Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

....

post-5592-125155990109_thumb.jpg

post-5592-125155991615_thumb.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt är man bäränkling denna tiden på året. Medans frugan härjar vilt i blåbärsriset har jag fri tillgång till köket, i går blev det en extra mörad black angus biff med smörstekta och cognacs flamberade kantareller, till detta en kall staropramen och hemkryddad fläderblomssup

post-6273-125190018896_thumb.jpg

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt är man bäränkling denna tiden på året. Medans frugan härjar vilt i blåbärsriset har jag fri tillgång till köket, i går blev det en extra mörad black angus biff med smörstekta och cognacs flamberade kantareller, till detta en kall staropramen och hemkryddad fläderblomssup

post-6273-125190018896_thumb.jpg

satan perkele....den meddan var det klass på :drinks:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

satan perkele....den meddan var det klass på :drinks:

Håller med Enis "satan perkele"

"extra mörad black angus biff" lät väl ganska OK :dance1:

Men sedan kom "smörstekta och cognacs flamberade kantareller" och då blev man liksom nedklubbad :diablo:

När man stavat sig igenom "hemkryddad fläderblomssup", kom ju dolkstöten. :kort:

:party1:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att denna tråden ska läggas ned för jag har fått äta antidepressiva medel sen den startade p.g.a. att jag kan inte koka vatten utan att bränna vid det. :crazy:

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Två enkla fattiga smörgåsar...

Vitt bröd med fransk senap, Wiskeymarrinerad fläskfilé påfrästa med olivolja i panna, ost toppad med cayennepeppar och in i ugnen. till detta trattisar.

post-3356-12524436012_thumb.jpg

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag blev det kålpudding på Big Horn i Pattaya, ligger i arkaden bredvid Diana Inn. Jag påstod i en annan tråd att dom skulle servera kroppkakor nu på onsdag men det var fel. Jag trodde att dom hade ett rullande schema dagens rätt vecka efter vecka men så är det inte. Men på torsdag är det ärtsoppa och tunna pannkakor och då knallar jag dit. Rekommenderar verkligen det stället om man är sugen på god och billig svensk husmanskost.

Mvh Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag blev det kålpudding på Big Horn i Pattaya, ligger i arkaden bredvid Diana Inn. Jag påstod i en annan tråd att dom skulle servera kroppkakor nu på onsdag men det var fel. Jag trodde att dom hade ett rullande schema dagens rätt vecka efter vecka men så är det inte. Men på torsdag är det ärtsoppa och tunna pannkakor och då knallar jag dit. Rekommenderar verkligen det stället om man är sugen på god och billig svensk husmanskost.

Mvh Fritz..

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gokväll Jive. Förstod inte riktigt ditt inlägg men om du vill att jag ska rekommendera Flaggan så ställer jag gärna upp på det ocksådrinks.gif

Mvh Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad blev det för mat egentligen?

vadat1.jpg

Som sagt, vad åt vi egentligen förra helgen i våra goda, övernattande, vänners lag Det vete tusan, men gott ser det i alla fall ut som att det var av dom smaskande, surplande munnarna på bilderna att dömma. smile.gif

vadat2.jpg

vadat3.jpg

Och dom två små huliganerna, som i princip rev hela byggnaden, lät sig också väl smaka av något häxhopkok som mammorna gjort i ordning.

vadat5.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja herregud, idag var det nudelsoppekok (koitio) och 10 thailändskor i köket här hemma. Gick knappt att känna vad maten smakade pga det högljudda sorlet av skvaller.

Och av nudelsoppa blir man ju inte så där smällmätt som man gärna vill bli så jag tvingades senare värma lite kylskåpsrester bestående av älgkött och potatis.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

En burk kikärtor, ett glas lättmjölk och ett äpple :D

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja herregud, idag var det nudelsoppekok (koitio) och 10 thailändskor i köket här hemma. Gick knappt att känna vad maten smakade pga det högljudda sorlet av skvaller.

Och av nudelsoppa blir man ju inte så där smällmätt som man gärna vill bli så jag tvingades senare värma lite kylskåpsrester bestående av älgkött och potatis.

Vad kokar frugan din för snålsoppa...eller kom du inte fram till kastrullerna pga allt tjattrande...

Efter två rediga sopptalrikar av frugans kutiao så är magen som en spärrballong.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kokar frugan din för snålsoppa...eller kom du inte fram till kastrullerna pga allt tjattrande...

Efter två rediga sopptalrikar av frugans kutiao så är magen som en spärrballong.

Nog är soppan matig alltid, men inte som älgkött och potatis. Kommer ihåg i början när frugan flyttat till Sverige, åt vi farangmat så var hon alltid tvungen att äta ris en stund efteråt. Det eftersom "man inte blev mätt" om man inte fick ris. Så ibland brukar jag skoja till det och äta ett par potatisar när vi ätit thaimat, "annars blir man ju inte mätt". ;)

Det bjöds dock igår även på nykokt gristunga (som en av tjejerna tog med sig och kokade). Matigt och bra men jag kunde ju inte äta upp hela tungan själv när det var 10 tjejer som den skulle delas med. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

tuffingar dom däringa grabbarna kim o enis me å äta thaimat jag håller mig till snällare saker som tom kai kai :rolleyes:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

tuffingar dom däringa grabbarna kim o enis me å äta thaimat jag håller mig till snällare saker som tom kai kai :rolleyes:

Trodde det var tom klirr klirr som gällde för dig :26:

Link to comment
Dela på andra sajter

tuffingar dom däringa grabbarna kim o enis me å äta thaimat jag håller mig till snällare saker som tom kai kai rolleyes.gif

Ja det ser ut som grabbarna bor i en restaurang proffsiga upplägg måste jag säga.

Men Clion vi är snart nere då kan vi också äta lite lyxigt vi får väl ta några bilder då tongue.gif

Den här maten fick jag in förra året när jag var i Chayaphum på besök

post-3639-125381694418_thumb.jpg

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

ha ha ha broskan det ser jäääääkligt gott ut å knasen lite spagetti å ett par rediga klirrare så här på freda när gnaget har torskatt :drinks::drinks::drinks::drinks::drinks::drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...