Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

John Khonken
20 timmar sedan, skrev janne_h:

Mycket påståenden från din sida. 

Om du istället håller dig till vad amerikanska myndigheter säger istället för att göra egna tolkningar.

Var har du fått ifrån att papprena var säkert förvarade enligt FBI. 

Bifogar lite bilder från Mar A Lago så kan du själv se om toaletten är rätt plats att lagra topphemliga handlingar om kärnvapen?

mapC-Artboard_1_copy_2.thumb.jpg.06fffc07827758410fbcd0120550acef.jpg

 

mapB-Artboard_1_copy_2.thumb.jpg.28ec37e749dd674cf62583d36c9d73e6.jpg

 

mapA-Artboard_1_copy_2.thumb.jpg.93b317f59b364fe0e5231f5cb0355a02.jpg

 

 

Detta är källan till bilderna. https://www.nytimes.com/interactive/2023/06/09/us/politics/trump-indictment-documents-mar-a-lago.html

 

Samma bilder har du på flera nyhets siter.

 

https://www.cbsnews.com/news/trump-indictment-pictures-photos-documents-boxes-mar-a-lago-bathroom/

https://abcnews.go.com/Politics/trump-indictment-photos-show-boxes-documents-stored-mar/story?id=99968740

 

Angående Bidens papper. Så verkar det som att myndigheterna anser att det inte var lika flagrant. Exakt hur och varför deras slutsatser är så. Det kan inte jag säga.

Dock är det rimligt att anta att man ansåg det vara icke brottsligt då dom lämnades in direkt när dom hittades.

Och förmodligen var det inte lika viktiga handlingar som dom DT hade. Angående USA,s säkerhet.

 

Vad gäller DT. Så har myndigheterna försökt få honom att lämna tillbaka handlingarna utan framgång. Och därför gick FBI in med en husrannsakan. Vad som då framkom. Var att handlingarna förvarades allt annat än säkert. Då dom om jag förstod det hela rätt? Så stog handlingarna staplade i lådor bland annat på toaletten.

 

Men den springande punkten här är. Att det ses som förmildrande att lämna tillbaka handlingar frivilligt.

I bidens fall var det mycket mindre. Och förmodligen inga handlingar om kärnvapen som det var i DT,s fall

 

Du kan läsa detta från Reuters som jag nog tror att dom flesta bedömer som en hyfsat trovärdig källa.  Vad handlingarna som hittades hos DT innehöll.

Knappast någon kvällslektyr han lyckats få med sig av misstag.

https://www.reuters.com/legal/how-secret-were-documents-found-mar-a-lago-2023-06-09/

 

Vad gäller Obama har jag inte hört talas om att han skulle behållit hemliga handlingar? Du kanske kan upplysa mig om vad det skulle handlat om?

Vad kul att du bryr dig var jag är. Tråkigt nog är jag på semester. Så jag gör inte som ni sitter  framför datorn hela dagarna

Att Mar-e largo inte säkert hur än DONALD J TRUMP försvarade sina papper. Säkerheten är topp topp. Sedan får du tro vad du vill

Frågan jag ställde får Obama och DJT ha deklaifiserade topphemlig dokument i sin ägo. Enligt Amerikansk lag

Varför googlar du inte Obama och ställer rätt frågor. Passar inte herns naritiv

Googla även då och se att FBI var på besök till Mar e Lago flera månader innan raiden.

Nästa sak man funderar på Varför utfördes raiden och till vilket syfte. Det riktig syftet inte media ankan.

Jag ger dig en ny chans att googla för svaret Rickard Grenell 19 jan. 2021

 

Nu talar vi Joe. Vem bestämmer just nu . Där har du svaret. Inte fan dömer man nära och kära när lagarna i usa inte finns

Vill du ha bevis på det Sök på James O'Keefe interjuvar en anställd på Blackrock. Du vet väl vem James O'Keefe???

Om nu vänder på diskutionen och att DJT var president hade Bidens  topphemliga dokument i garaget varit små potatis.

 

Janne din och TVs idol Joe kommer inte åtalas. Så du behöver inte vara orolig för Joe. Inte kan man döma en senil/ dement medborgare 

TACK FÖR DU BRYR DIG OM LILLA MIG. Försök sedan använda hjärnan inte känslor det tjänar du på

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev John Khonken:

Vad kul att du bryr dig var jag är. Tråkigt nog är jag på semester. Så jag gör inte som ni sitter  framför datorn hela dagarna

Att Mar-e largo inte säkert hur än DONALD J TRUMP försvarade sina papper. Säkerheten är topp topp. Sedan får du tro vad du vill

Frågan jag ställde får Obama och DJT ha deklaifiserade topphemlig dokument i sin ägo. Enligt Amerikansk lag

Varför googlar du inte Obama och ställer rätt frågor. Passar inte herns naritiv

Googla även då och se att FBI var på besök till Mar e Lago flera månader innan raiden.

Nästa sak man funderar på Varför utfördes raiden och till vilket syfte. Det riktig syftet inte media ankan.

Jag ger dig en ny chans att googla för svaret Rickard Grenell 19 jan. 2021

 

Nu talar vi Joe. Vem bestämmer just nu . Där har du svaret. Inte fan dömer man nära och kära när lagarna i usa inte finns

Vill du ha bevis på det Sök på James O'Keefe interjuvar en anställd på Blackrock. Du vet väl vem James O'Keefe???

Om nu vänder på diskutionen och att DJT var president hade Bidens  topphemliga dokument i garaget varit små potatis.

 

Janne din och TVs idol Joe kommer inte åtalas. Så du behöver inte vara orolig för Joe. Inte kan man döma en senil/ dement medborgare 

TACK FÖR DU BRYR DIG OM LILLA MIG. Försök sedan använda hjärnan inte känslor det tjänar du på

 

Då vet vi det. Skulle skatteverket ha dina identifikations handlingar förvarade  på toaletten (med risk för att någon torkar sig i tvåan med dom) Så anser du att det är det säkraste stället man kan ha ett arkiv på .

🤣🤣🤣

 

 

Du påstår en sak. Och sen ska jag googla svaret. Trevlig diskussions taktik🙄.

 

Som vanligt rör du dig med källor som är rena troll.

Jag tror jag litar mer på dom stora nyhetsbyråerna än James Edward O'Keefe.

 

James Edward O'Keefe III is an American political activist and provocateur who founded Project Veritas, a far-right activist group that uses deceptive editing and information gathering techniques to attack mainstream media organizations and progressive groups. Wikipedia

Att du hänvisar till den gubben säger även ett och annat om din verklighetsuppfattning.

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Trumpsupporter stormade Obamas hus

 

En flykting från stormningen av Kapitolium den sjätte januari 2021 greps i torsdags utanför Barack Obamas hus. 

Mannen hade två vapen och 400 rundor ammunition i sin skåpbil. 

Han greps, springandes mot Obamas hus, samtidigt som han varnade att han hade en bomb på sig.

 

https://www.expressen.se/nyheter/trumpsupporter-stormade-obamas-hus/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Trump: Jag är ett av målen i 6 januari-utredningen

 

USA:s tidigare president Donald Trump säger sig ha mottagit ett brev om att han är ett mål i brottsutredningen om stormningen av Kapitolium den 6 januari 2021, skriver flera medier.

Trump skriver på sin egen plattform Truth Social att brevet mottagits från den särskilde åklagaren Jack Smith och att det troligen kommer leda till att han grips och att det väcks åtal.

Det framgår inte vilka brottsrubriceringar det handlar om och Trumps påstående har inte bekräftats från annat håll.

 

https://omni.se/trump-jag-ar-ett-av-malen-i-6-januari-utredningen/a/8J194r

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

🤣🤣🤣

Screenshot_20230824_084310_Chrome.thumb.jpg.d367e2813a23862a5285e975424d2503.jpg

  • Ge karma 1
  • Haha 6

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är inte dum den där Trump, istället för sandlådan på Fox lät han sig intervjuas av Tucker Carlsson. Intervjun har hittills över 131 miljoner visningar på Twitter sedan den publicerades i natt svensk tid. När det gäller tittarsiffror utklassar Tucker Fox...

 

image.png.ab79c384ae93db350195e7a30b58b2b5.png

  • Ge karma 2

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Dempa:

Han är inte dum den där Trump, istället för sandlådan på Fox lät han sig intervjuas av Tucker Carlsson. Intervjun har hittills över 131 miljoner visningar på Twitter sedan den publicerades i natt svensk tid. När det gäller tittarsiffror utklassar Tucker Fox...

 

image.png.ab79c384ae93db350195e7a30b58b2b5.png

Ja den där Trump är den klokaste världen någonsin skådat!😝

  • Haha 2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev audirs2:

Ja den där Trump är den klokaste världen någonsin skådat!😝

Över 50% av republikanerna i USA vill se honom som presidentkandidat, nr två är Desantis som 20% vill se som kandidat.

Att Trump är en översittare/bully med en personlighet det är svårt att tycka om håller jag med om men tydligen går det hem i stugorna i USA

  • Ge karma 3

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla vill se en clown 😉

  • Haha 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Kungligt av Trump att ha en egen debatthörna. Hahahaaa...

 

Det ultimata beviset på hur sjuk han är....

  • Ge karma 5
  • Minus 2

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Det ultimata beviset på hur sjuk han är....

 

Snarare bra på att marknadsföra sig.

Fantastiskt bra.

 

Kolla in tittarsiffrorna.

Det är ju nästan så man skäms över de andra kandidaterna. Hehe...

  • Ge karma 6
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Snarare bra på att marknadsföra sig.

Fantastiskt bra.

 

Kolla in tittarsiffrorna.

Det är ju nästan så man skäms över de andra kandidaterna. Hehe...

195 miljoner visningar på drygt 14 timmar, måste ju vara ett rekord på Twitter.

 

CNN, Fox mfl är nog gröna av avundsjuka 😃

  • Ge karma 5

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Trump är otvivelaktig duktig på att manipulera folk.

Egentligen är han inget annat en en stor lurendrejare med för stor tillgång till pengar.

Stackars jänkare som går på hans löften.

Tror inte att många upplysta amerikaner röstar på Trump, tvärtom är det de som är missnöjda med sig själva och allt som rör sig runt dem - flummare eller drömmare + egoister som vill leva utan några regler eller skatter = m.a.o inga förändringar.

  • Ge karma 2
  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev evert 1:

Tror inte att många upplysta amerikaner röstar på Trump

Bor ett antal(5-6) amerikaner hemma som jag har regelbunden kontakt med, vi är ju en relativt liten grupp falanger i området.

Alla av dem är nöjda med Trump, jag har ärligt talat inte träffat någon amerikan som tycker illa om Trump.

Personligen är jag inget fan av stollen, förvisso har jan nog gjort det bra den tid han satt, men han är för gammal och stollig nu.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trump vs Biden

Stackars Amerika, eller så får de skylla själva 😉

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 3

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Julklapp till de som dyrkar Trump

image.png.614ada6b8315beba380404b1221d85b4.png

  • Ge karma 2

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Surin P3

Trump kungar till det igen med Truth Social och DJT på Nasdaq.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vi får väl hoppas på Biden igen så vi får lite kärnvapen krig. Trumpen är så jävla korkad för han vill ha fred och göra affärer

  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
8 minuter sedan, skrev John Khonken:

Vi får väl hoppas på Biden igen så vi får lite kärnvapen krig. Trumpen är så jävla korkad för han vill ha fred och göra affärer

200w.gif.6681d13c8cb6408c90b7dde172918835.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Inlagd (ändrad)

Ja en Putinkramare till är precis vad världen behöver just nu 😬

image.png.7cfc5fa222db2fc4df81fa4b8e8dc0cf.png

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander
1 timme sedan, skrev Surin P3:

Trump kungar till det igen med Truth Social och DJT på Nasdaq.

Kanske beror på att han behöver pengar till sina böter

Link to comment
Dela på andra sajter

Surin P3
3 minuter sedan, skrev 65Selander:

Kanske beror på att han behöver pengar till sina böter

 

Ja, självklart behöver han pengar.

Skamligt hur de beter sig för att få stopp på Trump. Rent skandalöst.

 

Men som tur är, så är Trumpen för klipsk för dem... Och en man som vägrar ge upp kampen för sitt land.

En riktig kämpe.

  • Ge karma 4
  • Haha 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Surin P3

Nästa steg i "koka ihop nåt som kan skada Trump"-leken blir väl att förstöra Truth Social med liknande korrupta domare som i tidigare fall.

 

Och det måste ske innan hans "lås" på aktierna går ut.

 

Ska bli intressant att följa.

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...