Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

Idag så

 

32DF1DD2-5A7A-49CE-A9E4-0244A3F49672.thumb.jpeg.bb34fff961221ffd33e64b0517a30f1d.jpeg

 

maxB7E6AF51-3E98-4F3D-999C-172CFAE39F43.thumb.jpeg.46047603950af0e37dad896ce296902d.jpeg

 

för barnbarnet ville inte ha thaimat idag

 

14B01A4B-8B18-49C7-BFD4-ABC07F86B106.thumb.jpeg.15d58d66dabee67e4476375ba2e04bba.jpeg

 

kyckling går ju faktiskt att äta på max

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugans underbara nudelsoppa deluxe med kyckling och räkfyllda pastaknyten, thaikål och salladslök som kryddades med chili inlagd i risvinäger, torkad chili och koriander.. fantastiskt gott! 💕

 

DSC_2348.thumb.JPG.760816094511043c0daab5bf846ef5e9.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-15 at 12:25, skrev Tallviking:

Klassisk fredagslunch hos @b-tung

 

 

 

20210115_110204130_iOS.jpg

Tackar för besöket, det behövs många besök i dessa tider!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev b-tung:

Tackar för besöket, det behövs många besök i dessa tider!

Tyvärr är man väldigt sällan inne på kontoret numera men kommer alltid förbi när jag är där

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 1/9/2021 at 7:44 PM, Kötthandlarn said:

Lasagne, men den blev lite "flötig", så jag fick maskera "flötet" med skivad tomat toppat med oregano......😂

1610217805672-300448655.thumb.jpg.dca0ea8df4dbdf0b9240c5ea39538dfc.jpg

 

det väckte ett minne.

min salig syster flyttade som ung till tidahölm, och där kan man köpa sig en flöten pizza.

som tips till @lamai64 så kan jag inte tänka mig bättre håla att äta pizza i.

jag kan även tipsa @Enis om att stadens damfrisör även hade andra tjänster på menyn.

 

dom har även greser, istället för grisar.

 

det kan vara bra med en rövdusch om man blir flöten i röva oxå.

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

Otippat

 

C93F5580-A5F4-4DF5-A603-13068D173926.thumb.jpeg.0be163f32b1ec85fd8c06f3209f67b40.jpeg

 

 

nudelsoppa på buljonglångkok av ben

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan hade fått tips om Göteborgs "Bästa" Sushi ställe (av en kompis), Amoshi, granne till NK! ( https://www.amoshi.se/  )

Så vi åkte dit, snyggt ställe på en riktigt bra adress!

 

Beställde 18 bitar Nigiri, välj själv från menyn (209 kronor).

Fick deras Miso soppa och special-sallad med på köpet!

 

Kom hem, och provade, grabben sa efter första biten "Inte bra! Thaihouse-sushin smakar bättre!".

 

Han har inte fel.

Fisken de lade på sushin låg i ett kallt vattenbad(Lax, Tonfisk, Musslor osv)... Som urvattnade smaken. Riset var helt smaklöst.

Special-salladen var, typ Pizzasallad med lite riven morot i, Misosoppan var gjord på pulver...

 

Så, om ni gillar Sushi och är i Göteborg, välj en annan restaurang...

 

 

Vilken Sushi restaurang är bäst i Götet?

Frugan fyller 50 idag och jag skulle gärna ge henne riktigt bra sushi, eller ta med henne till en riktig Sushi Restaurang!

 

 

MVH

 

 

 

 

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tommy:

Frugan hade fått tips om Göteborgs "Bästa" Sushi ställe (av en kompis), Amoshi, granne till NK! ( https://www.amoshi.se/ )

Så vi åkte dit, snyggt ställe på en riktigt bra adress!

 

Beställde 18 bitar Nigiri, välj själv från menyn (209 kronor).

Fick deras Miso soppa och special-sallad med på köpet!

 

Kom hem, och provade, grabben sa efter första biten "Inte bra! Thaihouse-sushin smakar bättre!".

 

Han har inte fel.

Fisken de lade på sushin låg i ett kallt vattenbad(Lax, Tonfisk, Musslor osv)... Som urvattnade smaken. Riset var helt smaklöst.

Special-salladen var, typ Pizzasallad med lite riven morot i, Misosoppan var gjord på pulver...

 

Så, om ni gillar Sushi och är i Göteborg, välj en annan restaurang...

 

 

Vilken Sushi restaurang är bäst i Götet?

Frugan fyller 50 idag och jag skulle gärna ge henne riktigt bra sushi, eller ta med henne till en riktig Sushi Restaurang!

 

 

MVH

 

 

 

 

 

Bästa sushin... från en kompis... ja, du hör väl själv. Med sådana smaklökar som verkar finnas, vem fan vågar lite på en "kompis" eller någon strötgubbe på MPR? 

 

Stans bästa sushi enligt många kritiker (alltså sådana människor som jobbar med att äta mat och inte bara en "kompis" utan de som förstår vad som är bra på riktigt, vad som är Michelinklass och vad som är bufféslafs) är Hoze. 

 

https://g.co/kgs/d8rF5F

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev samet:

Bästa sushin... från en kompis... ja, du hör väl själv. Med sådana smaklökar som verkar finnas, vem fan vågar lite på en "kompis" eller någon strötgubbe på MPR? 

 

Stans bästa sushi enligt många kritiker (alltså sådana människor som jobbar med att äta mat och inte bara en "kompis" utan de som förstår vad som är bra på riktigt, vad som är Michelinklass och vad som är bufféslafs) är Hoze. 

 

https://g.co/kgs/d8rF5F

 

Vän av ordning undrar om de serverar fläskfilé hawaii?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Khonis:

Vän av ordning undrar om de serverar fläskfilé hawaii?

Absolut, allt blir bättre med varm frukt. Ananas och banan är basen till alla pizzor, grytor och tacos! Det är bland det viktigaste som finns i den traditionella svenska maten. 

 

Mer varm frukt åt folket! 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus
13 timmar sedan, skrev Enis:

Otippat

 

C93F5580-A5F4-4DF5-A603-13068D173926.thumb.jpeg.0be163f32b1ec85fd8c06f3209f67b40.jpeg

 

 

nudelsoppa på buljonglångkok av ben

 

enis

Gott med hemlagad buljong😋 . Men det är synd att det stinker medan man kokar den.🐺🍵🥂

 

Det blir rester av gårdagens fläskfilé med pasta.

20210121_105810.jpg

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev samet:

Bästa sushin... från en kompis... ja, du hör väl själv. Med sådana smaklökar som verkar finnas, vem fan vågar lite på en "kompis" eller någon strötgubbe på MPR? 

 

Stans bästa sushi enligt många kritiker (alltså sådana människor som jobbar med att äta mat och inte bara en "kompis" utan de som förstår vad som är bra på riktigt, vad som är Michelinklass och vad som är bufféslafs) är Hoze. 

 

https://g.co/kgs/d8rF5F

 

Finns 3 ställen med högre ranking på sushitoppen.

https://sushitoppen.se/Göteborg/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Makaroner och korv för vuxna med chilisås, parmesan, nymalen svartpeppar och basilika.. fantastiskt gott!

 

DSC_2351.thumb.JPG.9e82ec94b9344e3edc2f3dd54a904c29.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

En fantastisk buffé på restaurang teknikparken. 

Gott så jag tror @Enis blir förbannad (att han missade den)

Inte ens jag kunde ta av allt.

20210122_125858.thumb.jpg.19c4b7eda0f2294c65a144810a24599f.jpg

 

Jag kom lite sent så det blev dessert to go.

20210122_132321.thumb.jpg.96d925ef39ab61d991230f2ee2c1f05e.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev samet:

Bästa sushin... från en kompis... ja, du hör väl själv. Med sådana smaklökar som verkar finnas, vem fan vågar lite på en "kompis" eller någon strötgubbe på MPR? 

 

Stans bästa sushi enligt många kritiker (alltså sådana människor som jobbar med att äta mat och inte bara en "kompis" utan de som förstår vad som är bra på riktigt, vad som är Michelinklass och vad som är bufféslafs) är Hoze. 

 

https://g.co/kgs/d8rF5F

 

Tack, strötgubbe!😏

 

Men hoppas du fattar att det finns kompisar med god smak också?

 

 

MVH

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev GreenValley:

Finns 3 ställen med högre ranking på sushitoppen.

https://sushitoppen.se/Göteborg/

 

Tack på riktigt!

 

Noterar att Amoshi hamnade 5 placeringar över det förra tipset jag fick... strötgubbar... 😋

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...