Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

John Khonken
On 2023-05-14 at 08:51, skrev John Khonken:

Snacka om sila mygg och svälja kameler. DU lyssnade väl vad han sa hos CNN, Lägg gärna ut den så får du svaret. Han vil ha fred och att båda sidor ska slut mörda folk. Du vill inte att kriget ska sluta . Även i den frågan vet du min åsikt. 

Prova att ta reda på fakta från flera ställen inte bara skitmedia och tro på skiten. Snacka om naiv

Ni kan och vet allt . Fakta är inget för er. men ni har väl läst och kontrollerat Durham rapporten. Som visar vilka som är skurkar . Jag har talat om detta för er i flera år. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Ni kan och vet allt . Fakta är inget för er. men ni har väl läst och kontrollerat Durham rapporten. Som visar vilka som är skurkar . Jag har talat om detta för er i flera år. 

 

Det har du gjort om bankkrisen 2017 också och det blir inte mer sant för det ............

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Undrar egentligen vad som verkligen är sant eller inte sant när det gäller Trumpen.

Massmedia kan göra en höna av en fjäder, dessutom helt suveräna på att manipulera de ovetande.

Tror man på media är Trump en ordentlig skitstövel, ändå röstar ca 1/2 av jänkarna på honom och hans parti = 1/2 av jänkarna är också då skitstövlar - ändå ska de vara världspoliser och rädda kreti pleti när de hamnar i trubbel.

Undrar vilken statschef som är att föredra, Putin, Biden, Trump eller Xi Jinping

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
6 timmar sedan, skrev evert 1:

Undrar egentligen vad som verkligen är sant eller inte sant när det gäller Trumpen.

Massmedia kan göra en höna av en fjäder, dessutom helt suveräna på att manipulera de ovetande.

Tror man på media är Trump en ordentlig skitstövel, ändå röstar ca 1/2 av jänkarna på honom och hans parti = 1/2 av jänkarna är också då skitstövlar - ändå ska de vara världspoliser och rädda kreti pleti när de hamnar i trubbel.

Undrar vilken statschef som är att föredra, Putin, Biden, Trump eller Xi Jinping

Ingen av dem🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev evert 1:

Undrar egentligen vad som verkligen är sant eller inte sant när det gäller Trumpen.

Massmedia kan göra en höna av en fjäder, dessutom helt suveräna på att manipulera de ovetande.

Tror man på media är Trump en ordentlig skitstövel, ändå röstar ca 1/2 av jänkarna på honom och hans parti = 1/2 av jänkarna är också då skitstövlar - ändå ska de vara världspoliser och rädda kreti pleti när de hamnar i trubbel.

Undrar vilken statschef som är att föredra, Putin, Biden, Trump eller Xi Jinping

 

Att Trump är en skitstövel råder det väl ingen som helst tvekan om. Ett större narcissistiskt ego finns nog inte på denna jord. Att stora delar av den amerikanska befolkningen tillhör begåvningsreserven är också ställt utom allt tvivel. 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev evert 1:

Undrar egentligen vad som verkligen är sant eller inte sant när det gäller Trumpen.

Massmedia kan göra en höna av en fjäder, dessutom helt suveräna på att manipulera de ovetande.

Tror man på media är Trump en ordentlig skitstövel, ändå röstar ca 1/2 av jänkarna på honom och hans parti = 1/2 av jänkarna är också då skitstövlar - ändå ska de vara världspoliser och rädda kreti pleti när de hamnar i trubbel.

Undrar vilken statschef som är att föredra, Putin, Biden, Trump eller Xi Jinping

 

Det är ett misstag att tro att 50% av alla Amerikaner vill se Trump som president. I senaste valet röstade 47% av Amerikanerna på Trump och bland de 47% som röstade på Trump så är det ändå runt 50% som vill se en annan Republikansk kandidat, så det gör att 1/4 vill se Trump som President.

 

Konstigt, kan jag tycka, men han är ändå ungefär 100 gånger bättre än Putin och 1,000 gånger bättre än Xi då det ändå finns checks & balances som begränsar hans makt, det gör det inte i Ryssland eller Kina. Jag har väldigt lågt förtroende för Biden, framförallt beroende på hans ålder, men jag tror han har hyfsat bra folk omkring sig.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Du Atom tror att du tänker rätt men ändå har du HELT fel.

När du frågar en republikan är det bara Trump som gäller, endast just han som kan ställa allt till rätta.

När du pratar om 25 % så är statiskt sett du rätt ute men eftersom ändå majoriteten av republikanerna väljer Trump sluter sig alla bakom honom, just så det fungerar i USA.

Sedan finns det republikaner som INTE kan med Trump och en del av dem röstar just på Biden om de röstar över huvud taget - eftersom de anser han vara helt ofarlig

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skulle nog Donald behövas, för att städa upp lite i vita huset. 
Vilka clowner.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Nu skulle nog Donald behövas, för att städa upp lite i vita huset. 
Vilka clowner.

 

Vet inte om städmetoden han använder ger så bra resultat. Kasta in en handgranat rör mest till det istället för att städa upp något.....

Lämnar bara ett kaos efter sig som någon annan sedan får röja upp och risken är att skadorna kommer kosta väldigt mycket pengar att fixa och ta väldigt lång tid....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Vet inte om städmetoden han använder ger så bra resultat. Kasta in en handgranat rör mest till det istället för att städa upp något.....

Lämnar bara ett kaos efter sig som någon annan sedan får röja upp och risken är att skadorna kommer kosta väldigt mycket pengar att fixa och ta väldigt lång tid....

 

Håller delvis med.

Problemet just nu är väl att det som krävs är just en "handgranat".

 

Att fjolla runt och vara tolerant mot allt och alla, helt utan gränser, är ju anledningen till varför det ser ut som det gör.

Det blir helt enkelt dyrare och svårare att styra upp, ju längre detta förfall får fortsätta.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Håller delvis med.

Problemet just nu är väl att det som krävs är just en "handgranat".

 

Att fjolla runt och vara tolerant mot allt och alla, helt utan gränser, är ju anledningen till varför det ser ut som det gör.

Det blir helt enkelt dyrare och svårare att styra upp, ju längre detta förfall får fortsätta.

 

USA har betydande strukturella problem djupt ner "på baksidan" av sin politik där allt styrs av pengar så alla former och politiska viljor att reformera och utveckla landet antingen stoppas längre ner i systemet eller klassas som "kommunism"

 

Det är helt otroligt att världens största demokrati och världens mäktigaste land bara kan producera så otroligt värdelösa eller till och med livsfarliga och psykiskt sjuka presidentkandidater. Det säger tyvärr mycket om hur sjukt landet USA egentligen är på djup nivå.

 

Lite typiskt USA kanske. Blankt, vackert och "perfekt" på ytan men riktigt ruttet under ytan.

 

Finns t.ex inget land i världen med så höga sjukvårdskostnader men ändå är dess folk till stora delar väldigt fattiga och mer eller mindre saknar möjlighet till kvalificerad sjukvård

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

 

Håller delvis med.

Problemet just nu är väl att det som krävs är just en "handgranat".

 

Att fjolla runt och vara tolerant mot allt och alla, helt utan gränser, är ju anledningen till varför det ser ut som det gör.

Det blir helt enkelt dyrare och svårare att styra upp, ju längre detta förfall får fortsätta.

 

Har hängt med dåligt på slutet uppenbarligen.  Vad fjollas det runt med helt utan gränser?

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Har hängt med dåligt på slutet uppenbarligen.  Vad fjollas det runt med helt utan gränser?

 

Googla på fjolleri och vita huset... :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Googla på fjolleri och vita huset... :D 

Varför skickar du aldrig med några länkar på dina påståenden?, en fråga i all välmening.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Googla på fjolleri och vita huset... :D 

Vilket fjolligt svar !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev 65Selander:

Varför skickar du aldrig med några länkar på dina påståenden?, en fråga i all välmening.

 

Jag lägger ofta till länkar, men ibland så behövs det inte eftersom det är uppenbart vad som är fjolligt. Och är man intresserad, så vet man redan vad det handlar om.

Och vet man inte, så är man inte intresserad och då hjälper inga länkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

USA har betydande strukturella problem djupt ner "på baksidan" av sin politik där allt styrs av pengar så alla former och politiska viljor att reformera och utveckla landet antingen stoppas längre ner i systemet eller klassas som "kommunism"

 

Det är helt otroligt att världens största demokrati och världens mäktigaste land bara kan producera så otroligt värdelösa eller till och med livsfarliga och psykiskt sjuka presidentkandidater. Det säger tyvärr mycket om hur sjukt landet USA egentligen är på djup nivå.

 

Lite typiskt USA kanske. Blankt, vackert och "perfekt" på ytan men riktigt ruttet under ytan.

 

Finns t.ex inget land i världen med så höga sjukvårdskostnader men ändå är dess folk till stora delar väldigt fattiga och mer eller mindre saknar möjlighet till kvalificerad sjukvård

 

Bra inlägg och jag håller med helt rent ytligt.

Det är när vi börjar gå djupare som du och jag tycker olika, gissar jag.

 

Och till sist...

Amerika har enligt mig flera bra kandidater.

Vivek och RFK för att nämna ett par.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

 

Bra inlägg och jag håller med helt rent ytligt.

Det är när vi börjar gå djupare som du och jag tycker olika, gissar jag.

 

Och till sist...

Amerika har enligt mig flera bra kandidater.

Vivek och RFK för att nämna ett par.

 

Alla kan ju inte ha samma åsikter som dig......

 

Problemen i USA är lite som i Thailand. De som med hjälp av landets "politiska system" tar sig till valbar plats är inte de man vill kunna välja på

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

 

Jag lägger ofta till länkar, men ibland så behövs det inte eftersom det är uppenbart vad som är fjolligt. Och är man intresserad, så vet man redan vad det handlar om.

Och vet man inte, så är man inte intresserad och då hjälper inga länkar.

Fjolligt var det när Trump var där och eftersom alla vet att det är sant så behövs det inga länkar...

Link to comment
Dela på andra sajter

IMG_1141.thumb.jpeg.58ec52df6167f07fd02040f009a898b5.jpeg

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-06-11 at 01:56, skrev evert 1:

Du Atom tror att du tänker rätt men ändå har du HELT fel.

När du frågar en republikan är det bara Trump som gäller, endast just han som kan ställa allt till rätta.

När du pratar om 25 % så är statiskt sett du rätt ute men eftersom ändå majoriteten av republikanerna väljer Trump sluter sig alla bakom honom, just så det fungerar i USA.

Sedan finns det republikaner som INTE kan med Trump och en del av dem röstar just på Biden om de röstar över huvud taget - eftersom de anser han vara helt ofarlig

 

Nej, jag har helt rätt. Att 47% röstade på Trump vid förra valet innebär inte att 47% av alla amerikaner vill se honom som President precis som det inte innebär att 53% vill ha Biden som President. Det är bara runt 10% av alla registrerade Republikaner som röstar i primärvalet och gör man bra ifrån i de 3-4 första delstaterna som röstar så kan det räcka med så lite som 1% av alla registrerade Republikaner för att bli deras representant. Får man sedan en svag motståndare, som Hillary, så kan det alltså räcka att runt 0.5% av alla amerikaner verkligen ville ha en viss President. 

 

USA är på det sättet, precis som på många andra sätt, extremt. Även i Sverige och andra demokratier fungerar det dock på liknande sätt. Kristersson är vår Statsminister trots att Moderaterna bara fick 19% av rösterna. Bland de som röstade på M tror jag att färre än 50% ville se Ulf som Moderaternas partiledare så även han är förstaval för färre än 10% av befolkningen.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-06-13 at 15:52, skrev Surin P3:

 

Bra inlägg och jag håller med helt rent ytligt.

Det är när vi börjar gå djupare som du och jag tycker olika, gissar jag.

 

Och till sist...

Amerika har enligt mig flera bra kandidater.

Vivek och RFK för att nämna ett par.

 

Jag googlade inte fjolligt, men däremot de kandidater som du tycker är bra  i det kommande amerikanska presidentvalet. Givetvis använde jag mig av framgooglade resultat från din favoritsajt Wikipedia. Vivek först.  Särskilt åsikterna om röstningsålder och dess undantag sticker ut för mig, liksom åsikterna om Ryssland/Ukraina/NATO:


Ramaswamy has argued that American-style capitalism provides an antidote to India's caste system by offering lower-caste citizens more economic opportunities. He has proposed repealing a law that forces presidents to spend all the money Congress appropriates. He has said that he opposes teaching critical race theory. He opposes affirmative action, calling it the "single biggest form of institutionalized racism in America today".

He has signaled support for a six-week abortion ban, with exceptions for rape, incest, and danger to the woman's life. He supports abolishing the Department of Education, the Federal Bureau of Investigation (FBI), and the Internal Revenue Service (IRS), and supports an 8-year term for all government employees.

Ramaswamy favors raising the voting age to 25 in most circumstances. The policy change, which would have to be done by constitutional amendment, would allow citizens between 18 and 24 to vote only if they are enlisted in the military, work as first-responder personnel, or pass a civics test.

Ramaswamy favors "major concessions to Russia" in the Russo-Ukrainian war and ending military support to Ukraine because the "Sino-Russian alliance is the top threat we face." He supports banning Ukraine from NATO and allowing Russia to occupy regions of Ukraine in exchange for an agreement that Russia end its alliance with China.

 

MED "RFK"  antar jag att du menar Robert F. Kennedy. Inlagan om honom var så lång att jag inte citerar den, men han verkar vara emot rätt mycket. Däremot väldigt mycket för en bättre miljö, vilket är intressant. Supportade Al Gore redan 2000 under dennes presidentkampanj och verkar gilla MPR:s favoritelev Greta Thunberg. Emot fossilindustrin liksom kol, geoengineering och kärnkraft.  Kanske ingen jag skulle tro att just du skulle lansera som bra. Menar du någon annan?

 

image.png.c8a656b04b3e2f0a61c0a87f8dae2e00.png

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Expert: Dokumentåtalet är helt förödande för Trump

 

Det som hittills framkommit i dokumentåtalet mot Donald Trump är ”helt förödande” för expresidenten. Det säger Catherine Ross, juridikprofessor vid George Washington University, i en intervju med TT.

Hon häpnade när hon såg att Trump förvarat hemligstämplat material, i vissa fall topphemliga dokument, i en röra i badrummet och blandat med personliga tillhörigheter som skjortor och skor.

– Det finns bilder som en av hans anställda tagit där en låda fallit till golvet, dokumenten hade spridits överallt. Vissa var märkta som ”bara tillgängliga för våra fem närmaste allierade”, som ramlat ut på golvet.

Ross avfärdar Trumps påstående att presidentregisterlagen ger honom rätt att ha dokumenten.

– Han hittar bara på. Presidentregisterlagen säger det exakt motsatta.

 

https://omni.se/expert-dokumentatalet-ar-helt-forodande-for-trump/a/8JVmXx

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...