Jump to content
IGNORERAD

Thaimassage


Wanchai

Recommended Posts

Det var väl frugans erfarenhet:big_smile:

Det var väl frugans erfarenhet:big_smile:

Kanske det, Du haur väl hört låten om Hönan Agda  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

du får skriva som du vill det är fritt land

Men glöm ej att betala skatt

Nee, betalade in restskatt härförleden, men det drabbade ingen fattig ...  .D

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett om man som svensk medborgare bor i Sverige eller i Thailand så skattar man skit mycket för att få det lilla man för till sjukvård. 

just nu väntar jag tre månader för att få tid till doktor för att kolla mitt hälsa.

Jag skattar ca 200 tusen varje år, Vad får jag för det? inget just nu.

Så snacka inte skit.

Jag är dålig på svenska men du är kass. 

Det heter INTE och inte ente 

skattar du 200000 varje år finns det pengar, varför åker du inte till t.ex thai för läkarbesök om du har problem

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör jag varje år, jag är frisk och fixar tänder i Thailand men företaget jag är anställd i kräver svensk läkarintyg.

Sjukvården är just nu överbelastad med papperslösa och flyktingar. 

Klart de ska ha hjälp med men fan bara för att jag är frisk och behöver friskintyg så måste vänta så lång tid. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör jag varje år, jag är frisk och fixar tänder i Thailand men företaget jag är anställd i kräver svensk läkarintyg.

Sjukvården är just nu överbelastad med papperslösa och flyktingar. 

Klart de ska ha hjälp med men fan bara för att jag är frisk och behöver friskintyg så måste vänta så lång tid. 

 

 

Japp, du hinner ju bli sjuk under tiden  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör jag varje år, jag är frisk och fixar tänder i Thailand men företaget jag är anställd i kräver svensk läkarintyg.

Sjukvården är just nu överbelastad med papperslösa och flyktingar.

Klart de ska ha hjälp med men fan bara för att jag är frisk och behöver friskintyg så måste vänta så lång tid.

 

 

Förstår, friskintyg är väl inte vad sjukvården tar först, hoppas dom tar dom sjuka  först. Sen kan det ju bli trist när man inte kan få ett friskintyg

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår, friskintyg är väl inte vad sjukvården tar först, hoppas dom tar dom sjuka  först. Sen kan det ju bli trist när man inte kan få ett friskintyg

Trist också att man struntar i sjuka svenskar.

Kompis har problem med prostata och kan inte få tid heller. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist också att man struntar i sjuka svenskar.

Kompis har problem med prostata och kan inte få tid heller. 

Låter konstigt om prostata problem är kollat hos doktor, han får ingen tid, låter konstigt

Link to comment
Dela på andra sajter

han har väntat nu i kanske 2-3 månader

hans fru skrev insändare i Mariestadstidningen om detta men det hjälper inte 

Link to comment
Dela på andra sajter

han har väntat nu i kanske 2-3 månader

hans fru skrev insändare i Mariestadstidningen om detta men det hjälper inte

Jag ska väl inte prata så mycke men varför, om doktorn säger fel på prostatan det har väl många, är det canser, tydligen tycker läkaren inte  det därför väntetiden

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist också att man struntar i sjuka svenskar.

Kompis har problem med prostata och kan inte få tid heller. 

Varför skaffar du inte en privat husläkare ?

Det har jag och man får alltid komma dit inom en vecka och samma priser som landstinget

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skaffar du inte en privat husläkare ?

Det har jag och man får alltid komma dit inom en vecka och samma priser som landstinget

Klokt och har man dessutom mycke pengar, var är problemet

Link to comment
Dela på andra sajter

Klokt och har man dessutom mycke pengar, var är problemet

Hu tänkte du nu?

Säger dig meiningen "samma priser som landstinget" något?

Du har ingen aning om vad en husläkare är alltså, googla vetja :) 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Klokt och har man dessutom mycke pengar, var är problemet

Vad var det du inte förstod av

Samma priser som landstinget

För övrigt stämmer det att jag har mycke pengar även om det heter mycket pengar ;)

Hoppsan tormurdoc hade redan svarat

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan låg på britsen bredvid där vi blev masserade på sjukan, av vad jag uppfattade av tösernas diskussioner vart gamla farang gubbar inget att ha, di orkar bara en liden stund  :D

Tror du har missuppfattat. Ju kortare stund, desto fler gubbar per dag, det blir ökat klirr i kassan det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så bra att du bor i Thailand, där kan du gott förbli.- Kom ente till Svedala och belasta sjukvården när du blir krasslig och gammal  :-(

Haha vad jag väljer eller inte väljer att göra är knappast något du har något att säga till om.

Bra att du jobbade till 67-68 år, det behövs många skattekronor till dina nya grannar :-) 

Själv tycker jag livet är för kul för att ödsla tid på jobb så jag lägger nog ner det mellan 50-55 år. Det räcker så om man inte ska fylla tomma lador utan väggar :-)

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skaffar du inte en privat husläkare ?

Det har jag och man får alltid komma dit inom en vecka och samma priser som landstinget

Varför betalar jag så mycket skatt om jag behöver skaffa husläkare? Varför ska vi göra skillnad på folk? 

Dessutom handlar det om friskintyg som lagen kräver men staten kan inte tillhandahålla det.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Klokt och har man dessutom mycke pengar, var är problemet

Avundsjuk? börja jobba så kommer du också ha mycket pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför betalar jag så mycket skatt om jag behöver skaffa husläkare? Varför ska vi göra skillnad på folk? 

Dessutom handlar det om friskintyg som lagen kräver men staten kan inte tillhandahålla det.

 

 

Jag har behövt friskintyg till mit arbete i 33 år, har faktiskt aldrig tagit det via den allmänna sjukvården.

Har fungerat hur bra som helst via privata kliniker, dessutom betalar arbetsgivaren friskintyg om så krävs i Sverige.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har behövt friskintyg till mit arbete i 33 år, har faktiskt aldrig tagit det via den allmänna sjukvården.

Har fungerat hur bra som helst via privata kliniker, dessutom betalar arbetsgivaren friskintyg om så krävs i Sverige.

Varför betalar vi skatt? 

Jag betalar skatt för att vi ska ha bra sjukvård, bra skola, bra äldre omsorg, bra infrastruktur i landet, polis och försvar,

Varför ska jag och mitt företag betala dubbelt? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför betalar vi skatt? 

Jag betalar skatt för att vi ska ha bra sjukvård, bra skola, bra äldre omsorg, bra infrastruktur i landet, polis och försvar,

Varför ska jag och mitt företag betala dubbelt? 

Håller fullständigt med dig.

Men ett friskintyg som inte faller under sjukvård, alltså du är inte sjuk och det är ett intyg som krävs av arbetsgivare tycker jag inte ska belasta det allmänna.

Givetvis ska skattepengarna räcka till sjukvård, bra skola, bra äldre omsorg, bra infrastruktur i landet, polis och försvar, Men intyg som krävs för arbete, div körkort etc, ska nog inte belasta det allmänna.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller fullständigt med dig.

Men ett friskintyg som inte faller under sjukvård, alltså du är inte sjuk och det är ett intyg som krävs av arbetsgivare tycker jag inte ska belasta det allmänna.

Givetvis ska skattepengarna räcka till sjukvård, bra skola, bra äldre omsorg, bra infrastruktur i landet, polis och försvar, Men intyg som krävs för arbete, div körkort etc, ska nog inte belasta det allmänna.

Friskintyg krävs av lagen....................

Det är alltså det allmänna som kräver det

Link to comment
Dela på andra sajter

Friskintyg krävs av lagen....................

Det är alltså det allmänna som kräver det

Jo, men det faller nog inte under vård.

Vi betalar skatt för sjukvård.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför betalar jag så mycket skatt om jag behöver skaffa husläkare? Varför ska vi göra skillnad på folk? 

Dessutom handlar det om friskintyg som lagen kräver men staten kan inte tillhandahålla det.

 

 

Ja men husläkare ska väll alla välja efter husläkarreformen eller har jag fel där ?

Husläkaren betalas av dina skattekronor så har samma patientavgift som på sjukhus eller vårdcentral.   

http://www.lul.se/sv/Extranat/For_vardgivare/MOT-PATIENTEN/Sjukvard1/Huslakarkansliet1/Val-av-huslakare/

Till exempel denna som jag valt  http://www.familjedoktorn.se/  funkar kanon

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...