Jump to content
IGNORERAD

En gripen för bombdådet vid Erawan i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailändsk polis uppger att man har arresterat en man med turkiskt pass som liknar den som misstänks för bombdådet vid Ratchaprasong i Bangkok.
Bangkoks polischef Srivara Rangsiprammakul ledde ett lag för att söka igenom två rum i en lägenhetsbyggnad på Soi Chuam Samphan 11 under lördagen efter att ha mottagit ett tips om att en man som liknar den misstänkte bodde där. Enligt polisen så hittade man mycket utrustning och bombdelar i rummen, inklusive kullager av samma typ som användes i attacken den 17:e augusti vid helgedomen Erawan samt attentatet vid Sathon-piren samma dag.
Mannen som gripits har turkiskt pass och har hyrt rummet sedan i juli, enligt polisen. En presskonferens om gripandet kommer hållas klockan 18:00 idag thailändsk tid.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/673552/police-hold-possible-bomb-suspect

c1_673552_150829162739_620x413.thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 353
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    42

  • turisten

    29

  • leifen

    22

  • Tallviking

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Spännande! Hoppas att det är rätt grupp dom fått tag i.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Presskonferensen uppvisade lite konstiga föremål att förklara.

Togs vid tillslaget mot lgh där den misstänkte greps.

ca6a45eca95b2bee5e92f85970397ef3.jpg

7ae60407e060d91077e4aa6faa551207.jpg5285531bcf95f7e14107e1547a48f259.jpg

011f994a9aaaba7119d9531860fed130.jpg

1469ddf2c2480bbfe6e3ef43c6b5154c.jpg

ff1a8ff141889f813f8576897204d047.jpg

834b72118291a2b53bb8cd6eba398576.jpg

cd640903b10a8bc4856ce4a6fb2f9f10.jpg

14b230c55bc3ac9bb9df8541eb505e06.jpg

3ab83fb8ac5f9d1395560717a8195467.jpg

7d2f453fe5c6b1cdf9eb6ec23abe6045.jpg

238a75c20e6ca4940e4fcebb5bdc954c.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta räcker långt för att övertyga att det är utlänningar som är ute för att skada Thailands ekonomi.

Inte fattar eller bryr sig somchai om hållbara bevis.

 

Case closed and no loosed faces.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sällsynt korkat att inte byta utseende när han sett sig själv på övervakningsfilmen, eller ändå enklare. flytta därifrån, plättlätt att knalla över en gränspostering!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta räcker långt för att övertyga att det är utlänningar som är ute för att skada Thailands ekonomi.

Inte fattar eller bryr sig somchai om hållbara bevis.

 

Case closed and no loosed faces.

Vad är det för thailändare du umgås med? De jag känner både förstår och bryr sig om hållbara bevis och dessutom är de överlag intelligentare och mer allmänbildade än vad du gör intryck av att vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för thailändare du umgås med? De jag känner både förstår och bryr sig om hållbara bevis och dessutom är de överlag intelligentare och mer allmänbildade än vad du gör intryck av att vara.

Allt man hör på gatan eller av damen blir sanning direkt utan att själv granska sanningshalten/trovärdigheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag tror det är en släkting till Thaksin :D

Hej

Ja både Juntaledaren själv och en del av hans Svenska fans påforumet var uppenbarligen ganska säkra på att det var just Thaksin eller någon röd aktivist som låg bakom det här fram tills nu, men som så många gånger förr kan sanningen visa sig vara en helt annan.

Redan ifrån början fanns det ju flera tänkbara kandidater med tänkbara motiv för att genomföra detta vansinnesdåd, allt ifrån juntaledaren själv, Thaksin, inhemska muslimer, utländska muslimer, ighurer, röda och gula aktivister, ibland lönar det sig att inte dra förhastade slutsatser baserat på det lilla vi faktiskt visste.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jesus christ, så många ord men så lite innebörd. Sluta gagga är du snäll.

Hej

Tillhör du dom som redan hade bestämt dig för vem och vilka som låg bakom bombdådet eftersom du är så purken?

Mvh isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tillhör du dom som redan hade bestämt dig för vem och vilka som låg bakom bombdådet eftersom du är så purken?

Mvh isan lover

 

Om de så hade hittat en atombomb direkt kopplat till din herre så hade du hittat ett sätt att bortförklara det, så du fungerar ju på liknande sätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om de så hade hittat en atombomb direkt kopplat till din herre så hade du hittat ett sätt att bortförklara det, så du fungerar ju på liknande sätt

Hej

Jag behöver faktiskt inte förklara bort något alls i detta ärende, jag har hela tiden sagt att det finns många med tänkbara motiv och att mer information behövs innan man kan peka ut någon, så det är nog snarare ett gäng andra medlemmar som har en del att förklara efter deras inlägg i ämnet.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag behöver faktiskt inte förklara bort något alls i detta ärende, jag har hela tiden sagt att det finns många med tänkbara motiv och att mer information behövs innan man kan peka ut någon, så det är nog snarare ett gäng andra medlemmar som har en del att förklara efter deras inlägg i ämnet.

Mvh isan lover

Erkänn att det var en lättnad för dig att det troligen inte var någon röding som mördade DENNA gång!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för thailändare du umgås med? De jag känner både förstår och bryr sig om hållbara bevis och dessutom är de överlag intelligentare och mer allmänbildade än vad du gör intryck av att vara.

Kan bara passa tillbaka och erkänna att du är mer allmänbildad  än de thai du umgås med. 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar fortfarande inte, vad var motivet?

http://www.svd.se/turkar-misstanks-for-bangkokbomb

Thailändsk polis och säkerhetsanalytiker misstänker att det finns en koppling till den turkisktalande muslimska minoriteten uigurer. De kommer från västra Kina och påstår sig förföljda av den kinesiska staten.

 
 

Förra månaden deporterade Thailand mer än 100 uigurer till Kina, något som väckte vrede och protester utanför Thailands konsulat i Istanbul.

Enligt Anthony Davis, analytiker på det brittiska säkerhetsforskningsinstitutet IHS Jane's i Bangkok, är det inte många grupper som har motiv eller kapacitet till en sådan attack. Det mest sannolika är att det är den ultranationalistiska, turkiska organisationen Grå vargarna, men organisationen har inte utfört våldsdåd på många år.

Enligt turkiska myndigheter har de inte fått någon begäran om att hjälpa thailändarna i utredningen.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Erkänn att det var en lättnad för dig att det troligen inte var någon röding som mördade DENNA gång!

Hej

 Det är det väl varje gång som detta inträffar, landets militär, kuppmakare, gula rojalistiska elit, gula media och deras svenska fanclub på forumet pekar ju ständigt ut Thaksin och röda för allt möjligt ifrån dåligt väder, översvämningar, torka till bombdåd och ganska ofta är man helt fel ute och det handlar mer om s.k "shin-kicking" än fakta.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag behöver faktiskt inte förklara bort något alls i detta ärende, jag har hela tiden sagt att det finns många med tänkbara motiv och att mer information behövs innan man kan peka ut någon, så det är nog snarare ett gäng andra medlemmar som har en del att förklara efter deras inlägg i ämnet.

Mvh isan lover

Det var menat mer generellt och inte specifikt för denna händelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja både Juntaledaren själv och en del av hans Svenska fans påforumet var uppenbarligen ganska säkra på att det var just Thaksin eller någon röd aktivist som låg bakom det här fram tills nu, men som så många gånger förr kan sanningen visa sig vara en helt annan.

Redan ifrån början fanns det ju flera tänkbara kandidater med tänkbara motiv för att genomföra detta vansinnesdåd, allt ifrån juntaledaren själv, Thaksin, inhemska muslimer, utländska muslimer, ighurer, röda och gula aktivister, ibland lönar det sig att inte dra förhastade slutsatser baserat på det lilla vi faktiskt visste.

Mvh isan lover

 

Du satt o gapa o skrek åt militären när dom enligt dig misshandlade och mördade Kambodjaner och alla som inte höll med dig var inte värda ett piss

 

Bra av dig att inse att det inte lönar sig att  dra förhastade slutsatser.

 

Efter att sett bilderna så hoppas jag att dom fått tag i rätt person

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 Det är det väl varje gång som detta inträffar, landets militär, kuppmakare, gula rojalistiska elit, gula media och deras svenska fanclub på forumet pekar ju ständigt ut Thaksin och röda för allt möjligt ifrån dåligt väder, översvämningar, torka till bombdåd och ganska ofta är man helt fel ute och det handlar mer om s.k "shin-kicking" än fakta.

Mvh isan lover

Ja vissa lär sig av historien, finns ju fortfarande ingen som ligger bakom så stort massmord i modern tid som Thaksin, och de som stödjer han.

Att det var en muslimsk eller röd terrorgrupp var väl ganska troligt från början?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

På nyheterna nyss sa dom att den häktade inte är den huvudmisstänkte !?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...