Jump to content
IGNORERAD

Taxi till Lampang


thaiola

Recommended Posts

Stod väl runt 30km, har ingen aning om vart denna lampang ligger. Suvvan har jag en aning om så jag letade på nätet efter ubers priser. Kanske finns flera lampang eller så visade uber priset nånannanstans...

Nä, jag skall fan sluta leta åt folk när jag inte ens vet vad jag letar efter.

 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Du bör få resan för 5000baht om det gäller 600km.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Stod väl runt 30km, har ingen aning om vart denna lampang ligger. Suvvan har jag en aning om så jag letade på nätet efter ubers priser. Kanske finns flera lampang eller så visade uber priset nånannanstans...

Nä, jag skall fan sluta leta åt folk när jag inte ens vet vad jag letar efter.

 

250b till Maha Sarakham :haha:    http://www.taxiautofare.com/th/Default.aspx?LocationID=191&Distance=50.126&Source=Suvarnabhumi Airport&Destination=maha sarakham&Time=2858

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vet jag i alla fall  vart det ligger, och det verkar som ett jäkligt bra pris. :) Bodde i MS i 3 månader. Med lite utflykter till Borabue.

Helt överkomligt pris för en resa på 40 - 45 mil :)  Kanske ska testa, ska ju snart till Borabue.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har färska uppgifter efter en resa i Bkk på eftermiddagen. 

1km kostar mellan 8 till 9baht.

Här är 10km körda och priset är 85b

 

DSC_7254.thumb.JPG.e27a23d1c322066bc5332 

 

Vid 99baht är distansen 11,8km. Priset ökar i steg om 2baht och startavgiften är 37baht.

 

DSC_7256.thumb.JPG.dbc4b35a96b69ef410c30

 

En långresa ska man få utan problem, nja med vissa problem få för 8b/km.

Ett varningens finger för att ta en vanlig Bkk-taxi på gatan för en långresa, då de flesta bara har en gastank för kanske 150-200km och kör på NGV som det inte är så gott om tankställen för. Då kan det bli en paus på 30-50 minuter då lastbilar och bussar kör på samma och det ofta är långa köer.

Att ta en bil på gatan eller flygplatsen för en långresa ger ingen garanti att man får en utvilad förare som klarar av 8 timmar till vid ratten.

Min holländske vän Peter tog en från flygplatsen till Korat för 2500b och det blev en mardrömsresa då chauffören inte klarade av att köra utan att somna till vid ratten. 

Sista 80km körde Peters fru taxin tills dom kunde få tag på en tuktuk närmare Korat.
Finns många bokningssiter för taxi från "Suvvan" som känns tryggare.

Annars tycker jag att klass 1 och VIP-bussar är bättre än en taxi, då det oftast är en liten Toyota Altis.

Enfärgade taxibilar tillhör bolag och det är med de tvåfärgade man skall vända sig till

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har färska uppgifter efter en resa i Bkk på eftermiddagen. 

1km kostar mellan 8 till 9baht.

Här är 10km körda och priset är 85b

 

DSC_7254.thumb.JPG.e27a23d1c322066bc5332ae6475f686d.JPG 

 

Vid 99baht är distansen 11,8km. Priset ökar i steg om 2baht och startavgiften är 37baht.

 

DSC_7256.thumb.JPG.dbc4b35a96b69ef410c305bbfc92fa95.JPG

 

En långresa ska man få utan problem, nja med vissa problem få för 8b/km.

Ett varningens finger för att ta en vanlig Bkk-taxi på gatan för en långresa, då de flesta bara har en gastank för kanske 150-200km och kör på NGV som det inte är så gott om tankställen för. Då kan det bli en paus på 30-50 minuter då lastbilar och bussar kör på samma och det ofta är långa köer.

Att ta en bil på gatan eller flygplatsen för en långresa ger ingen garanti att man får en utvilad förare som klarar av 8 timmar till vid ratten.

Min holländske vän Peter tog en från flygplatsen till Korat för 2500b och det blev en mardrömsresa då chauffören inte klarade av att köra utan att somna till vid ratten. 

Sista 80km körde Peters fru taxin tills dom kunde få tag på en tuktuk närmare Korat.

Finns många bokningssiter för taxi från "Suvvan" som känns tryggare.

Annars tycker jag att klass 1 och VIP-bussar är bättre än en taxi, då det oftast är en liten Toyota Altis.

Enfärgade taxibilar tillhör bolag och det är med de tvåfärgade man skall vända sig till

 

Det går ju tåg till korat som är betydligt säkrare än bussar [emoji15]

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går ju tåg till korat som är betydligt säkrare än bussar emoji15.png

 

Skickat från min HTC One via Tapatalk

 

 

Hur kom Korat/tåg in i bilden från suvvan, men det går om man är väldigt sniken och har en dag eller två över.

Tåg till Lampang har jag noll koll på.

Chaiyaphum går inte heller med tåg.

Buss är det säkraste enligt statistik (reguljära bussar) då det inte finns flyg som vinner.

Minibussar till turistorter det osäkraste alla kategorier.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite off kanske,, men de 5-6 gångerna jag åkt till korat  med buss ,,så blir det från suvvan taxi  till morchit,,,sen buss ,,,o de bussarna e helt ok .. Men även åkt taxi den sträckan med nära döden upplevelse. Så buss e inte helt fel i vissa situationer där nere.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite off kanske,, men de 5-6 gångerna jag åkt till korat  med buss ,,så blir det från suvvan taxi  till morchit,,,sen buss ,,,o de bussarna e helt ok .. Men även åkt taxi den sträckan med nära döden upplevelse. Så buss e inte helt fel i vissa situationer där nere.

Nu går det inga bussar till Korat från Suvvan utan det blir Mor Chit som gäller. ( en per dygn till Nong Khai som man kan hoppa på.)

Jag gissar att det är mer än ett dussin bolag och klasser på den sträckan. Lite att man får vad man betalar för och Mor Chit har mycket att erbjuda på den sträckan.

Svårigheten är att veta vilka bolag som har bra bussar och inte stannar i varenda by på vägen.

I/på Mor Chit springer det agenter som vill få provision på lurade kunder att köpa med ett visst bolag.

Skyltningar är under all kritik för en utlänning men det har blivit bättre.

Korats bästa är i en liten kiosk på plan 3, nära mitt emot desk 40 som är bäst kontra pris( PE kallas det på flygresor)  

Desk Nummer 40 för Chaiyaphum (247b ink dryck, snacks och underhållning via "private skärm"),  annars  kan dom stanna i varenda stad och resan tar två timmar extra, till det låga priset av 201b.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kom Korat/tåg in i bilden från suvvan, men det går om man är väldigt sniken och har en dag eller två över.

Tåg till Lampang har jag noll koll på.

Chaiyaphum går inte heller med tåg.

Buss är det säkraste enligt statistik (reguljära bussar) då det inte finns flyg som vinner.

Minibussar till turistorter det osäkraste alla kategorier.

Har färska uppgifter efter en resa i Bkk på eftermiddagen. 

1km kostar mellan 8 till 9baht.

Här är 10km körda och priset är 85b

 

DSC_7254.thumb.JPG.e27a23d1c322066bc5332 

 

Vid 99baht är distansen 11,8km. Priset ökar i steg om 2baht och startavgiften är 37baht.

 

DSC_7256.thumb.JPG.dbc4b35a96b69ef410c30

 

 

Min holländske vän Peter tog en från flygplatsen till Korat för 2500b och det blev en mardrömsresa då chauffören inte klarade av att köra utan att somna till vid ratten. 

Sista 80km körde Peters fru taxin tills dom kunde få tag på en tuktuk närmare Korat.
Finns många bokningssiter för taxi från "Suvvan" som känns tryggare.

 

 

Om du läser dina egna inlägg så ser du var korat kom in i bilden 

buss är väl bara dumdristiga snåljåpar som åker sådana där som tigger frukostbiljetter av polarna som bor på hotell ha ha 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Om du läser dina egna inlägg så ser du var korat kom in i bilden 

buss är väl bara dumdristiga snåljåpar som åker sådana där som tigger frukostbiljetter av polarna som bor på hotell ha ha 

Nog förstår jag ditt försvarstal men du är nog den enda som åker tåg i Isaan och vill bli hämtad i privat bil, delta i ett party med oskalad potatis och få bo gratis med fri frukost serverat av Naree med ett leende. 

Vi har nog ett oavgjort resultat.

Sen hade du inte råd med bussen så Tomurdoc tog hand om dig.

Vad gör man utan goda vänner.  :haha:

 

Surin blir väl nästa date????

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog förstår jag ditt försvarstal men du är nog den enda som åker tåg i Isaan och vill bli hämtad i privat bil, delta i ett party med oskalad potatis och få bo gratis med fri frukost serverat av Naree med ett leende. 

Vi har nog ett oavgjort resultat.

Sen hade du inte råd med bussen så Tomurdoc tog hand om dig.

Vad gör man utan goda vänner.  :haha:

 

Surin blir väl nästa date????

finns det inte flyg får det bli tåg eller privatbil men livsfarliga långfärdsbussar är helt uteslutet den saken är klar ,jo det blir flyg till buriram och privatbil för vidare färd mot surin 

ps leende och leende ja det behåller jag för mig själv ds 

Link to comment
Dela på andra sajter

finns det inte flyg får det bli tåg eller privatbil men livsfarliga långfärdsbussar är helt uteslutet den saken är klar ,jo det blir flyg till buriram och privatbil för vidare färd mot surin 

ps leende och leende ja det behåller jag för mig själv ds 

Up to you. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu går det inga bussar till Korat från Suvvan utan det blir Mor Chit som gäller. ( en per dygn till Nong Khai som man kan hoppa på.)

Jag gissar att det är mer än ett dussin bolag och klasser på den sträckan. Lite att man får vad man betalar för och Mor Chit har mycket att erbjuda på den sträckan.

Svårigheten är att veta vilka bolag som har bra bussar och inte stannar i varenda by på vägen.

I/på Mor Chit springer det agenter som vill få provision på lurade kunder att köpa med ett visst bolag.

Skyltningar är under all kritik för en utlänning men det har blivit bättre.

Korats bästa är i en liten kiosk på plan 3, nära mitt emot desk 40 som är bäst kontra pris( PE kallas det på flygresor)  

Desk Nummer 40 för Chaiyaphum (247b ink dryck, snacks och underhållning via "private skärm"),  annars  kan dom stanna i varenda stad och resan tar två timmar extra, till det låga priset av 201b.

 

Om du läser så skrev jag att jag tar taxi från suvvan till morchit.. till korat..och aldrig haft problem med bra buss till korat dygnet runt 220 bath sist ....o de gångerna jag åkt så har det varit kanon bra förare , Men kan tillägas finns rutter med buss som jag undviker  (som tex  400 bath bussen från surat thani.. khao lak den över bergen ). Åkt den några gånger

Link to comment
Dela på andra sajter

det blev 6.000 B , målet ligger 2 mil på andra sidan Lampang mot Chiang-Mai

har man mycket bagage att släpa på så kan det vara skont att slippa allt släpande (dorr till dorr)

själv åkte jag limousine ARN-Gävle med släpvagn en gång ,( det blev billigare än med buss ) 

Ändrades av thaiola
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du läser så skrev jag att jag tar taxi från suvvan till morchit.. till korat..och aldrig haft problem med bra buss till korat dygnet runt 220 bath sist ....o de gångerna jag åkt så har det varit kanon bra förare , Men kan tillägas finns rutter med buss som jag undviker  (som tex  400 bath bussen från surat thani.. khao lak den över bergen ). Åkt den några gånger

Alla priser sänkta nu med bussar, 191baht till Korat.

Bra för en HP  :haha:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

det blev 6.000 B , målet ligger 2 mil på andra sidan Lampang mot Chiang-Mai

har man mycket bagage att släpa på så kan det vara skont att slippa allt släpande (dorr till dorr)

själv åkte jag limousine ARN-Gävle med släpvagn en gång ,( det blev billigare än med buss ) 

Vi brukar åka till Pitsanulok, vi har betalt allt möjligt de senaste åren, mellan 4000 upp till 5000 B, Näst sista gången 5000 sista gången 4500 B. Åker jag ensam tar jag flyget om tiderna stämmer. Det är bara ett skit att åka mellan suv och donnan. I regel kommer man på morgonen och flyget går på em från DM.

Nu i sommar tog jag VIP-bussen ner till BKK en natt. Det blev inget sova den natten. En stor del av resan befann jag mig mellan stolen och taket i bussen. Slog aldrig i taket men var nog inte långt ifrån. Varje gång man landade på stolen så vaknade man i varje fall om man hade somnat. Hur han lyckades hitta alla gupp i vägbanan vet i tusan. Vägen har varit bra en gång i tiden men är det inte numera, speciellt vänstra körbanan är väldigt dålig och han höll sig nog där mesta tiden. 3,5 timmar från det vi åkte iväg från Pitsanulok till dess att vi stannade på Mo chit. Inte dåligt, måste vara svårslaget med en buss. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här en prislista där man får en uppfattning om vad det kostar.

 

post-7697-0-00135100-1422969884.thumb.jp

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...