Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Jag försökte verkligen undvika att vara otrevlig; jag kunde skrivit ett ofantligt mycket otrevligare inlägg och ändå varit 100% sanningsenlig. Det uppskattades dock inte så om någon vill påminnas om världens enda ”tysk österrikare” som inte kan läsa tyska och hans tidigare lögner så rekommenderar jag denna sida: https://www.maipenrai.se/forum/topic/1925-svenska-kronan-vs-thai-baht/?page=665&tab=comments#comment-1525101


Igen; ska det verkligen vara tillåtet att, helt utan belägg, kalla folk för pedofiler på MPR? Vill vi verkligen vara ett sådant slaskforum? Finns det ingen moderator som åtminstone har lite stake eller sunt förnuft?

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev JJC:

OIP.jpg.394f5cddce8b3ae0c779d120b8f18ce3.jpg

Som sagt, dina inlägg blir bara sämre och sämre. Och sämre.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Atom:

Igen; ska det verkligen vara tillåtet att, helt utan belägg, kalla folk för pedofiler på MPR? Vill vi verkligen vara ett sådant slaskforum? Finns det ingen moderator som åtminstone har lite stake eller sunt förnuft?

Har tyvärr blivit vanligt att kalla varandra både och det ena, se Coronatrådarns tex.

Men ped***il är över gränsen, vill inte ens skriva det ordet.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Esspe:

Är väl helt uppenbart att han var just sarkastisk när han sa att han bett om att färre ska testas för det ser så dåligt ut i statistiken när man testar många och därmed hittar fler smittade? För USA har ju faktist testat fler än vad alla andra länder gjort tillsammans, rätta mig om jag har fel? Och det är ju just Trump som legat på stenhårt om att man ska testa så många som möjligt, det är något han sagt i stort sett dagligen under alla sina pressuppbåd. Och han har skämtat med kritiska reportrar som säger att USA har så många bekräftat smittade och sagt att "när vi testar flest i hela världen så får jag skit för att vi har så många fall men hade vi inte testat någon och inte haft ett enda bekräftat fall så hade ni gnällt om att jag inte ser till så att folk testas!"

 

Nog för att hans sarkasm och ironi MÅNGA gånger kan misstolkas, men i detta fallet bör det vara solklart. Men tydligen inte eftersom företrädare för Vita Huset fick förtydliga för pressen att Trump bara var just sarkastisk. 

 

En sak om nån "smyghört" han säga det när han pratat med sina medarbetare, men under ett direktsänt TV-tal som ses av miljoner människor, hmm, även om man anser att Trump är blåst så är han inte riktigt så blåst.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Swippe:

Är väl helt uppenbart att han var just sarkastisk när han sa att han bett om att färre ska testas för det ser så dåligt ut i statistiken när man testar många och därmed hittar fler smittade? För USA har ju faktist testat fler än vad alla andra länder gjort tillsammans, rätta mig om jag har fel? Och det är ju just Trump som legat på stenhårt om att man ska testa så många som möjligt, det är något han sagt i stort sett dagligen under alla sina pressuppbåd. Och han har skämtat med kritiska reportrar som säger att USA har så många bekräftat smittade och sagt att "när vi testar flest i hela världen så får jag skit för att vi har så många fall men hade vi inte testat någon och inte haft ett enda bekräftat fall så hade ni gnällt om att jag inte ser till så att folk testas!"

 

Nog för att hans sarkasm och ironi MÅNGA gånger kan misstolkas, men i detta fallet bör det vara solklart. Men tydligen inte eftersom företrädare för Vita Huset fick förtydliga för pressen att Trump bara var just sarkastisk. 

 

En sak om nån "smyghört" han säga det när han pratat med sina medarbetare, men under ett direktsänt TV-tal som ses av miljoner människor, hmm, även om man anser att Trump är blåst så är han inte riktigt så blåst.

Nja fan vet, jag blir mer och mer övertygad om att han är en komplett idi*t.
Det senaste jag hörde var att han trodde att Finland och Ryssland i princip var samma sak.  :29:


 

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Batting:

Nja fan vet, jag blir mer och mer övertygad om att han är en komplett idi*t.
Det senaste jag hörde var att han trodde att Finland och Ryssland i princip var samma sak.  :29:


 

Nej nej, han var ju bara sarkastisk, borde väl vem som helst fatta juh. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Batting:

Nja fan vet, jag blir mer och mer övertygad om att han är en komplett idi*t.
Det senaste jag hörde var att han trodde att Finland och Ryssland i princip var samma sak.  :29:


 

Nu skall vi inte vara såna :)

Du menar att han är som atom som säger "jag skall inte vara otrevlig" men så är han det ändå i samma inlägg, eller att han ofta ger sig på personen här på forat, han leker med orden istället för att trevligt diskutera, målet för atom är inte att diskutera utan att förlöjliga andra på forat.

Värre blir atom när det inte går hans väg... Då är det ett skitforum och P3 är den värsta forumägaren han sett typ...

 

atom verkar vara nära ett mindre utbrott, så vad kan man då ta upp för text. Hm

 

Tror det var Sadi eller Rumi som skrev att "en lärd som brister ut i raseri, är blott lärd på ytan".  Vill ni ha det exakta citatet går det att söka på google.

 

Mer seriöst, Trump har sin stil och kanske han inte alltid uttrycker sig korrekt, men vem gör det.

Ser vi på renodlade politiker så är de experter på att rabbla meninglösa ord som egentligen inte betyder något av värde. Tänk bara på Biden eller vår egen Maggan.

Trump är ingen politiker utan en affärsman så han handlar istället för att starta utredningar som S, hans mål är att få fart på USA, skapa jobb åt alla men inte illegala, så man kanske skall bedöma han efter vad han gör för sitt land istället för att klanka på hans sätt att uttrycka sig...

 

Eller är det okey att klanka ner en person som är en duktig arbetare på alla sätt och vis, men som inte har talets gåva? Tex en vanlig hamnarbetare som försörjer sin familj, är han idi¤t och ständigt skall trakasseras för att han uttrycker sig för grovt/klumpigt på fikarasterna?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-06-20 at 16:02, skrev Atom:

 

Jag tänkte skriva ett riktigt syrligt inlägg men det är trots allt midsommar så jag antar att man ska försöka vara snäll.

 

Du kunde varit en man och erkännt att du hade fel; nu framstår du som en osäker 12-årstjej som vägrar erkänna att hon snodde en 5-krona. Det är rätt korkat att bli lurad av en konspirationssite att tro att Mexikos president är Joe Biden. Det kan dock lätt förlåtas. Vad som inte kan förlåtas är dock att påstå att en amerikansk presidentkandidat är pedofil baserat på en bild av en mexikansk president. Ska man påstå att någon är pedofil så ska man ha väldigt starka bevis. Om jag lägger in en bild på en slumpvis utvald polack och skriver; "bevis på att JJC är pedofil"; inte vore det så kul?

 

Ärligt talat; hade någon skrivit att Trump är pedofil så hade jag reagerat och skrivit att det är fel att skriva så utan bevis. Varför var det ingen av er som gillar Trump som reagerade på det här absurda inlägget? Vill vi verkligen ha en tråd och ett forum där det anses normalt och acceptabelt att skriva sådana inlägg? Yttrandefrihet är som alla andra rättigheter förknippade med en skyldighet och missbrukar man skyldigheten så bör man också förlora rättigheten.      

"Ärligt talat; hade någon skrivit att Trump är pedofil så hade jag reagerat och skrivit att det är fel att skriva så utan bevis"

 

Du jag kan inte hitta att du i text försvara Trump här på forat när han falskeligen blev anklagad för att ha perversa sexlekar i Ryssland.

 

Jo jag tänkte skriva ett syrligt.... men vill vara skenhelig för att det är midsommar. Sluta tramsa med orden och skriv seriöst för fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Swippe:

Är väl helt uppenbart att han var just sarkastisk när han sa att han bett om att färre ska testas för det ser så dåligt ut i statistiken när man testar många och därmed hittar fler smittade? För USA har ju faktist testat fler än vad alla andra länder gjort tillsammans, rätta mig om jag har fel? Och det är ju just Trump som legat på stenhårt om att man ska testa så många som möjligt, det är något han sagt i stort sett dagligen under alla sina pressuppbåd. Och han har skämtat med kritiska reportrar som säger att USA har så många bekräftat smittade och sagt att "när vi testar flest i hela världen så får jag skit för att vi har så många fall men hade vi inte testat någon och inte haft ett enda bekräftat fall så hade ni gnällt om att jag inte ser till så att folk testas!"

 

Nog för att hans sarkasm och ironi MÅNGA gånger kan misstolkas, men i detta fallet bör det vara solklart. Men tydligen inte eftersom företrädare för Vita Huset fick förtydliga för pressen att Trump bara var just sarkastisk. 

 

En sak om nån "smyghört" han säga det när han pratat med sina medarbetare, men under ett direktsänt TV-tal som ses av miljoner människor, hmm, även om man anser att Trump är blåst så är han inte riktigt så blåst.

Du påminner mer och mer om Sean Spicer ......

 

mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev Tekkor:

"Ärligt talat; hade någon skrivit att Trump är pedofil så hade jag reagerat och skrivit att det är fel att skriva så utan bevis"

 

Du jag kan inte hitta att du i text försvara Trump här på forat när han falskeligen blev anklagad för att ha perversa sexlekar i Ryssland.

 

Jo jag tänkte skriva ett syrligt.... men vill vara skenhelig för att det är midsommar. Sluta tramsa med orden och skriv seriöst för fan.

Wow vilken forumpolis vi har fått här. Först anklagar du andra för att klanka ned på folk för att sedan göra det själv.

Det går nog bättre om du koncentrerar dig mer på vad du själv skriver och framför allt sluta med överdrifter och lögner.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev hobbe:

Du påminner mer och mer om Sean Spicer ......

 

mvh Hobbe

Du gilla inte mitt ärliga inlägg där jag just tog upp att en del har dubbelstandard, vad i det gillar du inte?

Visst skall reglerna vara samma för alla. Annars blir det ju lite anarkistiskt.

 

Sean Spicer tycker jag var en skön kille som hade helt okey pressträffar, men vad vill du diskutera med ta upp någons likhet med han?

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Swippe:

Är väl helt uppenbart att han var just sarkastisk när han sa att han bett om att färre ska testas för det ser så dåligt ut i statistiken när man testar många och därmed hittar fler smittade? För USA har ju faktist testat fler än vad alla andra länder gjort tillsammans, rätta mig om jag har fel? Och det är ju just Trump som legat på stenhårt om att man ska testa så många som möjligt, det är något han sagt i stort sett dagligen under alla sina pressuppbåd. Och han har skämtat med kritiska reportrar som säger att USA har så många bekräftat smittade och sagt att "när vi testar flest i hela världen så får jag skit för att vi har så många fall men hade vi inte testat någon och inte haft ett enda bekräftat fall så hade ni gnällt om att jag inte ser till så att folk testas!"

 

Nog för att hans sarkasm och ironi MÅNGA gånger kan misstolkas, men i detta fallet bör det vara solklart. Men tydligen inte eftersom företrädare för Vita Huset fick förtydliga för pressen att Trump bara var just sarkastisk. 

 

En sak om nån "smyghört" han säga det när han pratat med sina medarbetare, men under ett direktsänt TV-tal som ses av miljoner människor, hmm, även om man anser att Trump är blåst så är han inte riktigt så blåst.

Det finns ett tydligt mönster här. Det läcker ut att han bollar med tokiga ideer, och strax efteråt  "skojar" han och säger samma sak till sin jublande publik. Plötsligt är det "sarkastiskt". Minns när han sa att ryssland skulle leta upp hilarys emails... Var det sarkstiskt eller kul? Rysarna tolkade det inte så i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Fredman:

Wow vilken forumpolis vi har fått här. Först anklagar du andra för att klanka ned på folk för att sedan göra det själv.

Det går nog bättre om du koncentrerar dig mer på vad du själv skriver och framför allt sluta med överdrifter och lögner.

Hej.?

Du menar att när man sågar atoms bristfälliga inlägg så tar man över atoms roll som självvald forumspolis?

 

Så du påpekar att det är något i mitt inlägg som är överdrift och lögn, jamen skriv ut det i klartext så vi alla kan se om dina floskler har något värde...  Och så kan man bemöta dina påståenden...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-06-17 at 18:21, skrev Boa52:

Det var väl ingen förklaring, vad är BML ????

BML, "Black Lives Matter" Som idi*terna som vandaliserade i Göteborg för att en polis i USA tog ihjäl en brottslig Afroamerikan.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev moobin:

Det finns ett tydligt mönster här. Det läcker ut att han bollar med tokiga ideer, och strax efteråt  "skojar" han och säger samma sak till sin jublande publik. Plötsligt är det "sarkastiskt". Minns när han sa att ryssland skulle leta upp hilarys emails... Var det sarkstiskt eller kul? Rysarna tolkade det inte så i alla fall.

Ja det finns ett tydligt mönster eftersom han i stort sett dagligen skryter om hur många Covid-19 test man utfört i USA, så sent som idag tror jag han nämde 25 miljoner test när han twittrade. Att folk då inte förstår att han är sarkastisk när han står inför sina anhängare och i direktsänd TV och säger att han bett om att man ska sluta testa så många för det får USA att se dåligt ut är otroligt. 

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
35 minuter sedan, skrev Tekkor:

Hej.?

Du menar att när man sågar atoms bristfälliga inlägg så tar man över atoms roll som självvald forumspolis?

 

Så du påpekar att det är något i mitt inlägg som är överdrift och lögn, jamen skriv ut det i klartext så vi alla kan se om dina floskler har något värde...  Och så kan man bemöta dina påståenden...

Är det du som bestämmer vad som är bristfälligt?

Tycker att du sysslar med överdrifter och lögner mest hela tiden. Du kan ju börja med och ta fram intyg för din sambos 16 åriga studier på universitet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Batting:

Nja fan vet, jag blir mer och mer övertygad om att han är en komplett idi*t.
Det senaste jag hörde var att han trodde att Finland och Ryssland i princip var samma sak.  :29:


 

Och det har du hört av någon som fått sparken av Trump, låter som en källa man ska lita på... Har du hört det av någon annan källa? 

 

Är väl inte direkt ovanligt att folk som har viss anledning att vara bittra sprider lögner eller halvsanningar om sin tidigare arbetsgivare. I synnerhet inte om man skriver en bok som förväntas innehålla smaskiga detaljer så att folk vill läsa den. Saken är ju den att Bolton säger att USA skulle inte klara ytterligare en period med Trump som president, men nu går det kanske att reparera skadorna Trump orsakat under sin tid som president,. Men han säger inte vilka skador det är som Trump orsakat? Ja han säger det kanske i boken, det vet vi ju inte. Men annars så är det väl snarare så att när det gäller ekonomin och arbetslöshet mm så har det fram till Corona pandemin varit väldigt bra under Trumps tid. Så jag skulle gärna vilja veta vad det är för dåligt han gjort, så dåligt så det skulle kanske vara omöjligt att reprarera skadorna om Trump fick vara president under ytterligare en period enligt Bolton. Nej han säger mycket dåliga saker om Trump som person, att Trump fattar beslut utan att vara tillräckligt påläst mm men det går ju tvärtemot hur han lyckats bli en framgångsrik affärsman för då kan man inte fatta snabba beslut utan att vara väldigt påläst. Att han säger saker utan att vara påläst är nog alla eniga om, men fattar han verkligen viktiga beslut utan att vara påläst och noga rådfrågat de som har koll, det har jag inte sett några bevis för.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Swippe:

Ja det finns ett tydligt mönster eftersom han i stort sett dagligen skryter om hur många Covid-19 test man utfört i USA, så sent som idag tror jag han nämde 25 miljoner test när han twittrade. Att folk då inte förstår att han är sarkastisk när han står inför sina anhängare och i direktsänd TV och säger att han bett om att man ska sluta testa så många för det får USA att se dåligt ut är otroligt. 

 

 

Han säger ju det, att USa testar mest. Sist jag kollade låg USA på 25 plats, efter tex UK, Ryssland, Spanien, Portugal, Belgien. 25 plats. Helt ok så varför ljuga om en sån sak?

Fast mönstret är att han säger något genant, som läcker ut. Nästa steg är att han förnekar att han sagt det - skyller på "fake media". Nästa steg är att han säger det rakt ut... och låter andra försvara honom med att han är sarkastisk.

Men hans följare lyssnar, de bär ingen mask.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev moobin:

Han säger ju det, att USa testar mest. Sist jag kollade låg USA på 25 plats, efter tex UK, Ryssland, Spanien, Portugal, Belgien. 25 plats. Helt ok så varför ljuga om en sån sak?

Fast mönstret är att han säger något genant, som läcker ut. Nästa steg är att han förnekar att han sagt det - skyller på "fake media". Nästa steg är att han säger det rakt ut... och låter andra försvara honom med att han är sarkastisk.

Men hans följare lyssnar, de bär ingen mask.

Fast då har du fel fakta, USA har gjort flest tester, nu har andra länder kommit kapp lite så USA har inte testat fler än alla andra länder tillsammans men nästan. Visa gärna en källa på det du säger, här har du min källa:

 

https://www.statista.com/statistics/1028731/covid19-tests-select-countries-worldwide/

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tekkor:

Du gilla inte mitt ärliga inlägg där jag just tog upp att en del har dubbelstandard, vad i det gillar du inte?

Visst skall reglerna vara samma för alla. Annars blir det ju lite anarkistiskt.

 

Sean Spicer tycker jag var en skön kille som hade helt okey pressträffar, men vad vill du diskutera med ta upp någons likhet med han?

Du får naturligtvis tycka vad du vill och då förbehåller jag mig rätten att tycka vad jag vill.

Skulle våra åsikter stå i bjärt kontrast till varandra så tar jag mig friheten att tycka att du är snurrig .

Du har naturligtvis samma rättighet.

 

Sean Spicer tycker jag är en fullständig dåre baserat på hans pressträffar.

 

mvh Hobbe

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Swippe:

Fast då har du fel fakta, USA har gjort flest tester, nu har andra länder kommit kapp lite så USA har inte testat fler än alla andra länder tillsammans men nästan. Visa gärna en källa på det du säger, här har du min källa:

 

https://www.statista.com/statistics/1028731/covid19-tests-select-countries-worldwide/

 

 

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Sortera på test per 1M. Just nu är usa på 26e plats

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev moobin:

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Sortera på test per 1M. Just nu är usa på 26e plats

Ha ha ha, visste att du skulle jämföra test per capita :-)

 

Men det blir väl inte riktigt rättvist att jämföra så rakt av eftersom t ex Monaco som ligger etta har gjort 16 200 tester av sina drygt 37 000 innevånare eller med Falkland Islands som ligger på femte plats med sina 981 tester på sina 3400 innevånare. Ju mindre befolkning, desto lättare att kunna testa flest per miljon innevånare naturligtvis. Lite svårare logistik att testa ett land med 330 miljoner innevånare.

 

Men faktum kvarstår ju, USA har utfört flest test av alla länder, med sina drygt 28 miljoner utförda tester. Det är väl ingen lögn?

 

Hade förvisso inte varit en lögn om fursten Albert i Monaco sagt att de testat flest i världen heller, men alla skulle skratta åt honom.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...