Jump to content
IGNORED

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

• Replies 65.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• ellim63

5249

• Enis

4208

• svampen

3272

• Kenneth4618

3154

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det är ju populärt med årskrönikor, så här kommer min för 2013. Ett axplock av vad som tillreddes i köket hemma hos oss.     Mvh. borje222

Svampen har visat bilder på sina mackor, så även jag blev sugen. Jag valde att göra ett Levainbröd, med surdeg helt utan jäst.   Jag började med att röra ihop surdegsgrunden, 1 dl vatten + 1 dl råg

då ska jag tala om vad som hände i onsdags, inte i tisdags........   hade ju nog fått influensa men på natten till onsdag var febern en bit över 40 o jag hade svårt att andas, jag har ja ast

Posted Images

Nakhon

Det var för jävla bra, så det blir lätt en refill

3A3C8A18-07F7-4E6D-B143-B944F4023079.thumb.jpeg.5a2264444575cfbacd7d8bef1fa59511.jpeg

• Ge karma 8
  • Fint 1
Tommy
17 timmar sedan, skrev BanFang:

Lite krabba. Köpte 4st för 100kr. 

1618415689517.jpg

Trevligt att ses idag!

Nästa gång du får det priset på Krabba, köp ett gäng åt hon som lagade din lunch idag, men bara om de leveras kokta, hon äter inte djur som hon sett leva...

För några år sedan vart vi tvungna att åka till havet och sjösätta 10 krabbor som hon köpt, de levererades inpackade i is, men började röra sej innan jag kokat dem...

MVH

• Haha 4

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

BanFang

Åt den godste ärtsoppan på många många år idag.

Tyvärr ingen bild då jag glömde fota. Var så hungrig. 😃

Var hittade jag ärtsoppan?

Jo på det bästa thaihaket förstås.  Thaihouse i Partille.

• Ge karma 5
Peolito
12 timmar sedan, skrev Tommy:

Trevligt att ses idag!

Nästa gång du får det priset på Krabba, köp ett gäng åt hon som lagade din lunch idag, men bara om de leveras kokta, hon äter inte djur som hon sett leva...

För några år sedan vart vi tvungna att åka till havet och sjösätta 10 krabbor som hon köpt, de levererades inpackade i is, men började röra sej innan jag kokat dem...

MVH

Ja dess buddister. Vi köpte blåmusslor och frugan skulle koka dem när hon kom på att de levde och tvärvägrade att koka dem så det fick jag göra. Hon ville först släppa ut dem men vi har en bit till havet.

• Ge karma 3
  • Fint 2
  • Haha 1
B747
10 timmar sedan, skrev Peolito:

Ja dess buddister. Vi köpte blåmusslor och frugan skulle koka dem när hon kom på att de levde och tvärvägrade att koka dem så det fick jag göra. Hon ville först släppa ut dem men vi har en bit till havet.

Känner igen det där.Gumman vägrar dessutom äta nötkött och älgkött för att man ska icke döda så stora och ståtliga djur.

Älgfärs är ju bland det bästa som finns.

• Ge karma 5

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Tommy
49 minuter sedan, skrev B747:

Känner igen det där.Gumman vägrar dessutom äta nötkött och älgkött för att man ska icke döda så stora och ståtliga djur.

Älgfärs är ju bland det bästa som finns.

Frugan äter inte nötkött heller, mest för att hon lekte med bufflar och kor när hon växte upp "på landet" strax utanför Bangkok  "Man äter inte sina vänner"...

Hon har däremot inga problem med att tillaga nötkött.

Älg, Ren och Rådjur vill hon inte heller smaka...

Logiken svindlar.

MVH

• Haha 4

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

B747
1 minut sedan, skrev Tommy:

Frugan äter inte nötkött heller, mest för att hon lekte med bufflar och kor när hon växte upp "på landet" strax utanför Bangkok  "Man äter inte sina vänner"...

Hon har däremot inga problem med att tillaga nötkött.

Älg, Ren och Rådjur vill hon inte heller smaka...

Logiken svindlar.

MVH

Det gör den verkligen hehe.

• Skål 1
  • Fint 1
  • Haha 1

Tommy
3 minuter sedan, skrev B747:

Det gör den verkligen hehe.

Har ni testat att gå in på en muslimsk restaurang och säga "Vad har ni som INTE är nöttkött, frugan äter inte det, av religiösa skäl", kul att se hur det snurrar i huvet på dem, när de svarat, säger man att hon inte gillar kyckling (det gör hon inte, för hon tror att det ger henne gikt)...

MVH

• Haha 2

B747
1 minut sedan, skrev Tommy:

Har ni testat att gå in på en muslimsk restaurang och säga "Vad har ni som INTE är nöttkött, frugan äter inte det, av religiösa skäl", kul att se hur det snurrar i huvet på dem, när de svarat, säger man att hon inte gillar kyckling (det gör hon inte, för hon tror att det ger henne gikt)...

MVH

Ha ha.Nej,vi har inte testat muslimskt.Dom är rolig dom små liven.

• Haha 1

B747
6 timmar sedan, skrev Peolito:

Har häcken full på jobbet. Blir en skrivbordslunch en krabbrulle från Gamla Stans fiskaffär.

91E306FB-D2F8-4D9A-82C1-6E6A5502E010.jpeg

Men den gängse lunchölen då???Det var inte en helt komplett lunch,nej,nej:6:

• Haha 3

Tommy
30 minuter sedan, skrev B747:

Ha ha.Nej,vi har inte testat muslimskt.Dom är rolig dom små liven.

Inte vi heller...

Men det är lite kul att retas!

MVH

• Haha 1