Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

Guest Fredman

Efter att under hela hösten och halva vintern läst om Kitungmakmaks Paltmjölspåse utan att han trots inviter till olika kök behagade att släppa till Paltmjölspåsen så blev det i dag premiär för mig att avnjuta denna anrättning, tillagad av Fritz himself.

Kan man tänka sig, han har lagt ned halva gårdagen samt hela dagen i dag för att förgylla tillvaron för mig, Bellman och Ragson.

Nu några bilder direkt från köket på soi Fritz.

Här ligger godbitarna.

attachicon.gifDSCN5929.JPG

Fredman hämtade lite drycker, Chang tror jag bestämt att det sår skrivet på buteljerna.

attachicon.gifDSCN5931.JPG

Fläsket som nu tydligen skall brynas på lite före servering.

attachicon.gifDSCN5933.JPG

För att anrättningen skall kommma till sin fulla rätt så serverades det även smör till den.

attachicon.gifDSCN5934.JPG

Och så fläskbitarna som serverades direkt ur pannan.

attachicon.gifDSCN5935.JPG

Här en bild av första tallriken.

attachicon.gifDSCN5937.JPG

Och den andra och sista, efterom Odin för ett tag sedan varnat för paltkoma så blev det också den sista.

Fantastiskt gott med lingonsylt.

attachicon.gifDSCN5939.JPG

Och som vanligt, dryckerna flödade. I dag var det Chang, stora buteljer som agerade törstsläckare.

attachicon.gifDSCN5941.JPG

Åldern tog i dag även ut sin rätt och jag beslutade mig för hemfärd efter några GT på ett ställe i närheten.

Billig öl, kanske den billigaste jag sett i Pattaya på senare år. Men för mig och de övriga så blev det andra drycker.

attachicon.gifDSCN5927.JPG

Och till sist, ett stort tack till Fritz för att han gjorde dennna sk. mini MPR träff och möjligheten att avnjuta en god anrättning möjlig för mig och de andra.

g galet gott och lika trevligt!
Link to comment
Dela på andra sajter

Åsså en gammel vits

Hur tar du ihjäl en Pite-bo lättast ?

Släng ut en palt på svag-isen :ok:

 

En fråga - vart kan man köpa lingonsylt i Pattia ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Åsså en gammel vits

Hur tar du ihjäl en Pite-bo lättast ?

Släng ut en palt på svag-isen :ok:

En fråga - vart kan man köpa lingonsylt i Pattia ???

Jag tror att den gode Fritz hade gjort den själv.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att den gode Fritz hade gjort den själv.

Ok  förut hade Friendship felix rårörda lingon på hyllan

men inte numera - snyft

Letar vidare då .

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen Onsdag!

79dc227555db6dec531143537af0c933.jpg

Men vilken lyxmåltid, med pepparkaksbitar å vitt bröd, har du stigit i graderna :good:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Frittez middagar är jävligt goda men livsfarliga, betänk Kung Adolf Fredrik (han som käkade hetvägg ni vet)

Men faktiskt det kompenseras av en enastående trevlig värd.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyft jag älskar bröd, pasta å potatis.

 

/eNis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyft jag älskar bröd, pasta å potatis.

 

/eNis

 

 

Å öl samt sprit

 

 

om några dagar till kommer jag säkerligen erkänna att jag älskar ris också :not_i:

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag blev det kyckling , ris med massor av rostad vitlök + lite stark sås som frugan pock pockat.

Buljongen blev en god soppa.post-10869-0-75964200-1420657302_thumb.jpost-10869-0-85792900-1420657339_thumb.jpost-10869-0-58950400-1420657612_thumb.jpost-10869-0-18853600-1420657429_thumb.jpost-10869-0-68511400-1420657632_thumb.jpost-10869-0-35462800-1420657459_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Var har Borje222 tagit vägen? Timeout eller lagt ner?

 

Tråkigt vilket som...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Var har Borje222 tagit vägen? Timeout eller lagt ner?

 

Tråkigt vilket som...

 

 

Kan vara jobb också.då brukar han vara frånvarande en stund.

 

Då bor han i tattarvagn och äter burkmat

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyft jag älskar bröd, pasta å potatis.

 

/eNis

 

Det gör jag åxå, men jag har lite svårt för diabetes, högt blodtryck mm.

Därför skiter jag i det ovanstående ett tag, var sak har sin tid å nu är det hälsans tur.

 

Alltså jag har inte varken Diabetes eller högt blodtryck (men jag vill inte få det heller)

Ändrades av Odin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var har Borje222 tagit vägen? Timeout eller lagt ner?

 

Tråkigt vilket som...

Tror jag inte.Han gick offline 1 januari.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl hanka på lchf stuket , Gick ner 11 kg på det för 2 år sen, o nu när man slutat röka så e man uppe igen.

Omelett med mycket blue cheese i  o lite rödkorv sen julas.

post-7060-0-98506900-1420661418_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag blev det dags för något annat vi också längtat efter!

 

 

 

 

post-9833-0-84081400-1420678933_thumb.jp

 

Passade på att använda resterna av kycklingen igår till denna delikata maträtt!

 

 

Säga vad man vill om Thaimat, men den värmer gott i kistan en fuktig och kall januaridag..

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Fårfiol och rödbetsallad

Funderade på att köpa det faktiskt, 99kr/kg men vad kan man göra av den mer än att skära skivor och käka ung. som kall rostbiff.

Går ju att packa med till Thailand åxå om jag nu inte hinner igenom hela skånken.

 

Men, 2.5kg när jag är solo känns som att det kan bli lite väl mycket fårkött innan jag gnagat igenom den.

 

Tryckte i mig det sista av bruna bönorna med bacon idag. Var väl nästan 50/50 mellan bönor och bacon. Ingen smalmat direkt.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderade på att köpa det faktiskt, 99kr/kg men vad kan man göra av den mer än att skära skivor och käka ung. som kall rostbiff.

Går ju att packa med till Thailand åxå om jag nu inte hinner igenom hela skånken.

 

Men, 2.5kg när jag är solo känns som att det kan bli lite väl mycket fårkött innan jag gnagat igenom den.

 

Tryckte i mig det sista av bruna bönorna med bacon idag. Var väl nästan 50/50 mellan bönor och bacon. Ingen smalmat direkt.

Fick en skånk till nyår. Bjöd dottern med hungrig man på middag och har ätit ett par gånger om dan själv sedan dess. Mycket mat på den. Potatisgratäng en dag. Sallad en dag. Smörgåspålägg varje dag. Har ca en tredjedel kvar nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Funderade på att köpa det faktiskt, 99kr/kg men vad kan man göra av den mer än att skära skivor och käka ung. som kall rostbiff.

Går ju att packa med till Thailand åxå om jag nu inte hinner igenom hela skånken.

 

Men, 2.5kg när jag är solo känns som att det kan bli lite väl mycket fårkött innan jag gnagat igenom den.

 

Tryckte i mig det sista av bruna bönorna med bacon idag. Var väl nästan 50/50 mellan bönor och bacon. Ingen smalmat direkt.

Ingen smalmat?????

Jag som trodde att det precis var det.Mycket proteiner och knappt några kolhydrater.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Fick en skånk till nyår. Bjöd dottern med hungrig man på middag och har ätit ett par gånger om dan själv sedan dess. Mycket mat på den. Potatisgratäng en dag. Sallad en dag. Smörgåspålägg varje dag. Har ca en tredjedel kvar nu.

Jo, det är just det som höll mig från att handla. Mycket mat blir det.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Ingen smalmat? :huh:?

Jag som trodde att det precis var det.Mycket proteiner och knappt några kolhydrater.

Bacon har jag dock för mig innehåller lite mer fett än vad jag förbränner en normal dag. Iofs lämnades lejonparten av det i grillpannan men trots det så antar jag att det blev en del kvar.

Jag hade lyckats få i mig det mesta av bönorna men inte av bacon igår, så blandningen idag var nog inte helt optimal om man vill hålla ner lite på fett.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Dagens special på Beefeater skulle vara pannbiff men det jag fick påminde mer om hamburgare vilket också är gott men inte vad jag tänkt mig.

post-7918-1420706962,53_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...