Jump to content
IGNORERAD

Thai TV Appar


Nilsson68

Recommended Posts

Någon som har bra tips på appar för att kolla thaitv, nyheter ?

Fanns några bra för ett antal år sedan. Dem jag hittar och provar nu fastnar, laddar om hela tiden.

Tacksam för tips.

Mvh

Nilsson

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfter igen. ... Snälla bra tips på app som inte strular. Laddar o tjafsar!

Skickat från min SM-P905 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Är du i Sverige så beror strulet på linan till Thailand. Spelar ingen roll hur man försöker.

Skulle han vara i Thailand så är det ju bara att slå på tv'n.    :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl klart. Tänkte mest att folk reser och vill se sina kanaler på padda eller dator.

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl klart. Tänkte mest att folk reser och vill se sina kanaler på padda eller dator.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Det som e populärt ligger ju oftast ute på Youtube strax efter det sänts, funkar ju bra utan lagg.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hittade detta inlägg på annat forum

 

Hej!
Drar igång denna tråden igen. Har inte skrivit på länge, men av en händelse hittade jag hit igen. Vill passa på att tipsa om två stycken mediautrustningar - ROKU och Slingbox.

ROKU - https://www.roku.com/
ROKU är en typ av mediaspelare/box. Via denna kan man teckna ett IP-TV abonnemang hos en Amerikansk leverantör som heter Malimar. Detta om man vill kunna se de flesta Thai kanalerna i HD kvalitet via sin TV hemmavid (i Svedala), jag bör tillägga att man bör ha en någorlunda stabil uppkoppling, rekommendation är minst 5 mbit/s. Har man detta så flyter allting på kanonbra utan avbrott eller lagg. Dessutom är gränssnittet extremt användarvänligt vilket inte är till någon nackdel.

Kostnad för själva ROKU spelaren beror såklart på vilken modell man väljer. Jag köpte min ROKU3 via ebay (slapp igenom tullen). Kostnad cirka 800 SEK - https://www.roku.com/products/roku-3. Med ROKU kan man även titta på Youtube, HBO, Netflix m.m. Några av tjänsterna kräver att man har en Amerikansk adress men det är lätt att ordna. Finns mkt information att googla på inom området. Vi inom vår familj använder oss endast av Malimar för att kunna se Thailändska TV program/kanaler m.m. samt Netflix.

MALIMAR.TV - https://www.malimar.tv/
Man tecknar ett abonnemang hos Malimar, det finns ett antal olika abonnemangstyper. Jag har tecknat ett årsabonnemang till en kostnad av 1000 SEK. Detta förnyas inte per automatik och man blir varse i god tid innan det utgår.

Detta tillsammans utgör en i och för sig en ganska stor kostnad sammanslaget; engångskostnad för mediaspelaren ROKU och abonnemangsavgiften till Malimar. Men ligger detta inom budget för konsumenten så är det enligt mig inget att tveka på. Man får ett enormt bra utbud och med hög kvalité rakt igenom. Man har även möjlighet att se hela utbudet via mobil, dator och surfplatta. Tyvärr har de inte ännu implementerat stöd 
för Chromecast. Men jag skulle tro att det kommer inom snar framtid. Jag har haft denna kombination i drygt 3 år och vi är alla mkt nöjda. Nedan listar jag några av de kanaler kanaler som finns tillgängliga samt övrigt utbud.

Utbud idag är (HD i fet stil):
================================================
KANALER

THAI
------------
- TV3 HD
- TV3 Family
- TV5 HD
- TV7 HD
- TV8 HD
- Thai PBS HD
- PPTV HD
- Amarin34 HD
- BlueSky Channel
- DMC The Only One
- One HD
- MCOT 9 HD
- MoNo 29 HD
- Nation Channel
- NBT
- PSI Channel HD
- Sabaidee TV
- Spring News
- TGN
- Thairath HD
- TNN24
- TV24
- VoiceTV
- WorkpointTV HD

LAO
-----------
- 5 st kanaler

KHMER
--------------
- 10 st kanaler, varav 3 st i HD

ÖVRIGT

SERIER
Det finns ett oändligt ubud av serier i de flesta kategorier, sitcoms, drama, sport, gameshows, mat 
m.m. Vad gäller serier finns deflestatillgängliga med någon dags fördröjning efter sänding i Thailand.
Även hela säsonger av de mest populära serierna finns tillgängliga. Och såklart de mest populära Koreanska serierna, dubbade till Thai.

FILMER
Sama sak här, ett stort utbud alla kategorier

MUSIK
Samma som ovan

[/quote]

 

Orginalinlägget här

http://thailandsforum.se/forum/tv-film-streaming-t14000.html

 

enis

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...