Jump to content
IGNORERAD

Billiga Thairesor


Avregistrerad clion

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Banditerna på Thai vill inte att vi bokar hemresa I juli. Då är det fullpris. Föröskte boka 12juni  mitten av juli. Gick inte.

 

Inte bara Thai som har högre priser under semestern. Fick mail från Thai med en promo kod. Fungerade naturligtvis inte men det kom ett nytt mail med den rätta koden strax efter. Fungerade inte den heller men det var helt beroende på att dom inte informerade i mailet att det var max 30 dagar och att hela resan måste ligga inom dom angivna datumen. Billigt är det iaf, om man tänker sig dit t.ex. i september. Under 4.000 tor ARN-BKK. Samma från CPH.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    6

  • Kenneth4618

    5

  • John Khonken

    5

  • KaiserBlood

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

swedenfarang
37 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jag vill åka max 30 dagar. hemresan får inte ske I juli för det priset

Tyvärr gäller inte kampanjen efter 20 juni och in i juli.

 

Edit: Esspe sa det redan. Missade det.

Ändrades av swedenfarang

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skollov och semestertider räknas aldrig som lågsäsong utan som högsäsong.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev swedenfarang:

Tyvärr gäller inte kampanjen efter 20 juni och in i juli.

 

Edit: Esspe sa det redan. Missade det.

 

Det står faktiskt att det är utreseperiod mellan 18 april - 20 juni. Jag har själv åkt på kampanjbiljetter där jag kommit hem en bra bit efter kampanjdatumens slut. Sökte en resa med hemdatum 22 juni som skulle kosta 3995 :- Förklaringen ligger nog snarare i att det inte finns några biljetter kvar av den billigaste biljettkategorin för hemresa sent i juni eller början på juli. Sökte på lite andra hemresa datum, 26 juni 5771 :-, 5 juli 6086 :-. Det är inte mycket dyrare än vad tidigare lågsäsongskampanjer legat på. Verkar vara extremt billigt i år om man väljer oattraktiva datum för hemresa. 

7 minuter sedan, skrev leifen:

Skollov och semestertider räknas aldrig som lågsäsong utan som högsäsong.

 

Skolorna slutar väl runt 8-10 juni och då kan du fortfarande åka för kampanjpris, om än väldigt kort tid då hemresorna verkar vara en bristvara i slutet av juni/början på juli.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Det står faktiskt att det är utreseperiod mellan 18 april - 20 juni. Jag har själv åkt på kampanjbiljetter där jag kommit hem en bra bit efter kampanjdatumens slut. Sökte en resa med hemdatum 22 juni som skulle kosta 3995 :- Förklaringen ligger nog snarare i att det inte finns några biljetter kvar av den billigaste biljettkategorin för hemresa sent i juni eller början på juli. Sökte på lite andra hemresa datum, 26 juni 5771 :-, 5 juli 6086 :-. Det är inte mycket dyrare än vad tidigare lågsäsongskampanjer legat på. Verkar vara extremt billigt i år om man väljer oattraktiva datum för hemresa. 

 

Skolorna slutar väl runt 8-10 juni och då kan du fortfarande åka för kampanjpris, om än väldigt kort tid då hemresorna verkar vara en bristvara i slutet av juni/början på juli.

Bärplockarna reser för fullt då, kan tänkas?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Skolorna slutar väl runt 8-10 juni och då kan du fortfarande åka för kampanjpris, om än väldigt kort tid då hemresorna verkar vara en bristvara i slutet av juni/början på juli.

Det ska också synka med föräldrarnas semesterperioder, många företag startar v 25 som är 19 juni och avslutar v32 den 5 aug.

 

Ingen slump att det är dyrt att resa under dessa 8 veckor.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev leifen:

Det ska också synka med föräldrarnas semesterperioder, många företag startar v 25 som är 19 juni och avslutar v32 den 5 aug.

 

Ingen slump att det är dyrt att resa under dessa 8 veckor.

 

Nej det är det ju inte och det är väl just därför som utreseperioden är begränsad till 20 juni. Att det inte finns några billiga biljetter för hemresa om man vill åka ut den 20 juni och stanna borta en 3-4 veckor beror naturligtvis på att det då inte finns några biljetter kvar att rea ut till kampanjpris då dessa sedan lång tid innan kampanjen ens kom redan var sålda. 

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Tommy:

Bärplockarna reser för fullt då, kan tänkas?

 

MVH

Mitten på juli är högsäsong för att transportera plockarna. De flesta bärbolag vill ha dom hit ungefär då. Kommer dom för tidigt har de inget att plocka och kommer de för sent går de miste om en massa bär. I slutet på juli ska ju även de som haft industrisemester hem.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Wangthong:

Mitten på juli är högsäsong för att transportera plockarna. De flesta bärbolag vill ha dom hit ungefär då. Kommer dom för tidigt har de inget att plocka och kommer de för sent går de miste om en massa bär. I slutet på juli ska ju även de som haft industrisemester hem.

Är det inga Thai-plockare som pysslar med Jordgubbar under för-säsongen?

Såg flera öst-europeer som plockade på Öland för 2 år sedan, strax innan Midsommar, vilken jävla fart de hade!

Inte många jag känner som skulle klara det tempot! Och absolut inte för de inkomsterna...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Tommy:

Är det inga Thai-plockare som pysslar med Jordgubbar under för-säsongen?

Såg flera öst-europeer som plockade på Öland för 2 år sedan, strax innan Midsommar, vilken jävla fart de hade!

Inte många jag känner som skulle klara det tempot! Och absolut inte för de inkomsterna...

 

MVH Tommy

Dom kanske var EU medborgare?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Jag bokade precis en biljett i mitten av augusti för 3,560 kr ( grundplåten). Dom gick för 3,330 kr i fredags. Har nog aldrig sett så billigt tidigare.

Tänkte först åka i mitten på juli men då låg den billigaste thai biljetten på 6,500 kr. Det har så klart med sommarlovet och "industrisemestern" att göra.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tommy:

Är det inga Thai-plockare som pysslar med Jordgubbar under för-säsongen?

Såg flera öst-europeer som plockade på Öland för 2 år sedan, strax innan Midsommar, vilken jävla fart de hade!

Inte många jag känner som skulle klara det tempot! Och absolut inte för de inkomsterna...

 

MVH Tommy

Den stora mängden plockare tar bärföretagen hit för att plocka hjortron, blåbär och lingon. Totalt ca 3000 - 6000 plockare beroende på hur många de får tillstånd för. Jag har inte hört något bärföretag som tar hit någon för att plocka jordgubbar. Ett jäkla bök att få arbetstillstånd för dom. 

 

Däremot vet jag dom som tar hit sina släktingar på turistvisum som gör allt mellan himmel och jord för att få in pengar. Bygga, måla, plocka jordgubbar jobba på thai restaurang etc. De kan komma när som helst men den stora mängden kommer där också juni/juli. Börjar väl med svampsäsongen.

 

Har ej hört någon som åkt dit för att arbeta utan arbetstillstånd. Fast de som tar hit dom för att jobba med thaimat, riskerar nog att åka dit när skattemyndigheten gör sina kontroller. Skattemyndigheten här i norr brukar kolla kassor och liggarna för vilka som jobbar lite nu, har hört en del som åkt på straffavgifter.

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Wangthong:

Den stora mängden plockare tar bärföretagen hit för att plocka hjortron, blåbär och lingon. Totalt ca 3000 - 6000 plockare beroende på hur många de får tillstånd för. Jag har inte hört något bärföretag som tar hit någon för att plocka jordgubbar. Ett jäkla bök att få arbetstillstånd för dom. 

 

Däremot vet jag dom som tar hit sina släktingar på turistvisum som gör allt mellan himmel och jord för att få in pengar. Bygga, måla, plocka jordgubbar jobba på thai restaurang etc. De kan komma när som helst men den stora mängden kommer där också juni/juli. Börjar väl med svampsäsongen.

 

Har ej hört någon som åkt dit för att arbeta utan arbetstillstånd. Fast de som tar hit dom för att jobba med thaimat, riskerar nog att åka dit när skattemyndigheten gör sina kontroller. Skattemyndigheten här i norr brukar kolla kassor och liggarna för vilka som jobbar lite nu, har hört en del som åkt på straffavgifter.

Polisen kollade alla småföretag på gatan där vår restaurang ligger för 2 veckor sedan...

Ett par gubbar sprang iväg genom bakdörrarna, 2 firmor, en biltvätt och en Lackerare åkte dit för att de hade arbetare utan arbetstillstånd, vi klarade oss och fick en ny stammis...

En av poliserna bodde bara nån kilometer bort!

De brydde sig inte om sånt som Skatteverket brukar kolla, som personalliggaren tex.

 

Det var Gränspolisen, och de flesta på gatan tycker att det var skönt att se att det rensas lite.

 

MVH

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Destination Philippines

Thai Airwys promo,  försäljningsperiod 10-17/3.

Köpte en biljett ARN-BKK tor apr-maj för 3509 SEK.

 

Ändrades av Destination Philippines
Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt billiga resor med Thai. Vad hade de för marginaler innan.......?

 

Kunde inte motstå, så har handlat upp mig på en tripp. Men man undrar ju om de säljer en massa resor för att konka och blåsa folk.....

 

Men bra pris är det:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick tag i en enkel biljett med Norrmännen ARN-BKK för 1099 Avresa 23/4.

Inte illa.//Mvh Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
10 minuter sedan, skrev godbit:

Fick tag i en enkel biljett med Norrmännen ARN-BKK för 1099 Avresa 23/4.

Inte illa.//Mvh Jan

Wow det är ett bra pris. Precis efter songkran. Grattis! 

Kommer knappast Sthlm - Gbg för samma pris.

 

Jag kollade min biljett nu med Thai i augusti och den har gått upp med 2,000 kr på mindre än en vecka.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
On 2017-03-14 at 13:57, skrev Destination Philippines:

Thai Airwys promo,  försäljningsperiod 10-17/3.

Köpte en biljett ARN-BKK tor apr-maj för 3509 SEK.

 

 

On 2017-03-14 at 19:02, skrev frogfish:

Sjukt billiga resor med Thai. Vad hade de för marginaler innan.......?

 

Kunde inte motstå, så har handlat upp mig på en tripp. Men man undrar ju om de säljer en massa resor för att konka och blåsa folk.....

 

Men bra pris är det:big_smile:

Jag missade visst denna kampanj med 1dag. Nån som vet om Thai brukar förlänga sina kampanjer,har ju sett att Qatar brukar göra så.  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev jlh66:

 

Jag missade visst denna kampanj med 1dag. Nån som vet om Thai brukar förlänga sina kampanjer,har ju sett att Qatar brukar göra så.  :thumbsup:

Blir utfallet av bokningar och sålda biljetter dåligt så kommer en ny kampanj annars inte. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

 

Thai eller bokningssidorna höjde priset  med  2,000 kr på mindre än en vecka. Från 3,500 kr till 5,600 kr idag för samma period.

 

Kampanjen gick via Thai - Odenresor, men jag bokade via Ticket från Momomdo.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
8 timmar sedan, skrev godbit:

Fick tag i en enkel biljett med Norrmännen ARN-BKK för 1099 Avresa 23/4.

Inte illa.//Mvh Jan

 

Kollade och det verkar fortfarande finnas. Hemresa tycks dock bli dyrare...

 

Mjä, blir resa till ett annat land i år.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokade hos thai direkt från Köpenhamn till Bangkok 1maj 13500kr för fyra, 2 vuxna 2 barn 3 och 5 år kunde bara inte motstå:yahoo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokade hos thai direkt från Köpenhamn till Bangkok 1maj 13500kr för fyra, 2 vuxna 2 barn 3 och 5 år kunde bara inte motstå:yahoo:


Helt rätt att inte motstå! Thai kan aldrig har sålt så här billiga biljetter tidigare.....


Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev apknug:

 

 


Helt rätt att inte motstå! Thai kan aldrig har sålt så här billiga biljetter tidigare.....


Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk
 

 

Bara att hoppas att det inte är lockpriser för att mjölka inför en ev kk:whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...