Jump to content
IGNORERAD

Detta gillar jag inte i Thailand!


Guest Loikkari

Recommended Posts

Ja vem fasen dricker pilsner med sugrör

Det gör Thai när dom går på fotboll för flaskor o burkar är inte tillåtna på läktaren, och har man fått en plastmugg med lock o sugrör så använder man det, bara korkade faranger som slänger ett gratisrör!

:haha:

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 255
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    16

  • Nemo

    13

  • Baa

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och väldigt kunnig och serviceminded personal.

Ja faktiskt, har de ett stenbord utanför så hämtar de glas och isbehållare om man vill sitta utanför och dricka. Har till och med hänt att man blir erbjuden en fläkt ifall det är varmt.  :)  Prova det på på systemet, så får du se hur serviceminded de är.  :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag köpte burköl, så drack jag alltid med sugrör.

Varför? enda gången jag såg nån vits med sugrör var i Railay Beach när det börjat växa lite mossa eller mögel på burkarna. Men annars fattar jag det inte.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför? enda gången jag såg nån vits med sugrör var i Railay Beach när det börjat växa lite mossa eller mögel på burkarna. Men annars fattar jag det inte.

Sån gammal öl ska man inte dricka!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför? enda gången jag såg nån vits med sugrör var i Railay Beach när det börjat växa lite mossa eller mögel på burkarna. Men annars fattar jag det inte.

Blir en lite annan känsla när man dricker, man sippar bara lite grann i taget jämfört med att hälla det direkt i strupen från burken. Lte svårt att förklara, men prova nästa gång du köper en burk.

Dessutom brukar/kan burkarna vara ganska "orena" på ovansidan.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Blir en lite annan känsla när man dricker, man sippar bara lite grann i taget jämfört med att hälla det direkt i strupen från burken. Lte svårt att förklara, men prova nästa gång du köper en burk.

Dessutom brukar/kan burkarna vara ganska "orena" på ovansidan.

Hmm, får bara en känsla av att kolsyra försvinner så jag får inte reta vännen med mina fina öl-rapar. ;)

Men, jag får väl testa när jag letat mig ner. 23 dar kvar eller vad det nu är.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tycker det är trist med olika priser för Thai - Farang. Det är ju en sak med mindre handlare som bluffar och dribblar bäst dom kan - men stora offentliga anläggningar som tar mångfalt högre pris av mig än Thai tycker jag går lite stick i stäv med Friendly Thailand.

Tycker det är lite väl enkelt att skylla på att jag tjänar bättre än dom.

 

Hej

Det är ju faktiskt upp till individen själv om man vill betala falangpriser, själv slutade jag med detta så fort jag lärde mig vad en vara eller tjänst egentligen kostar och ingen protesterar när man betalar rätt pris, förutom Bahtbuss chaffisarna i Pattya förstås dom knorrar fortfarande när man betalar Thaipris, men det låter jag dom göra, jag accepterar inte olika priser p.g.a etnicitet.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja faktiskt, har de ett stenbord utanför så hämtar de glas och isbehållare om man vill sitta utanför och dricka. Har till och med hänt att man blir erbjuden en fläkt ifall det är varmt.  :)  Prova det på på systemet, så får du se hur serviceminded de är.  :rolleyes:

Vad då prova?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är ju faktiskt upp till individen själv om man vill betala falangpriser, själv slutade jag med detta så fort jag lärde mig vad en vara eller tjänst egentligen kostar och ingen protesterar när man betalar rätt pris, förutom Bahtbuss chaffisarna i Pattya förstås dom knorrar fortfarande när man betalar Thaipris, men det låter jag dom göra, jag accepterar inte olika priser p.g.a etnicitet.

Mvh isan lover

Jasså, är det skilda taxor för thaiare och falanger på bathbussarna i Pattaya. Det går inte en dag utan att man lär sig nåt nytt här på MPR. :14:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar inte när det ska vara på detta viset :sure:

 

post-3262-0-30152800-1425441917_thumb.th

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jasså, är det skilda taxor för thaiare och falanger på bathbussarna i Pattaya. Det går inte en dag utan att man lär sig nåt nytt här på MPR. :14:

 

Fritz..

Hej

Nu har jag inte varit där på över 4-5 år men så var det tidigare, vilket säkert många på forumet känner till.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är ju faktiskt upp till individen själv om man vill betala falangpriser, själv slutade jag med detta så fort jag lärde mig vad en vara eller tjänst egentligen kostar och ingen protesterar när man betalar rätt pris, förutom Bahtbuss chaffisarna i Pattya förstås dom knorrar fortfarande när man betalar Thaipris, men det låter jag dom göra, jag accepterar inte olika priser p.g.a etnicitet.

Mvh isan lover

Jag har inte varit med om att någon chaufför klagat när jag betalar 10b.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag har inte varit med om att någon chaufför klagat när jag betalar 10b.

Hej

Det fanns åtminstone tidigare två taxor och kanske var det så att Thai då bara betalde 5 baht ?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar inte när det ska vara på detta viset :sure:

 

post-3262-0-30152800-1425441917_thumb.th

Dom har bara stavat fel, det är ett öppningserbjudande egentligen... NU, erotisk massage

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det fanns åtminstone tidigare två taxor och kanske var det så att Thai då bara betalde 5 baht ?

Mvh isan lover

Thai betalar också 10b.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Thai betalar också 10b.

Hej

Så var det inte på 80 och 90 talet, då kunde det bli ett himla liv om en utlänning krävde Thaipris.

Bra att dom tydligen har ändrat detta nu.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det fanns åtminstone tidigare två taxor och kanske var det så att Thai då bara betalde 5 baht ?

Mvh isan lover

det stämmer när det var 5 baht så ville dom ha 10 av faranger 

Link to comment
Dela på andra sajter

det stämmer när det var 5 baht så ville dom ha 10 av faranger 

Men nu vill dom ha 10 baht av mig ända till Jomtien men jag lämnar alltid 20. Är väl såna som jag som sponsrar det hela så att priserna varit oförändrade under dom 8 år jag bott i Pattaya. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu vill dom ha 10 baht av mig ända till Jomtien men jag lämnar alltid 20. Är väl såna som jag som sponsrar det hela så att priserna varit oförändrade under dom 8 år jag bott i Pattaya. ;)

 

Fritz..

Varför gör du det?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu vill dom ha 10 baht av mig ända till Jomtien men jag lämnar alltid 20. Är väl såna som jag som sponsrar det hela så att priserna varit oförändrade under dom 8 år jag bott i Pattaya. ;)

 

Fritz..

Ja jag tillhör nog den skaran också ,orkade inte tjafsa med om ,nu åker jag sällan men nu är det aldrig ngt gnäll på dom när dom får 10 baht vet ej vad taxan är nu inom Pattaya 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför gör du det?

Ehhh...det är ganska långt och jag tycker att även 20 bath är jäkligt billigt. Denna extrautgift, kalla det dricks, kostar mig max 40 bath/månad i snitt.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flaktaxi kostar:

1 zon 10 THB
2 zoner 20 THB

Zongräns som jag vet bäst är vid Pattaya Sai 2 Rd - Pattaya Tai korsningen

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

:huh:Ehhh...det är ganska långt och jag tycker att även 20 bath är jäkligt billigt. Denna extrautgift, kalla det dricks, kostar mig max 40 bath/månad i snitt.

 

Fritz..

Skulle vaara skoj att åka tunnelbana i Stockholm med dig!  "Keep the change" när du lämnar en hundring!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vaara skoj att åka tunnelbana i Stockholm med dig!  "Keep the change" när du lämnar en hundring!

Det var då sannerligen en jämförelse som heter duga. 40 THB/ månad är ungefär 9 SEK och det påverkar inte min ekonomi det minsta. Dessutom tycker jag det är skoj om jag kan göra en människa glad för så lite. Lämnar man tips när man äter ute så kan man väl göra det även på bathbussar ibland, men var och en gör som hen vill.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...