANI.

Link to comment
Dela på andra sajter

Strålande, det var ju just det som min fråga gällde. VILKA LEVERANTÖRER KAN REKOMMENDERAS I UDON THANI.

Tyvärr kan jag inte det, men sen min tid i Korat var en ledtråd att sigillen hade olika färger över korken. Var man missnöjd så undvek man den färgen. Alla dunkar ser ju likadana ut.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det är 20-liters dunkar som kostar 12 baht. Märket är bara på thai så engelska namnet vet jag ej.

Det var dyrt! Leverans med lastbil,inburet till huset. 10 Baht/st här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju sånadär vattenautomater lite här och där (där jag bott i alla fall). 1B/liter om jag inte missminner mig. Men jag tror inte du får in en 10l dunk i den maskinen, jag fyller på 1,5l flaskor i den men kanske skulle få in en 5l åxå...

Dock gäller det att hitta en som är ren, den jag hade på gården i Maha Sharakam kunde jag inte använda - tjejen drack det vattnet utan problem men jag fick hålla mig till BigC vatten. Annars var det dassbesök typ varje halvtimme.

Over half of water vending machines in Bangkok unsafe to drink

 
  • Test
  • Test
  • Test
  • Over half of water vending machines in Bangkok unsafe to drink
  • Over half of water vending machines in Bangkok unsafe to drink
  • Over half of water vending machines in Bangkok unsafe to drink
Drinking water from more than half of coin operated vending machines in Bangkok is unsafe for health, according to latest survey by the subcommittee of the private sector Independent Organisation for Consumers Protection.
 
http://englishnews.thaipbs.or.th/over-half-of-water-vending-machines-in-Bangkok-unsafe-to-drink
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...