Jump to content
IGNORERAD

Lördagstråden utan faktahänvisningar


Vaxet

Recommended Posts

Eftersom Fru Vax är på konsert med sina polare och jag är ensam hemma med barnen så tänkte jag hänga här på MPR ikväll.

Tänkte att vi i denna tråd kan diskutera Thaksin, Isan, politik och allt annat som känns rätt. Skit i vad som är sant eller inte, hitta på och försök att vinna diskutionen oavsett hur och till varje pris.

Buriram Anders, IL och andra kombatanter, ta en öl eller två och skriv så det ryker. Personligen så lovar jag ett inte hänvisa till fakta en enda gång.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Eftersom Fru Vax är på konsert med sina polare och jag är ensam hemma med barnen så tänkte jag hänga här på MPR ikväll.

Tänkte att vi i denna tråd kan diskutera Thaksin, Isan, politik och allt annat som känns rätt. Skit i vad som är sant eller inte, hitta på och försök att vinna diskutionen oavsett hur och till varje pris.

Godag då, tror inte Thailand kommer ha ett Formel1 lopp inom den närmsta framtiden! Vilka länder har inte vart invaderade, jo Schweiz,England, och Sverige bla! Sedan tror fransmännen att dom vet allt! Jänkarna dom vet allt tror dom, ryssarna e bäst tror dom sig veta osv! Ja här va det lite skit å fundera över! :agree:

Buriram Anders, IL och andra kombatanter, ta en öl eller två och skriv så det ryker. Personligen så lovar jag ett inte hänvisa till fakta en enda gång.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har av min granne idag hört att Thaksin skall ta pengar från försäljningen av Shincoorp och stoppa in i SAAB. Han tänker tillsätta Samak som VD och Chalerm skall bli ansvarig för kontakterna med facket.

Produktionen av fordon kommer efterhand att flyttas över till Buriram och man kommer koncentrera sig på att utveckla model 9-5 till att bli mera lik en ristraktor. Detta för att Isan inflyttade faranger anses vara en köpstark och stor kundgrupp som gärna skördar ris, men gärna då i lite mer lyxiga åk.

På produktionslinan i Trollhättan skall man övergå till att tillverka batteridrivna riskokare, samt batteridrivna tv och radioapparater som exploderar om orden demokraterna eller "Thaksin no good" uttalas.

Eftersom strömmen till Isan snart stängs av, av Demokraterna gör ett rykte gällande att Thaksin köpt alla rättigheter till batteriförsäljning i Thailand. Han har gjort detta BARA för att han bryr sig om de fattiga så enormt mycket och vill säkra batterileveranserna till dessa.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ha ha, första April närmar sig juh! :taunt:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Buriram Anders, IL och andra kombatanter, ta en öl eller två och skriv så det ryker. Personligen så lovar jag ett inte hänvisa till fakta en enda gång.

Hahaha. Tack för dagens första skratt!  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar över om alla tvätterier i Thailand, runt det hotell jag brukar bo i när jag är nere så finns det 4 stycken tvätterier inom en radie på 100 meter, hur i hesike kan det vara lönsamt att ha alla dessa tvätterier? Kom med era egna gissningar. Min gissning är att det är skattefiffel :diablo::diablo::diablo::diablo::diablo::tommy::tommy::tommy::tommy::tommy::tommy:

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjalv ar jag sa in i h-vete bakis att jag spolar biran ikvall. Far bli PepsiMax, smakar i alla fall skit sa det far duga.

Sanningen fran risfaltet dar jag bor ar att Herr Vax skall inbjudas som hederstalare pa risbondernas arsmote, han skall fa fri frist, aven om han forolampar oss i risomradet, men bara om han tar med sig Fru Vax, tror hon har battre pipa an sin man. ( ocksa ar hon formodligen snyggare).

Far man stava fel i denna trad eller blir man bannad av akademikereliten?

Baa, som nog nyktrat till lagom till sambons systers dotters brollop den 5 mars.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sjalv ar jag sa in i h-vete bakis att jag spolar biran ikvall. Far bli PepsiMax, smakar i alla fall skit sa det far duga.

Sanningen fran risfaltet dar jag bor ar att Herr Vax skall inbjudas som hederstalare pa risbondernas arsmote, han skall fa fri frist, aven om han forolampar oss i risomradet, men bara om han tar med sig Fru Vax, tror hon har battre pipa an sin man. ( ocksa ar hon formodligen snyggare).

Far man stava fel i denna trad eller blir man bannad av akademikereliten?

Baa, som nog nyktrat till lagom till sambons systers dotters brollop den 5 mars.

Drick inte Pepsimax, har hört att PPP är de som uppfann denna kallorifria smörja och att den innehåller kemiska substanser som får en att bara se det man vill se.

Drycken säjs dock vara omåttligt poppis bland inflyttade ljushudade risbönder samt bland nykära faranger som just hittat sin älskling i baren.

Två glas av denna dryck och sanningen blir vad du vill den skall vara, men jävlar vilken bakfylla det kan bli av detta.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm

Undrade just varfor det fortfarande smakade skit i munnen, maste val vara de av rismjol i Maxen inblandade substansen sanningsserum made in Isaan.

Tur att en annan ocksa ar "grasis" annars kunde ju sambon fatt reda pa det hon redan vet men inte vill veta, fast allt redan sagts fast bara i all fortrolighet som om det inta var vart att veta, eller hur det nu var. Skit samma, nu tar jag en Wirre sa smaken av gammal fylla forsvinner tillsammans med sanningen om risbondernas intelligenskvot.

Nykara gubbar, trodde Du var ganska ung, sjalv har jag det fortfarande ganska bra fast jag haft samma sambo i over 4 ar. Fast det kanske inte raknas om man inte slanta av en massa klover pa sinsod. Fast da skall jag val bara betala 50% eftersom vi bara bor har halvarsvis.

Mera meningslost dravel kom jag inte pa just nu.

Hade

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag undrar över om alla tvätterier i Thailand, runt det hotell jag brukar bo i när jag är nere så finns det 4 stycken tvätterier inom en radie på 100 meter, hur i hesike kan det vara lönsamt att ha alla dessa tvätterier? Kom med era egna gissningar. Min gissning är att det är skattefiffel :diablo::diablo::diablo::diablo::diablo::tommy::tommy::tommy::tommy::tommy::tommy:

:wai: gubben :wai:

Penningatvätt såklart...  :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

"Fattigdom" existerar inte längre i Isaan! :yahoo:

Vi har letat efter någon som skulle kunna se efter våra marker/trädplanteringar, och vill erbjuda möjlighet att odla (typ 10 rai för eget ris) och hålla egna djur.

Dock säger svärmor, att det inte går att hitta människor som är intresserade då alla numera mer eller mindre får bidrag från någon farang (via någon dotter).  :dance1:   :dance1:   :dance1:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Underligt citat måste jag säga, varför ska minskningen av antal bilar fokuseras på Tredje Världen länder?

I de flesta industriländer finns ju i alla fall oftast riktigt bra alternativ till bilen.

Att sedan få en thailändare, som precis sålt några rai till en dum falang för x antal miljoner baht, att låta bli att köpa en ny bil tror i alla fall jag är ett omöjligt uppdrag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom "fattiga" kanske ar i BKK och tvattar sina fran dotterns farang utsugna battingarna!!

Annars sag jag paIsaanTV att det skall utokas antalet burar pa Zoo dar man ska visa upp risbonder fran Isaan, ett utdoende slakte, tvatterskor fran BKK, ett uttvattat slakte, faranger med singhalinne, s.k. katbockar, samt den koruppte politikern, numer utdod varelse fran Siam.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny tråd och Buzzen har släppt greppet, Skogen har tagit hand om förståndet! ! !

En så genomtrevlig kille kan förlora fortfästet i ett land som han säger inte tillhör.

Det är lätt och vara tuff När man inte har något på fötterna.

PS Ser fram emot och träffa Dig i Surin, Om Du Har Råd ? Hälsar anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Dom "fattiga" kanske ar i BKK och tvattar sina fran dotterns farang utsugna battingarna!!

Annars sag jag paIsaanTV att det skall utokas antalet burar pa Zoo dar man ska visa upp risbonder fran Isaan, ett utdoende slakte, tvatterskor fran BKK, ett uttvattat slakte, faranger med singhalinne, s.k. katbockar, samt den koruppte politikern, numer utdod varelse fran Siam.

Baa

Skönt att se att du mår lite bättre Baa, tänk vad lite whisky kan göra.

Hämtade just själv ett extra stort glas regency och tänker nu klippa i mig detta på 2 minuter.

Efter detta hoppas jag att vara nästan i fas med Buriram Anders och tänk, då kanske jag börjar fatta vad han skriver i sina inlägg.

Har hört att i en by utanför Buriram där en farang lever, så äter man inte ris utan kokar Lau Khau av alltihop, farangen köper och dricker sedan detta helt själv och han är så lycklig så.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

VAXET, Du är ju tom som vanligt, skriv något vettigt så kan du få bu eller blää.

Fortfarande inget personligt, jag gillar Öga mot Öga  // anders

Hälsningar Ärliga Anders som står för tokerierna Han skriver. Vem Gör Det?

Anders Dahl

98 moo 18 Tambon Nongtat

Ban Khokdan, Amphur Muang

Buriram 31000

Thailand

mail: dahl48@gmail.com

hem: +66 (0) 44781338

Mobil: +66 (0) 806052753

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

"Fattigdom" existerar inte längre i Isaan! :yahoo:

Vi har letat efter någon som skulle kunna se efter våra marker/trädplanteringar, och vill erbjuda möjlighet att odla (typ 10 rai för eget ris) och hålla egna djur.

Dock säger svärmor, att det inte går att hitta människor som är intresserade då alla numera mer eller mindre får bidrag från någon farang (via någon dotter).  :dance1:   :dance1:   :dance1:

:wai:

Har hört att det dock finns möjlighet att hyra in lokala faranger som odlar ris på hobbybasis.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har hört att det dock finns möjlighet att hyra in lokala faranger som odlar ris på hobbybasis.

:D:D:D   Den var bra Vaxet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har hört att det dock finns möjlighet att hyra in lokala faranger som odlar ris på hobbybasis.
  :great:  

Ingen dum idé!  :clapping: Undrar om vi har några här på forumet?  :neutral:

Fast veti fasen om inte en del av dem kan göra större skada än nytta, när de virrar runt - som det förefaller - i fullt delirium tremens, bland bufflar och risfält?  ;)

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Penningatvätt såklart...  :dance1:

:great::great::great::great::great::great: :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry:

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...