Jump to content
IGNORERAD

Aftonbladet om Pattaya.. jisses.


StefanJ

Recommended Posts

dsc151030.jpg

Din dotter kan inte vara så gammal ?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 239
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    33

  • leifen

    22

  • stefan5300

    20

  • Baa

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag kommer också att vara i obygden, har inte gjort saker under tvång om du menar att man har ett jobb som man måste sköta så ser jag det inte som ett tvång, visst hamoken i thai är go men jag kan ju för böveln inte ligga i den hela dan

Är det något man måste gora så tycker jag nog att det är tvång. 

Som till exempel när jag borjade arbeta i Kalmar när jag bodde i Färjestaden och fick ta färjan varje morgon, då var ju jag tvingad att gå upp tidigt på morgonen hur trott jag än var, for jag måste ju hinna med färjan så jag kom i tid till arbetet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

fast mycket bättre

Det vete fan, på datorn så funkar skype bättre - kan ta bilder och ansluta flera. Har inte kikat om jag kan göra det med LINE

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

fast mycket bättre

Vad e det som e bättre med Line än Skype?

Har aldrig provat Line, men tycker att Skype och Messenger är riktigt bra.

Viber suger när det gäller ljudkvalite.

Ändrades av THAISWEDE
.
Link to comment
Dela på andra sajter

Och när dom höjde priserna på ölen då drog Kenta "Chelsea"

Han hänger ju runt hörnet på two lion.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Igenkorkad kan du vara själv. Nä jag har aldrig varit i Pattaya men i Patong som jag har nämnt jag tror det är same, same rätta mej om jag har fel. Det är ju fredag idag så kör hårt

Glöm det!!

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Jämföra Pattaya med Patong, PINSAMT !!!!!

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Han hänger ju runt hörnet på two lion.

För att där är stora Chang billigare än Tossapon.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja. sen bor han ju i närheten.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä kanske inte men som jag har sett sitter svenskgubbarna under samma träd varenda dag i Patong, varenda dag inte klokt. Jag menar inte att man behöver tok jobba men hur klarar man dagen utan att göra ingenting

Tja, står man inte ut med sig själv kan det ju bli tufft.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dej men att sitta hela tiden i Pattaya eller Patong måste ju vara skit, dj mycke skit då har man inte mycket till liv

Nä, äta risråtta, kolla när grannarna dricker lk, dra till bytemplet och vara dryg på mpr måste vara mycket bättre  liv.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Egen erfarenhet ??

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, äta risråtta, kolla när grannarna dricker lk, dra till bytemplet och vara dryg på mpr måste vara mycket bättre  liv.

Varför måste du äta risråtta, kolla på grannarna, och ränna på templet, det med att ränna på tempel är ju bara så rookie-newbes töntigt.

Vara lite dryg på mpr kan vara kul, då vissa tar åt sig :)

Men samtidigt så skriver Boa52 vad han har förstånd till, finns ju liiite mer än att sitta på barer i Pattaya.

Ska nog ner en sväng snart, bara just för att det finns så mycket aktiviteter där för familjen o barnen, mer än vad Boa, AB, Ex och andra som inte vet kan förstå!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför måste du äta risråtta, kolla på grannarna, och ränna på templet, det med att ränna på tempel är ju bara så rookie-newbes töntigt.

Vara lite dryg på mpr kan vara kul, då vissa tar åt sig :)

Men samtidigt så skriver Boa52 vad han har förstånd till, finns ju liiite mer än att sitta på barer i Pattaya.

Ska nog ner en sväng snart, bara just för att det finns så mycket aktiviteter där för familjen o barnen, mer än vad Boa, AB, Ex och andra som inte vet kan förstå!!

Blir lätt lite "been there, done that" och så missar man att världen förändras runt en, har själv drabbats av stugsittarsjukan stundtals, men det har förmodligen med att man hyggligt aktiv i yrkeslivet!

Nu tar jag det piano, låter vädret bestämma från dag till dag vad man ska syssla med, men risråtta har jag vara sett på marknaden och grannarna, ett par dom i alla fall, tål att tittas på både en o två gånger!

Tempelbesäk, haha, flera år sedan, ska det skjutsas ser jag till att det finns alternativ för min del!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir lätt lite "been there, done that" och så missar man att världen förändras runt en, har själv drabbats av stugsittarsjukan stundtals, men det har förmodligen med att man hyggligt aktiv i yrkeslivet!

Nu tar jag det piano, låter vädret bestämma från dag till dag vad man ska syssla med,

Precis, och jag tror du levt på ett liknande sätt om du bott i, Pattaya, Solna eller Torrevieja.

Men nu lever du inte där.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir lätt lite "been there, done that" och så missar man att världen förändras runt en, har själv drabbats av stugsittarsjukan stundtals, men det har förmodligen med att man hyggligt aktiv i yrkeslivet!

Nu tar jag det piano, låter vädret bestämma från dag till dag vad man ska syssla med, men risråtta har jag vara sett på marknaden och grannarna, ett par dom i alla fall, tål att tittas på både en o två gånger!

Tempelbesäk, haha, flera år sedan, ska det skjutsas ser jag till att det finns alternativ för min del!

Iofs lite OT, men jag hänger på. Råtta från risfälten ska tydligen vara da shit, är ju betydligt dyrare än kyckling bla. När ryktet går att vi är hemma i byn då dröjer det inte länge innan vi får påhälsning av nån företagsam grabb (ingen tjej hittills) som insett hur man tjänar en enkel peng, frugan köper direkt. Dock har jag inte provat själv än (vad jag vet).

Och tempelbesök försöker jag slippa, har ingen större lust att ge pengar till nån som stänker vatten på mig......

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte varfor det ska ätas risråttor och annan skit bara for att man är i Thailandvomiting-smiley-face-62418.thumb.jpg.81a. Finns väl ingen som skulle kopa en råtta i djuraffären i Sverige som är uppfodd på solrosfron och lägga den på grillen for att ätas tillsammans med potatissalladhungry-emoticon.thumb.jpg.c713c340866c36

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Igenkorkad kan du vara själv. Nä jag har aldrig varit i Pattaya men i Patong som jag har nämnt jag tror det är same, same rätta mej om jag har fel. Det är ju fredag idag så kör hårt

Har aldrig varit i Patong, men har fått berättat för mig att det bara är en liten aptitretare i jämförelse med Pattaya :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte varfor det ska ätas risråttor och annan skit bara for att man är i Thailandvomiting-smiley-face-62418.thumb.jpg.81aeb46febd015a5c132f99678137648.jpg. Finns väl ingen som skulle kopa en råtta i djuraffären i Sverige som är uppfodd på solrosfron och lägga den på grillen for att ätas tillsammans med potatissalladhungry-emoticon.thumb.jpg.c713c340866c36ecf7dbaea0a4212d5e.jpg

Mja.

Nu är ju inte det samma typ av råtta.

Vi äter ju kräftor o surströmming, iaf många gör det.

Jag har smakat råtta, ok smak men inget jag trånar efter.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja.

Nu är ju inte det samma typ av råtta.

Vi äter ju kräftor o surströmming, iaf många gör det.

Jag har smakat råtta, ok smak men inget jag trånar efter.

 

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

 

 

En råtta är en råtta och det äter man inte.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig varit i Patong, men har fått berättat för mig att det bara är en liten aptitretare i jämförelse med Pattaya :)

Nja, finns både för, huvud och efterrätt där med, fast om man ska hålla sig till matspråk så är väl menyn inte lika lång!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Blir lätt lite "been there, done that" och så missar man att världen förändras runt en, har själv drabbats av stugsittarsjukan stundtals, men det har förmodligen med att man hyggligt aktiv i yrkeslivet!

Nu tar jag det piano, låter vädret bestämma från dag till dag vad man ska syssla med, men risråtta har jag vara sett på marknaden och grannarna, ett par dom i alla fall, tål att tittas på både en o två gånger!

Tempelbesäk, haha, flera år sedan, ska det skjutsas ser jag till att det finns alternativ för min del!

Finns väl inte så mycket att göra i hembyn egentligen förutom att dra iväg till Big C eller carrefour och handla lite då och då eller sitta framför datorn på rummet och dricka bira?

Matlagnngen och städningen sköter ju frugan, möjligen påta lite i trägårn om man har en sån.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...