Popular Post Kötthandlarn 101,866 Posted January 9 Popular Post Share Posted January 9 Lasagne, men den blev lite "flötig", så jag fick maskera "flötet" med skivad tomat toppat med oregano...... 12 Quote Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to post
Popular Post ellim63 212,588 Posted January 10 Popular Post Share Posted January 10 Lördagsmiddagen serverades i uterummet såklart.. Grillad tonfisk med vitlöksfräst brysselkål som fick gotta sig med riven parmesan, tillsammans med ett svalt glas vitt vin från Nya Zeeland.. Underbart! Som lite sött efteråt serverades frugans ananaspaj med vaniljglass.. fantastiskt gott! 14 2 Quote Link to post
Popular Post rolba 111,321 Posted January 10 Popular Post Share Posted January 10 Fortfarande julkänning 10 1 Quote Link to post
Popular Post Hua Hin 16,933 Posted January 10 Popular Post Share Posted January 10 Frukost 11 3 Quote Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to post
Popular Post Tapani 3,000 Posted January 11 Popular Post Share Posted January 11 Frugans goda pizza vart det idag 18 1 Quote Link to post
Popular Post Enis 187,948 Posted January 11 Popular Post Share Posted January 11 raggmunk med fläsk, lite snålt med fläsk hemma så jag fick fylla på med Nem. Enis 11 3 Quote "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to post
Popular Post ellim63 212,588 Posted January 11 Popular Post Share Posted January 11 Igår mekades pizza, pålägget blev rökta musslor, bacon, kronärtskocka, svarta oliver och grillad inlagd paprika.. fantastiskt gott! 14 6 Quote Link to post
Popular Post Peolito 79,240 Posted January 11 Popular Post Share Posted January 11 Dagens lunch blev ädelostgratinerade fläsknoisetter med potatisgratäng. På Oliver Twist. 14 2 Quote Link to post
Popular Post ellim63 212,588 Posted January 11 Popular Post Share Posted January 11 Benfri kotlett med trattkantareller, kokt amadinepotatis och gröna ärtor.. fantastiskt gott! 9 2 Quote Link to post
Popular Post Enis 187,948 Posted January 11 Popular Post Share Posted January 11 Är ju ett djävla tjat om hjalmarräkor i denna tråd. så jag drog ner till gavleån för att se om det var någe liv tjernåbyl blev ett kast med asätare och naturligtvis gyllene dricka till enis 10 1 2 1 Quote "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to post
Rillex 19,386 Posted January 11 Share Posted January 11 8 timmar sedan, skrev ellim63: Igår mekades pizza, pålägget blev rökta musslor, bacon, kronärtskocka, svarta oliver och grillad inlagd paprika.. fantastiskt gott! Inte bryta med några bananskivor också 1 1 1 Quote Link to post
rolba 111,321 Posted January 11 Share Posted January 11 Dagens sena lunch, Risgrynsgröt å punch. Får duga på en måndag. 7 2 Quote Link to post
Popular Post Peolito 79,240 Posted January 12 Popular Post Share Posted January 12 Raggmunk med fläsk på Oliver Twist. 10 3 Quote Link to post
Popular Post ellim63 212,588 Posted January 12 Popular Post Share Posted January 12 Torskfilé i ugn under folie med broccoli, salladslök, salladskål, ingefära, chili och koriander.. En blandning med soja, ostronsås, citronjuice och sesamolja hälldes över innan den åkte in i ugnen..fantastiskt gott! 14 1 Quote Link to post
Popular Post Hua Hin 16,933 Posted January 12 Popular Post Share Posted January 12 Ikväll blev det en räkmacka och en öl 10 1 3 Quote Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to post
Chrille Columbus 1,707 Posted January 13 Share Posted January 13 Det fanns ingen glass på McDonald's så det blev toast och en liten kaffe. 5 1 Quote Zapf Chancery när du tröttnat på att irritera folk med comic sans. Link to post
Popular Post Peolito 79,240 Posted January 13 Popular Post Share Posted January 13 Biff Lindström med grejer till lunch på Oliver Twist. 14 1 Quote Link to post
Popular Post ellim63 212,588 Posted January 13 Popular Post Share Posted January 13 Rester till lunch idag, benfri kotlett med trattkantarellstuvning och gröna bönor.. fantastiskt gott! 8 2 Quote Link to post
Popular Post Chrille Columbus 1,707 Posted January 13 Popular Post Share Posted January 13 Käkade stekt frukostkorv och kunde inte bestäma mig om jag skulle ha bröd eller mos så det blev båda , varför är det viktigt att skriva om och lägga in bilder ? Jo annars tror ni väl att jag lever på mat från McDonald's. Det gör jag inte. Vad åt jag igår? Heter inte tråden men ni kommer att få reda på det ändå Tacos mums ")råkade " hitta en tacokrydda som inte nästan bara består av salt och potatismjöl. För att göra en lång historia kort så slutade Lidl med sin egna tacokrydda och eftersom den varden enda som inte (nästan) bara består av salt och potatismjöl utan kryddor då började jag göra egen det var inte så svårt krossad chili mald svartpeppar, riven lök och vitlök och lite så kallad spiskummin som är ett kryddpulver. Proportionerna är efter smak och behag. Detta höll jag på med från det Lidl slutade sälja sin tacokrydda tills igår.(när jag skulle käka taco skulle va rätt jobbigt annars) Vill gärna tipsa om tacokryddan från Spicemaster så jag lägger upp en bild .(visst den är ekologisk men den gick faktiskt att äta ändå) 12 2 Quote Zapf Chancery när du tröttnat på att irritera folk med comic sans. Link to post
Popular Post ellim63 212,588 Posted January 13 Popular Post Share Posted January 13 Onsdagsmys, blåmögelost och egenmekad chutney på digestive och lite forbondekorv.. fantastiskt gott tillsammans med ett glas rött från Italien! 12 1 Quote Link to post
Popular Post Peolito 79,240 Posted January 14 Popular Post Share Posted January 14 Pankofriterad kolja på OT 13 Quote Link to post
Popular Post Enis 187,948 Posted January 14 Popular Post Share Posted January 14 En pytt med lite asiatisk touch. enis 11 1 2 Quote "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to post
Popular Post Drivern 44,594 Posted January 14 Popular Post Share Posted January 14 Dagens lunch,kycklingsfile,paprika,lök,äpple,creamfraiche,cheddar och persilja. 15 3 Quote Link to post
rolba 111,321 Posted January 14 Share Posted January 14 Kålpudding Pannkaka Nu kaffe och matkoma Restaurang Teknikparken 7 1 Quote Link to post
Enis 187,948 Posted January 14 Share Posted January 14 somtam med kilopris så man får upp all sås enis 6 1 1 Quote "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to post
Recommended Posts