Jump to content
IGNORERAD

Detta gillar jag inte i Thailand!


Guest Loikkari

Recommended Posts

Hur många Thailändska öar har Tesco Lotus ? Det är priserna ute på vissa öar jag menar.

Bland annat Samui och phuket har lotus..

Ändrades av Glenn Phuket
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 255
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    16

  • Nemo

    13

  • Baa

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nja, de LEO som jag köper är dyrare i Sverige. 11kr för en 33cl och 26kr för den stora.

Det blir ca 40baht resp. 100baht i Sverige och i Thailand 33baht resp 54baht. (Lotus)

Systembolaget Sverige.

LEO 330 ml 10:90/st

LEO 630 ml 26:00/st

Köp och drick 2 små istället för en stor. Det blir både billigare och mera.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bland annat Samui och phuket har lotus..

Inte mycket ökänsla där (Phuket) och Cocos Mallis sätter jag inte min sandalfot på. Törs nog säga att det är bara på dom 2 öarna där Lotus finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte mycket ökänsla där (Phuket) och Cocos Mallis sätter jag inte min sandalfot på. Törs nog säga att det är bara på dom 2 öarna där Lotus finns.

finns på koh chang också :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vifta med en sedel så ska du få se på f-n

Fungerade i Sverige för 20 - 30 år sedan.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det inte finns en enda servitris i hela Sydostasien som har split vision...

Helt fel.

Jag har sett massor av servitriser som kan kolla både TV och facebook samtidigt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk som tränger sig i 7/11 kön. Och andra butiker. :big_smile:

Ändrades av Changnoi

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk som tränger sig i 7/11 kön.

Om det bara vore där så, alaboneur!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrivit det innan. Att få ett rakt nej eller ja! Utan att behöva få en förklaring i 10 minuter om varför det blir ett nej eller ett ja. Riktigt jävla tröttsamt kan det bli ibland! Ja, och så dom idi*tiska buddah-dagarna när man inte få sälja alkohol! Och sen 7/11 idi*tiska tider när man kan sälja alkohol och inte sälja! Familymart har inte dom idi*treglerna så därför bojkottar jag 7/11 i den mån jag kan! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Skrivit det innan. Att få ett rakt nej eller ja! Utan att behöva få en förklaring i 10 minuter om varför det blir ett nej eller ett ja. Riktigt jävla tröttsamt kan det bli ibland! Ja, och så dom idi*tiska buddah-dagarna när man inte få sälja alkohol! Och sen 7/11 idi*tiska tider när man kan sälja alkohol och inte sälja! Familymart har inte dom idi*treglerna så därför bojkottar jag 7/11 i den mån jag kan! 

Nästan som yxlandet Sverige där man inte heller kan köpa alkohol var och när som helst :crazy:

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte mycket ökänsla där (Phuket) och Cocos Mallis sätter jag inte min sandalfot på. Törs nog säga att det är bara på dom 2 öarna där Lotus finns.

Koh Pangan har lotus

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan som yxlandet Sverige där man inte heller kan köpa alkohol var och när som helst :crazy:

Skillnaden är väl att i Sverige kan du alltid handla alkohol när butikerna är öppna men i Thailand kan du handla annat men inte alkohol vissa tider (lyxproblem men irriterande).  :559bdc3bb7475_pissedoff:

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnaden är väl att i Sverige kan du alltid handla alkohol när butikerna är öppna men i Thailand kan du handla annat men inte alkohol vissa tider (lyxproblem men irriterande).  :559bdc3bb7475_pissedoff:

 

// mrco

Garanterat fler butiker och enklare att handla alkohol i Thailand, om man undviker tex 7/11, Homemart, Tesco etc. Grossister och mindre butiker följer vanligtvis inte de förbudstider du syftar på :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig haft problem att få tag i brännvin i Thailand men retar mig ändå på dessa tider då man inte får köpa det på vissa butiker/varuhus etc.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Garanterat fler butiker och enklare att handla alkohol i Thailand, om man undviker tex 7/11, Homemart, Tesco etc. Grossister och mindre butiker följer vanligtvis inte de förbudstider du syftar på :)

Jag vet, men för oss som bara turistar i Thailand och bor på hotell och smiter in på närmaste 7/11 är det irriterande men inte så att världen går under precis!  :big_smile:

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Föredrar ändå det svenska systembolaget med dess fantastiskt stora sortiment.

Öppettiderna är numera rätt bra 10.00 - 20:00 6 dagar i veckan.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Föredrar ändå det svenska systembolaget med dess fantastiskt stora sortiment.

Öppettiderna är numera rätt bra 10.00 - 20:00 6 dagar i veckan.

Föredrar de thailändska bya-systemet.

Lätt att välja när det finns bara två sorter som max och öppet alla dagar 06.00-22.00.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Föredrar ändå det svenska systembolaget med dess fantastiskt stora sortiment.

Öppettiderna är numera rätt bra 10.00 - 20:00 6 dagar i veckan.

Och väldigt kunnig och serviceminded personal.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Föredrar de thailändska bya-systemet.

Lätt att välja när det finns bara två sorter som max och öppet alla dagar 06.00-22.00.

Och väldigt kunnig och serviceminded personal.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är trist med olika priser för Thai - Farang. Det är ju en sak med mindre handlare som bluffar och dribblar bäst dom kan - men stora offentliga anläggningar som tar mångfalt högre pris av mig än Thai tycker jag går lite stick i stäv med Friendly Thailand.

Tycker det är lite väl enkelt att skylla på att jag tjänar bättre än dom.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hatar dom SMÅ Jäv... rosa pillimariga pappersbitar som ska föreställa servetter! Att använda 1 normalstor eller 20 Små Rosa Skitar. Vad är förtjänsten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför kan jag inte få en kniv till maten? gaffel och sked (även om jag inte käkar soppa) gick ju bra, men var f*n är kniven ???

Sen får jag några trumpinnar ibland, skall jag käka med händerna ??? Inga jäkla bestick alls...

Ok, ge mig tillbaka gaffeln och skeden så kan jag käka i alla fall - smarta jäklar dom där Thailändarna. ;) 

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela landet har påssjuka.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...