Jump to content
IGNORERAD

Länge leve Konungen!

Tommy
 Dela

Recommended Posts

Jag menar förstås vår kära Carl den 16:e Gustav.

Som förövrigt befinner sig här i Thailand nu!

Kanske inte nåt som Sossepressen där borta i Sverige bryr sig om att rapportera, (finns säkert nån Dokusåpakändis som har förstorat brösten att rapportera om istället), men här hemma i Thailand så är det stora nyheter!

Jag har sett Kungen (min kung alltså, inte frugans), på TV här i kväll och igår kväll.

Har säkert missat några av Konungens famträdande, men tycker att det är trevligt att Thailand uppskattar vår Kungafamilj!

Idag var Kungen på Scoutträff, http://www.royalcour...8800014032.html

Länge leve konungarna!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

• Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• ban99arne

12

• Tommy

11

• GammalDansken

7

• Herr Chang

6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag tycker han är där jämt. Det måste vara fantastiskt att ha blått blod i Thailand så jag förstår honom. För det kan väl inte vara så att han drabbats av gula febern?

Dela på andra sajter

Tycker han borde skaffa sig ett jobba så att kommer ifrån sitt bidragsberoende, sätt frugan på SFI så kanske hon oxå kan komma ut på arbetsmarknaden.

[move]

Republikanisten Arne

[/move]

Dela på andra sajter

Hej ban99arne.

Ibland  får du till det riktigt bra...  Dock inte med förgående inlägg  :na:

Vem röstade för ban99arne till president  :jester:

Dela på andra sajter

Herr Ben Fång, de e tur att denna invandrarfamilj fått sitt svenska medborgarskap innan de nya reglerna map det svenska språket skall börja gälla, då båda har svårt med svenskan.

[move]Hovleverantören Arne[/move]

Dela på andra sajter

Hej ban99arne..

Du vet att jag röstade dig till president på TT. 

Men ibland har alla sina "dippar"

Du kommer snart igen med dina dräpande inlägg.  Och din oslagbara humor.

Ha en trvelig helg.

MVH

BanFang

Dela på andra sajter

Jag menar förstås vår kära Carl den 16:e Gustav.

Som förövrigt befinner sig här i Thailand nu!

Kanske inte nåt som Sossepressen där borta i Sverige bryr sig om att rapportera, (finns säkert nån Dokusåpakändis som har förstorat brösten att rapportera om istället), men här hemma i Thailand så är det stora nyheter!

Jag har sett Kungen (min kung alltså, inte frugans), på TV här i kväll och igår kväll.

Har säkert missat några av Konungens famträdande, men tycker att det är trevligt att Thailand uppskattar vår Kungafamilj!

Idag var Kungen på Scoutträff, http://www.royalcour...8800014032.html

Länge leve konungarna!

MVH Tommy

Hej Tommy,

Här blir det tummen upp  :great: för vår kung i Sverige!

Han gör ett kanonjobb...många som är avis hånar

honom helt oförrätt, tyvärr. Bra PR för landet.

Dela på andra sajter

Hej Tommy,

Här blir det tummen upp  :great: för vår kung i Sverige!

Han gör ett kanonjobb...många som är avis hånar

honom helt oförrätt, tyvärr. Bra PR för landet.

Just det Lars60. Många gör sig lustiga och ifrågasätter kostnaden för skattebetalarna. Enligt min mening finns det då betydligt större utgifter i statsbudgeten som man borde fundera över.

Jag är inte särkilt intresserad av vad kungafamiljen gör, men jag inser att Sverige får mycket bra utbyte för det man spenderar på svenska hovet. Sådan PR finns ej att köpa på annat håll.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Jag tycker Svenska Hovet skulle ta lite lärdom av det Thailändska.

Ok, det är lite för mycket här i LOS, men att visa vilka publika uppdrag den Kungliga familjen haft under veckan, varför inte i TV varje Lördag, skulle säkert bli uppskattat och sett av många, både öppet Royalistiska, och den stora mängden "garderobs Royalister".

Skulle öka Hovets popularitet och förståelsen för att den Kungliga familjen faktiskt bidrar till samhället!

Läge att tipsa TV4???

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Jag tycker Svenska Hovet skulle ta lite lärdom av det Thailändska.

Ok, det är lite för mycket här i LOS, men att visa vilka publika uppdrag den Kungliga familjen haft under veckan, varför inte i TV varje Lördag, skulle säkert bli uppskattat och sett av många, både öppet Royalistiska, och den stora mängden "garderobs Royalister".

Skulle öka Hovets popularitet och förståelsen för att den Kungliga familjen faktiskt bidrar till samhället!

Läge att tipsa TV4???

MVH Tommy

SVT visar val fortfarande "Kungen och Silvia gor korv med barnen" var jul - racker inte det menar du?

Dela på andra sajter

SVT visar val fortfarande "Kungen och Silvia gor korv med barnen" var jul - racker inte det menar du?

Nix! :kort:

MVH Tommy

Dela på andra sajter

Det dar gamla snacket om hur viktig kungafamiljen ar for att marknadsfora Sverige tror jag ar just bara snack. Om kungen verkligen vore en viktig marknadsforare sa borde val jobbet som kung utannonseras via arbetsformedlingen och den baste anstallas. Ar det nagon som tror att CG da hade fatt jobbet? Ar det nagon som tror att Ockelbo-Danne skulle fatt jobbet, vad det nu kan vara, som den blivande drottningens man? For det ar val anda ingen som langre tror att kungahuset pa nagot satt ar battre an oss andra? Mojligen att jag skulle lyssna pa CG angaende hur man bast blandar en GT men inget av viktigare karaktar.

Det kanske inte kostar sa mycket att ha ett kungahuset och det ar inte en fraga som star sarskilt hogt pa listan over saker som bor rattas till i Sverige men det ar en valdigt enkel fragestallning; vad har en modern demokrati som Sverige for nytta av ett kungahus och gar det inte emot alla varderingar som en modern demokrati har?

Dela på andra sajter

Det dar gamla snacket om hur viktig kungafamiljen ar for att marknadsfora Sverige tror jag ar just bara snack. Om kungen verkligen vore en viktig marknadsforare sa borde val jobbet som kung utannonseras via arbetsformedlingen och den baste anstallas. Ar det nagon som tror att CG da hade fatt jobbet? Ar det nagon som tror att Ockelbo-Danne skulle fatt jobbet, vad det nu kan vara, som den blivande drottningens man? For det ar val anda ingen som langre tror att kungahuset pa nagot satt ar battre an oss andra? Mojligen att jag skulle lyssna pa CG angaende hur man bast blandar en GT men inget av viktigare karaktar.

Det kanske inte kostar sa mycket att ha ett kungahuset och det ar inte en fraga som star sarskilt hogt pa listan over saker som bor rattas till i Sverige men det ar en valdigt enkel fragestallning; vad har en modern demokrati som Sverige for nytta av ett kungahus och gar det inte emot alla varderingar som en modern demokrati har?

Samtidigt kan vi ju skrota alla andra symboler för vårt Sverige som Flaggan, trekronor, Svenska kyrkan (ja varför inte lägga ner alla religioner de är ju bara trams?), midsommarfirande och alla andra traditioner, eftersom de ändå inte ger något?

Sen vårt utdöende språk, hur många promille av Jordens befolkning fattar det? Nä Bort med Svenskan!

MVH Tommy

Dela på andra sajter

Tjaba Tommy,

Tyvärr är det så att dom som är motståndare till kungahuset

längst ut på den politiska kanten, aldrig, aldrig är mottagliga

för några argument."så har det varit och så ska det alltid

vara", typ.

Den PR och värdet av det, som Konungen med familj skapar

skulle kosta mångdubbelt att köpa av en t ex en reklambyrå.

Sen som sagt..svenska avundsjukan är nog känd i hela världen.

xx090224-kung.jpg

Dela på andra sajter

Frugan har redan skvallrat till svärmor o svärmormor att "våran" Viktoria har förlovat sig och snart skall gifta sig. Dom blev sååå glada, för enligt svärmormor så är Viktoria en mkt godhjärtad prinsessa...

Om sanningen skall fram så är frugans familj mer intresserad av vårat kungahus än vad jag är.

C;D

( inför nästa besök till byn så har jag nu fått uppslag om den perfekta presenten till svärfamiljen, dvs ett foto på våran kungafamilj )

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

Frugan har redan skvallrat till svärmor o svärmormor att "våran" Viktoria har förlovat sig och snart skall gifta sig. Dom blev sååå glada, för enligt svärmormor så är Viktoria en mkt godhjärtad prinsessa...

Om sanningen skall fram så är frugans familj mer intresserad av vårat kungahus än vad jag är.

C;D

( inför nästa besök till byn så har jag nu fått uppslag om den perfekta presenten till svärfamiljen, dvs ett foto på våran kungafamilj )

Som jag alltid har sagt..de flesta thailändare har bra omdömme...hehe.!  :great:

Dela på andra sajter

vara", typ.

Låt mig byta ut "motståndare" till "anhängare" så blir det i min mening mer träffande.

Vilken gymnasieutbildad tjänsteman som helst skulle greja kungens jobb minst lika bra, till en tusendel av kostnaden. Klippa band och skaka hand.

Avundsjuka har inget med saken att göra. Galet, otidsenligt system som sänker skattemoralen, åtminstone min. En odemokratisk spillra.

Dela på andra sajter

Samtidigt kan vi ju skrota alla andra symboler för vårt Sverige som Flaggan, trekronor, Svenska kyrkan (ja varför inte lägga ner alla religioner de är ju bara trams?), midsommarfirande och alla andra traditioner, eftersom de ändå inte ger något?

Sen vårt utdöende språk, hur många promille av Jordens befolkning fattar det? Nä Bort med Svenskan!

MVH Tommy

Hej Tommy,

Jag tycker inte vi ska skrota flaggan, tre kronor, midsommarfirande, vart sprak eller andra traditioner. Svenska kyrkan har vi ju pa satt och vis skrotat da den skilldes fran staten, det ar ju numera mer eller mindre som vilken annan forening som helst. Vi skulle kanske kunna gora nagot liknande med kungahuset.

Vi har dock skrotat attestupan, statarsamhallet, haxbranning med flera andra stolta svenska traditioner da dessa hade spelat ut sin roll. Vi blev val inte mindre svenskar for det?

Lars60, vore intressant att fa veta vilken politisk kant det ar jag befinner mig allra langst ut pa, den till hoger eller den till vanster? Jag har sett undersokningar som visar pa att cirka 50% av alla svenskar vill avskaffa monarkin sa det ar ju inte nagon jatteradikal asikt. Bland de som ar yngre an dig sa ar nog siffran annu hogre. An en gang; om kungen verkligen gor PR for Sverige, borde vi da inte ha en kung som vet hur man gor PR och borde inte det vara ett jobb som alla kan soka? Det har ingenting med avundssjuka att gora, jag skulle inte soka jobbet om det fanns. Det handlar bara om att ifragasatta en tradition som jag inte tycker passar in i vart samhalle langre. Jag hoppas att du inte har grundlagt alltfor manga av dina varderingar pa "så har det varit och så ska det alltid vara" for det ar ett anti-argument.

Dela på andra sajter

Exactemente, hans majestät kommer i eftermiddag att posera liggande på motorhuven till en SAAB 9-5 så nu är företaget räddat då denna reklam kommer att få folk runt om i världens att köpa en dylik bil. Hans senaste senaste reklamkampanj för mössan Lidingö-Melitta blev ju en kanonsucce och alla i ses numera i denna.

10797_kungen_jpg0abddd3fe8231ff5a0388656

10797_kungen_jpg0abddd3fe8231ff5a0388656

Dela på andra sajter

Tjaba Tommy,

vara", typ.

Vilket osedvanligt konstigt inlagg Lars. Verklighetsfranvant ar bara fornamnet.

Att kalla alla som inte ar royalistkonservativa for radikala ar lojligt. Att en nastintill majoritet av folket tillhor denna grupp verkar inte bekymmra dig. Att sedan vifta bort viktiga demokratiska grundprinciper med argument om "avundsjuka" visar pa en klart bristfallig forstaelse av sammanhanget.

Att argumenta utifran "tradition" ar ytterst farligt eftersom det aven anvands for att forsvara forekomsten av konsstympning, stening, dodstraff av minderariga osv runt om i varlden. Traditionsargumentet maste backas av andra rationella argument. Tyvar ar PR argumentet knappast ett sadant da det endast ar guesstimates och PR vardet av tex. en President maste stallas i relation.

Testa och googla "comments about the Swedish king" och tva av traffarna pa forsta sidan ar artiklar som sagar CG for 1. hans stod till vargjakt och 2. hans hyllning av en dikatator - antar att du, Chang m.fl havdar att all PR ar bra PR eller?

Traffande citat

" I republiken Sverige hade Carl-Gustaf kört buss. Silvia hade suttit i kassan på Konsum. Victoria hade varit socialsekreterare. Carl-Philip hade jobbat på TeknikMagasinet. Madeleine hade varit hårfrisörska. Och Daniel hade varit gymägare."  - som nagon sprayade pa slottet for nagra ar sedan.

Passus angaende svenska spraket - kommer forsvinna anda eftersom prognoserna tyder pa att 90% av varldens sprak har forsvunnit inom detta arhundrade.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...