Jump to content
IGNORERAD

Aftonbladet om Pattaya.. jisses.


StefanJ

Recommended Posts

 

Det står väl klart att Pattis är, näst efter Phuket, Thailands värsta skitställe.

Ja, om man inte gillar fyllskallar, fula tatueringar och könssjukdomar förstås.

Ok, det var ju objektivt...

Läs frågan igen.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 239
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    33

  • leifen

    22

  • stefan5300

    20

  • Baa

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag tycker att det var yngre och snyggare brudar och mera drag förut.

Sen sitter dom och leker med sina telefoner oftare och är i sin Facebook värld.

Nuförtiden när det är lite högsäsong eller spektakel då är det trafikstockning.

Förut kom man rätt smidigt från Jomtien in till Pattaya men inte nu längre.

 Kursen brukade vara bättre, plus att det var billigare överhuvudtaget.

Det var några av skälen varför jag sålde min lya i Jomtien.

Skönt att ryssarna inte syns till längre i alla fall.

 

 

 

Håller med dig om telefonerna, men det är väl knappast ett Pattaya fenomen.

Finns i varenda stad numera och ju mer off du kommer desto dyrare blir dom:))

Förut kom man rätt smidigt från Jomtien in till Pattaya men inte nu längre - Fortfarande en bathis för 20B om du vill. Vad har ändrats???

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

 

Håller med dig om telefonerna, men det är väl knappast ett Pattaya fenomen.

Finns i varenda stad numera och ju mer off du kommer desto dyrare blir dom:))

Förut kom man rätt smidigt från Jomtien in till Pattaya men inte nu längre - Fortfarande en bathis för 20B om du vill. Vad har ändrats???

Ja, du har nog rätt att telefonerna håller dom på med, på dom flesta beerbarerna i Thailand.

Det kostar fortfarande 10 baht in till Pattaya om dom inte ändrat precis nyligen. 

Förr om åren kunde man åka in på 20 minuter från Jomtien, men senare högsäsonger så har det inte varit ovanligt med närmare 1 timma när man skulle ut.

Så du tycker att damerna i Pattaya inte ser äldre eller fulare ut nu än förr? Jag tycker att det har blivit betydligt fler Gilfar i barerna och snittåldern på farlangturisterna 

har gått upp betydligt med åren.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det står väl klart att Pattis är, näst efter Phuket, Thailands värsta skitställe.

Ja, om man inte gillar fyllskallar, fula tatueringar och könssjukdomar förstås.

Vart håller du till då?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

DET FINNS EN PLATS PÅ JORDEN DÄR ALDRIG SOLEN LER. DEN PLTSEN HETER BODEN

DIT VILL JAG INTE MER.

MEN.

DET FINNS EN PLATS PÅ JORDEN DÄR FLICKORNA ALLTID LER. DEN PLATSEN HETER Pattaya

OCH DIT VILL JAG MER OCH MER.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Så du tycker att damerna i Pattaya inte ser äldre eller fulare ut nu än förr? Jag tycker att det har blivit betydligt fler Milfar i barerna och snittåldern på farlangturisterna 

har gått upp betydligt med åren.

Kan det möjligtvis bero på att det är samma människor du träffar nu som för 7-8 år sedan?  :big_smile:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som blivit så dåligt? (kanske farbrorn blivit äldre & tråkigare?)

Har varit där sen mitten på 90-talet och stortrivs fortfarande i byn som singel. 

Det enda jag kommer på som stör mig är alla jäkla försäljare som springer runt hela tiden. I Bangkok är dom smarta nog att porta dom i storbarerna.

Hotellen är billiga, ölen är billig, tjejerna väntar på en och barerna är öppna så länge du betalar:)

Pattaya har blivit for stort, utspritt, for mycket trafik. Ja jag har blivit äldre.

Har varit där sedan slutet av 80-talet och trivs inte lika mycket som gift.

Bryr mig inte så mycket om forsäljarna, brukar räcka att säga nej tack vänligt men bestämt på thailändska, är aldrig i Bangkok, ogillar staden värre än Pattaya.

Hotellen, ölen hyfsat billiga, visst väntar tjejerna på dig i barerna men de har blivit for proffsiga, pengakåta och tjatiga om ladydrinkar, spelas mycket sämre musik. Orkar inte vara uppe så länge nu for tiden.

Det som är bra med Pattaya alla trevliga kompisar, affär/butik och restaurangutbudet

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske för att det inte sitter folk på Tossapon?;)

Ja absolut på gott och ont.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Har Viber och och nu Facebook som fungerar så jäkla bra så det får räcka, tror jag.

Tja, vännen hade bara LINE så jag fick dra igång det. Men det är liksom vilka [personer] man vill prata med över skype/line osv som styr för mig. Har dom bara LINE så får jag väl fixa så jag har det åxå.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, vännen hade bara LINE så jag fick dra igång det. Men det är liksom vilka [personer] man vill prata med över skype/line osv som styr för mig. Har dom bara LINE så får jag väl fixa så jag har det åxå.

Line är väl det vanligaste chat/samtalsprogrammet i Asien?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Line är väl det vanligaste chat/samtalsprogrammet i Asien?

Japp... verkar vara åt det hållet, kommer väl från Japan dessutom så däe är det nog många som gillar det (NIH - not invented here är nog ganska starkt där åxå). Men många har ju skype åxå (kunder som använder det så dom installerar det).

En jag vet jobbar från Bangkok kör utbildningar över skype - finurligt när man kan vara flera på samtidigt. Tror inte jag har sett det i LINE.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är första gången jag ser att du skriver nått positivt om Thailand,jag ger dig en karma för det :dribble:

 

Trodde att Pastorn skulle va den första som skulle notera och svara på detta, fast då skulle han ju inte kunna klanka på mig i vanlig ordning.   :wink:

Det finns mera positivt att säga om Thailand, bla. frisörpriserna 40 Baht för klippning och rakning. Skall faktiskt utnyttja denna service idag.  Smiley

Ändrades av Nemo
Var tvungen att hämta smileyn på en annan site, verkar inte fungera på denna.
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Kan det möjligtvis bero på att det är samma människor du träffar nu som för 7-8 år sedan?  :big_smile:

Jag har varit där bra mycket längre än 7-8 år och brukar gå ut. Varje år är det nya golddiggers som kommer och går.

Givetvis har jag också blivit äldre, men jag tycker att många av lyckosökarna blivit det mycket snabbare.

Förut så kunde man knappt se någon som var 40 ens. Men idag är det inte ovanligt, och det finns tom. 50-60 taggare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai använder Line här i svedala med. Ett tag så var det Tango som var poppis så det kommer lite nytt då och då. Skype har hängt med länge och fungerar mycket bra och har troligen det bästa ljudet ännu...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit där bra mycket längre än 7-8 år och brukar gå ut. Varje år är det nya golddiggers som kommer och går.

Givetvis har jag också blivit äldre, men jag tycker att många av lyckosökarna blivit det mycket snabbare.

Förut så kunde man knappt se någon som var 40 ens. Men idag är det inte ovanligt, och det finns tom. 50-60 taggare.

Trodde inte att det skulle komma något svar på det skämtet!

OK, jag har samma erfarenhet, t.o.m. i risbyn kan man hitta erfarenhet idag, stor skillnad när man landade i LOS för gott 2005! 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde inte att det skulle komma något svar på det skämtet!

OK, jag har samma erfarenhet, t.o.m. i risbyn kan man hitta erfarenhet idag, stor skillnad när man landade i LOS för gott 2005! 

Även många unga oerfarna  "rookies" i risbyn  :waaaht:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Även många unga oerfarna  "rookies" i risbyn  :waaaht:

Alla ska börja som nybörjare,utbildningen är omfattande.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ska börja som nybörjare,utbildningen är omfattande.

Grundutbildning på hemmaplan.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ska börja som nybörjare,utbildningen är omfattande.

Ungefär som med arbete, man blir fullbetald men aldrig fullärd.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grundutbildning på hemmaplan.

Skiljer i kvalitet på grundutbildningen men i Issan verkar den vara bra.Har träffat en del därifrån som varit/är väldigt bra utbildade.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Skiljer i kvalitet på grundutbildningen men i Issan verkar den vara bra.Har träffat en del därifrån som varit/är väldigt bra utbildade.

Dom e för jävla bra på att gänga..........................................................................................................................in glödlampor där dom ska vara!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom e för jävla bra på att gänga..........................................................................................................................in glödlampor där dom ska vara!

Och på att suga............................................................upp saker från slasken

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...