Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

17 timmar sedan, skrev Fager:

Dags att ställa sig i kö.

Åter i butik från 26/10.

 

Lidl.JPG.43371223cb200018939fec3509fb3650.JPG

Tack för tippset blir ett besök efter frissan

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev ellim63:

Idag blev det glasmästarsill på äggmackan.. fantastiskt gott! 

 

DSC_1872.thumb.JPG.0289b352eb944057ce9a58e6e9871dd3.JPG

 

DSC_1873.thumb.JPG.9f96bc089587560a9769f3fca5225f86.JPG

Alltig gott min vän ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-18 at 22:24, skrev ellim63:

 

Detta blir bra helt klart! 👍

 

DSC_1868.thumb.JPG.a1e2fd7ef32d44e55ec67e95311b935e.JPG

 

Söndagsmiddagen serverades i biblioteket..

 

DSC_1870.thumb.JPG.a91b16c74190f5fb956f153f0ac64281.JPG

 

Pannbiff på vildsvinsfärs, (Tack Bosse💕) kantarellstuvning, kokt potatis och brysselkål.. fantastiskt gott!

 

1603048153984.thumb.jpg.bf87def7ee6bd5da77527ca5f0785e09.jpg

Du får byta från Kummla och bli kock

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens lunch rotmos och fläskkorv 

20201020_115643.jpg

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-19 at 17:20, skrev Fager:

Dags att ställa sig i kö.

Åter i butik från 26/10.

 

Lidl.JPG.43371223cb200018939fec3509fb3650.JPG

Skottade i mig en idag från gamla lagret. Kanoners med pärstamp till.

20201021_163413.thumb.jpg.944dfb4241c02d94f0fe593cb194b528.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Testade en rätt bra Buffé idag, en som har funnits på samma plats i säkert 25 år och som drivs av samma familj som startade den, Kineser som lagar bra Buffé-Kinamat, försöker med Thai Rödcurry (som nästan alla kinakrogar gör idag) med ett för en gångs skull hyfsat resultat!

 

Hsin Hsin, vid "Stigs Center", ett Truckstop längs E6 På Hisingen https://www.hsinhsin.se/

 

Bra smak på kinakäket, hyfsat på Rödcurrygrytan, halvtaskig "Sushi" som var lite bättre än de andra jag testat senaste veckorna på diverse lunchbufféer...

 

Det som stack ut lite extra, för mej, var "hemlagade" Vårrullar med blandfärsfyllning, alltså rullade på restaurangen, de var RIKTIGT bra! Tog 3 st till slut och de var rätt stora...

 

Saker som var lite trist var "Kycklingspett" UTAN spett i... det var fint skurna filéer som friterats och skryklat ihop sej eftersom de inte satt på spett men smaken var bra bara utseendet felade, de hade också en rätt som kallades Fläskkarrespett, och de satt inte heller på spett men smakade bra de med!

 

Det bästa med dagens upplevelse var att under de ca 30-35 minuterna jag satt på Hsin Hsin, så träffade jag 5 st personer som ofta är på vår restaurang, alla kände igen mej och frågade vad jag gjorde där?

Svaret jag gav var "Industrispionage... jag har hört mycket gott om denna restaurangen men aldrig varit här förut"

 

 

MVH

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

 

Det bästa med dagens upplevelse var att under de ca 30-35 minuterna jag satt på Hsin Hsin, så träffade jag 5 st personer som ofta är på vår restaurang, alla kände igen mej och frågade vad jag gjorde där?

Ställde du ingen motfråga? Vad gjorde dom som ätit på thaihakens bästa representant i Sverige på en ”copy cat”!?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev hamnoi:

Ställde du ingen motfråga? Vad gjorde dom som ätit på thaihakens bästa representant i Sverige på en ”copy cat”!?

Nej, mest för att jag förstår att de jobbar på lite olika platser olika veckor/månader...

Tänk dej en snickare, elektriker eller ens målare som jobbar  i Partille på nåt bygge för tillfället, tror du att hen skulle lägga halva sin lunchrast på att åka till Stigs center för att äta sin lunch, eller tror du att hen skulle välja det bästa lokala alternativet?

 

Hur gör du själv?

 

De 5 jag träffade var 1 lastbilschaufför, 2 plåtslagare och 2 fastighetsförvaltare på Göteborgs stad, jag frågar dem när de kommer till oss nästa gång, vad de gillar med Hsin Hsin, och om de tycker att vi borde lära oss nåt därifrån.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävlar va gott de blev med en pannkaka eller två här i Lissabon 😍

 

pannkakor.thumb.jpg.c9af2c7357817d2bb9844e565b78258c.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tommy:

De 5 jag träffade var 1 lastbilschaufför, 2 plåtslagare och 2 fastighetsförvaltare på Göteborgs stad, jag frågar dem när de kommer till oss nästa gång, vad de gillar med Hsin Hsin, och om de tycker att vi borde lära oss nåt därifrån.

Kan ju vara skönt med omväxling, skulle aldrig äta på samma lunchhak alla dagar i veckan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev det fest igen.

Falufile, pärstamp och en onämnbar röra bestående av majonnäs och tuggad gurka. Åsså Jonnys sötstarka förståss. 

Nästan så man blir religiös. 

20201022_122822.thumb.jpg.8d7e31af84267e333f444168aa54dfd0.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Favorit i repris.....skulle kunna leva på detta...

639CD3C7-917B-4398-9AD8-5107B13347B6_1_201_a.thumb.jpeg.cfd5cfc8bbf06f560385b7aaa22083ee.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Tommy:

Nej, mest för att jag förstår att de jobbar på lite olika platser olika veckor/månader...

Tänk dej en snickare, elektriker eller ens målare som jobbar  i Partille på nåt bygge för tillfället, tror du att hen skulle lägga halva sin lunchrast på att åka till Stigs center för att äta sin lunch, eller tror du att hen skulle välja det bästa lokala alternativet?

 

Hur gör du själv?

 

De 5 jag träffade var 1 lastbilschaufför, 2 plåtslagare och 2 fastighetsförvaltare på Göteborgs stad, jag frågar dem när de kommer till oss nästa gång, vad de gillar med Hsin Hsin, och om de tycker att vi borde lära oss nåt därifrån.

 

 

MVH

Har vi timpris så åker jag självklart över halva stan, fast pris  så äter jag på en spackelburk i vardagsrummet😉 Skämt & sido.

 

Har nästan alltid mat med mig, men den här veckan har det blivit Rosa Mi och Falutorget. Rosa är bra men ganska dyrt, Falu har riktigt bra lunch för 90kr.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Soengsang:

Kan ju vara skönt med omväxling, skulle aldrig äta på samma lunchhak alla dagar i veckan.

Vi hade en (1) gäst som åt hos oss alla dagar han arbetade, jag förstod det inte heller, tyvärr blev han väldigt försiktig när Pandemin drog igång, han började också jobba hemifrån så mycket han kunde, så han kommer bara ibland numera, ett par gånger i månaden.

Innan det var han trogen i säkert 3 år, han brukade till och med säga till om han skulle vara ledig nästa vecka, lite märklig men väldigt trevlig.

 

1 timme sedan, skrev hamnoi:

Har vi timpris så åker jag självklart över halva stan, fast pris  så äter jag på en spackelburk i vardagsrummet😉 Skämt & sido.

 

Har nästan alltid mat med mig, men den här veckan har det blivit Rosa Mi och Falutorget. Rosa är bra men ganska dyrt, Falu har riktigt bra lunch för 90kr.

Rosa Mi!

Har faktiskt aldrig varit där själv, men stället öppnades av farsans bästa kompis för en massa år sedan (40?), han startade det åt sin fru som heter/hette Rosmari,

Om hon lever än så är hon minst 80 år gammal, sist jag hörde hade barnen tagit över men det var också länge sedan.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tommy:

Vi hade en (1) gäst som åt hos oss alla dagar han arbetade, jag förstod det inte heller, tyvärr blev han väldigt försiktig när Pandemin drog igång, han började också jobba hemifrån så mycket han kunde, så han kommer bara ibland numera, ett par gånger i månaden.

Innan det var han trogen i säkert 3 år, han brukade till och med säga till om han skulle vara ledig nästa vecka, lite märklig men väldigt trevlig.

 

Rosa Mi!

Har faktiskt aldrig varit där själv, men stället öppnades av farsans bästa kompis för en massa år sedan (40?), han startade det åt sin fru som heter/hette Rosmari,

Om hon lever än så är hon minst 80 år gammal, sist jag hörde hade barnen tagit över men det var också länge sedan.

 

 

MVH

Tror det är en grabb som driver det, öppnade nog i mitten på 80-talet tror jag.

Bra kvalitet o riktigt bra smörgåstårtor, men ganska dyrt om man jämför med en bra lunch. En guldgruva är det nog ivf, alltid mycket folk o bara öppet kl06-14 vardagar o kl07-14 på lördagar.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev hamnoi:

Tror det är en grabb som driver det, öppnade nog i mitten på 80-talet tror jag.

Bra kvalitet o riktigt bra smörgåstårtor, men ganska dyrt om man jämför med en bra lunch. En guldgruva är det nog ivf, alltid mycket folk o bara öppet kl06-14 vardagar o kl07-14 på lördagar.

Öppnade tydligen 7 år innan jag föddes...

Från hemsidan:

 

Välkommen till Hisingens mest gemytliga och morgonpigga Café anno 1956. Hit går man för att ”tjöta" en stund i familjärt sällskap. Redan från kl: 05.00 serveras de omtalade ”arbetarmackorna” på nybakt cafékaka. Önskas en stadig lunch så rekommenderas Hisingens godaste köttbullar med tillbehör.

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Tommy:

Öppnade tydligen 7 år innan jag föddes...

Från hemsidan:

 

Välkommen till Hisingens mest gemytliga och morgonpigga Café anno 1956. Hit går man för att ”tjöta" en stund i familjärt sällskap. Redan från kl: 05.00 serveras de omtalade ”arbetarmackorna” på nybakt cafékaka. Önskas en stadig lunch så rekommenderas Hisingens godaste köttbullar med tillbehör.

Men blev Rosa Mi senare! Hittade ett skönt reportage om några arbetarfik👍

 

https://www.gp.se/livsstil/en-slät-kopp-och-en-macka-1.4265029

 

5813498A-6CE7-4085-A986-7FD7E73FCFF0.thumb.png.97a53ad96dbf22db51956165c9788037.png

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...