Jump to content
IGNORERAD

Hua Hin eller Jomtien?


Ghost Division

Recommended Posts

Ghost Division

Hej gott folk!

Är ny på detta forum,verkar bra.Nu till min fråga,jag pappa med 2.barn 2 och 8 år  ska till Bangkok 27 april. och träffa min reseedare i Bangkok.Vart ska man åka,vill ha bad och nöje.Suger på Hua Hin och Patttaya,sugen på lite tips tack

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Hej Ghost Division,

Åk till Hua-Hin med dina barn.  Åker du til Pattaya kommer du aldrig hem igen..

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom hit till Jomtien så kommer både du och dina barn att få några trevliga veckor, hör av dig om du vill träffa andra forummedlemmar. Vet att flera är på väg tillbaka hit.

Hua Hin är tråkigt och stranden är full av hästskit. :stink:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag håller med Vaxet..skulle själv välja Jomtien Beach före Hua Hin. Var på båda ställena i sept/okt och då valde vi Cha Am istället för Hua Hin, som vi tyckte har mycket bättre beach.

Mer om vår resa här: http://www.maipenrai...-159-1510-2008/

Från Jomtien/Pattaya finns det ju mycket att välja på i form av dagsutflykter, med tanke på barnen.

Till exempel: http://www.tigerzoo.com/  eller  http://www.nongnooch...lgarden.com/en/

Diverse om de båda platserna:

http://www.thailandk...com/jomtien.htm

http://www.thailandk...uahin_chaam.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm Hoa-Hin en av de farligaste stränderna i Thailand!!

P:G:A: Hästarnas piss mm.

Åk till Pattaya!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk till Cha Am !

6 km sandstrand. Lugnt i veckorna och det mesta finns inom gångavstånd om ni bor vid beachroad.

Skicka mej ett meddelande så hjälper jag gärna Er. Har bott här 9 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte Koh Samet i provinsen Rayong. Nära Bangkok och med mycket mer paradiskänsla än i både Pattaya och Hua hin.

Perfekt för en familj med en 2 och en 8 åring som önskar lugn.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför inte Koh Samet i provinsen Rayong. Nära Bangkok och med mycket mer paradiskänsla än i både Pattaya och Hua hin.

Perfekt för en familj med en 2 och en 8 åring som önskar lugn.

Jorå, Samet är bra, men efter 2-3 dagar så är det rätt tråkigt om man inte bara är ute efter sol och bad.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jorå, Samet är bra, men efter 2-3 dagar så är det rätt tråkigt om man inte bara är ute efter sol och bad.

Jo två, tre nätter på Samet räcker gott.

Lite längre söderut längs fastlandet från Koh Samet räknat finns också Mae Pim beach. Många fina nybyggda resorter fulla av b la chartersvenskar, fin lugn strand, massor av strandrestauranger som serverar färsk seafood (finns även svenskrestauranger som har köttbullar och lingon). En småsömning liten och ganska ny semesterort.

Kanske ett alternativ?

Men vill du även ha nattliv så ska du inte åka till vare sig Koh Samet eller Mae Pim utan dom tidigare nämda alternativen Pattaya eller Hua hin. Fast nattsudd utgår jag i mitt tips inte är det primära om man reser från Bangkok med två badsugna barn på 2 respektive 8. Nattliv hittar man nog så det räcker redan i Bangkok.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

träffa min reseedare i Bangkok.

Hej!

Din reseledare..hmm., han eller hon, har säkert några trevliga förslag att ge dig.  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan rekommendera annars att tillbringa en vecka på Koh Chang

White Sand Beach i norra delen på öns västra sida är perfekt blandning mellan lugn och kvällsnöje för en barnfamilj.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ghost Division

Jag det verkar att luta åt Jomtien,lite fart måste det vara annars blir man rastlös,hehe.Min resledare säger its up to you,har ni hört den förut.Tips på nåt bra hotell,runt 500 hundringen per natt?  :yahoo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du sett dina bästa dagar så är Jomtien ett bra val, lite som ett pensionärsboende med stark sol.

Hua Hin är lite bättre men inte mycket, ungefär som en svensk campingplats under industrisemestern fast utan husvagnar.

Sverige är fantastiskt!

[move]Turistkontorist Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har du sett dina bästa dagar så är Jomtien ett bra val, lite som ett pensionärsboende med stark sol.

Hua Hin är lite bättre men inte mycket, ungefär som en svensk campingplats under industrisemestern fast utan husvagnar.

Sverige är fantastiskt!

[move]Turistkontorist Arne[/move]

Barnanen,

nu blir jag ledsen :Drogar-Cry(LBG): bara för att jag närmar mig pensionärsåldern så trivs jag i Jomtien eftersom alla Thaidamer tycker om mig för den jag är :Drogar-Sick(LBG): jag är så himla charmig säger dem :Drogar-Smile(LBG): och det är inte mina pengar pengar de är ute efter :Drogar-Sick(LBG): , däremot så bjuder jag damerna på frukost, väldigt dyr frukost, kostar 1000 THB varje gång och då får de bara den typiska Thaifrukosten :Drogar-Thinking(LBG): , får nog gå och prata med frukosthaket tjejerna hämtar sin mat ifrån. :Drogar-Mad(LBG): :Drogar-Mark-01(LBG): Frukosten kanske kostar så mycket i Jomtien :Drogar-Scared(LBG): :Drogar-Smile(LBG):

[move]

:Drogar-Evil(LBG): gubben :Drogar-Evil(LBG):

[/move]

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Ghost Division

Nja det blir min andra resa faktiskt till Thailand,synd att man inte har fått arslet ur vagnen tidigare,men det blev kärlek till detta land direkt.Har rest omkring en del i världen,och Thailand är jäkligt trevligt tycker jag.Är bara 36 år så jag får ta igen lite i framtiden hehe.Plus att jag träffa en väldigt trevlig och söt tjej där nere(ingen bar tjej)så vi får se vad som händer på den fronten,bra hoppas jag i alla fal.Tacksam för tips från er thailands älskare.  :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Rekommenderar också Jomtien beach, mycket mer att göra för alla i familjen.

Stranden är hyfsad, mycket bättre än den i Pattaya.

Om jag inte tar fel så börjar regnperioden ungefär när ni skall resa, och då kan det vara lämpligt att välja Pattaya-trakten, som är en av de torraste platserna i Thailand, tillsammans med Koh Samet, som ligger i närheten.

Stranden i Hua hin är full av sylvassa stenar som döljer sig under ytan vid högvatten, riktigt otrevliga sår om oturen är framme! Inte det minsta barnvänligt...

Nu har jag bara testat stranden i centrala Hua hin, det kanske är bättre lite längre söderut?

Hua hin är i bästa fall lungt, på gränsen till tråkigt, tycker jag.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ghost Division

Det blir till att åka till Jomtien,och fundera på cosy beach hotel,verkar vara ett bra ställe,eller vad tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det blir till att åka till Jomtien,och fundera på cosy beach hotel,verkar vara ett bra ställe,eller vad tycker ni?

Cosy Beach var ett trevligt ställe tyckte grabbarna!

12.jpg

Men det ligger enligt min mening väldigt bökigt till ute på udden... bättre att ni väljer nåt nere på själva Jomtien.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur menar du att det ligger bökigt till?Nåt annat hotell som ni kan rekomendera?

Det ligger en rejäl bit från allfartsvägarna så det blir bökigt att ta sig nånstans, tex bara för att käka på KFC nere på Jomtien  :whistle:

Dessutom ligger det ju uppe på en kulle så promenaden ner och framförallt upp från stranden var något jobbig...

Många har rekommenderat Silver Sand Villa med tanke på pris och läge.Har inte bott där själv men litar ju på vad andra säger naturligtvis!

http://www.silversan.com/index.html

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...