Jump to content
IGNORERAD

Udon dag 2


John Khonken

Recommended Posts

Vad jag inte fattar. Vi kommer inte ut från hotellet förrän mitt på dagen. Var jag så trött efter resan eller. Snarare att man inte vill gå upp utan ha lite trevligt. PÅ agendan en liten statstur. Men första som alla vet MAT. Det är så trevligt att äta med en Thaidam. För dom kan äta. Jag tror stället hette något med Steve. Såklart åt vi papayasallad- ko pat gai och tom yum gung. Som vi åt tillsammans av allt. Perfekt frukost lunch. Sedan var planerna att vi skulle åka hem till Tiracen. Vi tog en motorcykel tuktuk. Vilket fortskaffningmedel. Ni som åkt detta vidunder bara njuter.  Jag kan tyvär inte tala om var vi åkte. Men framme hos tiracen bostad. Nu var man väldigt nyfiken. Vad skulle man få se. Jag ska försöka vara snäll. Det var inte kul. Stampat jordgolv. Ett lysrör i taket. Tidningspapper på vägarna i kombinerade vardagsrum och sovrum .I sängen fanns myggnät och vid såklart TV. Inget rinnande vatten. Lerkrukor för att samla vatten till något som kan kallas dusch. Toaletten som alla vet ståmugg. Men en sak måste jag säga . Tiracen klagade aldrig hur hon bodde utan var lika glad för det. Men för min egen del var det ungefär som jag trodde det skulle vara. Alla kläder låg i diverse resväskor. Sedan titten var klar var det dags för träff med hyresvärdinnan. Såklart måste allt avhandlas. Troligtvis handlade mycket om mig. Får man skryta så tyckte dom jag såg yngre ut än min ålder. Så vi satt där och artighetsprata . Thaidamer är väldigt nyfikna och frågvisa, Vilket är skitkul. Innan vi gick betalade jag hyran för rummet. Vi pratade med flera vänner och hämtade tvätten också innan vi åkte tillbaka till hotellet för lite vila inför kvällens bravader.

På kvällen gick vi till marknaden och åt samma fisk. Lika gott idag. När man också har en söt kvinna med sig blir livet ganska lätt. Men nu fick tiracen fart. Nu skulle det shoppas på marknaden. Det var en marknad med massa småstånd. Nu skulle det inhandlas presenter till barnen. Först köpte vi skor sedan jackor och som avslutning lite godis. Tiracen är grym på att handla och jag lika bra. När all shoppning var klar gick vi runt lite och till slut hamnade på night market och tog några chang. Men det blev inte så sent. För den stora dagen skulle infalla nästkommande dag. Så tiracen ville gärna gå hem vilket vi gjorde

FORTSÄTTNING FÖLJER

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart i Thailand håller din "tirac" till? Du beskrev det som genuin bush, men det kan väl inte vara så väldigt långt ifrån staden ifall ni tog en samlor (motorcykelvidundret) :whistle:

Kul att få läsa om andras perspektiv på den lilla staden Udonthani, och se hur den upplevs från en som ännu inte är helt subjektiv  :good:

Mvh/

http://www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Kul story. Den påminner om min första resa till Korat som mitt ex är ifrån.

Det är nog många som känner igen sig som gröngöling i Issan.

MVH

    BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Magne

Hon bor i staden någonstans. Tog ca 20 minuter från Top Mansion. Upp till rodellen  med Buddha statyn (köpcentret). Vänster in  på buss gatan sedan vänster igen åkte vi förbi det stora diskot. Som jag kommer att berätta om senare. Sedan svängde vi vänster några gator bort. Vi åkte också Bathbuss från hennes rum till Big C. Men som du ser förvirrad farang. man var mera nyfiken på alla intryck. Jag är inte hundra säker men tror det var så

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej John!

Kul att läsa om ditt första möte med udon och familj :good:

Första gången för mig till Udon så mötte hela familjen oss på flygplatsen, kom som en överaskning för både henne och mig, lite nervöst att helt plötligt heja på alla helt oväntat :bag:

Väntar med spänning på fortsättningen.

G

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo menn visst, samma sak för mig förstagången i Thailand, shoppa järnet i alla ställen som finns överallt!

Men till min stora förvåning så bodde min tirac hos sin syrra med jättestort hus som hade marmorgolv!

Vi väntar me spänning på din story! :read:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...