Popular Post Hua Hin 17,547 Posted February 16 Popular Post Share Posted February 16 Frukost omelett fylld med kräftstuvning 18 2 Quote Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to post
Popular Post ellim63 216,655 Posted February 16 Popular Post Share Posted February 16 Måndagsmiddagen avnjöts på Bishops.. Till förrätt tog jag råraka med löjrom och till frugan hoisinmarinerat fläsk i bao-bunbröd! Till varmrätt slog frugan till till på en indisk kycklingcurry och jag fick in en kalvlever anglais med bacon, kapris och rödvinssås.. Som lite sött efteråt blev det en kaffe Karlsson till frugan och en irish coffee till mig.. fantastiskt gott och trevligt! Sen var det dags att åka hem till jämmer och elände igen där kvällen avslutades med en finöl.. Underbart, Tack för att vi finns! 25 2 Quote Link to post
Popular Post 65Selander 7,961 Posted February 16 Popular Post Share Posted February 16 Kalops på hemmakontoret hemburen på fyllan i fredags. (Salt Bar och Matsal/Hantverkargatan) 14 2 1 Quote Link to post
Popular Post Tallviking 123,283 Posted February 16 Popular Post Share Posted February 16 Högrevfärsspett på nyöppnad Meze Kolgrill hemmavid 13 2 Quote Being nice is overrated - Garfield Link to post
Popular Post rolba 115,730 Posted February 16 Popular Post Share Posted February 16 Höll på att få ta take away idag. Endast 11 gäster tillåts numera i gourmet restaurangen. 9 3 4 Quote Link to post
Popular Post Drivern 44,847 Posted February 16 Popular Post Share Posted February 16 (edited) förberedelser till ? Edited February 16 by Drivern 10 2 Quote Link to post
Popular Post Drivern 44,847 Posted February 16 Popular Post Share Posted February 16 (edited) Fantastisk gott blev det !! Torskrygg med mandel och oskalad potatis. Edited February 16 by Drivern 16 3 Quote Link to post
Popular Post Peolito 80,644 Posted February 17 Popular Post Share Posted February 17 Palak Paneer på lilla karachi i Gamla stan 14 3 Quote Link to post
Popular Post koppar55 20,819 Posted February 17 Popular Post Share Posted February 17 Rejäl husmanskost på värdshuset Älgen. 19 4 Quote Link to post
Jive 29,693 Posted February 17 Share Posted February 17 56 minuter sedan, skrev koppar55: Rejäl husmanskost på värdshuset Älgen. Senap är gott. 1 2 Quote Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to post
Popular Post Hua Hin 17,547 Posted February 17 Popular Post Share Posted February 17 Snart blir det fläskkotletter... 14 3 Quote Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to post
Popular Post ellim63 216,655 Posted February 17 Popular Post Share Posted February 17 Cevapcici med en chilistark tomatsås som kryddades och pyntades med färsk oregano, kvarngryn serverades till.. fantastiskt gott! 16 2 Quote Link to post
Popular Post IsaanWarrior 5,356 Posted February 17 Popular Post Share Posted February 17 Gårdagens 200g. högrevsburgare. 14 3 Quote Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey. Link to post
Popular Post IsaanWarrior 5,356 Posted February 17 Popular Post Share Posted February 17 Dagens lasagne 13 3 Quote Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey. Link to post
Popular Post falukorven 2,712 Posted February 17 Popular Post Share Posted February 17 Idag agerade jag pizzabagare. Knåda till en Lidl-pizza med extra ost, ägg, lök och några stänk Gator Hot Sauce. 7 Berlusconi av 10 möjliga. 11 2 1 Quote Link to post
rolba 115,730 Posted February 17 Share Posted February 17 4 timmar sedan, skrev falukorven: Idag agerade jag pizzabagare. Knåda till en Lidl-pizza med extra ost, ägg, lök och några stänk Gator Hot Sauce. 7 Berlusconi av 10 möjliga. Såg att de hade rea på de där nu. Kanske svårt att bli av med dem. Inte många fler än du som äter så där starkt. 1 3 Quote Link to post
falukorven 2,712 Posted February 18 Share Posted February 18 10 timmar sedan, skrev rolba: Såg att de hade rea på de där nu. Kanske svårt att bli av med dem. Inte många fler än du som äter så där starkt. Pizzan är inte stark. Men den blev stark efter jag skvätte på lite egen sås på den... 2 Quote Link to post
clion 19,374 Posted February 18 Share Posted February 18 On 2021-02-16 at 14:18, skrev rolba: Höll på att få ta take away idag. Endast 11 gäster tillåts numera i gourmet restaurangen. Ett tipps denna korven finns på IKEA efter kassorna det är sån man får på motortävlingar eller idrottevenemang enormt god 25 kr paketet Har sprungit på dem när jag köpt Qrkideer på IKEA för 69kr styck 6 2 Quote Link to post
Popular Post frogfish 17,671 Posted February 18 Popular Post Share Posted February 18 Vid en rensning i skafferiet hittade jag en "hemlig låda" som verkar ha följt med några flyttar. I lådan hittades gamla pulversåser från förr. Snacka om nostalgi Så det var ju läge att prova en gammal klassiker: Observera datumstämpeln nedan, det här blir spännande... Såsen var faktiskt helt ok, riktigt gammal hederlig 80-talsklassiker. Det är ju Försvarsmakten-klass på hållbarheten på grejerna. Men vi får väl se om magen håller med hela dagen (och natten) 2 2 13 Quote Link to post
Popular Post rolba 115,730 Posted February 18 Popular Post Share Posted February 18 Plötsligt händer det. Pensionen trillade in på kontot idag. 10 3 1 Quote Link to post
Popular Post Hua Hin 17,547 Posted February 18 Popular Post Share Posted February 18 Dagens lunch; 11 1 Quote Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to post
Popular Post 65Selander 7,961 Posted February 18 Popular Post Share Posted February 18 Live, en Cajunburgare 12 2 Quote Link to post
Popular Post ellim63 216,655 Posted February 18 Popular Post Share Posted February 18 Koljafilé i ugn med pepparrot och cream fraiche.. Gott så man blir förbannad! Åsså fick frugan en matlåda också! 18 2 Quote Link to post
Chrille Columbus 1,769 Posted February 18 Share Posted February 18 5 timmar sedan, skrev frogfish: Vid en rensning i skafferiet hittade jag en "hemlig låda" som verkar ha följt med några flyttar. I lådan hittades gamla pulversåser från förr. Snacka om nostalgi Så det var ju läge att prova en gammal klassiker: Observera datumstämpeln nedan, det här blir spännande... Såsen var faktiskt helt ok, riktigt gammal hederlig 80-talsklassiker. Det är ju Försvarsmakten-klass på hållbarheten på grejerna. Men vi får väl se om magen håller med hela dagen (och natten) Datummärkning är bara ett förslag. Oftast inget som helst fel på mat med fel datum. Men kallrökt lax, skaldjur som inte är frysta och mald rå fågel skulle jag ta det försiktigt med bara utifall att . Jag är otroligt slarvig med att kolla datum satte skräck i fikarummet när jag för tre år sen åt fyra veckor gammal conjaksmedvurst på frukostfrallan. Vad åt jag idag lite mört och morötter nä (tycker fiskben är otäcka och äter inte fenor inälvor och skinnet på fisken och mört består som bekant av dessa saker) Det blir pasta med sås och ketchup hoppas jag. 8 1 Quote Zapf Chancery när du tröttnat på att irritera folk med comic sans. Link to post
Enis 191,362 Posted February 18 Share Posted February 18 On 2021-02-16 at 15:24, skrev Drivern: Fantastisk gott blev det !! Torskrygg med mandel och oskalad potatis. Hatobjektet nr i skolan typ.... men nu blev jag sugen enis 3 1 Quote "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to post
Recommended Posts