Jump to content
IGNORERAD

Bilverkstad i Pattaya


Gustav

Recommended Posts

Hallå någon som vet en verkstad som fixar automatlådor i Pattaya eller när områdena? Jag har en Chevrolet Colorado 4*4 z71 2007 som skulle behöva lite fix på lådan. Chevrolet Pattaya är inget alternativ. Dom kan knapp byta ett framlyse. Tog 2 dagar! Sedan skulle det va kul att veta om någon har några andra bra tips på firmor som stylar,fixar och reparerar. 
1-Nallen_031.thumb.jpg.03d001570964a9b3b
//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

 Chevrolet Pattaya är inget alternativ. Dom kan knapp byta ett framlyse. Tog 2 dagar!
//G

Jamen de är ju thailändare, världens bästa människor enligt många kännare här på forumet.  Du kan ju inte nedvärdera en thailändare, då får du ju Atom med bihang på dig direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen de är ju thailändare, världens bästa människor enligt många kännare här på forumet.  Du kan ju inte nedvärdera en thailändare, då får du ju Atom med bihang på dig direkt.

Håller med, tycker man ska fråga honom om allt, han vet.

Igår var jag och kollade en motor till Mitsubishit men vill inte berätta var, kommer inte delge mina erfarenheter mer.
Men åk runt o kolla, den verkstan verkade ha mycket beg. delar och kunskap. Beror vad man vill ha uträttat,

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, tycker man ska fråga honom om allt, han vet.

Igår var jag och kollade en motor till Mitsubishit men vill inte berätta var, kommer inte delge mina erfarenheter mer.
Men åk runt o kolla, den verkstan verkade ha mycket beg. delar och kunskap. Beror vad man vill ha uträttat,

Men Gustav har väl aldrig varit dummer mot någon här på MPR eller ? Så jag tycker att du kan väl skicka honom ett PM med ditt tips.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå någon som vet en verkstad som fixar automatlådor i Pattaya eller när områdena? Jag har en Chevrolet Colorado 4*4 z71 2007 som skulle behöva lite fix på lådan. Chevrolet Pattaya är inget alternativ. Dom kan knapp byta ett framlyse. Tog 2 dagar! Sedan skulle det va kul att veta om någon har några andra bra tips på firmor som stylar,fixar och reparerar. 

http://www.maipenrai.se/forum/uploads/monthly_2015_08/1-Nallen_031.jpg.addaf580d8bf567a2e2ec27cf86dea21.jpg

//G

Troligtvis får dom skicka upp den hit till Bangkok.

Ett tips i all välmening är att inte lämna den till en vanlig verkstad. Utan till en verkstad som sysslar med lådrenovering endast.

Jag renoverade upp automatlådan på lexusen för en 7 år sedan. Och jag har för mig att jag betalade ca 35000 då. Kan ju även finnas utbyteslådor att köpa? Då Colorado är relativt vanlig.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Troligtvis får dom skicka upp den hit till Bangkok.

Ett tips i all välmening är att inte lämna den till en vanlig verkstad. Utan till en verkstad som sysslar med lådrenovering endast.

Jag renoverade upp automatlådan på lexusen för en 7 år sedan. Och jag har för mig att jag betalade ca 35000 då. Kan ju även finnas utbyteslådor att köpa? Då Colorado är relativt vanlig.

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Ja det är en sådan verkstad jag är på jakt efter. Chevrolet Colorado är en Izusu .Men jag hittar ingen verkstad som pysslar med automatlådor. Så om någon som vet är jag tacksam för svar.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen de är ju thailändare, världens bästa människor enligt många kännare här på forumet.  Du kan ju inte nedvärdera en thailändare, då får du ju Atom med bihang på dig direkt.

Jag har inte nedvärderat thailändare, jag har nedvärderat Chevrolet Pattaya. Det finns idi*ter över hela värden Och det finns bilverkstäder som är totalt värdelösa. Om man inte kan på en märkesverkstad fixa ett framlyse etc så är det dåligt. Och då spelar inte landet någon roll. Varför är du så bitter hela tiden?
 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, tycker man ska fråga honom om allt, han vet.

Igår var jag och kollade en motor till Mitsubishit men vill inte berätta var, kommer inte delge mina erfarenheter mer.
Men åk runt o kolla, den verkstan verkade ha mycket beg. delar och kunskap. Beror vad man vill ha uträttat,

Om du inte vill delge dina erfarenheter mera så ge tusan i det då.:-) Jag kommer inte att tvinga dig.
//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte nedvärderat thailändare, jag har nedvärderat Chevrolet Pattaya. Det finns idi*ter över hela värden Och det finns bilverkstäder som är totalt värdelösa. Om man inte kan på en märkesverkstad fixa ett framlyse etc så är det dåligt. Och då spelar inte landet någon roll. Varför är du så bitter hela tiden?
 

Nej du har missuppfattat. Jag är ju inte bitter, det var ju skrivet med ironi eftersom jag alltid får kritik av någon så fort jag säger att thailändare gör något fel.   :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Svägerskan man Nut driver bilverkstad ca 15 -20 min med bil utanför Pattaya. Väldigt duktig och omtyckt bland kunder. Tyvärr så är deras engelska inte den bästa. Så någon som hjälper till med översättning är bra.

Lägger in hans kort samt en liten karta om någon skulle behöva.

Ligger på Highway 331. Ca 1.5 -2 km efter Pattaya Country Golf Club .

6c7174b1d1039044ad0879ae1f956b36.jpg

3d834f7d2df029424302b0ca5973d560.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du har missuppfattat. Jag är ju inte bitter, det var ju skrivet med ironi eftersom jag alltid får kritik av någon så fort jag säger att thailändare gör något fel.   :)

Åhhhh sorry. Ber om ursäkt.
//g

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...