Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

Dagens medda...snodde ihop

löfbiffar fylda med kapris och fransk senap, gräddkokta tärnad färskpotatis med lite fransk senap där med samt sockerärtor.

post-3356-124916119241_thumb.jpg

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tidigare inte upplevt nöjet med att ha kameran med till bords, men efter att ha sett Enis förträffliga bilder av den tillsynes gudomliga spisen börjar jag inse att det är sant som man säger, "man äter lika mycket med ögonen".

Själv blev jag bjuden på italienispirerad delikatesstallrik med div. godsaker samt fantastiskt gott vin, har inte en susning om vad saker och ting lystrade till för namn, men gott var det i alla fall.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har krängt blåbär hela dan så det blev bara mackor, när ja sen kom hem blev det bara pilsner, gott nog.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Mussli med filmjölk + banan

1 Cappuchino (dubbel)

1 tablett vitamin D

1 tablett kostillskott 55+

1 tablett Omega3 (extra forte)

1 smörgås med pålägg (korv)

2 Äpple

2 Nektariner

1 liter vatten (Loka)

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Mussli med filmjölk + banan

1 Cappuchino (dubbel)

1 tablett vitamin D

1 tablett kostillskott 55+

1 tablett Omega3 (extra forte)

1 smörgås med pålägg (korv)

2 Äpple

2 Nektariner

1 liter vatten (Loka)

//Singha711

Något program eller :huh:

Mitt program i dag :whistle:

Mariinerad oxfilé som slängdes på grillen till det rostade rotfrukter och vitlökssmör

post-3356-124924813324_thumb.jpg

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Mussli med filmjölk + banan

1 Cappuchino (dubbel)

1 tablett vitamin D

1 tablett kostillskott 55+

1 tablett Omega3 (extra forte)

1 smörgås med pålägg (korv)

2 Äpple

2 Nektariner

1 liter vatten (Loka)

//Singha711

Något program eller

... cut ...

Nej Enis,

Inget program, hehe.. men emellanåt nödvändigt.

Jag får medge att jag har en ytterst praktisk inställning till maten, i alla fall när jag måste tillaga den ensam. Med tiden har det blivit allt viktigare med näringsvärde och kalorier, synnerhet då jag inte gör av med mer än 1200 kCal per dag genom att sitta framför datorn och MPR. Jag har ingen lust att springa som en fåne genom gränderna här i syfte at hålla mig ”for ever young”. Det finns andra lösningar och när jag träffar fru Singha snart, blir det helt andra takter, minsann. Det blir då säkert ett antal kilo att banta ner igen, men det är aldrig något problem om man lägger in några bantningsdagar då och då.

Bon apetit!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Till en sen frukost blev det 2 kokta ägg, knäckebröd med ost och gurka och några sillbitar. juice och kaffe .

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag lite leftovers.

Tärnade det som var kvar av gårdagens grillade oxfilé, plockade fram lite av förra årets höstkantareller som legat på torken. och vips så hade man en pastasås...

post-3356-124932825633_thumb.jpg

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Enis

Fantastiska mat bilder du delar med dig. :great:

det riktigt vattnas i munnen.

Är du intresserad av att laga mat?

Jag och några polare träffas en gång i månaden för att laga husmanskost.

Här en bild från en träff, tilllagas Rostbiff.

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag lite leftovers.

Tärnade det som var kvar av gårdagens grillade oxfilé, plockade fram lite av förra årets höstkantareller som legat på torken. och vips så hade man en pastasås...

Wow Enis det vattnas i snålvattnet och då är klockan ändå 22;30

Aldeles för sent för ett nattamål :ledsen:

Med det blir ett + för drömmen. -_-

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

JIB JAB är kul

Själv så blev de MAX idag.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla vet vi väl hur jobbigt det kan vara att gå ner i vikt.

Här kommer en variant som gör det både lättare - och framförallt roligare - att börja banta!

Som vi alla känner till är 1 kalori måttet på den energi det går åt att värma 1 gram vatten till 1 grad Celsius. Översatt till verkligheten betyder detta att om du äter en väldigt kall efterrätt (vilka ofta mestadels består av vatten), kommer denna naturliga process - som höjer den konsumerade efterrätten - att formligen suga kalorierna ur den enda existerande källan: ditt eget kroppsfett!

Ett exempel: En efterrätt serverad och uppäten vid cirka 0 grader kommer efter en kort stund att ha värmts till 37 grader, vilket är normal kroppstemperatur. Varje gram av efterrätten har då alltså förbrukat cirka 37 kalorier. Om efterrätten väger 170 gram, vilket får anses vara ganska normalt, kommer man - enligt termodynamiken - att förbruka 6290 kalorier (1 kalori/gram/grader x 37 grader x 170 gram) från kroppsfettet för att den uppätna efterrätten ska få samma temperatur som kroppen.

Om efterrätten innehåller 1300 latenta kalorier, är alltså den totala kaloriförlusten ca 5000 kalorier. Ju kallare efterrätten du äter är, desto snabbare kommer du att gå ner i vikt, om det är ditt mål.

Denna process fungerar utmärkt även vid intagande av väldigt kall öl i frostat glas. 1 centiliter öl innehåller cirka 0,6 latenta kalorier, men förbrukar 27 kalorier vid uppvärmningen (om serveringstemperaturen är 10 grader). Det ger en kaloriförlust på ca 38,5 kalorier per cl. Man behöver inte vara matematikprofessor för att räkna ut att varje 33 cl flaska öl förbrukar cirka 1270 kalorier (33 cl x 38,5 kalorier per cl).

Frysta efterrätter, till exempel glass, är ännu effektivare eftersom de kräver 83 kalorier per gram för att smälta (med andra ord höjas till 0 grader) och ytterligare 37 kalorier per gram för att nå kroppstemperatur. Här kan vi börja prata om verkligen intressanta resultat.

Dessvärre, för de som äter pizza som en ursäkt att dricka öl, ger pizzan (laddad med latenta kalorier och dessutom serverad varm) motsatt effekt. Men, tack och lov - som den uppmärksamme läsaren redan förstått - kan detta lösas genom att dricka massor med öl till pizzan och sedan avsluta måltiden med mängder av glass.

Vi skulle alla bli smala om vi helhjärtat gick in på en diet bestående av pizza, öl och glass!

Lycka till!

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Snabbmiddag idag.klart på 20 minuter.

Färsk rödspätta som dubbelpanerades, någon minut på vardera sidan i pannan och in i ugnen en liten stund. till detta färskpärer och lite grön sparris som stektes på i lite olivolja salt och peppar.

post-3356-124966337236_thumb.jpg

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jäkla enis/nu blev jag hungrig :blink:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Enis va e du din rackare

post-3713-124967849617_thumb.jpg

post-3713-124967853261_thumb.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

mmm.nattamackor är inte så dumt :great:

appropå ingenting..det där porslinet.frugan min hade likadant när vi träffades...

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

TRÅKMONS :kort:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Cilon.hade krängt mina kantareller så det fick bli en sådan här istället.

post-3356-124968104077_thumb.jpg

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...