Jump to content
IGNORERAD

Udon fy fan dagen


John Khonken

Recommended Posts

Efter gårdagens hårda tillställningen. Var det relax som gällde. Sova ut  gosa. Men denna dag stora begivenhet var Må och Fy fan(skämt). Självklart startade vi dagen med diverse mat som alltid Ko pat go och något annat som jag glömt. Efter maten var det TukTuk upp till Må Fan för renovering. Vi kommer in och beställer tid och jag tittar i liggaren och ser att vi fått 19-20. Jag snillet tror såklart att vi fått tid kl 19 respt. 20 .00. Men tiracen säger till mig att sitta ner. Jag undrar ska vi verkligen sitta här i ca 7 timmar. Men som vanligt hade jag fel. Efter ca en halv timme kommer jag in till tandis. Han frågar vad jag vill ha hjälp med och jag visar. Han förstår precis och vi är överens på mindre än en minut. Jag fick bestämma hos tandis Hallelulja. Fixade en framtand. Flisor borta. Hade en plomb som lossnat. Blev ett jättehål. +rensning av tandsten. Mai pen rai sa tandis och körde i gång. Han var inte så snäll för jag fick många konstiga saker i mun. Men det var säkert för mitt eget bästa. Men full fart var det. Vad tiracen gjorde vet jag ej. Men hon sa att hon rensade tänderna från tandsten. Sedan när vi var klara . Fick vi sitta ner en stund innan tandis kom ut och tog betalt. Jag fick betala 200-500-400 +tiracen 600 = 1700bath, Det tyckte jag var helt OK.

Efter det skulle vi till Fy Fan tvärs över gatan. Gatan var en huvudled så den gick omöjligt att gå över så vi fick leta efter en gångbro. När vi kom fram till Fy Fan visade sig att han inte öppnade förrän 4 på EM. Nu var goda råd dyra.

Då bestämdes det snabb att åka till Big c och se om dom hade en Walkman. Vilket dom såklart inte haft på flera år. Men när vi ändå var där köpte jag mig ett par sandaler. Buss tillbaka men ännu aldeles för tidigt. Så jag frågade om vi skulle ta en stadsrundtur per fot. Vilket inte tiracen tyckte var en bra ide. Men vi började gå runt överallt. Väldigt många guldaffärer gick vi förbi. Förstår inte varför och att tiracen sken upp varje gång. Vi letade också efter en walkman. Vi gick och gick  och gick. Jag såg på tiracen att detta var ett dåligt förslag. Jag började också bli trött. Men har man varit kaxig får man ro båten i hamn

Äntligen var KL 4 och Fy fan hade öppnat. Tiracen fick visa leg, Men jag behövde inte. Efter kontroll träffade vi Fyfan som var en trevlig prick. Medans vi väntade på svaren så pratade vi golf. För det visade sig att han var golffreak. Han vill t.o.m bjuda ut mig nästa dag på golf. Vi hade skitkul. Svaren kom. Vi var helt gröna. Vi betalade 800bath. Väldigt glada var så vi firade genom att åka hem till hotellet. Efter div firande så var vi tvunga att gå ut och äta. Vad vi åt har jag glömt. Sedan gick vi runt på div barer och drack lite chang. Vi var bland annat vid marknaden där dom hade storbildsskärm. Där kunde man dricka en meters chang. Det gjorde inte jag. Men båda tyckte att hem till hotellet för MYCKET GOS var ett klart bättre alternativ. Så denna dag var ännu en skön dag. Och jag kan lova det blev bara bättre :heat::yahoo:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Quote

Undrar det samma fattar nada av vad du skriver..

Det hela bygger antagligen på att "mår fan" betyder tandläkare!?

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Nästan rätt. Vi var hos farbror doktorn och kollade oss. Så Må fan = tandis fy fan (var ett skämt)= Doktorn

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Det är inte roligt att gå till tandläkaren. Jag hade inbillat mig att det skulle vara klart för denna gång, men nog fan ska jag dit imorgon... fyra små kariesangrepp som bör fixas. Suck.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Changen

Jag tyckte tandis var bra. Ingen lek och full fart framåt. Stoppade in allt han hade. men effektivt och snabbt

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Jodå, tandläkaren var mycket bra.

Jag tänker mer på den ångest som infinner sig när man sitter i väntrummet inför behandling och hör dessa obehagliga ljud från borrar i aktion... man borde ljudisolera bättre!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ångesten kan ju ligga i att man "tvingas" läsa svensk damtidning

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller den Thailändska skvallerblaskan "Gossip" som av någon outgrundlig anledning har rubrikerna på engelska och all text på Thai. :crazy:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...