Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

lasseiudon

Holy Water smakar illa

Recommended Posts

lasseiudon

Vi har sedan många år köpt vatten på stora ogenomskinliga flaskor (10-12 liter?) för 15 THB/st ifrån Holy Water på Srisuk Rd. Vi har varit nöjda men sedan en tid tycker vi att vattnet smakar illa. Vi har klagat men bara fått till svar att det har ingen annan gjort. Någon som har tips på annan vattendistributör?

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

kitungmakmak

Finns ju sånadär vattenautomater lite här och där (där jag bott i alla fall). 1B/liter om jag inte missminner mig. Men jag tror inte du får in en 10l dunk i den maskinen, jag fyller på 1,5l flaskor i den men kanske skulle få in en 5l åxå...

Dock gäller det att hitta en som är ren, den jag hade på gården i Maha Sharakam kunde jag inte använda - tjejen drack det vattnet utan problem men jag fick hålla mig till BigC vatten. Annars var det dassbesök typ varje halvtimme.

Nemo

Vi har sedan många år köpt vatten på stora ogenomskinliga flaskor (10-12 liter?) för 15 THB/st ifrån Holy Water på Srisuk Rd. Vi har varit nöjda men sedan en tid tycker vi att vattnet smakar illa. Vi har klagat men bara fått till svar att det har ingen annan gjort. Någon som har tips på annan vattendistributör?

Vi använder och har använt dew drop i åratal, inga problem med den. Lite dyrare kanske (28Baht), men det går ju inte åt så många per månad att man skulle märka någon större skillnad i budgeten.   :)

lasseiudon

Vi använder och har använt dew drop i åratal, inga problem med den. Lite dyrare kanske (28Baht), men det går ju inte åt så många per månad att man skulle märka någon större skillnad i budgeten.   :)

Vad är Dew Drop för något?

Nemo

Vad är Dew Drop för något?

Dricksvatten.    :)

dew_drop.thumb.jpg.a807ad6276f79bbd2c65f

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

uptoyou

Dricksvatten.    :)

dew_drop.thumb.jpg.a807ad6276f79bbd2c65f

Varmt, original och kallt?

Nemo

Hett, varmt och kallt.

uptoyou

Hett, varmt och kallt.

Sorry, med varmt menade jag hett och med original menade jag rumstempererat. Så då förstod jag alltså rätt :thumbsup:

Nemo

Sorry, med varmt menade jag hett och med original menade jag rumstempererat. Så då förstod jag alltså rätt :thumbsup:

Har faktiskt aldrig provat med "varmt". Trodde att det var något svalare än hett, men du kan nog ha rätt i vad du säger.

lasseiudon

Var köper du själva vattenflaskan?

uptoyou

En bil kommer med leverans till oss varje vecka, får kolla märke senare.

Mr  atm

Finns ju sånadär vattenautomater lite här och där (där jag bott i alla fall). 1B/liter om jag inte missminner mig. Men jag tror inte du får in en 10l dunk i den maskinen, jag fyller på 1,5l flaskor i den men kanske skulle få in en 5l åxå...

Dock gäller det att hitta en som är ren, den jag hade på gården i Maha Sharakam kunde jag inte använda - tjejen drack det vattnet utan problem men jag fick hålla mig till BigC vatten. Annars var det dassbesök typ varje halvtimme.

Du får plats med en 18L dunk i maskinen. Men du får inte viktiga mineraler från det vattnet. Bra att veta om du bara dricker det vattnet i längden.

kitungmakmak

Du får plats med en 18L dunk i maskinen. Men du får inte viktiga mineraler från det vattnet. Bra att veta om du bara dricker det vattnet i längden.

Blandar i nåt tillskott i köpevattnet ibland åxå, men jag tror att med en vettig kost så skall jag inte ens behöva detta. fast då jag svettas ganska friskt så vill jag spä på med lite salter i alla fall - kostar inte många spänn och vattnet smakar lite bättre dessutom.

18l jag det var värst. I Jomtien  kördes det med 1,5l flarror som får plats i kylen och i Maha Sarakham så var det 5l (jag var osäker på om den  ens rymdes direkt eller om det hälldes över i den) som sen hälldes över på 1,5l flaskor allt eftersom (som jag rivit bort etiketten på för att inte blanda ihop med "mitt" vatten). Men bor man ute i obygden så blir det kanske lite dyrt att åka och hämta nån liter då och då.

Mr  atm

Blandar i nåt tillskott i köpevattnet ibland åxå, men jag tror att med en vettig kost så skall jag inte ens behöva detta. fast då jag svettas ganska friskt så vill jag spä på med lite salter i alla fall - kostar inte många spänn och vattnet smakar lite bättre dessutom.

18l jag det var värst. I Jomtien  kördes det med 1,5l flarror som får plats i kylen och i Maha Sarakham så var det 5l (jag var osäker på om den  ens rymdes direkt eller om det hälldes över i den) som sen hälldes över på 1,5l flaskor allt eftersom (som jag rivit bort etiketten på för att inte blanda ihop med "mitt" vatten). Men bor man ute i obygden så blir det kanske lite dyrt att åka och hämta nån liter då och då.

Om man höjer upp skivan där du sätter flaskan i automaten så får man plats med 18L genomskinliga dunken. Sedan brukar jag också hälla upp dom i 1,5L flaskor och ställa in dom i kylen.

I obygden så brukar det alltid vara någon som säljer stora dunkar med vatten hemkört. 

uptoyou

En bil kommer med leverans till oss varje vecka, får kolla märke senare.

Det är 20-liters dunkar som kostar 12 baht. Märket är bara på thai så engelska namnet vet jag ej.

• Similar Content

• spooncreek
      By spooncreek
      Att ölltappen  skruvas av emellan varven när det är Buddhadagar kan man väl stå ut med, men nu verkar turen kommit även till vattenkranen. 
      Det flaggas redan för torka, vilket känns ovanligt tidigt. Men inget ont som inte för nått gott med sig, man kan väl hoppas att aprils vattenkrig blir något mer begränsat i tid, en dryg vecka är ändå lite för många lekdagar för oss hårt yrkesarbetande Pattayabor..

http://www.nationmultimedia.com/national/PWA-battles-severe-drought-30280013.html
    • Guest borichiangmai
      By Guest borichiangmai
      http://www.expressen...e-over-kajkant/

Hoppas att det går bra för honom det ända som kan rädda honom är att det är kallt i vattnet som drar ner ämnesomsättningen och kroppens vitala funktioner.

Ha det
NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy