Jump to content
IGNORERAD

Flytten till Jomtien klar


Shovel78

Recommended Posts

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Shovel78

    25

  • måne

    4

  • stefan5300

    1

  • ellim63

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Finns ett flertal hus i området som är till salu. Bla grannes som är ett likadant. 395 tusen fullt möblerat. Eller om det va 370?

Sek el baht (då är det fett billigt)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä tvättmaskin i köket är ju ingen höjdare, men så var det i lägenheten vi hade i Nonthaburi i slutet på -90 talet också. Verkar vara nån slags standard i LOS. Därför inhandlade jag den tystaste maskinen Homepro hade. En Samsung VRTplus Digital-Inverter (va det nu betyder) kombi maskin. 12kg tvätt och 8kg tork klarar den visst. Hörs knappt, även under centrifugering.

Vad fick du betala för tvättmaskinen?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Flytt vet jag inte men frugan har sin bestämda uppfattning om att jag sagt nåt sånt,visserligen under rus men ändå.Kan oxå tänka mig halvårsboende men inte i nån turistort(har jag för dålig karaktär för) Kikar lite nedanför Hua Hin(10 mil söderut)

Har ni slagit bort tankarna på "min" kust.Ursäkta intrånget Shovel78. 

Link to comment
Dela på andra sajter

För såna där WT som du och jag ter det sig som ett drömboende, vi har ju trots allt båda fötterna kvar på jordytan. För Bangkok-nomenklaturen och dess svans gör väl bara valet av tillflyktsort att WT-radarn ger sådant kraftigt utslag redan vid synen av trådrubriken att ett klick på densamma förmodligen är helt uteslutet.  

Trevlig tråd dock som jag hoppas att TS fortsätter att uppdatera.

Ska man hårddra det så är väl jag den enda kvarvarande medlemmen i den en gång så vitala Bangkoknomenklaturan så jag antar att jag måste svara, även om jag som oftast de senaste månaderna inte riktigt förstår syftet med ditt populistiska fiske.

Jag tycker TS har planerat väl och jag tänker göra något liknande, även om min bas nog blir på landet en dryg timme bort och en mindre lägenhet i Jomtien/Pattaya. Värdet ligger ju inte i hur stort huset/lägenheten är utan hur många bra år du kan ha i den. Pattaya är nog inte den perfekta orten för en barnfamilj men varför skulle den vara fel som reträttort? Det är nog bara förvirrade klasskämpar som halkat varvet runt som inbillar sig att det skulle finnas ett bias mot Pattya/Jomtien bland de som kämpade något mera lyckosamt.

Kör på Shovel! Jag läser sällan denna typ av trådar men när jag väl tittar in uppskattas det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ska man hårddra det så är väl jag den enda kvarvarande medlemmen i den en gång så vitala Bangkoknomenklaturan så jag antar att jag måste svara, även om jag som oftast de senaste månaderna inte riktigt förstår syftet med ditt populistiska fiske.

Jag tycker TS har planerat väl och jag tänker göra något liknande, även om min bas nog blir på landet en dryg timme bort och en mindre lägenhet i Jomtien/Pattaya. Värdet ligger ju inte i hur stort huset/lägenheten är utan hur många bra år du kan ha i den. Pattaya är nog inte den perfekta orten för en barnfamilj men varför skulle den vara fel som reträttort? Det är nog bara förvirrade klasskämpar som halkat varvet runt som inbillar sig att det skulle finnas ett bias mot Pattya/Jomtien bland de som kämpade något mera lyckosamt.

Kör på Shovel! Jag läser sällan denna typ av trådar men när jag väl tittar in uppskattas det.

Populistiskt fiske säger storfiskaren själv, jo jag tackar jag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Populistiskt fiske säger storfiskaren själv, jo jag tackar jag..

Jag vill inte förstöra tråden, jag tar det via PM i morgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man hårddra det så är väl jag den enda kvarvarande medlemmen i den en gång så vitala Bangkoknomenklaturan så jag antar att jag måste svara, även om jag som oftast de senaste månaderna inte riktigt förstår syftet med ditt populistiska fiske.

Jag tycker TS har planerat väl och jag tänker göra något liknande, även om min bas nog blir på landet en dryg timme bort och en mindre lägenhet i Jomtien/Pattaya. Värdet ligger ju inte i hur stort huset/lägenheten är utan hur många bra år du kan ha i den. Pattaya är nog inte den perfekta orten för en barnfamilj men varför skulle den vara fel som reträttort? Det är nog bara förvirrade klasskämpar som halkat varvet runt som inbillar sig att det skulle finnas ett bias mot Pattya/Jomtien bland de som kämpade något mera lyckosamt.

Kör på Shovel! Jag läser sällan denna typ av trådar men när jag väl tittar in uppskattas det.

Att det vart Pattaya/Jomtien var för närheten till Bangkok och Koh Samed. Sen att det finns andra fördelar med shopping och andra stränder gör det inte sämre. Själv är jag inte det minsta intresserad av barlivet som erbjuds, men det finns ju en uppsjö av kanon restauranger. När jag nu fick chansen att välja arbetsland och jobba hemifrån, så kändes det som en lottovinst att kunna flytta in i huset som egentligen var tänkt som framtida pensionärsboende.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Mitt kontor på changverandan. Assistenten Ester slappar i knät och gör det inte lätt att knappra på datorn.

Changverandan.thumb.jpg.37d6c6bc8a51629f

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 3 månader senare...

Fina bilder på ditt hus. Ang Öl:Nja numera smakar Beer Chang som Heineken. Tråkigt med 5.5%. 5.9% var ju changen förra året. Bäst var Beer Chang när den var 6.4%

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Fina bilder på ditt hus. Ang Öl:Nja numera smakar Beer Chang som Heineken. Tråkigt med 5.5%. 5.9% var ju changen förra året. Bäst var Beer Chang när den var 6.4%

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Ja Chang är inte gott längre. Samma sak hände med Singha för några år sedan. Dom ölen går inte att dricka längre. Får bli Leo eller helst Beer Lao.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
18 timmar sedan, skrev Peolito:

Ja Chang är inte gott längre. Samma sak hände med Singha för några år sedan. Dom ölen går inte att dricka längre. Får bli Leo eller helst Beer Lao.

Beer Lao är ju nästan hopplöst att hitta, fann den på ett ställe men den tog slut ganska fort. Andra expats som gillar den åxå tydligen.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...