Jump to content
IGNORERAD

Thaimassage


Wanchai

Recommended Posts

On ‎2019‎-‎04‎-‎04 at 00:50, skrev rolba:

Du börjar väl inte bli orolig?

:rotfl:

Tror jag inte.

Tommy verkar ha koll på vad som finns på "nätet"...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Guest JJC

Lite från Allahbladet 

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/xPrzlR/massagesalongen-var-som-en-annan-varld

 

Vad är det som får till synes vanliga och välanpassade svenska män att gå till prostituerade?

De tolv männen dömdes nyligen för att ha köpt sex på massagesalonger i Uppsala och Järfälla.

Här är deras egna förklaringar.

 

De är unga män som fortfarande bor hemma hos föräldrarna, De är framgångsrika företagare i övre medelåldern. De har svenska namn. De har utländska namn. De bor i storstaden. De bor i småstäder. De bor på landsbygden. De är tidigare ostraffade.

Nu är de dömda sexköpare.

– Det finns ingen gemensam nämnare som förenar de här männen. Det är väldigt olika personer, säger kammaråklagare Carl-Johan Granlund.

Männen har betalat för de sexuella tjänsterna med betaltjänsten Swish. Genom att jämföra listorna på swishade pengar med massagesalongernas bokföring har utredarna upptäckt minst 889 fall av sexköp.

– Vi ser att de har betalat 400 kronor för en legal massage och sedan en annan summa för en sexuell tjänst, säger Granlund.

Fler åtal att vänta

Fler åtal är mot sexköpare i härvan är sannolikt på kommande.

– Nu pågår förundersökning mot ett stort antal misstänkta sexköpare, säger Carl-Johan Granlund.

 

Pengar som polisen hittade i en av salongerna. De nu dömda männen betalade inte kontant utan använde sig av Swish.

 
FOTO: POLISEN
Pengar som polisen hittade i en av salongerna. De nu dömda männen betalade inte kontant utan använde sig av Swish.

De tolv männen dömdes till mellan 2 500 och 22 000 kronor i böter, beroende på inkomst.

– Det sänder en signal och det kan nog svida för många att betala böterna. Men fokus i det här skedet har legat på kopplerskan, säger Carl-Johan Granlund.

Fängelse för ägaren

Kvinnan som drev salongerna dömdes i tingsrätten till två år och två månaders fängelse för grovt koppleri.

Ägarinnan har hävdat att hon inte kände till vad som förekom på hennes salonger.

Domarna i kopplerihärvan kan överklagas till den 23 april.

Kvinnans försvarare Eva Glimstedt Torslow kan inte lämna något besked om hon kommer att överklaga.

SEXKÖPARNAS FÖRKLARINGAR

Aftonbladet har intervjuat en av männen, resten av uppgifterna kommer från polisförhören.

 

0f15211f-56e2-43ed-a088-5c3c273101d3?fit

 

Man, 47: ”Jag behövde närheten”

Mannen är akademiker och framgångsrik företagare. Han är en av de tolv män som nyligen dömdes för att ha köpt sex på massagesalonger i Uppsala och Järfälla.

Hur reagerade du när du fick veta att du var misstänkt för att ha köpt sex?

– Ja... det var inte roligt. Jag kände att nu är jag där jag inte ska vara, säger han till Aftonbladet.

Vad anser du om domen och straffet?

– Så klart det är rättvist med tanke på att det är olagligt. Det är en härva där kvinnor blir utnyttjade, både av dem som utsätter dem för det här och av oss som köper tjänsterna. Pengarna vi betalat har inte gått till kvinnorna utan till någon annan som utnyttjar dem. Jag är glad att kvinnan som drev stället också har blivit dömd.

Tänkte du på att du begick ett brott när du köpte sex?

– Det var en situation ... jag var inte beredd på det. Jag betalade för kropp mot kropp. Det är klart att det inte var helt okej, men där och då gillade jag läget. Jag blev ju stimulerad, behovet fanns. Jag är skild och inte haft någon intim relation på länge. Jag behövde närheten.

– Jag hade känslor för henne, hon grät ut och öppnade sig för mig. Jag tror att hon hade känslor för mig också. Det handlade om något mer än att köpa sex för mig. Det var som en intim relation mellan oss.

Pratar du öppet med dina vänner om att köpa sex?

– Nej, absolut inte. Jag umgås inte i några sådana kretsar.

Skäms du?

– Det är inget jag är stolt över. Jag är dömd för en grej som går mot alla mina värderingar.

Vad skulle hända om familjen och vännerna fick veta att du är dömd för sexköp?

– Det skulle vara en katastrof. Jag tänker på mina barn, vad de skulle tänka om mig. Folk tror inte sådant om mig. Jag skulle tappa ansiktet inför alla.

Hur ser du på kvinnorna som säljer sex?

– De är offer, de flesta. Men det är klart att det finns en grupp som vet vad som gäller också. Jag tror att de flesta lockas hit för att jobba på ett massageställe och kommer in i det småningom. Hon sa till mig att hon skulle jobba med det här i några år och sedan åka tillbaka till Thailand och köpa en lägenhet.

Varför tror du att många män köper sex på massagesalonger?

– Det är ju allmänt känt att man kan köpa sex på sådana ställen. Och det finns ett behov. Vissa gör det för att få en kick kanske, lite extra krydda på livet. Det kan vara så att människor har pengar men inte de intima relationer som behövs. Man är i behov av närhet. För mig handlade det om närheten. Och att jag hade känslor för henne.


 

1978235a-ffdc-4419-a47e-f9a7440ea3d1?fit

 

Man, 22: ”Hon sänkte priset”

 Bor kvar i föräldrahemmet. Ogift utan barn. Årsinkomst på drygt 200 000 kr.

Mannens berättelse: Han besökte massagesalongen på morgonen den 14 oktober 2018. Han fick massage som han betalade 300 kr för via swish. Efter massagen erbjöd massösen sig att tillfredställa honom sexuellt. Det skulle kosta 1 000 kr. Mannen tyckte att det var orimligt dyrt och tackade nej. Hon sänkte då priset till 700 kr och sedan till 500 kr viket han accepterade. Han swishade pengarna. Mannen beskriver stämningen i salongen som ”mysig”.


 

71c9a07f-cbea-40af-ab4c-0b2b8e43aa17?fit

 

Man, 27: ”Massösen var påträngande”

 Ogift utan barn. Årsinkomst på drygt 350 000 kr.

Mannens berättelse: Han besökte massagesalongen den 12 juni 2018. Han fick massage som efter ett tag kom närmare och närmare hans könsorgan. Han sa stopp, men massösen var påträngande och ville fortsätta med något sexuellt. Det blev en kroppsmassage, body-to-body, där hon med shorts och en top på sig gned sin kropp mot hans. Han hade kalsonger på sig. Han var inoljad så massösen blev oljig. Han betalade via swish 400 kr för massagen och 700 kr för ”body-to-body”.


 

dd90a224-c383-407b-b499-2431e187ce04?fit

 

Man, 38: ”Blev upphetsad under massagen”

 Tvåbarnspappa. Kör en lyxig suv. Årsinkomst runt 350 000 kr.

Mannens berättelse: Han besökte salongen den 20 september 2018. Han hade druckit alkohol. Han blev upphetsad under massagen och massösen erbjöd då en sexuell tjänst. Han ville inte det utan tillfredställde i stället sig själv medan hon satt framför honom. Han fick betala 400 kr och ett valfritt belopp och valde att betala 1 000 kr.


 

703f0bc0-859c-45eb-9143-0f4dbd54e0e6?fit

 

Man, 55: ”Fick en happy ending”

 Gift och trebarnspappa. Företagare med årsinkomst på knappt 300 000 kr. Bor i villa. Har uppgett adressen till firman i kontakterna med polisen för att slippa få hem besvärande post.

Mannens berättelse: Han har vaga minnesbilder av att ha besökt salongen och att han fått ”happy ending”. Han var kraftigt påverkad av alkohol. Han har swishat 400 kr och 500 kr den 3 mars 2018 men minns inte det.


 

e2508d7e-e69d-4b7e-9d33-123eb924ca1d?fit

 

Man, 33: ”Visste inte att det var olagligt”

 Gift och pappa till två små barn. Årsinkomst på knappt 300 000 kr.

Mannens berättelse: Han besökte salongen den 28 oktober 2018. Han var där för att få massage men efter tio minuter erbjöds han en sexuell tjänst för 1 000 kr och tackade ja. Han betalade via swish. Han flyttade till Sverige 2018 och visste inte att det var olagligt att köpa sex här förrän polisen ringde. Det fanns två andra kunder i lokalen.


 

8b22d79d-4e42-46a9-9413-afcc61495768?fit

 

Man, 55: ”Fick massage och erbjöds mer”

 Företagare och artist. Årsinkomst drygt 360 000 kr.

Mannens berättelse: Han besökte salongen den 13 maj 2018. Han fick massage och erbjöds mer. Det fanns olika tjänster. Han betalade via swish 400 kr för massage och 1 500 kr för en sexuell tjänst.


 

7680cc90-5f89-4c61-b0c9-dc58137bed18?fit

 

Man, 22: ”Inget särskilt med massagen”

 Ogift, utan barn. Bor kvar i föräldrahemmet. Årsinkomst drygt 100 000 kr.

Mannens berättelse: Han besökte salongen den 26 oktober 2018 och fick massage som han betalde 400 kr för via swish. Det var inget särskilt med massagen, den var inte fokuserad på könsorgan. Han tyckte massagen var skön och ville ha en timme till. Han erbjöd massösen 500 kr eftersom han tänkte att hon inte orkade en timme till. Han betalade även den summan med swish.

Tingsrätten anser det bevisat att mannen köpt en sexuell tjänst eftersom behandlingen i bokningslistan är markerad som ”chao”, vilket innebär att 
den innefattat en sexuell tjänst och eftersom 500 kr har varit en vanlig kostnad för en sexuell tjänst.


 

e20f071c-7b8f-4886-90bb-5ee3c623a948?fit

 

Man, 47: ”Blev förvånad – men betalade”

 Bor med sin sambo i kedjehus i ett fint område, inga barn. Kör en bil av ett premiummärke. Årsinkomst drygt 400 000 kr.

Mannens berättelse: Han besökte massagesalongen den 28 maj 2018. Han fick oljemassage men bytte massös eftersom den första damen hostade och snorade. Han blev förvånad när det sexuella kom på tal men betalade för och fick en ”body-to-body” och ytterligare en sexuell tjänst. Han betalade 800 kr för massagen, det vill säga även för den första massösen, och 500 kr plus 500 kr för det övriga. Det var inga andra kunder i salongen.


 

9af6eb7a-8b76-4328-8245-716582fc4be7?fit

 

Man, 32: ”Massösen klädde av sig”

 Frånskild pappa till två små barn. Årsinkomst drygt 200 000 kr.

Mannens berättelse: Han besökte salongen den 6 juni 2018 och betalade 400 kr för vanlig massage och 600 kr för specialmassage som bestod i att massösen klädde av sig naken och masserade honom med sin kropp.


 

3d9fc451-291c-43b3-b0c8-b8fbbe4b7281?fit

 

Man, 50: ”Skulle ha massage – fick samlag”

 Ogift, utan barn. Årsinkomst drygt 500 000 kr.

Mannens berättelse: Han besökte massagesalongen den 26 augusti 2018 för att få massage efter ett motionslopp. Det var inte mycket massage innan det blev ett samlag med kondom. Han betalade via swish 400 kr för massagen och 1 700 kr för samlaget.


 

6f3e73ba-9bb6-4faf-ba7f-2948c8b2861e?fit

 

Man, 55: ”Tjejerna tittade på ett speciellt sätt”

 Ogift, ett barn. Egen företagare i databranschen. Bor i villa.

Mannens berättelse: Han besökte salongen den 13 oktober 2018 och hade väl lite på känn vad det handlade om. Han fick en närgången massage och tackade ja när han erbjöds en sexuell tjänst för 500 kr. Att gå ner i lokalen var som att komma till en annan värld. Tjejerna tittade på honom på ett speciellt sätt och var utmanande klädda. Han betalade 400 kr för den vanliga massagen och 500 kr för den sexuella tjänsten via swish. Han tror inte att det var andra kunder i lokalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/jVAjo/bilderna-inifran-thaibordellen--har-saldes-sex-for-en-femhundring

 

Bilderna inifrån thaibordellen – här såldes sex för en femhundring

Polisens nya metod ska sätta stopp för sexhandeln

  •  
    Innehållet i en soppåse från salongen, bland annat använda kondomer.
  •  
    Korridoren på massagesalongens nedre plan med ingång till de fyra massagerummen. Kriminalsökhunden markerade för sperma i tre av dem. Kvinnan som drev salongen dömdes för grovt koppleri.
  •  
    Korridoren in till behandlingsrummen
  •  
    Bordellmammans bokföring – genom ett intrikat kodsystem höll hon koll på vilka typer av tjänster som hade sålts.
  •  
    Massageoljor, krämer och rullar med toalettpapper förvarades i ett förråd.
  •  
    Tvättmaskin och torktumlare i duschutrymmet. Enligt polisen kändes en stank av sperma när tvättmaskinen öppnades.
  •  
    Innehållet i en soppåse från salongen, bland annat använda kondomer.
  •  
    Korridoren på massagesalongens nedre plan med ingång till de fyra massagerummen. Kriminalsökhunden markerade för sperma i tre av dem. Kvinnan som drev salongen dömdes för grovt koppleri.
1 av 6 | FOTO: POLISEN
Korridoren på massagesalongens nedre plan med ingång till de fyra massagerummen. Kriminalsökhunden markerade för sperma i tre av dem. Kvinnan som drev salongen dömdes för grovt koppleri.

 

Profilbild Katarina NorrgrannavKatarina Norrgrann

KRIMfre 10 nov 2017

Skatteinspektören skulle granska hur massagesalongen hanterade sina intäkter. Då blev han erbjuden ”bom-bom” av massösen.

Nu har kvinnan som drev inrättningen i centrala Stockholm dömts till fängelse för grovt koppleri.

Enligt polisen är minst 70 av Stockholms thaimassagesalonger i själva verket förklädda bordeller.

KOPIERA LÄNK

Officiellt erbjöds kunderna thaimassage i den 39-åriga kvinnans salong.

I själva verket såldes sex.

I Svea hovrätts dom framträder en bild av en inrättning driven av en klassisk bordellmamma. Kvinnan har mellan januari 2016 och januari 2017 möjliggjort att minst 2 700 tillfälliga sexuella förbindelser mot ersättning har kunnat äga rum – och en del av pengarna som männen betalat har hon stoppat i egen ficka. Kvinnan har tjänat minst 400 000 kronor under ett år.

Skatteinspektören erbjöds sex

Härvan började nystas upp på våren 2016, då två manliga tjänstemän från Skatteverket besökte thaisalongen för att kolla om intäkterna slogs in i kassan. Båda två blev då erbjudna att köpa sexuella tjänster.

  •  
    Brickan med kondomerna.
  •  
    Pilarna visar var spermahunden har markerat på sarongen i ett av behandlingsrummen.
  •  
    Under handdukarna vid sidan om dörren låg två kondomer på en träbricka.
  •  
    Brickan med kondomerna.
  •  
    Pilarna visar var spermahunden har markerat på sarongen i ett av behandlingsrummen.
1 av 3 | FOTO: POLISEN
Pilarna visar var spermahunden har markerat på sarongen i ett av behandlingsrummen.

En av skatteinspektörerna berättar att kvinnan som masserade honom plötsligt avbröt behandlingen och sa att hon behövde tjäna pengar genom att sälja ”bom-bom” – ett erbjudande som tjänsemannen avböjde.

När åtta poliser, sju män och en kvinna, senare besökte salongen och låtsades vara vanliga massagekunder blev sex av männen erbjudna att köpa sex. Den sjunde manliga polisen hann inte erbjudas något eftersom massagen av oklar anledning avbröts efter en halvtimme. Den kvinnliga polisen blev inte erbjuden någon sexuell tjänst.

”Inte vanlig massage”

En av poliserna berättade i förhör att massösen sa att det gick bra med bara massage vid första besöket, men om man kom tillbaka måste man ”göra mer”.

En annan polis berättade att massösen sa att hon trodde att alla som kom till salongen visste att det inte var vanlig massage som erbjöds – och att det fanns ett ställe vid Odenplan som man kunde gå till i så fall.

En tredje polis berättade att massösen direkt ifrågasatte varför hon endast skulle massera honom och då bara bli trött i händerna. Om det bara var vanlig oljemassage han var ute efter så kunde hon rekommendera ställen i Gamla Stan och vid Skanstull.

Mannen satt naken på madrassen

När polisen slog till mot salongen den 17 januari 2017 i satt en naken medelålders man på en madrass i ett av de spermafläckade behandlingsrummen.

Mannen erkände direkt att han hade köpt sex, vid det aktuella tillfället och vid sex tidigare tillfällen. Mannen, som har sambo och ett relativt välbetalt jobb, brukade oftast besöka salongen vid lunchtid.

Han hade betalat 500 kronor för onani och 1500 för samlag med tre-fyra olika kvinnor. Mannen dömdes senare till 37 000 kr i dagsböter för sju sexköp.

Sperma från flera män

Massagerummen var inredda med madrasser på golven. Polisens specialtränade hundar markerade för sperma i tre av fyra massagerum. Kroppsvätskorna fanns på handdukar, saronger och lakan. Analys visade att sperman kom från flera olika personer.

I två av rummen påträffades kondomer, de låg nära madrasserna lätt åtkomliga under några handdukar.

  •  
    Kondomerna var dolda under den lilla vita handduken.
  •  
    I det här rummet har spermahunden markerat på en tallrik på madrassen.
  •  
    I det här behandlingsrummet markerade hunden för sperma på madrassen och på en handduk.
  •  
    Den röda ringen visar var de oanvända kondomerna hittades.
  •  
    Kondomerna var dolda under den lilla vita handduken.
  •  
    I det här rummet har spermahunden markerat på en tallrik på madrassen.
1 av 4 | FOTO: POLISEN
I det här rummet har spermahunden markerat på en tallrik på madrassen.

En av poliserna som undersökte salongen berättade i förhör hur han kände en stark stank av sperma då de öppnade tvättmaskinen i personalutrymmet.

Salongens innehavare har konsekvent förnekat att hon kände till att det förekom sexhandel i hennes salong. Rätten trodde inte på henne – Svea hovrätt dömde i september den tidigare ostraffade kvinnan till två och ett halvt års fängelse för grovt koppleri.

Svårhanterade ärenden

Kvinnan är den första innehavaren av en thaibordell som blivit fälld för koppleri i Stockholm. I övriga landet har bara en handfull ärenden lett till fällande domar.

Att det bevisligen sålts sex på en massagesalong räcker inte för att innehavaren ska kunna dömas för koppleri. Åklagaren måste kunna bevisa att salongens ägare vetat om att de anställda prostituerat sig i behandlingsrummen.

I fallet med Stockholmssalongen kunde sexhandeln bevisas genom vittnesmål från kunder som erbjudits att köpa sex – skatteinspektörerna, poliserna och två andra män – och genom teknisk bevisning – fynd av sperma och kondomer.

Att innehavaren vetat om prostitutionen kunde bevisas genom vittnesmål från två av massöserna, genom chatkonservationer mellan innehavaren och massöserna och genom en beslagtagen bokföring där det framgick att den absoluta majoriteten av besöken, 93 procent, hade inneburit sexuella tjänster. Endast sju procent av besökarna hade nöjt sig med ”vanlig” massage

Minst 70 bordeller

Förundersökningsledaren Richard Florén vid Stockholmspolisens sektion mot grov internationell organiserad brottslighet säger att det finns runt 300 thaisalonger i Stockholm. Enligt polisens underrättelser är drygt 70 av dessa i själva verket förklädda bordeller.

– Och det är bara de som kommit till vår kännedom. Det finns helt säkert ett mörkertal. Det här är alldeles för vanligt och det är inte bara ett Stockholmsfenomen, det finns i hela landet.

Richard Florén beskriver hur verksamheten brukar vara upplagd:

Bordellerna drivs ofta av något äldre thailändska kvinnor. Massöserna som arbetar åt dem är yngre, mellan 20 och 40 år.

  •  
    Bordellmammans samling av armbandsur.
  •  
    Bordellmamman köpte lyxartiklar. Här har hon handlat hos Louis Vuitton för 5 400 kronor.
  •  
    En handväska av modellen San Picotin från Hermès – för 19 600 kronor.
  •  
    Bordellmammans samling av armbandsur.
  •  
    Bordellmamman köpte lyxartiklar. Här har hon handlat hos Louis Vuitton för 5 400 kronor.
1 av 3 | FOTO: POLISEN
Bordellmamman köpte lyxartiklar. Här har hon handlat hos Louis Vuitton för 5 400 kronor.

Kvinnorna säljer en timmes massage för 300–350 kronor. Pengarna för den ”vanliga” massagen går direkt till salongens ägare, som inte betalar någon lön till kvinnorna.

Överenskommelsen – tyst eller uttalad – är: ”vill du tjäna pengar får du göra det på annat sätt”.

Samlag för halva priset

Pengarna som kvinnorna får för de sexuella tjänsterna är det enda de tjänar.

– De säljer sig billigt. Köper du sex via annons kostar ett samlag runt 2000 kronor, på de här salongerna brukar det kosta 800–1000 kronor för ett samlag och 200–300 kronor för ett ”handjobb”. Det är en rå bransch där unga utsatta kvinnor far väldigt illa, säger Richard Florén.

Kunderna kommer från alla samhällsklasser – och de är många.

– Vi ser alla typer av män när vi spanar utanför salongerna. Det är enormt många män som köper sex på de här ställena. Salongen där innehavaren nu dömdes hade 10–15 kunder varje dag, sju dagar i veckan. Det är lågt räknat 70 sexköpare, bara på en salong och på en vecka, säger Richard Florén.

  •  
    Föremålen hanteras med handskar och munskydd när de läggs ut på ett så kallat nollpappret, innan hundarna söker efter spår. Här ligger små handukar från thailsalomgen på pappret.
  •  
    Kondomer och glidmedel förvarades i den här byrån.
  •  
    Så här går det till när polisen säkrar spår av sperma De beslagtagna föremålen läggs ut på ett så kallat ”nollpapper” som först söks av hundarna så att de är rena. Här ligger saronger från thaisalongen på pappret.
  •  
    Föremålen hanteras med handskar och munskydd när de läggs ut på ett så kallat nollpappret, innan hundarna söker efter spår. Här ligger små handukar från thailsalomgen på pappret.
  •  
    Kondomer och glidmedel förvarades i den här byrån.
1 av 3 | FOTO: POLISEN
Kondomer och glidmedel förvarades i den här byrån.

Han beskriver hur de thailändska kvinnorna som prostituerar sig på massagesalongerna lever i ett slags skuggvärld. Även om många av dem bor tillsammans med svenska män ingår de i en sluten ”thai-community”, många av dem kan knappt någon svenska, de är rädda och de vågar inte prata med polisen.

Den slutna kulturen gör att ärendena är svårjobbade. Enligt Richard Florén krävdes ett halvt år av polisarbete för att få den nu dömda bordellmamman fälld för koppleri.

Ny och snabbare metod

För att snabbare och effektivare kunna stävja sexhandeln på thaisalongerna börjar Stockholmspolisen nu i höst att arbeta enligt en ny metod. De kommer att se till att hyresvärdarna kastar ut bordellerna.

– Först dokumenterar vi att det säljs sex i lokalerna – därefter informerar vi hyresvärdarna, som då har laglig möjlighet att säga upp kontraktet. Om värdarna väljer att inte göra det riskerar de att själva bli misstänkta för koppleri, eftersom de då är medvetna om att de upplåter en lokal till sexhandel, säger Richard Florén.

En nackdel med den här metoden är att de som driver ställena inte blir åtalade och dömda – och de kan därmed naturligtvis öppna igen på ett nytt ställe.

– Men vi ska göra det svårare för dem att bedriva sin verksamhet. I dag är det många som jobbar helt ostört och tjänar pengar på det här. Vi vill förebygga att brotten begås och därmed förhindra att kvinnorna far illa, säger Richard Florén.

Han tycker det är viktigt att folk blir medvetna om och börjar reflektera över vad som sker bakom de stängda dörrarna på många av de thaisalonger som kommit att bli ett vanligt inslag i den svenska gatubilden.

– Det finns naturligtvis ställen som säljer riktig, seriös thaimassage också, det är viktigt att komma ihåg. Men om det bara är män som går till en salong, då kan man på mycket goda grunder fråga sig vad det är för ett ställe. Och jag förundras över att fruar och flickvänner accepterar att männen går dit, säger Richard Florén.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...
  • 1 år senare...

Svettigt läge.....

 

ca 50 % av stadens massagedamer på besök

 

:big_smile:

 

 

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
39 minuter sedan, skrev Enis:

Svettigt läge.....

 

ca 50 % av stadens massagedamer på besök

 

:big_smile:

 

 

 

Enis

Spela lite Eddie för dem 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Fredman:

Spela lite Eddie för dem 

 

Ett mästerverk

 

 

Enis

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Enis:

Svettigt läge.....

 

ca 50 % av stadens massagedamer på besök

 

:big_smile:

 

 

 

Enis

Kortspel?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev rolba:

Kortspel?

Klädpoker.... så jag fick springa och gömma mig för att inte bli blind

 

är väl 50+ :are hela bunten

 

😆

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

CE7C4B3C-1A70-4E3F-96F5-410727347CC9.thumb.jpeg.572fbf23b2db94e53bd86b5849049610.jpeg

 

Nu är det vår och ännu en salong har blommat upp

 

finns betydligt flera salongen än kiosker och vagnar denna stad

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Enis:

CE7C4B3C-1A70-4E3F-96F5-410727347CC9.thumb.jpeg.572fbf23b2db94e53bd86b5849049610.jpeg

 

Nu är det vår och ännu en salong har blommat upp

 

finns betydligt flera salongen än kiosker och vagnar denna stad

 

enis

Har du testat utbudet?

Link to comment
Dela på andra sajter

 

1 timme sedan, skrev Enis:

CE7C4B3C-1A70-4E3F-96F5-410727347CC9.thumb.jpeg.572fbf23b2db94e53bd86b5849049610.jpeg

 

Nu är det vår och ännu en salong har blommat upp

 

finns betydligt flera salongen än kiosker och vagnar denna stad

 

enis

Fullservice på 9 av 10 i min stad :-)

Älskar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

CE7C4B3C-1A70-4E3F-96F5-410727347CC9.thumb.jpeg.572fbf23b2db94e53bd86b5849049610.jpeg

 

Nu är det vår och ännu en salong har blommat upp

 

finns betydligt flera salongen än kiosker och vagnar denna stad

 

enis

Vagnar? Barnvagnar, släpvagnar och korgvagnar typ då eller ja då måste det finnas många.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Mankan:

Vagnar? Barnvagnar, släpvagnar och korgvagnar typ då eller ja då måste det finnas många.

20829305-E78C-46CF-998C-509EC26792EF.jpeg.909bcbfa0fecfb5a886065af95b2200e.jpeg

 

vagn

 

skall man räkna in alla andra vagnar blir det för avancerad matematik för mig 🤥

 

enis

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Ken:

 

Fullservice på 9 av 10 i min stad :-)

Älskar det.

vilken stad?...har en polare som är så jävla nyfiken 😉

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Funderar om man skall parkera bilen väldigt länge

 

CD704538-0C14-468C-AF31-3272BE2B63BC.thumb.jpeg.b34cfd3ded40b3468fe8294869249da4.jpeg

 

en av lägenheterna under mor och far

 

anslaget hängde på dörrhandtaget 

 

😆

 

enis

 

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
24 minuter sedan, skrev Marlon:

Att köpa ladd med Swish är ju lika korkat som att köpa extra med Swish på massagesalongen. Vet inte hur de tänkte i det första fallet men i det senare så måste de ”tänkt” med det lilla huvudet 😂

https://www.expressen.se/nyheter/krim/polisens-offensiv-mot-dubbelswisharna-massatal-mot-sexkopare/

Ja vi får se hur det går. även för damerna, det var nån medlem vars fru hade lånat ut sitt konto för swish transaktioner.

 

Den socialdemokratiska riksdagsledamoten Dag Larsson har redan lämnat sina politiska uppdrag efter att Aftonbladet visade att han förekom i utredningen.

 

 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...