Jump to content
Wanchai

Thaimassage

Recommended Posts

Krille

Tja,

Nog kan det gå runt med 250:- timmen, men då ska man nog vara uppbokad 8 timmar/dag.

20000 i lön är ca 120:- i timmen, 120 * 1,75= 210:- i timmen i rena arbetskostnader.

Har man en hyra på under 3000:- så går det, men det är nog inte så kul..

puss

erkki

Jag är mycket tveksam till hur den där kalkylen fungerar i verkligheten.

/Krille

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Bananen

Jag är mycket tveksam till hur den där kalkylen fungerar i verkligheten.

/Krille

Jo, 20000 i lön är ju knappast 120:- i timmen, så där håller jag med ^_^

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Bananen

Jaså, nu gick han för långt..

Men att kalla resterande av alla invandrare mer eller mindre för bidragstagare är okay?

Rock on!

Tja, nog för att många Thai har en bakgrund i baren och fortsätter att tjäna pengar på likasinnade jobb i sverige, men att det har med deras kultur och seder att göra är väl kanske att ta i, eller anser du också att alla thaitjejer är horor?

Kan inte minnas att jag gjort det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Fredman

Tja, nog för att många Thai har en bakgrund i baren och fortsätter att tjäna pengar på likasinnade jobb i sverige, men att det har med deras kultur och seder att göra är väl kanske att ta i, eller anser du också att alla thaitjejer är horor?

Kan inte minnas att jag gjort det?

Undrar hur stor procent av thaitjejerna som bor i Sverige som har jobbat i lampaffären. Följdfrågan blir då hur många procent av dem som skruvar i en glödlampa då och då. Till sist ska man bunta ihop de som aldrig varit i en lampaffär bara för att många från samma land har jobbat där? 

• Tummen upp 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Sam sip sam

167 timmar så det ör väl normalt

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Krille

Nä precis han räkna hela 40 kr fel baserat på 167 tim/mån ;)

/Krille

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Bananen

Undrar hur stor procent av thaitjejerna som bor i Sverige som har jobbat i lampaffären. Följdfrågan blir då hur många procent av dem som skruvar i en glödlampa då och då. Till sist ska man bunta ihop de som aldrig varit i en lampaffär bara för att många från samma land har jobbat där? 

Nej Fredman, det skall man inte, och det är precis det jag menar, alla thaitjejer är inte horor precis som att alla invandrare inte är elaka eller brottslingar.

• Tummen upp 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
wUThai

Nej Fredman, det skall man inte, och det är precis det jag menar, alla thaitjejer är inte horor precis som att alla invandrare inte är elaka eller brottslingar.

Kors i taket! :)

• Tummen upp 8

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Tekkor

Vill man motarbeta svartjobb/skattefusk och thailändskors dåliga rykte finns en enkel sak man kan göra: Att inte köpa massage för 250 kr/tim.

Det timpriset bygger nästan helt säkert på svartjobb/skattefusk och/eller "extratjänster".

/Krille

Precis det finns ett gäng svartingar som tvättar ens bil typ helrekond för 200, innan var det 150, hel klart svartjobb men de är ju fridlysta så inget straff att vänta för de killarna. Fy fan.

De jag känner som masserar kör bara massage och är trötta på just tjatande Svenskar som vill kasta alla kläder och ha det ena och andra...

Så man kan hoppas ni respekterar om de inte vill, och dra inte alla över en kam.

Priset ligger runt 450 och upp och det är ungefär som när en annan hade firman som då miniminivå om det skall går runt med försäkringar mm.

Det som dessa säger så he tjejerna oftast bara här på turistvisa och oftast kan de inte Svenska utan pratar Engelska.

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Bananen

Kors i taket! :)

Tja varför då, har aldrig påstått något annat, det är andra som pådyvlar mig dessa åsikter...

• Tummen upp 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Fredman

Tja varför då, har aldrig påstått något annat, det är andra som pådyvlar mig dessa åsikter...

Visst är det trist när andra tillskriver en åsikter som man inte har...... ;)

• Tummen upp 9

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
erkki

Tja,

Nu är jag medveten om att det är mycket svarta pengar i den branchen, men omöjligt är det inte att debitera 250:-.

Är nog ganska många svenska småföretagare som inte har en lön på 20000 i månaden.

Hämtade förresten bilen från tvätt idag, kostade 200 spänn..Helsvenska killar som kommit på att det är bättre att hålla igång personalen än att låta dem bara kosta pengar under tider med lite jobb..

puss

erkki

• Tummen upp 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Oregistrerad

Verkar inte finnas många som lever i verkligheten idag om man ska tro tråden och inläggen om debiterat timpris! Det är bara prova söka sig till de stora byggföretagen och föreslå en timdebitering om 400 SEK eller över. Tror att 275 SEK/timme ligger i linje med dagens nivå för en okvalificerat byggnadsarbetare typ ventilationsmontör, grovarbetare etc.Massör ligger nog i samma klass vad gäller kompetens, en 120 timmars kurs vid Pattaya massage institut i botten.

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Baa

Så thailändska seder och kultur är likställt med att vara en hora?

Du har en fantastisk förmåga att hitta otrevliga vinklingar!

Humor, slå upp det!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll