Jump to content
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

24h
IGNORERAD

På Landet,min berättelse med foton+video 2008

Thaitobbe

Recommended Posts

Detta är en liten story som handlar om när jag och min flickvän var nere i Thailand senast,berättelsen här handlar om resan från Bangkok upp till Lum Phaimat och hennes familj,nära Buri Rum och det vi företog oss där.storyn är rätt lång så jag kommer att lägga till allteftersom jag har tid :rolleyes3:

2008.01.01Sitter nu i hembyn,det är nyårsdag 2008.Hitresan från Bangkok gick jättebra,ingen trängsel alls som befarat.GPS:en ut i BKK fungerade klockrent

Gumman nöjd,bilen smäck-full med kylboxar av frigolit,innehållandes seafood,såsom kong(räkor),fisk (braa) allt inhandlat i BKK,här inhandlat ytterligare käk till familjen i byn,Papaya,mango m.m

DET ÄR NYÅRSAFTON 2007/2008 OCH VI HAR KOMMIT HEM TILL BYN

Drack grabbarna i familjen under bordet ,Barcadi Apple funkar kanon på dem,SANG SOM FUNKAR på farangen

CIMG6553.JPG

CIMG68672.JPG

CIMG6554.JPG

CIMG69282.JPG

CIMG6664.JPG

CIMG7166.JPG

CIMG6572.JPG

CIMG6553.JPG

CIMG68672.JPG

CIMG6554.JPG

CIMG69282.JPG

CIMG6664.JPG

CIMG7166.JPG

Long live the King

Dela på andra sajter

• Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Thaitobbe

39

• edvardpop

3

• bob_builder

3

• clas391

2

Mest aktiva i denna tråd

2008.01.02

Handlade in kylskåp och micro idag samt ett glas-soffbord till huset.Fick det hemkört på¨en grisbil utan galler.Kylskåpet behövdes i vår fastighet,vilket jag påtryckt till en viss vederbörande sedan förra året det blev ett lyft i köket funktionsmässigt

CIMG6763.JPG

CIMG6881.JPG

CIMG6763.JPG

Long live the King

Dela på andra sajter

Fortsättning följer på min berättelse...men kanske inte idag,Kap! sköt om er  :thumbsup:

Long live the King

Dela på andra sajter

Jaha,vaknade upp fräsh idag runt 9-tiden,käkade pågens mackor med kavli mjukost,te,mjölk och ett glas juice,satte på en kopp zoegas i för iår medförda kaffebryggare,ställde mej sedan i dushen och lät det varma vattnet från panasonic-värme-aggregatet spola över min kropp,sprayade samtidig glasväggen i duschen med mr.muscle hång kråa rengörning som jag inhandlade igår.Det behövdes.Det har inte gjorts en sådan rengörning sedan huset byggdes färdigt i Mars 2007.Antingen saknar Thai-folket på vischan den typ av rengörning eller så fattar dom inte,det såg i vilket fall för dj-lvigt ut så farangen fixade det,precis som han gör i duschen hemma,snyggt satan blev det och fräscht.Sedan tog jag kakelväggarna och golv i duschen,skrubbandes med en rotborste,bort med allt gammalt snusk som skinn-avlagringar och kalk plus tvålrester.Badrummet blev återigen tipp topp fräscht.Sedan drack jag svenskt kaffe serverat på nya vardagsrumsbordet,samtidigt som jag sappade in en farang-kanal på satelit-tv:n.Därefter gick jag in och väckte fröken madam som var redigt bakfuller från kvällen innan efter allt svenskt medförd rödvinstjut-drickande.Tog en timme att få uppe henne,men väl där gick hon upp och duschade.Sedan vart hon tvungen att deltaga i ätande av grishuvuden från Cermonin igår med altaret.Hon hade ju renoverat altaret i byn med nytt tak och inredning därför grishuvudena idag.BMW-fantast som jag är,men den här bilen är lite av vad namnet säger (WISH) den har allt,skinnsäten-6 stycken,aircon,super Dang dang stereo m.m plus en väldigt tilltalande inredning(uhhh...Sigi på BMW i Munchen,stryp mej inte nu),detta kombinerat med GPS:en i min QTEK gjorde det lätt som en plätt att köra rätt,lilldatan hittar allt i varända småby,mycket hjälpfullt för en ibland desorienterad farang,kör jag fel i nå by,räknar IGO GPS:en om rutten bara,suveränt.(Tack Rene för den nedladdade crackade versionen av thai-map 2007)Putte i sin hemby Pakon Chai

Han hälsade mej välkommen med kardan och vi satte oss och småsnackade om alla de ting,samtidigt som gummorna började king kaoa (äta) allt vad Nocks trädgård hade att erbjuda,det var bl.a. någon liten vindruv-liknande frukt som jag också testade,gud var sur och besk,den åkte ur truten snabbare än kvickt,sedan plockade dom kokosnötter och tror jag i all intagning av avbart,avslutade med den traditionella som tam:en,uppskattningsvis var vi hos dom i 3-4 timmar och på den tiden fick jag hus-genomgång med det största thai-kök som jag sett i ett thaihus.

Jag fick också se Putte och Nocks privata sovrum som var vigt endast för dom,det rummet var låst och användes inte av någon,när dom var i Sverige.Det var ett mycket fräscht hus ala thai-style.I carporten stod det en  4-månader gammal svart pickup av senaste sort,märke kommer jag inte ihåg,men den var fet,denna hade Nock köpt till familjen.Putte därimot hade en inte alltför gammal,max ett år gammal risbil stående i en annan carport.En otrolig skapelse vilket bestod av ramen av en pickup-lasbil.Förarkabinen var under bar himmel,motorn var typ den bönderna har till att harva risfälten med.Därtill kom ett ihopsnickrat träflak som kunde lasta otroliga mängder ris-säckar,därav namnet (risbil).Den såg grym ut,Putte förstod att jag var intresserad av en åktur och så blev det,han drog igång maskinen med hand på ett sätt som jag aldrig hann fatta,men den drog igång och som den drog igång,ett mer öronbedövande ljud är sällan skådat,det var var väl mer eller mindre raka rör på denna skapelse.Han backade ut och bjöd på en åktur på byvägen.Jag drog igån HD-videokameran och filmade hela den 1 kilometer långa färden,vilken film det blev,vi skrattade nästan hela tiden när vi skumpade fram i 40 km i timmen,Putte växlade och stod i med den 4 växlade maskinen samtidigt som han kämpade med den trögstyrda ratt-stången,inget servo här inte.Färden avslutades hemma på gårdsplanen igen och man var en upplevelse rikare.

Putte ger mej en oförglömlig åktur i risbilen,skrattade mest hela tiden,underbar thailänsk bruksmaskin :D

klockan var 17.34.Vi umgicks en stund ytterligare och beslöt att dom skulle komma till lam Play Mat för lite fest och roligheter,detta sker antagligen imorgon Fredag eller Lördag.Dom skulle på marknad imorgon och allt berodde på hur lång tid det tog där.Vi får se,det blir iallafall av att dom kommer hit.Vi själva har planerat för VAT (tempel) i Buri Rum imorgon.Vi tackade och sa adjö till Putte och Noch plus hela thai-famijen och åkte hem igen de 90 kilomtrana,resan gick smärtfritt,vi var hemma innan solen gick ner,SKÖNT,gillar inte att köra i mörker här.Vi var hemma styvt 18.00

CIMG7155.JPG

CIMG7154.JPG

CIMG6872.JPG

CIMG7516.JPG

CIMG6985.JPG

CIMG7155.JPG

CIMG7154.JPG

CIMG6872.JPG

CIMG7516.JPG

CIMG6985.JPG

Long live the King

Dela på andra sajter

tack wwwebster ,mera kommer  :maipenrai: :maipenrai:

Long live the King

Dela på andra sajter

Sitter nu i villan med gumman sittandes brevid,käkandes nån konstig (kanom) frukt,godis,

själv intar jag en väl kyld chaang-beer jajj,kyld sedan igår.Inköpte även en låda på vägen

hem från internet cafet samtidigt som en storpack vatten.Ligger hela tiden ett antal väl kylda

i det nya samsung-kyl/frys-skåpet Förberedelser för uppfarten

Till saken hör att han redan byggt sitt hus bakom vårat och det verkar vara välgjort,så detta är inga problems,tror jag.Han har även

gjutit extra cement eller betong grund runt nya huset också det helt okey.Han visade nämligen

malligt upp detta igår när vi snackade reklammationer på huset,små-skavanker som jag skall ta

med byggherren imorgon.Så gjuta kan han i vilket fall.Va fan matrialet är så billigt så det kan jag köpa in

och få hit-transporterat med lastbil

Edvard goer av Sang Som-Bangkok

Får väl erkänna att bilen är en av huvudorsaken till vatten-håls-lugnet.men det är bra,man hinner se mycket och man sover inte

så f-bannat länge,typ som förr 14.00 i varmt rum och dessutom mega skallebank.Så icke nu alltså

Nu ringer jag Edvard och kollar om han är kvar i Pattaya.ring...ring.ja hallå...tjena Edvard...(samtal)

Så Ja nu har jag tollasappat(telefonat) med Edvard,han var tillbaka i BKK,han hade haft ett hel-paket en

natt iallafall från dollhouse i Pattis,snygg fuller,vidrig vid uppvaknande.han bodde nu på Petchburi RD.på ett

ställe för 750 Bath.Han försökte att övertala sin madam att följa med till Chang Mai som vi också

planerar att göra,icke helt hundra,det är ju så förbannat långt upp i norr,men vi får se och då

är det nog flyg som gäller,tippar med flyg 1 timme mot 1 dag i skrotfärdig van med dålig aircon.

(dessa hyrvan:s håller sån s-tans varierande standard och kvalite´så jag har tröttnat att åka med

dom,man blir hel eller halvblåst hela tiden av dessa fusk-kuskar,kommer ihåg när jag o brossan,Bengtsson

med madammer tog en som fick motorhavereri 2 mil norr utanför BKK år 2006,vi hade passerat Don Muang och

lite till när motorn började ryka svart rök,det blev totalstopp på highwayen

j-vla tur vi har rediga englas-fönster(hehehe) så hörs dom inte lika tydligt,ojjj nu gick det ner en gammeldansk till.

Fy på sig! mmm va go den var då.Skall nu kolla hur långt det är från Lam Play Mat till Kanchanaburi på

Q-tekens GPS

So Long

eran egen TB

CIMG7727.JPG

CIMG6877.JPG

200px-Gammeldansk.jpg

CIMG7237.JPG

CIMG7278.JPG

2006-12-28 02-00-47_0148.JPG

CIMG0616.JPG

XDOCA9VDHNACA4J3NV1CA8AVCJOCAE5OGPVCAU1J7RKCA4Q48Z9CASF0BGACAM8X66SCAUWD75TCAULPJPZCAQXP17RCAIV7YB7CA81M5LQCAFJKRKKCA3BULAYCAXC8D1DCABQZ6QUCAHVHO2F.jpg

Thaidog.jpg

CIMG7727.JPG

CIMG6877.JPG

200px-Gammeldansk.jpg

CIMG7237.JPG

CIMG7278.JPG

2006-12-28 02-00-47_0148.JPG

CIMG0616.JPG

XDOCA9VDHNACA4J3NV1CA8AVCJOCAE5OGPVCAU1J7RKCA4Q48Z9CASF0BGACAM8X66SCAUWD75TCAULPJPZCAQXP17RCAIV7YB7CA81M5LQCAFJKRKKCA3BULAYCAXC8D1DCABQZ6QUCAHVHO2F.jpg

Thaidog.jpg

Long live the King

Dela på andra sajter

Fortsättning följer så fort jag får tid,kap! :fan1:

Long live the King

Dela på andra sajter

Hehe Thaitobbe,

Vet inte riktigt vad jag ska säga om din berättelse...

Originell och läsvärd var den i varje fall!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Kul berättelse... tror jag.  8)

Nästa gång du skriver... slå gärna lite mellanrader (nya stycken) och andas lite i texten då och då.

Blir lättare för oss att läsa och följa dina äventyr då.  :thumbsup:

/jfk

Dela på andra sajter

Guest forsnow2

Thaitobbe,

Jättetrevlig story.

Jag undrar ifall du bor i Thailand på heltid???

Mvh

Martin

Dela på andra sajter

Hej Martin.Vi bor inte i Thailand på heltid,men försöker vara där så ofta vi bara kan.Förstod på medlemskartan att vi bor rätt nära varandra,bor du på heltid i paradiset?

MVH Tobbe

Long live the King

Dela på andra sajter

Kul berättelse... tror jag.  8)

Nästa gång du skriver... slå gärna lite mellanrader (nya stycken) och andas lite i texten då och då.

Blir lättare för oss att läsa och följa dina äventyr då.  :thumbsup:

/jfk

Hej JFK.

Förstod kompaktheten i storyn när jag själv senare läste den,har redan justerat en del och.ja! fortsättningsvis skall den bli mera lästläs,skall försöka iallafall

Hälsningar Tobbe :thumbsup:

Long live the King

Dela på andra sajter

Goer och goer? beträffande införda foto på undertecknad. Uttrycket 'supa sej snygg' fick en helt ny innebörd där. Nästan så att jag funderar på att ge dej lite karma av negativ sort för det. ;D .

Kommer det mer reseberättelser fram över?

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Goer och goer? beträffande införda foto på undertecknad. Uttrycket 'supa sej snygg' fick en helt ny innebörd där. Nästan så att jag funderar på att ge dej lite karma av negativ sort för det. ;D .

Kommer det mer reseberättelser fram över?

Japp,Edvard.det gör det,men jag har varit fram till nu lite för hastig att publicera mina storys,som jag skrev på hand-datan när jag var ner,måste händanefter göra berättelserna mera lättlästa,så jag jobbar dagligen med dem "off-line" innan publicering,men jag lovar,det kommer snart mera.på tal om det,så skulle jag uppskatta att få se dina alster också,du har ju skrivit högvis genom åren,har du dom inte kvar,så har brossan o jag sparat dom i en dump-fil,du kan få dom vi mail.Det måste du som lägger ut dessa fantastiska berättelser,det hade varit nåt,håll med om det.

goa vest-göta hälsningar från mej.

Tobbe

Long live the King

Dela på andra sajter

Vaknade upp tidigt idag,runt 7-tiden,trodde jag var först upp,om man bortser från mamma "mää",men ack va fel jag hade,huset dämpade utomhus-ljuden bra,för utanför var det full aktivitet.

Varenda människa var typ uppe,utom jag och käresta.

Steg i foppa-dojjorna och steg ut i den bländande solen,det sved i ögonen,hmm vad gjorde vi igår igentligen,just det,kalas var det..igen!

där ute satt min svåger och grillade räkor.Han gjorde en mycket tidigt BBQ i mina ögon sett,men så är det här,

min typ av farang-frukost ratar dom här.

Han fixade en tallrik ris till mej och sedan åt vi räkor,jag erkänner att det var gott,trots den tidiga timmen.

Tack Seb för den sea-food frukosten.

CIMG6718.JPG

CIMG6722.JPG

CIMG6724.JPG

CIMG6719.JPG

CIMG6726.JPG

CIMG6736.JPG

CIMG6739.JPG

CIMG6717.JPG

CIMG6718.JPG

CIMG6722.JPG

CIMG6724.JPG

CIMG6719.JPG

CIMG6726.JPG

CIMG6736.JPG

CIMG6739.JPG

Long live the King

Dela på andra sajter

Du Tobbe nästa gång lägger du till fyra lösa flaskor, så kommer du över tio liter, det räknas som wholesale, och slinker genom lagen "moongthaksin", tokiga försäljningstider

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Dela på andra sajter

Du Tobbe nästa gång lägger du till fyra lösa flaskor, så kommer du över tio liter, det räknas som wholesale, och slinker genom lagen "moongthaksin", tokiga försäljningstider

alright!!!! det skall jag testa,tack för tipset.Jag antar att många uppskattade denna information..hade inte en aning om att det var så,tack än en gång! Kap moongthaksin gillar jag att blåsa,om man nu kan kalla det så. :Drogar-Dolar(LBG):

Long live the King

Dela på andra sajter

Troligen får du stå på dej i kassan, men det stämmer med mängden. Prova att låta damen din läsa igenom anslagen som ska hänga vid bärsen. Att stoppa ett köp av Chang borde redan isej vara ett lagbrott

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...