Jump to content
IGNORERAD

Sista idi*ten är inte född!!!


audirs2

Recommended Posts

Cyklisten gjorde helt klart fel ,när jag tog körkort för personbil 1900 kallt fick jag lära mig att lämna företräde åt större fordon när det var trånga passager 

och det säger mitt sunda förnuft också 

Exakt. När jag jobbade som lots och körde 24-meters ekipage hände det ofta att jag fick bryta mot trafikreglerna för att kunna leverera gods till kunder inne i städerna,

och då gällde verkligen "störst går först".

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kötthandlarn

    8

  • frason

    8

  • uptoyou

    5

  • M33

    4

Mest aktiva i denna tråd

Jäkla tur att snön faller snart så man skipper dessa cykel fjollor! Sedan så brukar jag själv fjolla med min 27 växlade cykel på helgerna på små grusvägar så att man inte stör den övriga trafiken! För det är så att vi som har bilar faktiskt betalar in en massa miljarder till staten som sedan använder dessa stålar till annat än just vägar och trafik! 

Tyvärr så är det inte riktigt sant, i städerna går det på alla skattebetalare, samma gäller skolar, dagis, jag allt som är offentligt. Men sen att bil-, bensin- och dieselkatten enbart går till vägarna är inte heller sant.

Sen "jonnar" jag årent runt så mig slipper man inte, men jag gör ju inget väsen av mig heller. ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nej, han hade inte rätt att stoppa trafiken men det var inte det som var sakfrågan i förstaläget.......

Fel nummer ett begicks av lastbilschauffören som inte följde trafikreglerna korrekt......

Fel nummer två begicks av cyklisten som valde att blockera trafiken..........

 

Vad jag ville komma till är väl att all skuld inte skall läggas på cyklisten som trådrubriken antyder utan här var det två stolpskott som gjorde fel.........

Visst gjorde kanske chauffören fel i första läget men titeln stolpskott är det nog bara en som har förtjänat i den här parodin.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst gjorde kanske chauffören fel i första läget men titeln stolpskott är det nog bara en som har förtjänat i den här parodin.

Nja, det finns en hel del som gjort inlägg i den här tråden som åxå bör kunna titulera sig "stolpskott"  :meaw:

Link to comment
Dela på andra sajter

För ett par år sen var jag på väg hem i Cheva silverado pick-upen när det dyker upp ett gäng cyklister sådär en 200 meter bort ,  de såg ut som han fjanten i klippet.

Det var en klunga på ca 15 st  . Vägen är en landsväg där två bilar kan mötas men man får ta det lite lugnt.

Märker att cyklisterna inte tänker gå ihop för att göra plats , de ligger minst 3 i bredd ,  va f-n.. där är ju en rejäl vattenpöl en bit fram , 

jag gasar på med V-8:an så att det tajmar med mötet med klungan ,  swoosh ...  mitt i prick ,  de fick sig en rejäl dusch  hahaha 

Såg i backspegeln hur en av töntarna hytte med näven hehe ,  .... nästa gång kanske de lägger sig på rad istället  .

Link to comment
Dela på andra sajter

För ett par år sen var jag på väg hem i Cheva silverado pick-upen när det dyker upp ett gäng cyklister sådär en 200 meter bort ,  de såg ut som han fjanten i klippet.

Det var en klunga på ca 15 st  . Vägen är en landsväg där två bilar kan mötas men man får ta det lite lugnt.

Märker att cyklisterna inte tänker gå ihop för att göra plats , de ligger minst 3 i bredd ,  va f-n.. där är ju en rejäl vattenpöl en bit fram , 

jag gasar på med V-8:an så att det tajmar med mötet med klungan ,  swoosh ...  mitt i prick ,  de fick sig en rejäl dusch  hahaha 

Såg i backspegeln hur en av töntarna hytte med näven hehe ,  .... nästa gång kanske de lägger sig på rad istället  .

Av din beskrivning att döma, så fanns det bara en enda tönt där....eller kanske fjant.

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Av din beskrivning att döma, så fanns det bara en enda tönt där....eller kanske fjant.

/biker

 

Ja, man kan faktiskt bli fälld för det, vet ej vad det heter tyvärr, kanske vårdslöshet i trafik eller ouppmärksamhet i trafik?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker på medlem Banankontakt. Cyklade från Sverige hit. Tänk om de hade betett sig på detta vis. 

Nä, det finns tydligen cyklister och sen finns det cyklister. :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Av din beskrivning att döma, så fanns det bara en enda tönt där....eller kanske fjant.

/biker

 

Nä det var ett helt gäng skrev han

Detta är ganska typiskt vissa cyklister att  gärna ligga fler i bredd på smala vägar och inte flytta på sig

Och skulle man påpeka att en cyklist gör fel får man ofta fingret tillbaka

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Tänker på medlem Banankontakt. Cyklade från Sverige hit. Tänk om de hade betett sig på detta vis. 

Nä, det finns tydligen cyklister och sen finns det cyklister. :D 

Ja, efter att ha träffat Banankontakt personligen, så kan jag bara säga säga att han är en otroligt ödmjuk människa som är ett föredöme för cyklister........   

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...