Jump to content
IGNORERAD

Sista idi*ten är inte född!!!


audirs2

Recommended Posts

Skulle ju även kunna handla om en vadslagning eller 'practical joke'/studentspex, var cyklisten och kameramannen/kvinnan är i maskopi.    :rolleyes:

Aha, maskirova? Da da!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kötthandlarn

    8

  • frason

    8

  • uptoyou

    5

  • Khonis

    4

Mest aktiva i denna tråd

Cyklister saknar 2 hjul och en halv hjärna...:haha:

 

Hej

Jag är cyklist, har just anmält detta inlägg.

Fick till svar från ledningen att det var det var ett av de grövsta påhopp

som förekommit på MPR.

Kommer att resultera i livstids avstängning för skribenten.

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådana där jävla cyklister med cykelhjälm och blinkande lampor borde fan i mig förbjudas, nää bunta ihop dem och slå ihjäl dem är vad som borde göras :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådana där jävla cyklister med cykelhjälm och blinkande lampor borde fan i mig förbjudas, nää bunta ihop dem och slå ihjäl dem är vad som borde göras :D

Såna här finkänsliga och mjuka inlägg berör mig inte alls..........

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men man undrar ju vad det var för töntar som stod i blåställ och gläfste på cyklisten? Nya generationens män?

Som tur var så dök det upp en riktig man (en student....) som lyfte bort idi*ten. Så enligt mig var väl inte cyklisten den största tönten i klippet.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Visst kan jag tycka att cyklisten är småaktig och gudarna skall veta att jag brottats (bildligt talat) med cyklister som inte förstår trafikregler.......

Men i sak, så hade denna cyklisten rätt, då det var förtur från hans sida.....

Jag ser ingen cykelbana men oavsett det, så är cykeln ett fordon och har samma rättigheter och skyldigheter som andra fordon........

Håller med om att han var småaktig men ingen har ens börjat tänka på att kritisera alla de lastbilschaufförer som gör som de vill bara för att de kan p.g.a. deras storlek........

 

Spyr på alla de lastbilschaufförer som gör som de vill på vägarna (nej, jag drar inte alla över en kam, för de flesta är bra men rötägg finns) bara för att de kan......

Det värsta jag vet är lastbilar som går på omkörning förbi en annan lastbil på motorväg trots att den bara kör 2 km/h snabbare och den övriga trafiken ligger i 110 km/h........

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Ett filmklipp som visar hur en cyklist i Jönköping vägrar att flytta på sig för en lastbil har på två dagar visats mer än två miljoner gånger världen över sedan det laddats upp i sociala medier.

I måndags uppstod något av ett David och Goljat-möte i stadsdelen Vättersnäs i Jönköping. En cyklist hamnade på kollisionskurs med en lastbil och vägrade att flytta på sig när de båda trafikanterna stannat en meter ifrån varandra.

– Cyklisten hade företräde och vägrade att flytta på sig, säger bussföraren David Magui, 51, som bevittnade händelsen.

Annons:
 

Lastbilsföraren vevade ned rutan och försökte förgäves förmå cyklisten att flytta sig åt sidan. Cyklisten stod på sig och ansåg att det var lastbilen som skulle backa.

– Han plockade upp sin telefon och ringde polisen, men de kom aldrig. Jag tror inte att de ville lägga sin energi på det här, säger David Magui.

Vid den busshållplats där männen stannat finns en avsmalning i vägen till endast ett körfält. Under tiden som de två trafikanterna dividerade om vem som skulle flytta sig växte kön av fordon i båda riktningar.

– Kön växte till 30–40 bilar. Det blev irriterat. Några vägarbetare skrek åt cyklisten att flytta på sig, säger David Magui.

Mannen vägrade.

– Det slutade med att en student som hade bråttom till en tenta grep tag i mannens cykel och slängde den åt sidan. Då passade lastbilen och de andra i kön på att köra, säger David Magui.

 

Även om lastbilsföraren skulle lämna cyklisten företräde på det aktuella vägavsnittet så hade cyklisten inte rätt att stoppa trafiken när så inte skedde. 

– Det är möjligt att lastbilsföraren gjorde fel, men det är inte cyklisten som ska beivra det utan polisen, säger Rolf Högberg, trafikpolis i Jönköping.

Han säger att cyklisten borde ha flyttat på sig.

– Man backar inte en 24 meter lång lastbil hur som helst. Men det var väl någon princip han skulle visa.

Att cyklisten stoppade trafiken kan rendera honom böter på 500 kronor, enligt Högberg.

– Med tanke på att han hindrade trafiken ganska länge så kanske det till och med skulle kunna bli aktuellt med dagsböter, säger han.

Rolf Högberg säger att polisen i Jönköping inte mottagit något samtal från cyklisten.

– Det var bara skrämseltaktik – han ville skrämma lastbilsföraren till underkastelse. Det är befängt.

– Man blir lite trött på människan som kan skapa sådana konflikter.

Ändrades av Changnoi

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan jag tycka att cyklisten är småaktig och gudarna skall veta att jag brottats (bildligt talat) med cyklister som inte förstår trafikregler.......

Men i sak, så hade denna cyklisten rätt, då det var förtur från hans sida.....

Jag ser ingen cykelbana men oavsett det, så är cykeln ett fordon och har samma rättigheter och skyldigheter som andra fordon........

Håller med om att han var småaktig men ingen har ens börjat tänka på att kritisera alla de lastbilschaufförer som gör som de vill bara för att de kan p.g.a. deras storlek........

 

Spyr på alla de lastbilschaufförer som gör som de vill på vägarna (nej, jag drar inte alla över en kam, för de flesta är bra men rötägg finns) bara för att de kan......

Det värsta jag vet är lastbilar som går på omkörning förbi en annan lastbil på motorväg trots att den bara kör 2 km/h snabbare och den övriga trafiken ligger i 110 km/h........

Tycker du är helt rätt ute här. Cyklister är i egentligen ett hyvens folkslag. 

Däremot lastbilschaufförer är ju ett jäkla pack. Förmodligen har de för många hjul. 

Finns tecken på att de saknar en hjärnhalva också.

Bra där Kötthandlar'n, att du fick lite balans i den här tråden. :-)

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört den vägen många gånger och det är SKYLTAT gång och CYKELVÄG på gångbanan, M.a.o. skulle cyklisten egentligen kört på den kombinerade cykel och gångbanan, dock får f*nskapet också köra på vägen. Enligt uppgifter kom han dock väldigt fort, betydligt över 30 vilket lastbilschauffören först inte uppfattat.
Å andra sidan är Maipenrai (ett thailandsforum) i Thailand gäller regeln att STÖRST KÖR FÖRST vilket JAG tycker borde gälla även i Sverige.
Hindrande av ett nyttofordon borde vara belagt med fängelsestraff, varken mer eller mindre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan jag tycka att cyklisten är småaktig och gudarna skall veta att jag brottats (bildligt talat) med cyklister som inte förstår trafikregler.......

Men i sak, så hade denna cyklisten rätt, då det var förtur från hans sida.....

Jag ser ingen cykelbana men oavsett det, så är cykeln ett fordon och har samma rättigheter och skyldigheter som andra fordon........

Håller med om att han var småaktig men ingen har ens börjat tänka på att kritisera alla de lastbilschaufförer som gör som de vill bara för att de kan p.g.a. deras storlek........

 

Spyr på alla de lastbilschaufförer som gör som de vill på vägarna (nej, jag drar inte alla över en kam, för de flesta är bra men rötägg finns) bara för att de kan......

Det värsta jag vet är lastbilar som går på omkörning förbi en annan lastbil på motorväg trots att den bara kör 2 km/h snabbare och den övriga trafiken ligger i 110 km/h........

Ja fy fan för dessa rötägg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad var det för sillmjölkar som inte drog cykeln, med cyklist, åt sidan?

De kunde väl åtminstone försökt att locka henom att köra åt sidan med lite ekologiskt närodlade dadlar eller vad fan som helst...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tillhör jag ju dom som cyklar varje dag till mitt arbete året runt, inte allt för långt (6 km).

Kör bil också på min arbetsplats.

Ska jag jämföra, cyklar, bilar, lastbilar med varandra så är faktiskt ingen bättre än den andra.

Cyklarna kör i regel mot rött, lastbilarna stannar bara lite hursomhelst, personbilarna verkar som det nöter på något i bilen om man använder blinkers.

Så många är samma kolsupare.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan jag tycka att cyklisten är småaktig och gudarna skall veta att jag brottats (bildligt talat) med cyklister som inte förstår trafikregler.......

Men i sak, så hade denna cyklisten rätt, då det var förtur från hans sida.....

Jag ser ingen cykelbana men oavsett det, så är cykeln ett fordon och har samma rättigheter och skyldigheter som andra fordon........

Håller med om att han var småaktig men ingen har ens börjat tänka på att kritisera alla de lastbilschaufförer som gör som de vill bara för att de kan p.g.a. deras storlek........

 

Spyr på alla de lastbilschaufförer som gör som de vill på vägarna (nej, jag drar inte alla över en kam, för de flesta är bra men rötägg finns) bara för att de kan......

Det värsta jag vet är lastbilar som går på omkörning förbi en annan lastbil på motorväg trots att den bara kör 2 km/h snabbare och den övriga trafiken ligger i 110 km/h........

Enligt trafikpolisen hade han inte rätt men det är klart du har rätt till din tolkning

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt trafikpolisen hade han inte rätt men det är klart du har rätt till din tolkning

ja det får vi väl hoppas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser ingen cykelbana men oavsett det, så är cykeln ett fordon och har

samma rättigheter

och skyldigheter som andra fordon........

Cyklister betalar ingen vägtrafikskatt.......... alltså inte samma rättigheter.   :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

 i Thailand gäller regeln att STÖRST KÖR FÖRST vilket JAG tycker borde gälla även i Sverige.
 

Borde inte behövas några regler för det. Självbevarelsedriften säger ju att det är sunt förnuft.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det får vi väl hoppas.

jo det är nog bra för er som inte har något eget att skriva om, du och .... gör verkligen forumet värt att läsa

tur att ni finns

 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

jo det är nog bra för er som inte har något eget att skriva om, du och .... gör verkligen forumet värt att läsa

tur att ni finns

 

Ja till skillnad från dig som verkligen fyller forumet med positivt innehåll :waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Enligt trafikpolisen hade han inte rätt men det är klart du har rätt till din tolkning

Nej, han hade inte rätt att stoppa trafiken men det var inte det som var sakfrågan i förstaläget.......

Fel nummer ett begicks av lastbilschauffören som inte följde trafikreglerna korrekt......

Fel nummer två begicks av cyklisten som valde att blockera trafiken..........

 

Vad jag ville komma till är väl att all skuld inte skall läggas på cyklisten som trådrubriken antyder utan här var det två stolpskott som gjorde fel.........

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nej, han hade inte rätt att stoppa trafiken men det var inte det som var sakfrågan i förstaläget.......

Fel nummer ett begicks av lastbilschauffören som inte följde trafikreglerna korrekt......

Fel nummer två begicks av cyklisten som valde att blockera trafiken..........

 

Vad jag ville komma till är väl att all skuld inte skall läggas på cyklisten som trådrubriken antyder utan här var det två stolpskott som gjorde fel.........

Har man problem med en person så får man ju ta det med den personen, inte med 30 andra. Det är lite som om jag skulle be dig betala tillbaka ett lån som Pelle lånat av mig, men det vore ju lite galet för du har ju inget med det att göra....

Alla som fastnade i kön var helt oskyldiga till läget (förutom cyklisten och lastbilslassen om vi ska var snälla). Den som sa up yours till alla oskyldiga var cyklisten. Jag är ärligt talat förvånad att han har en cykel kvar.....

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nej, han hade inte rätt att stoppa trafiken men det var inte det som var sakfrågan i förstaläget.......

Fel nummer ett begicks av lastbilschauffören som inte följde trafikreglerna korrekt......

Fel nummer två begicks av cyklisten som valde att blockera trafiken..........

 

Vad jag ville komma till är väl att all skuld inte skall läggas på cyklisten som trådrubriken antyder utan här var det två stolpskott som gjorde fel.........

Cyklisten gjorde helt klart fel ,när jag tog körkort för personbil 1900 kallt fick jag lära mig att lämna företräde åt större fordon när det var trånga passager 

och det säger mitt sunda förnuft också 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det räcker inte att tycka att man har rätt (i sin lilla skitsak), det måste bli rätt också. Bara för att cyklisten blev lite kränkt så har han inte rätt att blockera trafiken för sitt eget nöjes skull. Som polisen sa, cyklistens påstående kanske är rätt, men han får inte ta lagen i egna händer.

Tänk er att ha suttit i den kön med en födande fru (eller mia noi:big_smile:), hua. Då hade det funnits en cyklist mindre ovan jord......

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Cyklisten gjorde helt klart fel ,när jag tog körkort för personbil 1900 kallt fick jag lära mig att lämna företräde åt större fordon när det var trånga passager 

och det säger mitt sunda förnuft också 

Sunda förnuftet går ju inte alltid hand i hand med trafikreglerna och det var heller det som mitt inlägg handlade om........

 

Ha det bäst min vän........

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...