Jump to content

Öppen grupp  ·  123 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

21 minuter sedan, skrev Boa52:

Du har säkert en intelektuell 14 årig son som har åsikter, bra. Men Hillary Clinton

'är väl inte vice president å ganska svårt att hon blir president i år

Ett pann slag från dej, kan Hillary Clinton bli President om Biden dör eller vad

menar du, Dumma pannslag kan många av er ge till varandra, bara skit

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Boa52:

Ett pann slag från dej, kan Hillary Clinton bli President om Biden dör eller vad

menar du, Dumma pannslag kan många av er ge till varandra, bara skit

Kork på för bövelen!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev hamnoi:

Kork på för bövelen!

Svara vettigt för en gång skull, nu har du och M33 lite lekstuga som fjortisar

Ni är bara löjliga, läs i morgon men du är ni bakis så ni orkar inte

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Boa52:

Ett pann slag från dej, kan Hillary Clinton bli President om Biden dör eller vad

menar du, Dumma pannslag kan många av er ge till varandra, bara skit

Ni som skrattar och ger "pannslag" åt Boas inlägg kanske kan förklara hur Hillary Clinton skulle kunna bli president när Biden är vald? Jag är också lite intresserad av hur ni tror det skulle kunna gå till?

 

/Krille

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Svara vettigt för en gång skull, nu har du och M33 lite lekstuga som fjortisar

Ni är bara löjliga, läs i morgon men du är ni bakis så ni orkar inte

Bakrus är för fattigt folk. Du som får hyra av dig själv lär ju aldrig ha upplevt fattigdom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje människa är nog sig själv närmast så gäller även Trumpen

Tänk efter själv!

Hur skulle du bete dig när du riskerar bli av med ditt jobb, men även senare riskerar bli mobbad eller t.o.m. anklagad för att begått diverse brott.

Skulle du då inte försöka att med näbbar och klor hålla dig kvar fastän det verkar "lite" svårt?

Skulle inte du ta till var på alla möjligheter, självklart då lagliga men göra alt vad som står i din eller dina kollegors makt?

Tänk att gå från att vara världens mäktigaste man för att senare bli betraktad som en före detting t.o.m. bara bli en parentes i historieboken.

De flesta ledare i världen tänker oftast  på sig själva i första hand, det är något man ska vara fullt medveten om.

Där en inte Trump något undantag, han har han nu dessutom mycket att förlora.

Å andra sidan förstår jag att många republikaner är frustrerade, Trump har varit bra för egna småföretagare, för landsbygdens (glesbygden) folk men även för kapitalisterna, vilket många jänkare strävar efter att bli.

Fortfarande gäller devisen : Tag själv hand om dig och dina, andra får sköta sitt och sig själva.

Sedan nämna ordet skatt är som att vifta med ett rött skynke.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag diskuterade valet med min 14-åriga son och han levererade den tänkvärda kommentaren "Det kommer att bli Hillary Clinton som blir president när Biden inte klarar jobbet"

Jag vet inte om det är möjligt, men det känns möjligt, för mej...

Varför skulle det bli haggan Hillary Clinton när Kamala Harris är vicepresident.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Alarik:

Varför skulle det bli haggan Hillary Clinton när Kamala Harris är vicepresident.

Läs vad jag skrev igen...

Kort sammanfattning: "Jag vet inte om det är möjligt"

 

 

god natt

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Trumpen vinner så kommer maskinerna som trycker pengar låta som brrrrrrrrrrrr

 

Om Biden vinner så kommer dom att låta som  brrrrrrrrrrr

Jänkarna kommer att få nya stimulanspengar.  Om och om igen.

Sedan kommer det bli våran tur då snälla riksbanken kommer med helikopter pengar hem till oss också.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

50 minutes ago, Mr atm said:

Om Trumpen vinner så kommer maskinerna som trycker pengar låta som brrrrrrrrrrrr

 

Om Boden vinner så kommer dom att låta som  brrrrrrrrrrr

Jänkarna kommer att få nya stimulanspengar.  Om och om igen.

Sedan kommer det bli våran tur då snälla riksbanken kommer med helikopter pengar hem till oss också.

Trycker inte vi pengar varje dag? 

Bankerna har ju också rätt att skapa pengar. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, Fritz said:

 

Jag uttryckte mig kanske lite otydligt. Jag menade att kollar man in media så poängteras det hela tiden att det inte finns något som helst bevis för att röstfusk förekommit. Jag antar på goda grunder att det inte bara är på SR, SVT och Aftonbladet man får den informationen. Att ni två tror på andra källor som påstår annat förvånar mig inte det minsta.

 

Ja förutom det att jag frågar om någon hade den informationen jag undrade över. Ser du skillnaden?

Jag försöker hålla mig objektiv till vem som vinner, här finns det ju en del som verkar ta det personligt vem som vinner val i andra länder men det blir väl så när SVT dominerar vad man ska tycka.

Om jag hade fått välja hade jag valt Biden men tycker 4 års mediabias, hur korkad han än må se ut, ger han lite under-dog status och det gör mig lite tveksam. 

Att bara svälja allt statsmedia säger, när de uppenbart blandar in personliga tyckanden, verkar inte riktigt sunt.

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

12 hours ago, Fritz said:

 

Jag uttryckte mig kanske lite otydligt. Jag menade att kollar man in media så poängteras det hela tiden att det inte finns något som helst bevis för att röstfusk förekommit. Jag antar på goda grunder att det inte bara är på SR, SVT och Aftonbladet man får den informationen. Att ni två tror på andra källor som påstår annat förvånar mig inte det minsta.

Fast nu har ju inte SatanG uttryckt sig att han tror mer på andra källor. Utan han uttryckte förvåning varför post rösterna är så markant till Bidens fördel.? Vilket man lätt naturligt kan undra om man inte satt sig in i bakgrunden, till historien om post rösterna. 

Att Trump inte fattar det är väl mera flagrant. Eller inte, utifrån hur han är som person. 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska inte förringa Biden som kommande president.

Inte sällan det är folket ("experter") som står bakom Biden som egentligen avgör vilken politik som kommer att föras.

Biden är ENDAST talesmannen, precis som Löven är i Sverige.

För övrigt kan man nog sätta vissa likheter mellan Löven och Biden. Dåliga på att föra tal, spontana uttalande blir inte sällan felaktiga eller felciterade.

För övrigt har jag svårt för att förstå varför det endast är gamla gubbar som står till buds, är orsaken den att det endast är plånboken som avgör vem som ska bli presidentkandidat, som har råd att kampanja mest.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev spooncreek:

Upplys mig mera om detta förhållande. Nyfiken.

Såg memen och tyckte det fanns ett uns av humor där. Antar att det var motsatta förhållande 2016 när T vann, att D gnällde om det då, om än inte lika ihärdigt som T gör nu. Nån mer tanke var det inte med det inlägget.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Nicholas said:

Trycker inte vi pengar varje dag? 

Bankerna har ju också rätt att skapa pengar. 

 

Jo riksbanken tar också fram pengar. Men vi påverkar inte omvärlden alls nästan.

Senaste tiden har USA tagit fram vansinnigt mycket pengar.

Sedan är det bra att komma ihåg att om en storbank kollapsar så blir det lätt hänt att det sprider sig som Dominobrickor eftersom dom är så bundna av lån sinsemellan. 

Då om du tex har pengar i Nordea så kan banken sonika ta dina pengar.

Den kraschen var ytterst nära 2008. Men nu är risken mycket större att det kan hända igen och då går det inte att rädda på samma sätt igen.

Då  fungerar bara insättningsgarantin på papperet men inte i verkligheten för att det blir såna enorma summor.

Brrrrrrrrrrrrrrrr....

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minutes ago, Bibben said:

Såg memen och tyckte det fanns ett uns av humor där. Antar att det var motsatta förhållande 2016 när T vann, att D gnällde om det då, om än inte lika ihärdigt som T gör nu. Nån mer tanke var det inte med det inlägget.

 

 

Min undran och reaktion beror på att såvitt jag vet var det bara Trumpen och hans kampanj som gnällde över valfusk 2016, trots att de vann. Men kanske åsyftas ryssarnas påverkanskampanj i skämtet.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Varning för långt inlägg; scrolla gärna vidare.

 

Tänkte jag skulle skriva något om detta innan jag börjar med lördagsölen; skulle det sedan visa sig att jag blir spydig, otydlig eller motstridig så kan jag hänvisa till det här inlägget som min egentliga uppfattning 😉. Som ihärdig motståndare till konspirationsteorier vill jag också lyfta att jag är tämligen säker på att mitt sista inlägg i tråden sent i lördagskväll har försvunnit. Jag är tämligen säker (det var trots allt ganska sent och lördag) på att jag lovade att inte skriva mer på MPR i år om inte Biden vann, men det inlägget verkar gått upp i rök. Om det var P3, Trump eller Prayuth som plockade bort det låter jag vara osagt men nu verkar ju löftet/hotet inte spela någon roll längre.

 

Nu finns det ju fortfarande röster kvar att räkna och diverse stämningar att hantera, men som det står i dagsläget måste Trump hämta upp 30,000 röster i Pennsylvania, 4,000 röster i Georgia och 20,000 röster i Nevada eller 30,000 röster i Arizona och det får nog anses som bara marginellt mer troligt än att Ross Perot återuppstår och vinner valet. Jag har inte sett några mer djuplodande exit polls angående väljarströmmar men min snabbanalys av valet blir nog detta: Trumps politik vann valet men Trumps person förlorade valet. 

 

Hillary vann popular vote med 2.9 miljoners marginal och Biden leder just nu med 4.2 miljoners marginal och det kommer nog gå upp mot 4.5 miljoner då många storstäder, och inte bara i battle ground states, fortfarande räknar. Demokraterna lyckades dock bara flippa 1 nettoröst i Senaten trots att det var många fler Republikaner som hade sin plats på spel och Republikanerna har knappat in i Representantskapshuset.  

 

Trump är den mest hatade Presidenten i modern historia men också en av de mest älskade och det ses inte minst i att Trump faktiskt får 7 miljoner fler röster än han fick 2016. Jag tror inte särskilt många bytt från Republikanerna till Demokraterna, istället är det hatet mot Trump (och kanske att Biden känns mindre cringy än Hillary) som gör att Biden får nästan 12 miljoner fler röster än Hillary.

 

Om jag vore Republikansk strateg så vore jag oerhört nöjd med valresultatet. De blir (i alla fall för tillfället) av med personen Trump som med största säkerhet hade varit ännu mer svårstyrd nästa mandatperiod då han inte hade behövt bry sig om att bli omvald. De behåller Senaten vilket gör att de i praktiken kan blockera vartenda inrikespolitiskt förslag från Biden och Representantsskapshuset, de har fått ett kvitto på att Amerikaner i allmänhet fortfarande står en bra bit till höger och de lämpar över ett skenande budgetunderskott (med allt vad det innebär av höjda skatter och sänkta utgifter) till Demokraterna. Allt tyder på att Republikanerna kan ta över Representantsskapshuset redan vid mid-terms och sedan Presidentskapet 2024.

 

Om jag vore Demokratisk strateg så vore jag istället oerhört missnöjd med valresultatet. Visst vann Biden, men marginalen var mindre än de hade räknat med och de misslyckades att ta tillbaka Senaten, trots att alla opinionsundersökningar tydde på att de skulle göra det ganska enkelt. En President som inte har Senaten med sig kan inte infria några vallöften, något exempelvis Obama fick erfara under stora delar av sin period. De tappade också mycket av sin majoritet i Representantsskapshuset vilket jag ser som det viktigaste i de tre valen när det kommer till att bedöma ett partis popularitet. Det känns tämligen uppenbart att majoriteten av Amerikaner utanför de stora kuststäderna tycker att alldeles för många Demokrater har åsikter som ligger alldeles för långt till vänster och det blir en jobbig intern strid att reda ut vad Demokraterna egentligen ska stå för. Bidens enda chans att bli omvald (eller den Demokrat som högst troligt ersätter Biden) är att Trump fortsätter sitt ursinniga twittrande och splittrar Republikanerna. Ställer han dessutom upp I Primaries och kastar skit på alla andra Republikaner så kan nog även en 98-årig Biden krångla sig ur dödsgreppet.

 

Min sista spaning är att det blir alltmer uppenbart att det inte handlar om Nord mot Syd längre utan om storstäder och deras förorter mot småstäder och landsbygd; inte helt olikt hur det ser ut i Europa där städernas arbetarklass och landsbygdens arbetarklass på något märkligt sätt hamnat på olika sidor. Givetvis ett perfekt läge för enprocentarna. 

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom för en gångs skull ett vettig inlägg. Frågan är om du när du skrev detta var helt klar. Vilket man kan diskutera ibland. Jag tror det. Fortsätt så . 

Sen håller jag inte med alla slutsatser. Så ska det vara

 

THE GAME IS NOT OVER BEFORE THE FAT LADY SINGS

Link to comment
Dela på andra sajter

Det amerikanska valet skulle kunna avgöras i Högsta domstolen, på samma sätt som när George W Bush överraskande vann över Al Gore i valet 2000, uppger SVT.

Just nu pågår flera rättsprocesser om det amerikanska presidentvalet.

Donald Trump ger sig inte utan fortsätter skriva på Twitter om misstänkt valfusk i delstater där han först ledde mycket stort men sedan tappade till vänsterkandidaten Joe Biden.

Frågan kan avgöras i Högsta domstolen.

Det var så George W Bush vann över Al Gore i valet för tjugo år sedan.

Leif Pagrotsky, generalkonsul i New York och tidigare socialdemokratiska minister, säger i SVT:s helgstudion att valet nu i flera fall kommer avgöras i domstolen. Men han tror ändå Biden till slut kommer stå som vinnare. Samtidigt påpekar han att republikanerna har "matat" Högsta domstolen med trogna vänner.

Han drar paralleller till valet 2000.

– De konservativa domarna råkade som av en händelse göra samma bedömning att Bush skulle bli president. Och de som hade utsetts av demokratiska presidenter röstade för att det skulle gå Al Gores väg och bli en omräkning i Florida. Min bild är att det är en väldigt starkt politiserad domstol, säger Pagrotsky i SVT.

Björn Ottosson, så kallad USA-expert vid Totalförsvarets forskningsinstitut, ser också balansen i HD som en möjlighet för Trump att vinna. Dock tror han inte att domarna är "lojala" mot presidenten, däremot konservativa i sin attityd. De konservativa domarna i Högsta domstolen är framför allt bokstavstrogna konstitutionen, enligt Ottosson.

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Tommy:

Läs vad jag skrev igen...

Kort sammanfattning: "Jag vet inte om det är möjligt"

 

 

god natt

 

Du skrev också att det känns möjligt för dig.

Därför min fråga varför det skulle bli Hillary Clinton som då blev president

när det är vicepresidenten som tar över om presidenten avlider, avgår eller avsätts

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

I stället för Ulf Kristersson skulle moderaterna haft Trump som ledare.

Då hade det djävla anamma sett annorlunda ut i Sverige.

Nysvenskarnas gängkriminalitet hade fått motstånd, om vi över huvud taget haft så många nysvenskar.

Kanske vi på landsbygden också fått det något bättre, mindre med byråkrati och självklart vettigare skattepolitik.

Dessa energiskatter utarmar landsbygden, inget som stadsborna som åker kollektivt bryr sig ett skvatt om.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har funnits en hel del att störa sig på angående Trumps beteende under dessa 4 år men oftast har jag kunnat skratta bort det. Hans anklagelser om valfusk går dock inte att skämta bort; kan han inte bevisa dem tycker jag han ska dömas för "brott mot rikets säkerhet" eller liknande. Mig veterligen finns det ingen västerländsk ledare som kommit med liknande påhopp på demokratin i modern tid och i min värld finns det bara ett brott mot demokratin som är värre och det är om någon faktiskt begått ett organiserat valfusk.

 

Vad är hotet mot västerländsk demokrati, vårt sätt att leva och vår framtid? På kort sikt kan man givetvis säga islamistisk terror (om man är höger) och på lång sikt miljö/klimatkatastrofer (om man är vänster) men inom vår livstid så är det Kina och deras hang-arounds (Ryssland, Iran och Turkiet framförallt) som är det enda egentliga hotet. Kinesiska ungar pluggar ofantligt mycket hårdare än vad våra ungar gör och Kineserna jobbar klart hårdare än vad vi gör. Det enda vi har är demokrati och rättssäkerhet; börjar vi utan några som helst bevis ifrågasätta om vår demokrati och våra högre domstolar fungerar så har vi inget kvar, då blir vi alla en del av Folkrepubliken. Är man President of the USA så har man världens viktigaste jobb. Man är inte bara ansvarig för 350 miljoner Amerikaner utan dessutom representant för ytterligare över en miljard människor i västerländska demokratier (dit räknar jag också Japan, Sydkorea, Taiwan, ett par Sydamerikanske länder och kanske 3 afrikanska länder). Dessutom är man förebild för runt 3 miljarder människor som lever i kvasidemokratier där många när demokratiska drömmar (typ Indien, Indonesien, Thailand etc) samt dessutom en ännu avlägsen dröm för stora delar av de som lever i rena diktaturer (Kina, Ryssland, Turkiet, hela den muslimska världen och merparten av Afrika). Beter man sig då som en anti-demokrat så dör många drömmar.

 

Kan inte Trump bevisa att det finns fog för hans påståenden om valfusk så anser jag att han bör få ett kraftigt fängelsestraff. Även andra "officiella" personer som uttalat sig säkert om valfusk bör straffas. Även som privatperson tycker jag att man ska vara oerhört försiktig med att skrika "VALFUSK" om man inte är minst 99.9% säker på sin sak. Det är givetvis ingen som bryr sig om vad Nicholas och Bike antyder men när intelligenta och vanligtvis pålästa personer som P3 och SatanG börjar antyda valfusk så tror jag att många, kanske undermedvetet, börjar ifrågasätta hela den demokratiska processen. Förmodligen ingen fara men "många bäckar små" som det sägs; när tillräckligt många ifrågasätter något så börjar även den mest motståndskraftige till slut att svikta.

 

Med ovan sagt så ska man givetvis skrika med högsta volym om man verkligen har bevis eller åtminstone starka indikationer; att sopa under mattan tjänar ingen något på. Jänkarna, eller kanske Britterna, har ett bra talesätt "Don't throw the baby out with the bathwater" och det ska man nog alltid ha i bakhuvudet innan man kommer med väldigt starka anklagelser om något vi alla håller kärt.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Trump och republikanerna = Hitler och nazisterna

Trump såväl som Hitler var eller är verkligen karismatiska ledare.

För övrigt vill jag inte dra fler paralleller.

Hur många fler presidenter har verkligen kunnat engagera folk som just Trump, dessutom har hanses politik var just lönsam för USA som helhet.

Kanske Corona kunde skötts på ett annorlunda sätt men det är just det som är eller varit en stor fråga.

Biden kommer att få ett litet helvete att genomföra något över huvud taget förutom just utrikespolitiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Atom:

Varning för långt inlägg; scrolla gärna vidare.

 

Tänkte jag skulle skriva något om detta innan jag börjar med lördagsölen; skulle det sedan visa sig att jag blir spydig, otydlig eller motstridig så kan jag hänvisa till det här inlägget som min egentliga uppfattning 😉. Som ihärdig motståndare till konspirationsteorier vill jag också lyfta att jag är tämligen säker på att mitt sista inlägg i tråden sent i lördagskväll har försvunnit. Jag är tämligen säker (det var trots allt ganska sent och lördag) på att jag lovade att inte skriva mer på MPR i år om inte Biden vann, men det inlägget verkar gått upp i rök. Om det var P3, Trump eller Prayuth som plockade bort det låter jag vara osagt men nu verkar ju löftet/hotet inte spela någon roll längre.

 

Nu finns det ju fortfarande röster kvar att räkna och diverse stämningar att hantera, men som det står i dagsläget måste Trump hämta upp 30,000 röster i Pennsylvania, 4,000 röster i Georgia och 20,000 röster i Nevada eller 30,000 röster i Arizona och det får nog anses som bara marginellt mer troligt än att Ross Perot återuppstår och vinner valet. Jag har inte sett några mer djuplodande exit polls angående väljarströmmar men min snabbanalys av valet blir nog detta: Trumps politik vann valet men Trumps person förlorade valet. 

 

Hillary vann popular vote med 2.9 miljoners marginal och Biden leder just nu med 4.2 miljoners marginal och det kommer nog gå upp mot 4.5 miljoner då många storstäder, och inte bara i battle ground states, fortfarande räknar. Demokraterna lyckades dock bara flippa 1 nettoröst i Senaten trots att det var många fler Republikaner som hade sin plats på spel och Republikanerna har knappat in i Representantskapshuset.  

 

Trump är den mest hatade Presidenten i modern historia men också en av de mest älskade och det ses inte minst i att Trump faktiskt får 7 miljoner fler röster än han fick 2016. Jag tror inte särskilt många bytt från Republikanerna till Demokraterna, istället är det hatet mot Trump (och kanske att Biden känns mindre cringy än Hillary) som gör att Biden får nästan 12 miljoner fler röster än Hillary.

 

Om jag vore Republikansk strateg så vore jag oerhört nöjd med valresultatet. De blir (i alla fall för tillfället) av med personen Trump som med största säkerhet hade varit ännu mer svårstyrd nästa mandatperiod då han inte hade behövt bry sig om att bli omvald. De behåller Senaten vilket gör att de i praktiken kan blockera vartenda inrikespolitiskt förslag från Biden och Representantsskapshuset, de har fått ett kvitto på att Amerikaner i allmänhet fortfarande står en bra bit till höger och de lämpar över ett skenande budgetunderskott (med allt vad det innebär av höjda skatter och sänkta utgifter) till Demokraterna. Allt tyder på att Republikanerna kan ta över Representantsskapshuset redan vid mid-terms och sedan Presidentskapet 2024.

 

Om jag vore Demokratisk strateg så vore jag istället oerhört missnöjd med valresultatet. Visst vann Biden, men marginalen var mindre än de hade räknat med och de misslyckades att ta tillbaka Senaten, trots att alla opinionsundersökningar tydde på att de skulle göra det ganska enkelt. En President som inte har Senaten med sig kan inte infria några vallöften, något exempelvis Obama fick erfara under stora delar av sin period. De tappade också mycket av sin majoritet i Representantsskapshuset vilket jag ser som det viktigaste i de tre valen när det kommer till att bedöma ett partis popularitet. Det känns tämligen uppenbart att majoriteten av Amerikaner utanför de stora kuststäderna tycker att alldeles för många Demokrater har åsikter som ligger alldeles för långt till vänster och det blir en jobbig intern strid att reda ut vad Demokraterna egentligen ska stå för. Bidens enda chans att bli omvald (eller den Demokrat som högst troligt ersätter Biden) är att Trump fortsätter sitt ursinniga twittrande och splittrar Republikanerna. Ställer han dessutom upp I Primaries och kastar skit på alla andra Republikaner så kan nog även en 98-årig Biden krångla sig ur dödsgreppet.

 

Min sista spaning är att det blir alltmer uppenbart att det inte handlar om Nord mot Syd längre utan om storstäder och deras förorter mot småstäder och landsbygd; inte helt olikt hur det ser ut i Europa där städernas arbetarklass och landsbygdens arbetarklass på något märkligt sätt hamnat på olika sidor. Givetvis ett perfekt läge för enprocentarna. 

 

 

Har alltid gillat dina inlägg Atom både för dina sunda åsikter, koll på läget och förmåga att uttrycka dig i skrift men inte heter det RepresentantSKAPShuset. 😅

 

// mrco

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, mrco said:

Har alltid gillat dina inlägg Atom både för dina sunda åsikter, koll på läget och förmåga att uttrycka dig i skrift men inte heter det RepresentantSKAPShuset. 😅

 

// mrco

 

 

Jag tackar och du har givetvis rätt. Min tanke om att mina inlägg skulle bli bättre om jag för en gångs skulle skrev ett inlägg helt nykter kommer därför slängas på tippen och aldrig provas igen 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...