Jump to content

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

• Replies 63.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• ellim63

4962

• Enis

3999

• svampen

3272

• Kenneth4618

3154

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det är ju populärt med årskrönikor, så här kommer min för 2013. Ett axplock av vad som tillreddes i köket hemma hos oss.     Mvh. borje222

då ska jag tala om vad som hände i onsdags, inte i tisdags........   hade ju nog fått influensa men på natten till onsdag var febern en bit över 40 o jag hade svårt att andas, jag har ja ast

Svampen har visat bilder på sina mackor, så även jag blev sugen. Jag valde att göra ett Levainbröd, med surdeg helt utan jäst.   Jag började med att röra ihop surdegsgrunden, 1 dl vatten + 1 dl råg

Posted Images

Chrille Columbus

1 timme sedan, skrev clion:

Sitter på lokal Entecote och kaffe kaka 100 lax 🙂

20201019_153339.jpg

Som hittat ser gott ut.

Käkade mackor på surdegsfranska glömde ta bild men det är nog lika bra för dom såg inte roliga ut när jag skalat av kanten för den var full med äckliga vallmofrön brr.

Det blir till att återanvända en bild men det är ju modernt och miljövänligt😉 med återbruk och återvinning.

20200726_160652.jpg

Edited by Chrille Columbus
Det blev ingen ändring för det vart rätt bildfil bilden föreställer en en skiva lingongrova med rökt ost.😋
  • Ge karma 7
  • Haha 2

Zapf Chancery när du tröttnat på att irritera  folk med comic sans.

On 2020-10-18 at 22:24, skrev ellim63:

Detta blir bra helt klart! 👍

DSC_1868.thumb.JPG.a1e2fd7ef32d44e55ec67e95311b935e.JPG

Söndagsmiddagen serverades i biblioteket..

DSC_1870.thumb.JPG.a91b16c74190f5fb956f153f0ac64281.JPG

Pannbiff på vildsvinsfärs, (Tack Bosse💕) kantarellstuvning, kokt potatis och brysselkål.. fantastiskt gott!

1603048153984.thumb.jpg.bf87def7ee6bd5da77527ca5f0785e09.jpg

Du får byta från Kummla och bli kock

Testade en rätt bra Buffé idag, en som har funnits på samma plats i säkert 25 år och som drivs av samma familj som startade den, Kineser som lagar bra Buffé-Kinamat, försöker med Thai Rödcurry (som nästan alla kinakrogar gör idag) med ett för en gångs skull hyfsat resultat!

Hsin Hsin, vid "Stigs Center", ett Truckstop längs E6 På Hisingen https://www.hsinhsin.se/

Bra smak på kinakäket, hyfsat på Rödcurrygrytan, halvtaskig "Sushi" som var lite bättre än de andra jag testat senaste veckorna på diverse lunchbufféer...

Det som stack ut lite extra, för mej, var "hemlagade" Vårrullar med blandfärsfyllning, alltså rullade på restaurangen, de var RIKTIGT bra! Tog 3 st till slut och de var rätt stora...

Saker som var lite trist var "Kycklingspett" UTAN spett i... det var fint skurna filéer som friterats och skryklat ihop sej eftersom de inte satt på spett men smaken var bra bara utseendet felade, de hade också en rätt som kallades Fläskkarrespett, och de satt inte heller på spett men smakade bra de med!

Det bästa med dagens upplevelse var att under de ca 30-35 minuterna jag satt på Hsin Hsin, så träffade jag 5 st personer som ofta är på vår restaurang, alla kände igen mej och frågade vad jag gjorde där?

Svaret jag gav var "Industrispionage... jag har hört mycket gott om denna restaurangen men aldrig varit här förut"

MVH

• Ge karma 4
  • Fint 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

3 minuter sedan, skrev Tommy:

Det bästa med dagens upplevelse var att under de ca 30-35 minuterna jag satt på Hsin Hsin, så träffade jag 5 st personer som ofta är på vår restaurang, alla kände igen mej och frågade vad jag gjorde där?

Ställde du ingen motfråga? Vad gjorde dom som ätit på thaihakens bästa representant i Sverige på en ”copy cat”!?

• Ge karma 1
  • Haha 6

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom