Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Nästan allt tyder nu på att Demokraterna behåller makten i Senaten, och förmodligen ökar från 50 till 51 mandat. Oerhört ovanligt att partiet som innehar Vita Huset inte tappar ett par mandat i mellanårsvalet, och tar man dessutom med faktumet att Biden är ovanligt impopulär samt alla ekonomiska problem som drabbat USA, och världen, så borde Republikanerna plockat 3-5 mandat.

 

Det är tydligt att det Republikanska Partiet och dess media redan utsett Trump till syndabock och jag tror att alla demokratiska strateger ser Trump, och till viss del Högsta Domstolen, som deras enda realistiska chans att behålla Vita Huset 2024. Skulle Trump dra sig tillbaka och HD inte pusha vidare angående abortfrågan så ger jag Biden mindre än 10% chans att vinna igen, även om HD står fast vid inskränkningar angående aborträtten så ger jag honom mindre än 20% chans.

 

Skulle Trump vara motkandidaten så är dock även en allt tydligare senil Biden storfavorit. En sur och förbannad Trump som pissar på DeSantis och det Republikanska Partiet i allmänhet kan också ge Biden en rimlig chans.

 

Republikanernas chans är att nu snabbast möjligt koppla bort Trump från partiet men det blir inte lätt; han har fortfarande en hel del fanatiska anhängare som inte helt självklart kommer rösta på DeSantis om de tycker att Trump behandlats orättvist. 

 

DeSantis mot Biden, eller förhoppningsvis en bättre kandidat, vore mycket intressantare än valen mot Hillary och Biden då allt bara handlade om Trump som person. DeSantis står långt till höger om Trump, både ekonomiskt och socialt, och är den mest extreme kandidaten i modern historia.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

men det blir inte lätt; han har fortfarande en hel del fanatiska anhängare som inte helt självklart kommer rösta på DeSantis om de tycker att Trump behandlats orättvist. 

Dessa individer är ju rättshaverister

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om Trumpen är lite trumpen idag?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Donald Trump är tydligen populär  på Twitter.

 

Hans konto där har varit avstängt en lång tid, men öppnades igen nu av nye Twitterägaren Elon Musk.

 

På ett dygn fick Trump 86 miljoner nyregistrerade följare på Twitter , och det  utan att ha skrivit något inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Donald Trump är tydligen populär  på Twitter.

 

Hans konto där har varit avstängt en lång tid, men öppnades igen nu av nye Twitterägaren Elon Musk.

 

På ett dygn fick Trump 86 miljoner nyregistrerade följare på Twitter , och det  utan att ha skrivit något inlägg.

 

Många som vill se vad det är för idi*tier han kommer att vräka ur sig nu.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev John Khonken:

Vilken tur att vi här på MPR alltid vet bäst. 

 

13 minuter sedan, skrev John Khonken:

Vilken tur att vi här på MPR alltid vet bäst. 

Ja det finns några som vet alllt och några som är klok och är tyst

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

 

Ja det finns några som vet alllt och några som är klok och är tyst

Vilken grupp tillhör du?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Vilken grupp tillhör du?

Vilken grupp tillhör du om man får undra?

Själv hör jag till dom infantila som borde veta bättre. Men gör det inte..

 

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev ftn705:

Vilken grupp tillhör du om man får undra?

Själv hör jag till dom infantila som borde veta bättre. Men gör det inte..

 

Mvh.Frazze

Ja eftersom du svarar på en fråga som inte ens är ställd till dig så..........

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket liv det kommer bli på Twitter om Kung Trump börjar twittra igen.

 

Vi får väl se om det händer.

Han kanske inte får eller kan pga Truth Social...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-11-13 at 19:47, skrev Kenneth4618:

Undrar om Trumpen är lite trumpen idag?

Inte bara lite trumpen utan riktigt utom kontroll!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Tanken kom mitt under Joe Bidens tal i Polen om ett år av krig i Ukraina.

För tänk om...

Tänk om USA:s president fortfarande hetat Donald Trump.

 

https://www.expressen.se/kronikorer/mats-larsson/tank-om-usas-president-annu-hetat-donald-trump-4ydez/

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
14 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Tanken kom mitt under Joe Bidens tal i Polen om ett år av krig i Ukraina.

För tänk om...

Tänk om USA:s president fortfarande hetat Donald Trump.

 

https://www.expressen.se/kronikorer/mats-larsson/tank-om-usas-president-annu-hetat-donald-trump-4ydez/

 

Helt säker på att Putin har bilder på när Donald ”grab them by the pussy” Trump har sex med minst två ryska luder! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Experter: Fox News riktigt illa ute efter avslöjandet

 

Avslöjandena om att Fox News-profiler aldrig trodde på Donald Trumps påståenden om valfusk gör att tv-kanalen är riktigt illa ute, uppger flera juridiska experter.

Förra veckan lämnade rösträkningsföretaget Dominion, som stämt Fox News för vad tv-bolaget påstod om deras räkningsmaskiner, in läckta meddelanden som visade att flera högt uppsatta på Fox News privat insåg att Trumps påståenden var tagna ur luften.

– Det här innebär att Fox är i allvarlig fara att fällas för förtal, säger advokaten David Korzenik till CNN.

 

https://omni.se/experter-fox-news-riktigt-illa-ute-efter-avslojandet/a/5BWEgX

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Tallviking:

Experter: Fox News riktigt illa ute efter avslöjandet

 

Avslöjandena om att Fox News-profiler aldrig trodde på Donald Trumps påståenden om valfusk gör att tv-kanalen är riktigt illa ute, uppger flera juridiska experter.

Förra veckan lämnade rösträkningsföretaget Dominion, som stämt Fox News för vad tv-bolaget påstod om deras räkningsmaskiner, in läckta meddelanden som visade att flera högt uppsatta på Fox News privat insåg att Trumps påståenden var tagna ur luften.

– Det här innebär att Fox är i allvarlig fara att fällas för förtal, säger advokaten David Korzenik till CNN.

 

https://omni.se/experter-fox-news-riktigt-illa-ute-efter-avslojandet/a/5BWEgX

 

Givetvis helt väntat men det blir ett intressant legalt efterspel; faktum är ju att det är olagligt och straffbart att publicera något man vet, eller borde veta, är felaktigt.

 

Jag kan heller inte låta bli att tänka på forumets egna valförnekare, och de är väl åtminstone 15-20 stycken. Här finns alltså dokument där Murdoch, Tucker Carlson, Sean Hannity, and Laura Ingraham (alla personer de ofta länkat till) driver med hur absurda lögnerna är och hur korkade de tittare är som faktiskt går på deras lögner. Skulle jag vara någon av dessa 15-20 valförnekare så skulle jag vara heligt förbannad, "deras lögner har fått mig att framstå som korkad och lättlurad", men något sådant kommer vi givetvis inte se. Det blir locket på eller kanske något förvirrat inlägg om att "flytta fokus och undvika fakta". 

 

Nåja, utan dessa förvirrade människor vore forumet så mycket fattigare så hoppas de repar mod och tar sig ann nästa "orättvisa". 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Murdoch: Fox-profiler stod bakom valfusklögner

 

Mediemogulen Rupert Murdoch, ägare till bland annat amerikanska Fox News, medger att vissa av kanalens profiler stödde ex-president Donald Trumps falska påståenden om fusk i presidentvalet. Det rapporterar AP.

Det framgår av nya dokument som offentliggjorts i rättegången mellan Fox News och rösträkningsmaskinsföretaget Dominion.

Tillfrågad om huruvida han var medveten om att Fox-kommentatorerna Lou Dobbs, Maria Bartiromo, Jeanine Pirro och Sean Hannity stödde teorierna om valfusk svarar Murdoch: ”ja, de stödde”.

I september 2020 ska den 91-årige mogulen ha uttryckt att Dobbs borde avskedas, och kallat honom extremist. Han uppges också ha kallat Trumps advokat Rudy Giuliani ”extremt partisk”. När han fick frågan om han kunde ha stoppat Giulianis tv-framträdanden svarade Murdoch:

– Det kunde jag ha gjort, men det gjorde jag inte.

 

https://omni.se/murdoch-fox-profiler-stod-bakom-valfusklogner/a/P40LG6

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-28 at 12:36, skrev Tallviking:

Murdoch: Fox-profiler stod bakom valfusklögner

 

Mediemogulen Rupert Murdoch, ägare till bland annat amerikanska Fox News, medger att vissa av kanalens profiler stödde ex-president Donald Trumps falska påståenden om fusk i presidentvalet. Det rapporterar AP.

Det framgår av nya dokument som offentliggjorts i rättegången mellan Fox News och rösträkningsmaskinsföretaget Dominion.

Tillfrågad om huruvida han var medveten om att Fox-kommentatorerna Lou Dobbs, Maria Bartiromo, Jeanine Pirro och Sean Hannity stödde teorierna om valfusk svarar Murdoch: ”ja, de stödde”.

I september 2020 ska den 91-årige mogulen ha uttryckt att Dobbs borde avskedas, och kallat honom extremist. Han uppges också ha kallat Trumps advokat Rudy Giuliani ”extremt partisk”. När han fick frågan om han kunde ha stoppat Giulianis tv-framträdanden svarade Murdoch:

– Det kunde jag ha gjort, men det gjorde jag inte.

 

https://omni.se/murdoch-fox-profiler-stod-bakom-valfusklogner/a/P40LG6

 

Jag skulle bara älska att läsa Konkens, eller ännu hellre P3 eller någon av de mer sofistikerade valförnekarnas, förklaringar till detta. De utlovade ju verkligen att  "om två veckor så kommer tomten, det har Tucker sagt", men det gjorde han ju aldrig. Nu säger Tucker mfl att han bara drev med dem och han tar inget ansvar utan hävdar att givetvis "visste alla att han bara skämtade".

 

Nej, nästan 50% av alla amerikaner uppfattade inte att Tucker skämtade; de trodde på honom och hans ord ledde till att de inte längre tror på den demokratiska processen. Jag tycker att Tucker och hans polare ska låsas in för all framtid, de har sålt ut hela västvärldens framtid till Putin och Xi. Att Konken trodde på honom kan vi givetvis köpa men att P3 och ett par andra med närmast normal IQ också gick på det visar faran med att Tucker mfl tillåts skämta på bästa sändningstid.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
41 minuter sedan, skrev Atom:

 

Jag skulle bara älska att läsa Konkens, eller ännu hellre P3 eller någon av de mer sofistikerade valförnekarnas, förklaringar till detta. De utlovade ju verkligen att  "om två veckor så kommer tomten, det har Tucker sagt", men det gjorde han ju aldrig. Nu säger Tucker mfl att han bara drev med dem och han tar inget ansvar utan hävdar att givetvis "visste alla att han bara skämtade".

 

Nej, nästan 50% av alla amerikaner uppfattade inte att Tucker skämtade; de trodde på honom och hans ord ledde till att de inte längre tror på den demokratiska processen. Jag tycker att Tucker och hans polare ska låsas in för all framtid, de har sålt ut hela västvärldens framtid till Putin och Xi. Att Konken trodde på honom kan vi givetvis köpa men att P3 och ett par andra med närmast normal IQ också gick på det visar faran med att Tucker mfl tillåts skämta på bästa sändningstid.  

 

Hans senaste bravad i nyheterna idag gör nog inte att hans trovärdighet når nya höjder mer än för de mest "hårdhudade"

 

Donald Trump har släppt en singel

 

USA:s tidigare president Donald Trump har gjort en välgörenhetssingel tillsammans med J6 Prison Choir, rapporterar The Guardian.

Kören består av 20 män som fängslats för sin inblandning i stormningen av Kapitolium den 6 januari 2021.

Den 2.20 minuter långa låten heter ”Justice for all”. Fängelsekören sjunger USA:s nationalsång. Trumps bidrag är att han läser upp amerikanska trohetseden. Det hela avslutas med att kören ropar ”USA, USA, USA”.

Enligt Forbes så vill Trump samla in pengar till familjerna till de personer som fängslats efter stormningen. Dock inte till personer som skadat poliser.

Kritiker har kallat låten för ”en desinformationstaktik rakt ur den auktoritära spelboken”.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Atom:

 

Jag skulle bara älska att läsa Konkens, eller ännu hellre P3 eller någon av de mer sofistikerade valförnekarnas, förklaringar till detta. De utlovade ju verkligen att  "om två veckor så kommer tomten, det har Tucker sagt", men det gjorde han ju aldrig. Nu säger Tucker mfl att han bara drev med dem och han tar inget ansvar utan hävdar att givetvis "visste alla att han bara skämtade".

 

Nej, nästan 50% av alla amerikaner uppfattade inte att Tucker skämtade; de trodde på honom och hans ord ledde till att de inte längre tror på den demokratiska processen. Jag tycker att Tucker och hans polare ska låsas in för all framtid, de har sålt ut hela västvärldens framtid till Putin och Xi. Att Konken trodde på honom kan vi givetvis köpa men att P3 och ett par andra med närmast normal IQ också gick på det visar faran med att Tucker mfl tillåts skämta på bästa sändningstid.  

Tyvärr finns det inte en chans i helvete att någon varken du eller TV kan överbevisa såna

gossar som Surin och konken för dom spelar i en annan division i tänkandet

Surin och John K spelar i en annan divicion av tänkande

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Atom:

 

Jag skulle bara älska att läsa Konkens, eller ännu hellre P3 eller någon av de mer sofistikerade valförnekarnas, förklaringar till detta. De utlovade ju verkligen att  "om två veckor så kommer tomten, det har Tucker sagt", men det gjorde han ju aldrig. Nu säger Tucker mfl att han bara drev med dem och han tar inget ansvar utan hävdar att givetvis "visste alla att han bara skämtade".

 

Nej, nästan 50% av alla amerikaner uppfattade inte att Tucker skämtade; de trodde på honom och hans ord ledde till att de inte längre tror på den demokratiska processen. Jag tycker att Tucker och hans polare ska låsas in för all framtid, de har sålt ut hela västvärldens framtid till Putin och Xi. Att Konken trodde på honom kan vi givetvis köpa men att P3 och ett par andra med närmast normal IQ också gick på det visar faran med att Tucker mfl tillåts skämta på bästa sändningstid.  

 

Jag tror du överdriver min övertygelse om valfusk lite grann. Eller kanske rättare sagt storleken på den. 

 

Att det förekom valfusk på olika nivåer är fortfarande klart, men att det hade någon inverkan på resultatet är inte troligt.

 

Och det sade jag redan när det begav sig.

 

On 2020-11-10 at 16:38, skrev Surin P3:

Inte för att jag tror att Trumps prat om valfusk kommer att ge något positivt resultat, men i grunden så handlar det om att de röstande ska få sin röst räknad på rätt sätt.

Det finns en minimal risk att det förekommit röstfusk som gett felaktigt resultat och ett sätt att få till en framtida transparens för (bl.a.) USA val är att förbättra systemet. Och se till att rösthantering i presidentval sker på federal nivå och inte statlig. 

 

Det skulle underlätta framtida val nåt enormt om det fanns en transparens och enkelhet för de röstande att se resultatet.

Det är helt tragiskt att ett land som USA inte kan få fram ett bättre valsystem.

Det är ändå 2020 nu. :D 

 

Vi kan gå in i en djupare diskussion om valfusket eller våra teorier, det kan vara intressant.

Och jag kan säga att jag kommer ihåg att jag verkligen ville att valfusket skulle "ge resultat".

Så du har inte helt fel i ditt inlägg ovan.

 

Men du har ju själv lite att förklara... Hehe.

Till exempel inlägg där du skriver att "Det finns precis hur många bevis  som helst på att Trumps kampanj samarbetade med Ryssland".

 

Och om några år kan vi ge oss på Nord Stream attentatet. :D 

 

Och sen efter det; ivermectin. Oooooh...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...