Jump to content
IGNORERAD

Buss suvan till korat


peterfisk7

Recommended Posts

Går det någon buss från suvan till korat isåfall,vilka tider och var på flygplatsen.

Med tack på förhand

Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    9

  • Soengsang

    8

  • Sam sip sam

    4

  • peterfisk7

    3

Mest aktiva i denna tråd

Det går visst en buss till Nong Khai som stoppar i Korat, dock endast 21.00 från suvvan.

Bästa sättet är att ta en taxi till Mor Chit bussation och buss därifrån. Taxi kostar runt 400b med avgifter för Tollroads.

Det opererar många olika bussbolag till Korat så det går nog en per 15 minuter. Pris ca 200baht. Välj First eller VIP för komfort och färre stopp.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan är det inte nya avigifter från syvvan nu ? har för mig att det kstar 200 extra nu mvh

Det verkade ha stigit i pris i alla fall - betalade 1700 till Jomtien vilket kändes väldigt dyrt. Så dom kan ha lagt på ett par hundra battingar.

Men det finns ju tåg från källaren och sen taximeter inne i stan så kommer man runt den extra kostnaden.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan är det inte nya avigifter från syvvan nu ? har för mig att det kstar 200 extra nu mvh

Vet att det aviserats en höjning från 50b i flygplatsavgift men inte till 200b.

Vet inte om höjningen är genomförd. Kollar nästa vecka ;)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite hjälp på Mor Chit för Korat.

Disk 49 Ratchasima Tour,

Disk 50 Suranee Tour

Disk 52 Air Korat

Sen kan man åka med bussar som passerar Korat som Khon Kaen, Udon, Nong Khai och minst ett dussin till städer.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har billiga transporter, så kommer du dörr till dörr utan att släpa på väskor.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkade ha stigit i pris i alla fall - betalade 1700 till Jomtien vilket kändes väldigt dyrt. Så dom kan ha lagt på ett par hundra battingar.

Men det finns ju tåg från källaren och sen taximeter inne i stan så kommer man runt den extra kostnaden.

Prova Mr T nästa gång så sparar du lite pengar.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Går det någon buss från suvan till korat isåfall,vilka tider och var på flygplatsen.

Med tack på förhand

Har åkt med Hajkajs frugas taxiservice någon gång, funkar också bra och betydligt billigare än 1700

 

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla citering, citerade SF !!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har billiga transporter, så kommer du dörr till dörr utan att släpa på väskor.

 

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

 

 

Ja och så slipper han åka livsfarliga bussar

den skulle jag och pingislover åkt med men pga att det var lunchstängt i korat på ett ärende jag skulle göra i korat så tog vi en tidigare buss  så ta tåget i stället 

http://www.svd.se/thailandsk-bussolycka-29-doda

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Prova Mr T nästa gång så sparar du lite pengar.

Tänkte ta 389an men den fan gick inte på 1,5 eller 2 timmar och jag var skit-trött jag struntade i vad det kostade. bells eller Mr T hade nog varit bättre - men får nog planera lite bättre nästa gång, blir såna sporadiska inköp som sänker ekonomin för mig .

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och så slipper han åka livsfarliga bussar

den skulle jag och pingislover åkt med men pga att det var lunchstängt i korat på ett ärende jag skulle göra i korat så tog vi en tidigare buss 

http://www.svd.se/thailandsk-bussolycka-29-doda

Våran gastoyota är perfekt, sitter kungligt 3 pers i fåtöljer, om inte så mycket bagage 4 pass inga problem. Sjusitsig!

Fick ju den utan min större vilja, men än så länge har den visat sig brukbar! 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte ta 389an men den fan gick inte på 1,5 eller 2 timmar och jag var skit-trött jag struntade i vad det kostade. bells eller Mr T hade nog varit bättre - men får nog planera lite bättre nästa gång, blir såna sporadiska inköp som sänker ekonomin för mig .

E-mail: eve_drivers@yahoo.co.th

 

Telefon: 086-90 91 794. lokalt i Thailand

Telefon +6689091794 utanför Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Våran gastoyota är perfekt, sitter kungligt 3 pers i fåtöljer, om inte så mycket bagage 4 pass inga problem. Sjusitsig!

Fick ju den utan min större vilja, men än så länge har den visat sig brukbar! 

Ja jag är lyckligt lottad som har goda vänner som skjutsar mig i isaan där inte tåg eller flyg finnes

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag är lyckligt lottad som har goda vänner som skjutsar mig i isaan där inte tåg eller flyg finnes

Ja men du har verkligen gjort dig förtjänt av det, och visat vad ordet KOMPIS står för :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkade ha stigit i pris i alla fall - betalade 1700 till Jomtien vilket kändes väldigt dyrt. Så dom kan ha lagt på ett par hundra battingar.

Men det finns ju tåg från källaren och sen taximeter inne i stan så kommer man runt den extra kostnaden.

Du som är så snå... ekonomisk, varför tar du inte bussen till Pattaya/Jomtien för 130 baht. Inga stopp eftervägen, bara tre stopp i Pattaya och ett i Jomtien. Går varje timme i lågsäsong.

Link to comment
Dela på andra sajter

skit-trött

Osäker på stavningen, eller du är bara skittrött :big_smile:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

2800 till Korat med en bra chaufför är helt ok, dörr till dörr. I min regi.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2800 till Korat med en bra chaufför är helt ok, dörr till dörr. I min regi.

 

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

 

 

WP? ;)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

WP? [emoji6]

Alltid, du får självkostnadspris min vän.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid, du får självkostnadspris min vän.

 

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

 

 

Vet inte om jag vågar åka med ett lågprisbolag? :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om jag vågar åka med ett lågprisbolag? [emoji3] 

Du e så bahtmedveten så du tar det billigaste du hittar ändå.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...