Jump to content
IGNORERAD

Hua Hin visa run


Nisse Hult

Recommended Posts

Nån som känner till nån byrå/företag som anordnar visa run från Hua Hin. Nån hemsida kanske.

Tror närmsta gräns ligger i Burma. Right?

Link to comment
Dela på andra sajter

Taxi

Dansikorn heter gränsstationen. 

Tack för svar. Tänkte kanske det fanns nåt företag som arrangerade visaresor :look_down:

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Jag har gjort flera "Visa-runs" från Hua Hin och har alltid nyttjat en byrå som ligger strax utanför tågstationen. Den ligger på den lilla enkelriktade smitvägen som går söderut från boulevarden mot järnvägsgatan.

Men jag tror att den slutade med sina visaruns då det blev hårdare regler och att den inte har den servicen mer.

Mitt tips är att gå till Market Village och leta upp ett litet stånd som säljer minibussresor till Kanchanaburi. De kan kanske hjälpa till att ordna visarun till Burma.

För att hitta det lilla ståndet så åker du till Market Village och när du står på Phetkasem och har Market Village rakt framför dig så går du på höger sida utanför byggnaden och vid den första eller andra ingången på långsidan så hittar du båset.

Gränsposteringen vid Dansingkhon kan du glömma för du får inte komma in till Burma där. Däremot så kan du göra en 90-dagars registrering vid immigration vid Singkhon om du redan har ett ettårsvisum.

Mvh Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gjort flera "Visa-runs" från Hua Hin och har alltid nyttjat en byrå som ligger strax utanför tågstationen. Den ligger på den lilla enkelriktade smitvägen som går söderut från boulevarden mot järnvägsgatan.

Men jag tror att den slutade med sina visaruns då det blev hårdare regler och att den inte har den servicen mer.

Mitt tips är att gå till Market Village och leta upp ett litet stånd som säljer minibussresor till Kanchanaburi. De kan kanske hjälpa till att ordna visarun till Burma.

För att hitta det lilla ståndet så åker du till Market Village och när du står på Phetkasem och har Market Village rakt framför dig så går du på höger sida utanför byggnaden och vid den första eller andra ingången på långsidan så hittar du båset.

Gränsposteringen vid Dansingkhon kan du glömma för du får inte komma in till Burma där. Däremot så kan du göra en 90-dagars registrering vid immigration vid Singkhon om du redan har ett ettårsvisum.

Mvh Luke the Drifter

Tack Luke!

Ska stanna 4 månader dec-mars och tänker söka dubble entry från Sverige. Måste då göra nån form av resa bort från Thailand för att påbörja entry 2. I västa fall får jag väl ta en flygresa. Funderade ett tag på Bali nån vecka eller två.  Ha det bra. :y7:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Luke!

Ska stanna 4 månader dec-mars och tänker söka dubble entry från Sverige. Måste då göra nån form av resa bort från Thailand för att påbörja entry 2. I västa fall får jag väl ta en flygresa. Funderade ett tag på Bali nån vecka eller två.  Ha det bra. :y7:

Bali låter som en bra idé.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte boka direkt med AirAsia?

Vi åkte två i början av året och med fyra övernattningar på hotell hamande summan på totalt 3000kr (kampanj).
Dock är Bali väldigt dött numera då många av turisterna från Australien bojkottar Indonesien som stått för 85% av alla besökare.

Trevligt resmål där de flesta är överlägsna thai på engelska.

Det var i sista veckan i januari med regn varje dag, dock bara några timmar, men det stör planeringen.

Hyr moppe är mitt råd.

I år väljer vi Peang Malaysia för visarun. 3300b TOR per person:

Saigon är bra och billigt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha med 35 US dollar i kontanter per person för inresan på flygplatsen i Bali.

Thai medborgare är gratis inresa.

Utrese-avgift för samtliga i Indonesiska Rupie också. Spara en halv mille för detta. 

Om jag minns rätt 220.000 IR per person före incheckningen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte boka direkt med AirAsia?

Vi åkte två ifjol och med fyra övernattningar på hotell hamande summan på totalt 3000kr (kampanj).
Dock är Bali väldigt dött numera då många av turisterna från Australien bojkottar Indonesien som stått för 85% av alla besökare.

Trevligt resmål där de flesta är överlägsna thai på engelska.

Bra idé Leifen!

Ska kolla upp priser med övernattning. :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bra idé Leifen!

Ska kolla upp priser med övernattning. :huh:

Jepp, nu blev det så. En 5 dagars med övernattning nära Kuta beach med Air Asia. Straxt under 2000:- inalles. T.o.m frulle.:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har visum klart från Sverige så går det bra att åka till Burma vid Kanchanaburi.

En taxi t.o.r. 1800 baht och hela resan tar ca 7 timmar. Alltså åker man efter soluppgång är man tillbaks i Hua Hin runt 15 med nya stämplar i passet.

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars ligger gränsövergången mellan Ranong och Kawthoung bra till från Hua Hin. Enklaste sättet från Hua Hin till Ranong är buss från busstationen, ca. 6.30 timmar och 400 baht om man inte har en egen bil eller motorcykel. Ranong är en trevlig liten kuststad, värt t.o.m. att stanna någon natt. Brukar själv övernatta här om jag är i Ranong: http://www.tinideeranong.com

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Om du har visum klart från Sverige så går det bra att åka till Burma vid Kanchanaburi.

En taxi t.o.r. 1800 baht och hela resan tar ca 7 timmar. Alltså åker man efter soluppgång är man tillbaks i Hua Hin runt 15 med nya stämplar i passet.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

 

Oki. Tack för tipset Burken :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...