Jump to content
IGNORERAD

Condo i Udon?


cpo

Recommended Posts

Hej!

Har en kompis i Sverige som ska åka till Udon Thani i december. Han vill dit eftersom jag har hus där - men jag är inte där nu eller i december. Han har tidigare varit i Pattaya men vill inte alls dit ingen. När han var där hyrde han på ett Condo en månad. Betalade visst cirka 2-3000 för det - ett bra rum enligt honom. Han har nu frågat mej om boende i Udon, jag vet bara hotell, och de kostar cirka 5-600 bath per dygn enligt min fru. Hon vet inget om det finns Condo eller annat. Han vill alltså bo betydligt billigare än vad hotellen tar för en månad. Finns det någon som vet? Finns "Condo" i Udon? Andra billigare boenden som ändå är rena etc. Gästhus? Ja, jag vet inte, men jag kan inte svara honom.

Tack för förslag till honom. Han vill förstås bo i staden, gärna centralt, behöver inte AC men vill ha fläkt i taket...

Med vänlig hälsning

cpo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns det, men ska man bo hyggligt bra och nära centrum så är nog priset lite mer än 2-3 tusen, 

Lägger man på ett par Thaitusingar,upp till 6-7 tusen finns det ganska mycket att välja på.

Det kommer säkert många tips...om det inte är något som faller på läppen, skicka PM

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde för 2-3000 baht i condo i Pattaya. Undrar vad det var för lopphus?

Det borde vara bra mycket billigare i Udon. Så då borde det rimligen gå att hitta ett likvärdigt för 1-2000 baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ett nästan nytt hotell i höjd med Makro som hyr ut rum för 5000-6000b per månad.

Le Luxe Residence är namnet.

AC, wifi och en trevlig terrass på taket som bonus.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns garanterat, sök där Thaiarna bor men räkna med "stå" toa och dusch/bad ur balja..................

Jag antar att du redan hade det i Pattis, så då är det ju inga problem.............

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Blev lite fel med bath eller SEK .

Det första med Pattaya var alltså SEK 2-3000 sek/en månad. Det gäller heller inte mej utan en kompis.

Ska tipsa honom om "Le Luxe..." Tack!

mvh

cpo

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Här kan din kompis hitta ett urval av boende i Udon.

http://www.udonmap.com/en/udonthani-business/search-by/tags/accommodation.html

Jag har några gånger bott på Suksan Mansion och har varit helnöjd med vistelserna där. Jag minns inte vad jag har betalat men jag vet att jag har tyckt att det är prisvärt.

Stället ligger drygt en kilometer från Central Plaza och det passerar två olika song-thaew i närheten av "guesthouset"

http://www.udonmap.com/en/udonthani-business/apartments/suksan-mansion.html

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Pepe, aka virrpannan, aka Gusings har ofta huserat på P mansion, nästan krypavstånd till nattlivet, vill minnas att priset ligger nånstans 3-4000 i månaden.

RuySuk på Soi ayutadej, ö lite slitet men OK rum! 6-7 000!

 

Vill man lyxa till det lite, sök på AEK Udon apartment, jäkligt fina rum mellan 6-8 000 i månaden, högsta säkerhetsnivå, bevakat dygnet runt!

Finns många om man inte måste bo på krypavstånd, brukar inte vara några problem att hitta!

 

 

 

P Mansion, för de utvalda.....(Extra bonus, Record bar inom synhåll):big_smile:

 

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer bra det 3800 bath och sen för el o vatten, har Air och fläkt.5 minuter till det stora varuhuset och bussgatan.P-Mansion

Priset gäller en månad, medtag lakan.

Men det bästa är krypavstånd till Record bar. ( men ge fan i Miss Thailor)

Mvh VP

Man blir aldrig så gammal att man inte

tror,att man har ett år kvar att leva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...