Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Nu leder Biden även i pennsylvania med ca 5600 röster. Tror nog man kan säga att det är klart n. Detta hämtar Trump aldrig hem. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minutes ago, janne_h said:

Nu leder Biden även i pennsylvania med ca 5600 röster. Tror nog man kan säga att det är klart n. Detta hämtar Trump aldrig hem. 

 

Screenshot_20201106-151612_Aftonbladet.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Biden leder nu i 4 av de 6 kvarvarande staterna och kommer om detta står sig få 306

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tallviking:

Biden leder nu i 4 av de 6 kvarvarande staterna och kommer om detta står sig få 306

Spelar det nån roll hur många han får? Antalet har väl ingen betydelse?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Esspe:

Spelar det nån roll hur många han får? Antalet har väl ingen betydelse?

Ju större vinstmarginalen är desto mer patetiskt blir Trumps påståenden om valfusk och begäran om omräkningar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Krille:

Förklara då för mig är du snäll? Varför använder du en helt okänd svensk granne och en okänd dansk granne med en okänd länk som källor? 

 

/Krille

Dom två slår väl alla valobservatörer med råge trots att dom säger att det inte förekommit valfusk. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det andra ord minsann...

 

124015995_371218837528932_3590001794161698152_n.thumb.jpg.b127a23a6223ebb942a8a0298954e03c.jpg

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Bibben:

Nu är det andra ord minsann...

 

124015995_371218837528932_3590001794161698152_n.thumb.jpg.b127a23a6223ebb942a8a0298954e03c.jpg

 

 

Det omvända förhållandet är också aktuellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 minuter sedan, skrev hobbe:

Trump kallar det hårda gardet så än är inte över ...............................

 

https://www.aftonbladet.se/tv/a/7KKA9B/pastorn-anglar-fran-afrika-hjalper-trump-vinna

 

Hobbe 

Finner det fascinerande att ett folk där religionen är så viktig i stora delar av befolkningen lever så tvärs emot som de lär. Måste vara svårt att hedra gud och samtligt säga ”grab them by the pussy”. Det mest otroliga är nog att komma undan med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Krille said:

 

Nä - det går uppenbarligen bra att vara okänd och ha fel också 😉

 

/Krille

I´ll take your word for it :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

 

2 hours ago, janne_h said:

Inte alls konstigt. Trump har genom hela valrörelsen pekat ut poströster som fusk. 

Han har speciellt instruerat sina supportrar att inte post rösta. Biden däremot har uppmanat sina supportrar att poströsta. Man har genom åren speciellt från republikanernas sida medvetet låtit det vara få vallokaler i dom områden där fattiga bor. Som företrädesvis röstar på demokraterna. Med följd att köerna till vallokalerna blir väldigt långa på valdagen. Vilket då minskar antal röstande. Då många inte har tid att stå i timmar för att få avlägga en röst. Nu när man kunnat poströsta i större utsträckning, så har ju detta gynnat demokraterna. Då det företrädesvis tidigare har varit problematiskt att rösta i dom områdena tidigare. Det syniska är att det är republikanerna som beslutat att man i pennsylvania fick börja räkna post rösterna först på valdagen. Men då vill Trump att dom inte ska räknas eftersom dom inte kan räknas färdigt på valdagen. 

 

Om du kollar på Florida, är det tvärtom. Där räknades post rösterna först. Vilket gav sken av att Biden skulle vinna. Tills rösterna från vallokalerna kom in, som gav Trump segern i Florida. 

 

Så det är inget konstigt alls. Det kallas för demokrati. 

Ja du är säkert mer påläst här än vad jag är men känns det trovärdigt när drygt 98% av rösterna i Wisconsin, om det nu stämmer, går till Bíden när valet i övrigt är så jämt?

Jag håller absolut med om att majoriteten sannolikt gick till demokraterna men jag fastnar på den höga siffran.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Fritz said:

Dom två slår väl alla valobservatörer med råge trots att dom säger att det inte förekommit valfusk. ;)

Jag hade inte tid att luska fram fakta från Wikipedia 😉

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SatanG:

Jag hade inte tid att luska fram fakta från Wikipedia 😉

 

/ SatanG

Tips, kolla nyhetssändningar, både på TV och Radio, det räcker mer än väl. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Fritz said:

Tips, kolla nyhetssändningar, både på TV och Radio, det räcker mer än väl. ;)

Ja det finns ju en del av den varan men jag antar du menar SVT? Aftonbladet?

Hade jag varit mer intresserad av presidentvalet hade jag nog hellre försökt lyssna in mig mer på lokala nyheter om man säger så men det kanske låter ovant för dig. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

I alla moderna demokraturer så "råkar" poströster tillhöra dom goda, och dom "råkar" räknas sist. 

Även de "goda" distrikten råkar alltid komma in sist. 

Och det är bara en slump att vinst marginalen för dom goda är precis så stor som behövdes. 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, Fritz said:

Tips, kolla nyhetssändningar, både på TV och Radio, det räcker mer än väl. ;)

Du syftar väl på SVT och SR då hoppas jag. 

Annars kan det bli rent hemskt med desinformation som susar runt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fredman:

Hur korkat är det inte att fundera över vart ledningen tog vägen. Som om en 100 m löpare skulle hävda att jag ledde ju klart efter 75 m hur kunde de springa om mig. Skulle ha tipsat IFK Norrköping om den här taktiken när de ledde Allsvenskan. Stop playing, vi har vunnit! 

Tja, om förutsättningarna ändras eller är annorlunda dom sista 25 meterna så kan ju det vara befogat att klaga eller bli misstänksam..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Bananen:

Tja, om förutsättningarna ändras eller är annorlunda dom sista 25 meterna så kan ju det vara befogat att klaga eller bli misstänksam..

Trump försöker ändra på förutsättningarna för de sista 25 meterna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Nicholas:

I alla moderna demokraturer så "råkar" poströster tillhöra dom goda, och dom "råkar" räknas sist. 

Även de "goda" distrikten råkar alltid komma in sist. 

Och det är bara en slump att vinst marginalen för dom goda är precis så stor som behövdes. 

Så de "onda" kan inte spela det spelet!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Trump försöker ändra på förutsättningarna för de sista 25 meterna. 

Kan mycket väl vara så.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minutes ago, SatanG said:

 

Ja du är säkert mer påläst här än vad jag är men känns det trovärdigt när drygt 98% av rösterna i Wisconsin, om det nu stämmer, går till Bíden när valet i övrigt är så jämt?

Jag håller absolut med om att majoriteten sannolikt gick till demokraterna men jag fastnar på den höga siffran.

 

/ SatanG

Nu har inte 98% gått till biden! ! 

49'6 vs 48,9 är resultatet. 

Vad har du fått det ifrån? 

Biden får flera poströster. Ca 75% Trump får mest röster från vallokalen. Så är det! 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Bananen:

Det säger mest om Joe Biden..

Nu ser det ju ut som om den fantastiske Trump åker på däng av den gamlingen helt utan karisma och utstrålning.
Vem säger det mest om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...