audirs2 58,852 Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 12 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Förmodligen inte men å andra sidan sett, så var jag ute och vandrade i tuff terräng i tre timmar idag, så det kanske jämnar ut sig?...... Bra jobbat fänrik! 2 Quote Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då? Link to post
Popular Post ellim63 216,655 Posted March 19, 2016 Popular Post Share Posted March 19, 2016 (edited) 7 timmar sedan, skrev ellim63: Tack! jodå, Tack! det var första gången jag blev drabbad när det gäller citeringar, en förklaring till bilderna kommer om en stund. nu ska vi åka o handla lite gott till kvällen! On 2016-03-18 at 02:31, skrev ellim63: efter att i tisdags tillbringat dagen på vårdcentralen, akuten,röntgen o infektionsmottagningen så smakade det fantastiskt gott stekt ris med fläskkött o massor med chili! då ska jag tala om vad som hände i onsdags, inte i tisdags........ hade ju nog fått influensa men på natten till onsdag var febern en bit över 40 o jag hade svårt att andas, jag har ja astma sen många år som jag medicinerar för men har i stort sett aldrig problem hursomhelst frugan vaknade o blev ju orolig såklart men jag hade absolut ingen lust att åka till akuten mitt i natten o lovade att ringa vårdcentralen direkt på morgonen! fick en tid på VC direkt på morgonen o tog bilen dit, in o ta prover o så vänta en stund innan doktorn kom........ snabbsänkan var minst 200 (maskinen går inte längre) sa doktorn så hon skulle ringa sjuktransport/ambulans till sjukhuset men jag sa att jag tar bilen dit i så fall! hon sa att du kommer nästan säkert att bli inlagd o då kunde väl bilen lika gärna stå kvar vid VC.............då tog jag bilen hem o ringde en taxi istället. väl framme vid akuten såg jag väl lite sliten ut med svetten sprutade o svårt att både andas o prata så dom ville att jag skulle lägga mig på en bår för transport till röntgen jag vet ju att röntgen ligger ovanför o att det finns hiss så jag avböjde färdtjänsten........... i stort sett direkt in o gjorde lungröntgen men fick sitta en stund o vänta på svaret, eftersom jag nu skulle till infektionsmottagningen o var osäker på vägen genom kulvertarna så frågade jag om jag kunde få hjälp med en transport dit, efter en stund kommer sköterskan tillbaka o säger att hon ordnat en.......... TRUCK..!!!!! det fnissades väl lite i väntrummet när jag sa att "jag vet att jag är tjock men räcker det inte med en rullstol"....... ja ja det var en lite annorlunda truck som kom o hämtade mig o frugan! väl på plats togs det massor med prover sedan penicillin intravenöst o cortison........... o så blev det en en häxblandning som inhalerades med hjälp av en vattenpipa.......... inhalationen gjorde att jag blev riktigt skakis (doktorn glömde att fråga vad jag vägde.....fast jag var ju tyngre än han trodde i alla fall).......... sen ville jag ju absolut inte bli inlagd o kom överens om det efter lite diskuterande! kände mig bra mycket bättre när jag kommit hem o ha tagit en dusch ätit lite gott som frugan lagat.........slutet gott.....! o eftersom detta är en mattråd så......detta åt vi i torsdags! o dessa stekrester serverades igår.....fantastiskt gott! Edited March 19, 2016 by ellim63 43 Quote Link to post
berlitz 4,547 Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 Hoppas du mår bättre å du å gumman kan slappna av - lite grann iaf krya på dig nu B 4 Quote Link to post
Odin 36,483 Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 15 minuter sedan, skrev ellim63: då ska jag tala om vad som hände i onsdags, inte i tisdags........ hade ju nog fått influensa men på natten till onsdag var febern en bit över 40 o jag hade svårt att andas, jag har ja astma sen många år som jag medicinerar för men har i stort sett aldrig problem hursomhelst frugan vaknade o blev ju orolig såklart men jag hade absolut ingen lust att åka till akuten mitt i natten o lovade att ringa vårdcentralen direkt på morgonen! fick en tid på VC direkt på morgonen o tog bilen dit, in o ta prover o så vänta en stund innan doktorn kom........ snabbsänkan var minst 200 (maskinen går inte längre) sa doktorn så hon skulle ringa sjuktransport/ambulans till sjukhuset men jag sa att jag tar bilen dit i så fall! hon sa att du För nästan säkert att bli inlagd o då kunde väl bilen lika gärna stå kvar vid VC.............då tog jag bilen hem o ringde en taxi istället. väl framme vid akuten såg jag väl lite sliten ut med svetten sprutade o svårt att både andas o prata så dom ville att jag skulle lägga mig på en bår för transport till röntgen jag vet ju att röntgen ligger ovanför o att det finns hiss så jag avböjde färdtjänsten........... i stort sett direkt in o gjorde lungröntgen men fick sitta en stund o vänta på svaret, eftersom jag nu skulle till infektionsmottagningen o var osäker på vägen genom kulvertarna så frågade jag om jag kunde få hjälp med en transport dit, efter en stund kommer sköterskan tillbaka o säger att hon ordnat en.......... TRUCK..!!!!! det fnissades väl lite i väntrummet när jag sa att "jag vet att jag är tjock men räcker det inte med en rullstol"....... ja ja det var en lite annorlunda truck som kom o hämtade mig o frugan! väl på plats togs det massor med prover sedan penicillin intravenöst o cortison........... o så blev det en en häxblandning som inhalerades med hjälp av en vattenpipa.......... inhalationen gjorde att jag blev riktigt skakis (doktorn glömde att fråga vad jag vägde.....fast jag var ju tyngre än han trodde i alla fall).......... sen ville jag ju absolut inte bli inlagd o kom överens om det efter lite diskuterande! kände mig bra mycket bättre när jag kommit hem o ha tagit en dusch ätit lite gott som frugan lagat.........slutet gott.....! o eftersom detta är en mattråd så......detta åt vi i torsdags! o dessa stekrester serverades igår.....fantastiskt gott! Förfaan jävla surgubbe, du kan väl vika dej för läkarna iaf. Va glad att inte dottern e hemma för då hade du inte haft några öron kvar... 3 Quote Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to post
ellim63 216,655 Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 Precis nyss, skrev Odin: Förfaan jävla surgubbe, du kan väl vika dej för läkarna iaf. Va glad att inte dottern e hemma för då hade du inte haft några öron kvar... om du visste vad rätt du har! 5 Quote Link to post
Popular Post Kötthandlarn 103,332 Posted March 19, 2016 Popular Post Share Posted March 19, 2016 Längesedan jag gjorde denna favoriten........ Inget märkvärdigt, bara lite köttbullar, falukorv, stekt potatis å stekt ägg tillsammans med cornichonos (eller hur fan det nu stavas) & BBQ-sås å grovsstark senap...... Nu blir det "soffkoma"........... 23 Quote Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to post
Popular Post ellim63 216,655 Posted March 19, 2016 Popular Post Share Posted March 19, 2016 34 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Längesedan jag gjorde denna favoriten........ Inget märkvärdigt, bara lite köttbullar, falukorv, stekt potatis å stekt ägg tillsammans med cornichonos (eller hur fan det nu stavas) & BBQ-sås å grovsstark senap...... Nu blir det "soffkoma"........... det är nog cojones du menar......... 17 Quote Link to post
Popular Post Tallviking 123,283 Posted March 19, 2016 Popular Post Share Posted March 19, 2016 Persisk mat ( BAKHTIARI ) på Shandiz på Upplandsgatan med gott libanesiskt rödvin till En god Kladdkaka till efterrätt 24 Quote Being nice is overrated - Garfield Link to post
Sam sip sam 80,495 Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 2 minuter sedan, skrev Tallviking: Persisk mat ( BAKHTIARI ) på Shandiz på Upplandsgatan med gott libanesiskt rödvin till En god Kladdkaka till efterrätt Lite häftigt med serveringen av smöret he he Quote Link to post
Tallviking 123,283 Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 6 minuter sedan, skrev Sam sip sam: Lite häftigt med serveringen av smöret he he Dom serverar alltid en smörklick till riset 1 Quote Being nice is overrated - Garfield Link to post
Sam sip sam 80,495 Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 Dom serverar alltid en smörklick till riset En klick det var ett paket he he [emoji3] Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk 3 Quote Link to post
Popular Post Kenneth4618 207,689 Posted March 19, 2016 Popular Post Share Posted March 19, 2016 Blev lite käk idag också 20 Quote Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to post
Tallviking 123,283 Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 1 minut sedan, skrev Sam sip sam: En klick det var ett paket he he Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk Knappast ett halvkilospaket direkt. Väldigt litet "paket" 1 1 Quote Being nice is overrated - Garfield Link to post
Sam sip sam 80,495 Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 Knappast ett halvkilospaket direkt. Väldigt litet "paket" Emballage i maten ser oproffsigt ut och är ohygieniskt [emoji3] [emoji3] Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk 8 Quote Link to post
Tallviking 123,283 Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 2 minuter sedan, skrev Sam sip sam: Emballage i maten ser oproffsigt ut och är ohygieniskt Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk Allt för att du skall ha något att klaga på...... 1 2 Quote Being nice is overrated - Garfield Link to post
ellim63 216,655 Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 1 minut sedan, skrev Tallviking: Allt för att du skall ha något att klaga på...... det är ordning på dig! 2 Quote Link to post
Benriach 75,611 Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 23 minuter sedan, skrev Sam sip sam: Emballage i maten ser oproffsigt ut och är ohygieniskt Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk Men blåbäret på den persiska kladdkakan var ju naturell i alla fall... 4 Quote Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to post
Cavemannen 13,352 Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 38 minuter sedan, skrev Benriach: Men blåbäret på den persiska kladdkakan var ju naturell i alla fall... Jag la också märke till den, kocken måste ha varit helnöjd när han fick till det, lite som "pricken över iet" 1 Quote Link to post
Sam sip sam 80,495 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 8 timmar sedan, skrev Tallviking: Allt för att du skall ha något att klaga på...... Ja inte tusan serverar man emballage bland maten ,eller brukar du lägga smörpaketet på maten ? Hade nog förväntat mig smöret i en liten keramikskål så hade det förhöjt helhetsupplevelsen jag hade nog påtalat det och sagt till dom gör om gör rätt ,för övrigt såg maten god ut Quote Link to post
Tallviking 123,283 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 19 minuter sedan, skrev Sam sip sam: Ja inte tusan serverar man emballage bland maten ,eller brukar du lägga smörpaketet på maten ? Hade nog förväntat mig smöret i en liten keramikskål så hade det förhöjt helhetsupplevelsen jag hade nog påtalat det och sagt till dom gör om gör rätt ,för övrigt såg maten god ut Potatis, skaldjur etc är ju inte direkt ovanligt att det serveras med "emballaget" på när det ligger på tallriken och du får själv öppna det och ta ut innehållet ! 1 1 Quote Being nice is overrated - Garfield Link to post
Sam sip sam 80,495 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 (edited) 38 minuter sedan, skrev Tallviking: Potatis, skaldjur etc är ju inte direkt ovanligt att det serveras med "emballaget" på när det ligger på tallriken och du får själv öppna det och ta ut innehållet ! Ja nu låg det på maten och det var ju inte en ko du fick in precis utan en ohygienisk plastprodukt som passar bäst på en bricka på en lunchrestaurang [emoji3] och inte på en a la carte restaurang[emoji3] Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk Edited March 20, 2016 by Sam sip sam 2 Quote Link to post
Khonis 24,993 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 18 timmar sedan, skrev NorLyx: Gissar på att du är i Bangkok, närmare bestämt Nana Plaza. Har jag rätt?? Mvh/NorLyx Stämmer och det känns idag 6 Quote Link to post
Popular Post Towe 11,600 Posted March 20, 2016 Popular Post Share Posted March 20, 2016 Sen frukost Ica's fiskgratäng med dillsås Skickat från min SM-G900F via Tapatalk 17 Quote Link to post
Enis 191,362 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 3 timmar sedan, skrev Khonis: Stämmer och det känns idag Träningsvärk /Enis 1 Quote "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to post
Odin 36,483 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Nånting hände i skallen i morse, jag blev toksugen på Fiskpinnar (jävla Kenneth) så vi begav oss till Sjökvestarn å köpte ingredienser. Så nu har jag för första gången på säkert 10 år käkat FP. Till dessa pinnar åt jag en hemgjord Tsatziki från helvete (massor av vitlök). Fan tsatsikin blev så stark att jag svettas... 6 Quote Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to post
Recommended Posts