Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

7 timmar sedan, skrev Rillex:

Den risplätten såg mindre rolig ut…

Hoppas den smakade?

Nej det var inget vidare, ljummet och på kvällen blev magen lös.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev en bookmaker toast till mig och en hamburgare till kärringen;)

20210905_150212.jpg

20210905_152536.jpg

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tong jai:

Nu en efterlängtad sörburgare  med en champis på klassiska gatuköket Inez.3B4581AC-95B5-4900-8816-964554FC10FF.thumb.jpeg.317ea9f3c082d3d880a3f1dc0143e247.jpeg

Men dom är inte som i gammal tider.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Enis:

Äru inte svensk? Seeer ingen såååås 😄

 


 

enis

Är ju nästan svensk från åbo ;)  Glömde bild på bean   😄

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev goli006:

Men dom är inte som i gammal tider.

Jag äter ändå bara sörburgaren med starka dressingen, den är fortfarande klart godkänd. Annars är det som med nästan alla gatukök som drivs av nya medborgare, ganska dåligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Söndagsmiddagen serverades i uterummet såklart!

Entrecoté medium rare med blåmögelost på topp, smashad potatis med vitlökssmör och långlagrad herrgårdsost, smör och rapsoljefrästa kantareller som fick gotta sig med ca en halv deciliter vispgrädde, vitlök och kycklingfond, salt och nymalen svartpeppar..fantastiskt gott och trevligt! 💕

 

DSC_3889.thumb.JPG.74dc57a088e0fc1602cd61e8911009a8.JPG

 

DSC_3890.thumb.JPG.507f8012cbfdf09fa74af12f86836a81.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, Tong jai said:

Jag äter ändå bara sörburgaren med starka dressingen, den är fortfarande klart godkänd. Annars är det som med nästan alla gatukök som drivs av nya medborgare, ganska dåligt.

Nu vet jag inte vart du bor men här i västerort fins det sk nysvenskar som gör grymma hamburgare.
Inte som de stora kedjorna som knapp låter de ligga i grillen mer än 2min, t.o.m Sibylla har blivit sämre.

 

Tacka vet jag de klassiska Sibylla som var typ stor som en förvuxen fågelholk, i Bollnäs finns det en bra en som nu inte ligger på samma ställe men har namnet kvar.
https://www.helahalsingland.se/artikel/mamma-mos-har-avlidit

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev 65Selander:

Nu vet jag inte vart du bor men här i västerort fins det sk nysvenskar som gör grymma hamburgare.
Inte som de stora kedjorna som knapp låter de ligga i grillen mer än 2min, t.o.m Sibylla har blivit sämre.

 

Tacka vet jag de klassiska Sibylla som var typ stor som en förvuxen fågelholk, i Bollnäs finns det en bra en som nu inte ligger på samma ställe men har namnet kvar.
https://www.helahalsingland.se/artikel/mamma-mos-har-avlidit

Mamma mos brukade jag käka på när de låg där bredvid biografen.. Typ 20 år sedan? 

 

Sen kom jag ihåg att det fanns en korvkiosk ut mot sjukhuset, bredvid en blomaffär om jag kommer ihåg rätt. Där hade de rätter som hette 25-öring, 5-öring och sådana namn. Oxå asbra korvmojja... 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, falukorven said:

Mamma mos brukade jag käka på när de låg där bredvid biografen.. Typ 20 år sedan? 

 

Sen kom jag ihåg att det fanns en korvkiosk ut mot sjukhuset, bredvid en blomaffär om jag kommer ihåg rätt. Där hade de rätter som hette 25-öring, 5-öring och sådana namn. Oxå asbra korvmojja... 

 

 

Jag är ju uppvuxen i Vemdalen hos farmor och farfar och när man åkte med farmor till faster i Stockholm med bussen så var det alltid matstopp i Bollnäs.

Därav mitt minne utav "Mamma Mos", var även där ofta när jag hade tjejen i Ljusdal.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev MickeN:

Den här öppnar snart i Jakan. 20210904_093034.thumb.jpg.5e07e668b961d1a61c1ec7f8fe3db902.jpg

Finns i frunkan. Är ganska trött på alla nya burgerställen och har inte provat stället. Tror inte heller grabbarna vart där.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Hua Hin:

Lunch 😉

20210906_094924.jpg

Snygg miniräknare du har! Jag har en själv i samma färger på jobbet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Tong jai:

Jag äter ändå bara sörburgaren med starka dressingen, den är fortfarande klart godkänd. Annars är det som med nästan alla gatukök som drivs av nya medborgare, ganska dåligt.

 

2 timmar sedan, skrev 65Selander:

Nu vet jag inte vart du bor men här i västerort fins det sk nysvenskar som gör grymma hamburgare.
Inte som de stora kedjorna som knapp låter de ligga i grillen mer än 2min, t.o.m Sibylla har blivit sämre.

 

Tacka vet jag de klassiska Sibylla som var typ stor som en förvuxen fågelholk, i Bollnäs finns det en bra en som nu inte ligger på samma ställe men har namnet kvar.
https://www.helahalsingland.se/artikel/mamma-mos-har-avlidit

Om man tittar på tunnbrödsrullens vänner på Facebook

 

så är det väl i stort sätt bara Hej Kompis nysvenskar som driver dessa kiosker med högsta betyg

 

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Enis:

 

Om man tittar på tunnbrödsrullens vänner på Facebook

 

så är det väl i stort sätt bara Hej Kompis nysvenskar som driver dessa kiosker med högsta betyg

 

 

Enis

Ja, jag menade att korvmojar/sibyllor och inte smash burger ställen blivit både dyra och oftast rätt usla.

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev frogfish:

Orkade inte engagera mig, så det blev dagismat idag🦖

image.png.446a522656d4d2e3e1bf0b2d5647b3d6.png

Barnportion oxå...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...