Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Surin P3:

Tråkigt att de sjunkit så här lågt.

 

Utveckla gärna vilka "de" är och på vilket sätt dom "sjunkit så lågt" !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Utveckla gärna vilka "de" är och på vilket sätt dom "sjunkit så lågt" !

 

Jag trodde du var smart nog att tycka att det som sker är fel. Men det var väl på tiden att även jag hade fel om något. Det var ju oundvikligt att det skulle ske... 😂

 

Jag får väl försöka förklara då.

Att använda sig av dessa metoder i ett "civiliserat" land, alltså åtala en politisk motståndare för exakt saker som flera på demokraternas sida också är "skyldiga" till, är ohederligt och lågt.

Se också intervju med Obama om vad han tycker om "Top secret" material.

 

Plus att det öppnar upp för ännu mer bananlandspolitik i framtiden. Å andra sidan så har ju demokraterna banandemokratiserat landet i några år nu, så detta var ju inte oväntat.

 

Till sist kan man ju undra hur många gånger de ska misslyckas med att få stopp på Trump med sina påhitt och fantasifulla idéer, innan även den minoritet som fortfarande har TDS ska förstå vad det är som händer.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Jag trodde du var smart nog att tycka att det som sker är fel. Men det var väl på tiden att även jag hade fel om något. Det var ju oundvikligt att det skulle ske... 😂

 

Jag får väl försöka förklara då.

Att använda sig av dessa metoder i ett "civiliserat" land, alltså åtala en politisk motståndare för exakt saker som flera på demokraternas sida också är "skyldiga" till, är ohederligt och lågt.

Se också intervju med Obama om vad han tycker om "Top secret" material.

 

Plus att det öppnar upp för ännu mer bananlandspolitik i framtiden. Å andra sidan så har ju demokraterna banandemokratiserat landet i några år nu, så detta var ju inte oväntat.

 

Till sist kan man ju undra hur många gånger de ska misslyckas med att få stopp på Trump med sina påhitt och fantasifulla idéer, innan även den minoritet som fortfarande har TDS ska förstå vad det är som händer.

 

Hade du tyckt det var OK om Magdalena Andersson tog med sig en massa topphemliga dokument hem efter hon slutade som statsminister och slängde ner dom i lådor blandade med hennes underkläder och skor och slängde in dom på toaletten och i gästrummet hemmavid helt utan någon kontroll och utan att själv ha koll på vad som fanns där ?

 

Eller tycker du staten/rättsväsendet/åklagare ska åtala och döma henne för det brott hon hade begått mot svensk lag genom att bete sig på det sättet ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Republikaner: Går inte att försvara Trump – han borde dra sig ur valet

 

Efter det stora dokumentåtalet är flera högt uppsatta republikaner skarpt kritiska mot den republikanske presidentkandidaten Donald Trump. Det rapporterar AFP som hänvisar till de stora amerikanska tv-kanalernas sändningar i helgen.

Bland kritikerna finns presidentkandidaten Mike Pence, som var Trumps vicepresident under tiden vid makten. Han säger att det inte går att försvara anklagelserna. Ett liknande budskap kommer från Trumps tidigare försvarsminister Mark Esper.

Asa Hutchinson, som också utmanar Trump om presidentkandidaturen, går ännu längre och kallar anklagelserna ”diskvalificerande”.

– Jag tycker att han bör dra sig ur 2024 års presidentval, säger han till ABC.

Åtalet som lades fram mot Trump i en domstol i Miami i veckan anklagar expresidenten för att ha förvarat hemligstämplade och känsliga dokument i sitt hem. Åtalet omfattar 37 punkter och Trump riskerar ett långt fängelsestraff.

 

https://omni.se/republikaner-gar-inte-att-forsvara-trump-han-borde-dra-sig-ur-valet/a/LlXA8R

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-06-19 at 00:31, skrev Tallviking:

 

Hade du tyckt det var OK om Magdalena Andersson tog med sig en massa topphemliga dokument hem efter hon slutade som statsminister och slängde ner dom i lådor blandade med hennes underkläder och skor och slängde in dom på toaletten och i gästrummet hemmavid helt utan någon kontroll och utan att själv ha koll på vad som fanns där ?

 

Eller tycker du staten/rättsväsendet/åklagare ska åtala och döma henne för det brott hon hade begått mot svensk lag genom att bete sig på det sättet ?

 

Jag är enig med dig i att olagligheter ska bestraffas osvsett vem du är. Men med det sagt, så kan lagar missbrukas.

 

Det jag motsätter mig är att en politisk motståndare i princip hela tiden åtalas för påhittade saker eller petitesser, bara av politiska skäl och inte pga av att man värnar om lagen.

 

För ingen vettig människa kan väl fortfarande säga att Trump inte förföljts av politiskt motiverade angrepp under flera år nu.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Jag är enig med dig i att olagligheter ska bestraffas osvsett vem du är. Men med det sagt, så kan lagar missbrukas.

 

Det jag motsätter mig är att en politisk motståndare i princip hela tiden åtalas för påhottade saker eller petitesser, bara av pollitiska skäl och inte pga av att man värnar om lagen.

 

För ingen vettig människa kan väl fortfarande säga att Trump inte förföljts av politiskt motiverade angrepp under flera år nu.

 

Tror du missat att detta rör sig om ett federalt mål drivet av lokala polis och åklagare i staten Florida. På vilket sätt anser du det politiskt ?

 

Och om en eller flera kvinnor stämmer honom för hans beteenden mot dom, på vilket sätt är det politiskt ?

 

Och vilka politiker mer exakt är det du anklagar för att ligga bakom denna "häxjakt" ?

 

Ditt sätt att resonera är på samma sätt som Trump resonerar och det ser man normalt från 5-åringar i en sandlåda när pappa tar Pelle i örat för att ha kastat lera på tjejerna och han försvarar sitt beteende med att det måste vara helt Ok att göra så eftersom Kalle och Anders kom undan med det utan att deras pappor tog dom i öronen !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Tror du missat att detta rör sig om ett federalt mål drivet av lokala polis och åklagare i staten Florida. På vilket sätt anser du det politiskt ?

 

Och om en eller flera kvinnor stämmer honom för hans beteenden mot dom, på vilket sätt är det politiskt ?

 

Och vilka politiker mer exakt är det du anklagar för att ligga bakom denna "häxjakt" ?

 

Ditt sätt att resonera är på samma sätt som Trump resonerar och det ser man normalt från 5-åringar i en sandlåda när pappa tar Pelle i örat för att ha kastat lera på tjejerna och han försvarar sitt beteende med att det måste vara helt Ok att göra så eftersom Kalle och Anders kom undan med det utan att deras pappor tog dom i öronen !

 

Du har väl inte glömt några "häxjakter"?

Eller vill du inte nämna dem, så de glöms bort fortare än kvickt...?

 

Sist, men inte minst, så är utfallet en häxjakt eftersom han inte kunna fällas för något ännu. Och speciellt du måste väl anse att Trump är oskyldig än idag bara baserat på det. För du anser väl inte att rättsväsendet har gjort fel? Det skulle ju vara otänkbart.

 

Mvh 5-åringen

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Du har väl inte glömt några "häxjakter"?

Eller vill du inte nämna dem, så de glöms bort fortare än kvickt...?

 

Sist, men inte minst, så är utfallet en häxjakt eftersom han inte kunna fällas för något ännu. Och speciellt du måste väl anse att Trump är oskyldig än idag bara baserat på det. För du anser väl inte att rättsväsendet har gjort fel? Det skulle ju vara otänkbart.

 

Mvh 5-åringen

 

Häxjakterna är det Donald Trump och diverse konspirationsteoretiker som tror på.....

 

Att han är oskyldig tills hans döms är naturligtvis helt rätt och det är så ett rättsstat agerar rent juridiskt men till och med du borde känna till att ledande politiker som misstänks för grova brott enligt brottsbalken och till och med grova brott mot ett lands säkerhet borde kliva ner från sitt politiska arbete oavsett om man sitter invald eller arbetar för att bli invald. Det är liksom sunt förnuft (för de mer normalt tänkande människorna)

 

Jag är bara väldigt förvånad att med tanke på allvaret i de brott han är misstänkt för att han inte sitter inlåst i ett häkte !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Häxjakterna är det Donald Trump och diverse konspirationsteoretiker som tror på.....

 

Att han är oskyldig tills hans döms är naturligtvis helt rätt och det är så ett rättsstat agerar rent juridiskt men till och med du borde känna till att ledande politiker som misstänks för grova brott enligt brottsbalken och till och med grova brott mot ett lands säkerhet borde kliva ner från sitt politiska arbete oavsett om man sitter invald eller arbetar för att bli invald. Det är liksom sunt förnuft (för de mer normalt tänkande människorna)

 

Jag är bara väldigt förvånad att med tanke på allvaret i de brott han är misstänkt för att han inte sitter inlåst i ett häkte !

 

Menar du på allvar att politiker som "misstänks" för grova brott ska kliva åt sidan?

Om så är fallet, så är jag glad att mitt sunda förnuft skiljer sig från ditt.

 

För vi har ju idag en sittande president i USA som är misstänkt för en hel hög.

Hillary var misstänkt för sina epost skandaler.

Obama var misstänkt för bombning av osyldiga.

Osv...

 

Misstänkt, är inte nog för att "kliva åt sidan", helt enkelt.

Fat det är väl inte vad "normalt tänkande människor" tycker.

Men å andra sidan har jag nog aldrig hamnat i den kategorin heller. :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Surin P3:

 

Menar du på allvar att politiker som "misstänks" för grova brott ska kliva åt sidan?

Om så är fallet, så är jag glad att mitt sunda förnuft skiljer sig från ditt.

 

För vi har ju idag en sittande president i USA som är misstänkt för en hel hög.

Hillary var misstänkt för sina epost skandaler.

Obama var misstänkt för bombning av osyldiga.

Osv...

 

Misstänkt, är inte nog för att "kliva åt sidan", helt enkelt.

Fat det är väl inte vad "normalt tänkande människor" tycker.

Men å andra sidan har jag nog aldrig hamnat i den kategorin heller. :D 

 

Ja det är normalrutin att politiker som åtalas för grova brott tar en timeout under tiden ett brott utreds och döms personen slutligen i rätten avsäger sig den politikerna alla former av politiska uppdrag och "försvinner" bort från politikens rampljus för att dels inte skada folkets förtroende för politiker och dels inte orsaka stor skada för det parti dom företräder.

 

Att det påstås en massa om olika politiker är en sak men om dom åtalas i federala domstolar blir nivån en helt annan

 

Att många politiska motståndare har åsikter och påstår ditten och datten om sina politiska "hatobjekt" är tämligen normalt. Titta bara på hur mycket "brott" som genom åren MP och S-företrädare fått genomlida. Håll isär det från misstankar om brott uttalade av åklagare och bestående av brott enligt brottsbalken

 

Du verkar har en märkligt låg förmåga att separera brott enligt rättsväsendets definitioner och politiskt hat......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Ja det är normalrutin att politiker som åtalas för grova brott tar en timeout under tiden ett brott utreds och döms personen slutligen i rätten avsäger sig den politikerna alla former av politiska uppdrag och "försvinner" bort från politikens rampljus för att dels inte skada folkets förtroende för politiker och dels inte orsaka stor skada för det parti dom företräder.

 

Att det påstås en massa om olika politiker är en sak men om dom åtalas i federala domstolar blir nivån en helt annan

 

Att många politiska motståndare har åsikter och påstår ditten och datten om sina politiska "hatobjekt" är tämligen normalt. Titta bara på hur mycket "brott" som genom åren MP och S-företrädare fått genomlida. Håll isär det från misstankar om brott uttalade av åklagare och bestående av brott enligt brottsbalken

 

Du verkar har en märkligt låg förmåga att separera brott enligt rättsväsendets definitioner och politiskt hat......

 

Jag håller med om att det borde vara "normalrutin" att man tar timeout i detta och liknande fall, men med Trumps historik som åtalad för brott som visat sig vara helt påhittade, så blir det per automatik en häxjakt i mina ögon. För det som sker nu har aldrig hänt förut i amerikansk historia, fast liknande "brott" har kunnat användas som grund för åtal.

Men du får självklart ha en annan åsikt. Även här på MPR. :D 

 

Tycker egentligen bara det är trevligt att ha någonstans att skriva på svenska om saker som de här.

Har inga fantasier om att omvända dig eller någon annan... 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Surin P3:

 

Jag håller med om att det borde vara "normalrutin" att man tar timeout i detta och liknande fall, men med Trumps historik som åtalad för brott som visat sig vara helt påhittade, så blir det per automatik en häxjakt i mina ögon. För det som sker nu har aldrig hänt förut i amerikansk historia, fast liknande "brott" har kunnat användas som grund för åtal.

Men du får självklart ha en annan åsikt. Även här på MPR. :D 

 

Tycker egentligen bara det är trevligt att ha någonstans att skriva på svenska om saker som de här.

Har inga fantasier om att omvända dig eller någon annan... 

 

Vilka andra federala brott har han åtalats för som visat sig helt påhittade ?

 

Att han i flera förtalsmål eller interna utredningar inte fällts eller valt förlikning är i en helt annan liga och bygger mycket på åsikter och påståenden. Det har personen Trump haft runt sig hela hans liv och inte helt oväntat med tanke på hans något "udda personlighet" och ständiga beteenden och påståenden mot alla andra att alla andra alltid gör fel och han själv aldrig någonsin har begått några fel.

 

Håll isär detta från federala brott (brott mot brottsbalken)

 

Och vad jag vet så har nog aldrig en amerikansk före detta president eller presidentkandidat någonsin misstänks för grova brott mot sitt eget lands säkerhet. De som misstänks för den typen av brott låses annars alltid in i väldigt säkra häkten med besöksförbud/meddelandeförbud och döms därefter normalt till väldigt långa fängelsestraff alternativ flyr landet och gömmer sig för resten av sina liv i konstiga länder.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

🤣🤣🤣

Screenshot_20230620_162016_Chrome.thumb.jpg.b69470360fe9e7370348df5ebc481c46.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

🤣🤣🤣

Screenshot_20230620_162016_Chrome.thumb.jpg.b69470360fe9e7370348df5ebc481c46.jpg

Det tristaste är att knappt hälften av USA:s röstberättigade och cirka 80 % av MPR:s medlemmar tror att det han säger är sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-06-19 at 08:38, skrev Surin P3:

 

Jag håller med om att det borde vara "normalrutin" att man tar timeout i detta och liknande fall, men med Trumps historik som åtalad för brott som visat sig vara helt påhittade, så blir det per automatik en häxjakt i mina ögon. För det som sker nu har aldrig hänt förut i amerikansk historia, fast liknande "brott" har kunnat användas som grund för åtal.

Men du får självklart ha en annan åsikt. Även här på MPR. :D 

 

Tycker egentligen bara det är trevligt att ha någonstans att skriva på svenska om saker som de här.

Har inga fantasier om att omvända dig eller någon annan... 

Det som är grejen är att. En hel hög med presidentkandidaten avgått då dom hamnat i diverse skandaler 

Trump spelar ju i en egen liga. Då han klargjort att han till och med kommer att leda USA från fängelset om så krävs för att bli president. 

En normal människa skulle hoppat av för länge sen. Han är ju inte ens överens med sin egen familj om detta. 

Karln är en fara. Inte för sin politik. Utan för sin personlighet. Då han måste näst efter erdogan vara världens mest lätt kränkta person. 

Självklart ger sig dom sig på Trump med fula metoder. Då Trump själv vägrar acceptera reglerna. Och har satt sig i denna sits själv. Och självklart om man ser till situationen med ett öga endast. Så kan det ses Som orättvist mot Trump 

Men så länge han inte följer regler själv. Så blir det ju löjeväckande att påstå att Trump blir orättvist behandlad. Då ingen annan än han själv har skapat denna soppa. Det bästa vore om han klev av. Och  Ron Desantis tog över. Då han driver Trumps politik utan Trumps ego. 

 

 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev janne_h:

Karln är en fara. Inte för sin politik. Utan för sin personlighet.

 

Så talar en sann snöflinga. :D

 

10 timmar sedan, skrev janne_h:

Det bästa vore om han klev av. Och  Ron Desantis tog över. Då han driver Trumps politik utan Trumps ego. 

 

Håller med till 100%.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-06-21 at 10:59, skrev Surin P3:

 

Så talar en sann snöflinga. :D

 

Det där uttrycket är ofantligt intressant. 99% av alla gånger jag sett någon använda "Snowflake" så är det personer som verkar bli förnärmade av precis allting, till och med saker som aldrig sagts, setts eller hänt. Snowflake A blir ofta grymt förnärmad av en helt påhittad meme som Snowflake B kokat ihop och skriver då SNOWFLAKE i versaler, alltså inte riktat mot Snowflake B utan de personer som Snowflake B lurat Snowflake A att tro att de uppfyller deras definition av Snowflake. Någon skriver då en kul kontrakommentar och då går Snowflake B helt i spinn och skriver FUCKING SNOWFLAKE och då blir Snowflake A jättearg för att någon driver med Snowflake B och skriver FUCKING FUCKING SNOWFLAKE och så håller de på.

 

Jag skrev att detta gäller 99% av alla som använder uttrycket Snowflake, så givetvis gäller det inte dig 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Min definition av en snöflinga är en som sätter känslor före den faktiska världen.

Kan vara fel definition... :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Min definition av en snöflinga är en som sätter känslor före den faktiska världen.

Kan vara fel definition... :D 

 

Mig veterligen är det väl bara Trump hang-arounds som använder uttrycket och det riktas väl egentligen mot alla som ogillar Trump, men betydelsen är väl någon som inte tål kritik eller åsikter som går emot sina egna. 
 

Jag har ingen vetenskaplig uppbackning, men empiriskt känns det som att folk som kallar andra för snowflake är just de största snowflakes, dvs de kan inte hantera kritik.

 

Nåja, sitter i loungen och väntar på flyget till Sverige, där är jag ”högerextrem” enligt alla mina vänner så kanske jag börjar kalla folk för snowflakes också 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Atom:

 

Mig veterligen är det väl bara Trump hang-arounds som använder uttrycket och det riktas väl egentligen mot alla som ogillar Trump, men betydelsen är väl någon som inte tål kritik eller åsikter som går emot sina egna. 
 

Jag har ingen vetenskaplig uppbackning, men empiriskt känns det som att folk som kallar andra för snowflake är just de största snowflakes, dvs de kan inte hantera kritik.

 

Nåja, sitter i loungen och väntar på flyget till Sverige, där är jag ”högerextrem” enligt alla mina vänner så kanske jag börjar kalla folk för snowflakes också 😉


Nja, tycker nog min definition är bättre.
https://en.wikipedia.org/wiki/Snowflake_(slang) 

(Min favoritsida)

 

PS.

Det ska bli väldigt intressant att, potentiellt, få höra om en kulturchock som är lite bak och fram.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Donald Trump erkänner innehav av hemliga dokument

 

Hör läckta ljudklippet

Donald Trump har åtalats för innehav av hemligstämplat material. I ett ljudklipp som CNN fått tag på hörs han diskutera de hemliga dokumenten.

 

https://www.expressen.se/tv/nyheter/donald-trump-erkanner-innehav-av-hemliga-dokument/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-06-24 at 04:57, skrev Surin P3:


Nja, tycker nog min definition är bättre.
https://en.wikipedia.org/wiki/Snowflake_(slang) 

(Min favoritsida)

 

PS.

Det ska bli väldigt intressant att, potentiellt, få höra om en kulturchock som är lite bak och fram.

 

 

 

Din länk ger samma definition som Atom😉

 

"Snowflake as a politicized insult is typically used by those on the political right to insult those on the political left.[9] In an article from the Los Angeles Times, Jessica Roy says the alt-right in the United States pejoratively describes most liberals and those protesting against Donald Trump as "snowflakes".[19] A 2017 article from Think Progress commented: "The insult expanded to encompass not just the young, but liberals of all ages; it became the epithet of choice for right-wingers to fling at anyone who could be accused of being too easily offended, too in need of 'safe spaces, too fragile'".[5] Jonathon Green, editor of Green's Dictionary of Slang, points out snowflake is an unusual insult in that it calls someone weak and fragile without using misogynistic or homophobic references.[20]"

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tv nu är jag mycket nyfiken.

Klarar du att svara på den frågan så skulle jag bli glad

Obama har mellan 40-50000 hemligstämplade papper i sin ägo. Får han ha dom JA eller NEJ

Trumpen hade minst 10000 hemligstämplade dokument i sin ägo vilket FBI var på Maro Lago kollade. Får Trumpen ha dom i sin ägo JA eller NEJ

Jo e Biden hade hemlig stämplade lite överallt. får han ha det JA eller Nej

Jag är tacksam om du bara svarar ja eller nej. För du kan ju allt

Väntar med spänning. Eftersom du kan och vet allt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...