Jump to content
IGNORERAD

Malmö FF


kenneth073

Recommended Posts

Men jag håller med att han var lite väl snäll igår.

Jag bara älskar Rosenberg numeral.thumb.jpg.2ecd5de2a6d961b220a108ab3731l.thumb.jpg.2ecd5de2a6d961b220a108ab3731l.thumb.jpg.2ecd5de2a6d961b220a108ab3731

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    41

  • Avregistrerad clion

    17

  • GreenValley

    15

  • kenneth073

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och nästa år får Peking chansen att vis upp sig i Europa,bara att hoppas att dom får behålla några spelare från guldlaget.

År ju ganska fåfängt för ett svenskt lag att lyckas i C.L.Kolla på MFF som gör en kanon säsong förra året, dom bästa (utom Rosenberg) köps upp av andra klubbar.

Var det 2 eller 3 spelare som blev kvar i startelvan från förra året?

Ska bli kul att följa Norrköpings äventyr nästa år

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tja vad ska man säga, MFF.s spelarbudget är väl den budget RMFC har till sin boll-Kalle stab, det ger konsekvens.

MFF har gjort det bra som tog sig till CL iaf.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var ingen rolig kväll men  alla bespottare är bittert medvetna om vilket lag i Sverige som har satt och kommer att sätta de största avtrycken i svensk fotboll,

c:a 400 milj har de båda CL äventyren gett MFF i kassan och det räcker ganska långt för att bygga en stabil framtid, en HBG:are som kallar det för pinsamt säger väl allt om den byn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Malmö har gjort det bra även om de inte föll med flaggan i topp. Men inget annat svenskt lag hade klarat sig som Malmö, långt därifrån. Tror tyvärr det dröjer länge innan vi ser ett svenskt lag i CL. Det är ju trist att lag som Blåvitt, Elfsborg eller AIK inte klarar att ta sig ens till EL.

Jag hoppas Malmö kan förvalta pengarna väl, men är tveksam - andra nordiska lag som gått långt inkl Blåvitt för många år sen har inte lyckats förvalta framgången och bygga ett etablerat lag för Europaspel.

Tack Malmö, det är en bedrift o kul att ni kom till CL!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja vad ska man säga, MFF.s spelarbudget är väl den budget RMFC har till sin boll-Kalle stab, det ger konsekvens.

MFF har gjort det bra som tog sig till CL iaf.

Gjort det bra!!! 2 CL- slutspel, 12 matcher, 6 poäng och minus 31 i insläppta mål det är bara jäkligt pinsamt for Sverige och svensk fotboll.

Det är bara att konstatera att det finns inga svenska lag som har i CL att gora och ifrån många andra länder också for den delen, sedan är det ju inte bra for svensk fotboll att MFF är så starka ekonomiskt mot andra allsvenska klubbar men i år så hjälpte ju inte det.

Tänkte spela 6,7,8 - 0 men tyckte att det var for dåliga odds och visste ju inte om Real Madrid ställde upp med ett "bra" lag, så det blev spel på en annan match i stället och det blev ju okay.

 

Matchen
 
SpelobjektResultat Odds 
Wolfsburg - Manchester U   3-2 30.83 
 
Mitt Spel:
SpelobjektHemmamål Bortamål 
Wolfsburg - Manchester U 1   2  
  2   3  
  3   4  

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Gjort det bra!!! 2 CL- slutspel, 12 matcher, 6 poäng och minus 31 i insläppta mål det är bara jäkligt pinsamt for Sverige och svensk fotboll.

Det är bara att konstatera att det finns inga svenska lag som har i CL att gora och ifrån många andra länder också for den delen, sedan är det ju inte bra for svensk fotboll att MFF är så starka ekonomiskt mot andra allsvenska klubbar men i år så hjälpte ju inte det.

Tänkte spela 6,7,8 - 0 men tyckte att det var for dåliga odds och visste ju inte om Real Madrid ställde upp med ett "bra" lag, så det blev spel på en annan match i stället och det blev ju okay.

Lika bra att spela en lika dan i kväll

Matchen
 
SpelobjektResultat Odds 
Olympiakos - ArsenalResultat ej fastställt   - 
 
Mitt Spel:
SpelobjektHemmamål Bortamål 
Olympiakos - Arsenal 1   2  
  2   3  
  3   4 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var ingen rolig kväll men  alla bespottare är bittert medvetna om vilket lag i Sverige som har satt och kommer att sätta de största avtrycken i svensk fotboll,

c:a 400 milj har de båda CL äventyren gett MFF i kassan och det räcker ganska långt för att bygga en stabil framtid, en HBG:are som kallar det för pinsamt säger väl allt om den byn!

Nu har  väl HIF varit lite bättre  än MFF i CL, de slog ju ut Inter (inget dåligt lag precis) i kvalet i sista rundan, tog poäng av både PSG, Bayern Munchen och vann över Rosenborg, tog 5 poäng och hade bara 8 minusmål år 2000/2001, inte på långa vägar lika pinsamt dåliga som MFF.

Men till MFF´s försvar till 0 - 8 förlusten så var ju inte Rosenberg med.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland blir MPR riktigt lustigt av sig självt!

 

Skärmbild från 2015-12-09 16:11:46.png

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker Malmös prestation var att kvalificera sig till C.L. bara det en bragd.

Vinsten hemma mot Sjaktar var riktigt bra, men tyvärr så gjorde ju storförlusten i Madrid att det blev en besk smak av det hela.

Nästa år håller vi tummarna för Norrköpings stolthet ......Peking aka Snoka

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa års Allsvenska inleds med en repris av Guldmatchen 2015, får vi be om en repris av matchresultatet också.

 

Allsvenskan inleds 2–3 april och premiärhelgens godbit på förhand är Malmö FF–IFK Norrköping, alltså en repris på höstens slutomgång där östgötarna säkrade SM-guldet.

Hela premiäromgången: Hammarby–Östersund, Häcken–Elfsborg, Malmö FF–IFK Norrköping, Kalmar FF–Jönköpings Södra, AIK–Gif Sundsvall, Gefle–Helsingborg, Falkenberg–IFK Göteborg, Örebro–Djurgården.

Andra omgången: Östersund–AIK, Jönköpings Södra–Malmö FF, Gif Sundsvall–Gefle, IFK Norrköping–Kalmar FF, IFK Göteborg–Häcken, Helsingborg–Örebro, Elfsborg–Hammarby, Djurgården–Falkenberg (Spelas preliminärt 6 april).

Första 08-derbyt är planerat till omgång fyra, Djurgården–Hammarby (17 april).

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa års Allsvenska inleds med en repris av Guldmatchen 2015, får vi be om en repris av matchresultatet också.

 

Allsvenskan inleds 2–3 april och premiärhelgens godbit på förhand är Malmö FF–IFK Norrköping, alltså en repris på höstens slutomgång där östgötarna säkrade SM-guldet.

Hela premiäromgången: Hammarby–Östersund, Häcken–Elfsborg, Malmö FF–IFK Norrköping, Kalmar FF–Jönköpings Södra, AIK–Gif Sundsvall, Gefle–Helsingborg, Falkenberg–IFK Göteborg, Örebro–Djurgården.

Andra omgången: Östersund–AIK, Jönköpings Södra–Malmö FF, Gif Sundsvall–Gefle, IFK Norrköping–Kalmar FF, IFK Göteborg–Häcken, Helsingborg–Örebro, Elfsborg–Hammarby, Djurgården–Falkenberg (Spelas preliminärt 6 april).

Första 08-derbyt är planerat till omgång fyra, Djurgården–Hammarby (17 april).

Längtar redan efter revansch :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...
Kötthandlarn
22 timmar sedan, skrev conservator:

Vliken underbar halvlek av Malmö, står upp och utmanar på ett trovärdigt sätt !

 

Jag är nog mest imponerar av de tillresta supportrarna...........

Att Malmö skulle få pisk var väl väntat, även om jag hoppades på ett mirakel.........

Malmös tillresta supportrar bevisar att den klassiska engelska supporterkulturen är död........

Har sett det vid flera Premier league-besök live.......:sad:

All heder åt de 3000 tillresta supportrarna som sjöng "non-stop"............:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Jag är nog mest imponerar av de tillresta supportrarna...........

Att Malmö skulle få pisk var väl väntat, även om jag hoppades på ett mirakel.........

Malmös tillresta supportrar bevisar att den klassiska engelska supporterkulturen är död........

Har sett det vid flera Premier league-besök live.......:sad:

All heder åt de 3000 tillresta supportrarna som sjöng "non-stop"............:thumbsup:

Ja supportrarna bra grymt bra, men jag hade som sagt kallt räknat med en 2-0 vinst till Malmö i denna match vilket jag trodde på fram till den 60:e minuten.

Skulle tippa på att detta Malmö hade slutat i topp 3 om de spelat i premier league.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev conservator:

Skulle tippa på att detta Malmö hade slutat i topp 3 om de spelat i premier league.

:ahh: Krya på dig!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev conservator:

Ja supportrarna bra grymt bra, men jag hade som sagt kallt räknat med en 2-0 vinst till Malmö i denna match vilket jag trodde på fram till den 60:e minuten.

Skulle tippa på att detta Malmö hade slutat i topp 3 om de spelat i premier league.

Jag håller med om att Malmö gjorde en bra match, dom var duktiga.

Men topp 3 i England....nej, det är att ta i!

Nu väntar jag på allsvenskan 2019.

1 IFK Norrköping
2 Örebro
3 Malmö

4 AIK

Klart att jag får rätt....😀

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...