Jump to content
IGNORERAD

Hur gör jag om det går att göra?


stefan5300

Recommended Posts

Jag har kopierat in bilen på vägen, men går det att endast kopiera och klippa ut bilen och klistra in den på vägen utan den vita bakgrunden? Är ju krångligt att markera för hand.

Om det går hur gör jag i så fall, jag använder paint i windows

road-502_640.thumb.jpg.8890ac677d56501a4

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kopierat in bilen på vägen, men går det att endast kopiera och klippa ut bilen och klistra in den på vägen utan den vita bakgrunden? Är ju krångligt att markera för hand.

Om det går hur gör jag i så fall, jag använder paint i windows

road-502_640.thumb.jpg.8890ac677d56501a4

Du måste nog använda Photoshop eller nåt liknande program, som kan hantera olika lager (layers). 

Link to comment
Dela på andra sajter

OFF TOPIC!

Stefan, du bakar ju kavring? Till den ska det vara rågmjöl.
Hittar dú det här i Thailand, eller använder du nåt annat?
Jag har iofs inte letat, men det kan vara bra att få info direkt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kopierat in bilen på vägen, men går det att endast kopiera och klippa ut bilen och klistra in den på vägen utan den vita bakgrunden? Är ju krångligt att markera för hand.

Om det går hur gör jag i så fall, jag använder paint i windows

road-502_640.thumb.jpg.8890ac677d56501a4

Använder inte paint utan photoshop som är lättare, men det du kan göra är att i paint frihandsmarker bilen och sen kopiera. Efter det så öppnar du bilden på vägen och klistrar in och flyttar dit du vill ha den. .. kanske kan man sen snygga till kanterna...

Link to comment
Dela på andra sajter

OFF TOPIC!

Stefan, du bakar ju kavring? Till den ska det vara rågmjöl.
Hittar dú det här i Thailand, eller använder du nåt annat?
Jag har iofs inte letat, men det kan vara bra att få info direkt

mera off ..har alltid läst ditt nick som Mjölis . va fel det kan bli om läser snabbt :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

OFF TOPIC!

Stefan, du bakar ju kavring? Till den ska det vara rågmjöl.
Hittar dú det här i Thailand, eller använder du nåt annat?
Jag har iofs inte letat, men det kan vara bra att få info direkt

Vet inte var du bor men jag har kopt rågmjol på Villa Market, Friendship, Foodland i Pattaya och på Tops i Sakon Nakhon, Foodland har ett bra urval av mjol.

Har även en kompis som kopt rågmjol i Pattaya åt mig och skickat det till obygden.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för hjälpen

Som jag skrev så har jag inte kollat efter rågmjöl, jag trodde knappt att det fanns.
Jag bor i Pattaya, men också utanför Buri ram, så nu då jag är i Pattis, världens bästa ställe,
så skall jag dra runt i morgon och handla.

Än en gång, tack!
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kopierat in bilen på vägen, men går det att endast kopiera och klippa ut bilen och klistra in den på vägen utan den vita bakgrunden? Är ju krångligt att markera för hand.

Om det går hur gör jag i så fall, jag använder paint i windows

road-502_640.thumb.jpg.8890ac677d56501a4

Photoshop är väl bäst, men om man inte har det eller orkar skaffa det så finns det klart godkända webbaserade program som klarar av det du eftersöker..

http://www.sumopaint.com/home/#app

https://pixlr.com/web

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för hjälpen

Som jag skrev så har jag inte kollat efter rågmjöl, jag trodde knappt att det fanns.
Jag bor i Pattaya, men också utanför Buri ram, så nu då jag är i Pattis, världens bästa ställe,
så skall jag dra runt i morgon och handla.

Än en gång, tack!
 

Sådana här påsar har jag kopt på Foodland, 

Dark Rye Flour

images_(1).thumb.jpg.d06b28263d303c2d680

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag Photoshop är bäst men tror inte du orkar krångla med det.
Testa det här online verktyget det kanske duger till det du vill göra.

https://burner.bonanza.com/

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...