Jump to content
IGNORERAD

Detta gillar jag inte i Thailand!


Guest Loikkari

Recommended Posts

Precis nyss, skrev UglyFarang:

 

Sorry för oklart!

Givetvis Makros kort.

Förra vintern när vi lånade kompisens Makrokort så gick det att köpa alkohol oavsett klockslag.

Ok. Sån tur hade inte vi. Det var fler som satt och väntade på rätt klockslag, så jag upprördes inte så mkt.

Verkar som de följer detta lite som de vill, lärde mig dock att kolla på klockan själv till nästa gång så slipper man vara i nån "snabbköpskassörskas" makt.....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 255
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    16

  • Nemo

    13

  • Baa

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kitungmakmak

Jag har fått för mig att dom (tex 7/11) inte kan slå in alkohol vissa tider, men småbutiker kör utan sådana kassor eller sparar/väntar med att slå in alkoholen tills det går.

Jo det kan vara lite irriterande, men inte mycket. Då svänger jag bara förbi en familymart så löser sig det problemet.

 

EDIT: Fast det beror ju lite på var man är, ibland är det vettigare att vänta en stund.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-04-04 at 11:42, skrev UglyFarang:

 

Du föreslog en Stenmark innan, jag tycker att vi kör på det!

De ä bar å åk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikken jävla massa skitsnack, dynggrepen räcker inte till...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev frogfish:

Ok. Sån tur hade inte vi. Det var fler som satt och väntade på rätt klockslag, så jag upprördes inte så mkt.

Verkar som de följer detta lite som de vill, lärde mig dock att kolla på klockan själv till nästa gång så slipper man vara i nån "snabbköpskassörskas" makt.....

 

Det beror nog på om Makrokortet är reggat med att man har licens för att sälja alkohol

Vi har licens så vi kan köpa oavsett tid om det finns lokala avikelser vet jag inte.

 

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev pho:

 

Det beror nog på om Makrokortet är reggat med att man har licens för att sälja alkohol

Vi har licens så vi kan köpa oavsett tid om det finns lokala avikelser vet jag inte.

 

Mvh Pho

Jo, har man licens att köpa alkohol oavsett tid vore det väl konstigt om man blev hindrad.

Men nån sån licens är jag inte beskaffad med, så jag får snällt följa de regler som finns eller förlita mig på säljarens godtycke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...