Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

En foliehattsemoji vore bra att ha.

Ja det måste ju finnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Nu börjar det  hända saker. Bra inte en dag för tidigt. Sanningen ska alltid segra. Slut med medias skitsnack. Spännande hur det går

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=918166

Blir väl som vanligt med Trumps anhängare att dom åberopar det 5:e .

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Vad är mest överraskande?

Att Kånken helt plötsligt vill ha fram sanningen eller det faktum att han läser Aftonbladet?

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
14 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Vad är mest överraskande?

Att Kånken helt plötsligt vill ha fram sanningen eller det faktum att han läser Aftonbladet?

Jag vill alltid ha sanningen. Det är du och dina gelikar som tror på allt som media skriver.

Den andra punkten ger jag dig rätt för. Jag läser mycket ogärna något i våra media. Men undantag finns alltid.

Trumpen är en sådan. Det är så kul att läsa allt negativt som skrivs . Medans Biden gänget får göra som dom vill med allt.

Bävern om du läser lite annan media kan du få uppslag vad som verkligen händer.

Den här gången gäller det valfusket. Spännande blir det'.

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
31 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jag vill alltid ha sanningen. Det är du och dina gelikar som tror på allt som media skriver.

Den andra punkten ger jag dig rätt för. Jag läser mycket ogärna något i våra media. Men undantag finns alltid.

Trumpen är en sådan. Det är så kul att läsa allt negativt som skrivs . Medans Biden gänget får göra som dom vill med allt.

Bävern om du läser lite annan media kan du få uppslag vad som verkligen händer.

Den här gången gäller det valfusket. Spännande blir det'.

Du har missförstått vad som är sanning och fake news. Du får fake news, alternativa fakta och propaganda. Sanningen är något helt annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver
23 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jag vill alltid ha sanningen. Det är du och dina gelikar som tror på allt som media skriver.

Den andra punkten ger jag dig rätt för. Jag läser mycket ogärna något i våra media. Men undantag finns alltid.

Trumpen är en sådan. Det är så kul att läsa allt negativt som skrivs . Medans Biden gänget får göra som dom vill med allt.

Bävern om du läser lite annan media kan du få uppslag vad som verkligen händer.

Den här gången gäller det valfusket. Spännande blir det'.

Bra att du har ändrat dig för tidigare gick du på alla tänkbara konspirationsteorier så länge det gynnade Trumpen. Tänk att en sossetidning kunde ge dig sanningen.

Men jag varken orkar eller har tid att läsa annan media. Är helt ointresserad och jag är upptagen med att leva mitt lugna liv utan att oroa mig över saker som inte berör mig. Dock kul för dig att du är så exalterad. 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag förstår om alla bara tänker på sig själva. Det verkar vara det nya Sverige.  Ska Sverige  vända upp måste vi ha hjälp utifrån. Då finns det enligt mig två scenarior. 

World Ekonomic forum som har bestämt att. Vi ska vara lyckliga som slavar. Allt ägas av Global State

                                              ELLER

Så ser vi till att Trumpen eller hans gäng får makten så fort som möjligt. Så att Usa åter blir dragloket i Världen . 

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
47 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jag förstår om alla bara tänker på sig själva. Det verkar vara det nya Sverige.  Ska Sverige  vända upp måste vi ha hjälp utifrån. Då finns det enligt mig två scenarior. 

World Ekonomic forum som har bestämt att. Vi ska vara lyckliga som slavar. Allt ägas av Global State

                                              ELLER

Så ser vi till att Trumpen eller hans gäng får makten så fort som möjligt. Så att Usa åter blir dragloket i Världen . 

Eller så slutar du att tro på konsperationsteorier, punkt 1.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ThailandNovise:

Eller så slutar du att tro på konsperationsteorier, punkt 1.

Alla tänker på sej själv det är väl inte nåt nytt. Klart man sköter om sej själv och familj det är

väl inget fel i det. Men Som JK bara kör på konsperationsteorier inte lätt. Du verkar ägas av nån

vem är det som du skriver

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
27 minuter sedan, skrev Boa52:

Alla tänker på sej själv det är väl inte nåt nytt. Klart man sköter om sej själv och familj det är

väl inget fel i det. Men Som JK bara kör på konsperationsteorier inte lätt. Du verkar ägas av nån

vem är det som du skriver

Hmm, behöver en rejäl sup för att avkoda meddelandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Hmm, behöver en rejäl sup för att avkoda meddelandet.

Om du har problem med mitt inlägg räcker det inte med nån avkodning. En sup visar bara vem du är

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
3 timmar sedan, skrev John Khonken:

Jag förstår om alla bara tänker på sig själva. Det verkar vara det nya Sverige.  Ska Sverige  vända upp måste vi ha hjälp utifrån. Då finns det enligt mig två scenarior. 

World Ekonomic forum som har bestämt att. Vi ska vara lyckliga som slavar. Allt ägas av Global State

                                              ELLER

Så ser vi till att Trumpen eller hans gäng får makten så fort som möjligt. Så att Usa åter blir dragloket i Världen . 

 

Fortsatt lika intressant att dina sinnesförvirrade inlägg numer endast förefaller ha en supporter här på forumet. Hur tänker du @Surin P3 när du håller med Khonken i alla hans villfarelser? Det är egentligen det enda intressanta i alla dessa pantade inlägg han skriver. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
6 minuter sedan, skrev Boa52:

Om du har problem med mitt inlägg räcker det inte med nån avkodning. En sup visar bara vem du är

Två supar visar vem du är.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Fortsatt lika intressant att dina sinnesförvirrade inlägg numer har endast förefaller ha en supporter här på forumet. Hur tänker du @Surin P3 när du håller med Khonken i alla hans villfarelser? Det är egentligen det enda intressanta i alla dessa pantade inlägg han skriver. 

Surin P3 har  samma tankar som JK därför får han skriva sin skit på MPR

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev ThailandNovise:

Två supar visar vem du är.

Du dricker 2 supar då vet du vem jag är. Konstigt

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
1 minut sedan, skrev Boa52:

Du dricker 2 supar då vet du vem jag är. Konstigt

Nä du.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

En stämningsansökan mot USA:s tidigare president Donald Trump och tre av hans barn har lämnats till delstatsdomstolen i New York.

 

Delstatsåklagare drar Trump inför rätta

Fallet är civilrättsligt fall och handlar om Trumps verksamhet som fastighetsmogul. Familjebolaget misstänks för att systematiskt ha lurat samhället på pengar.

Chefen för delstatens justitiedepartementet Letitia James – som är demokrat – har tidigare sagt att hon har hittat ”betydande bevis” för att företaget Trump Organization har övervärderat tillgångar för att få lån, och har undervärderat dem för att sänka skatten.

I augusti utfrågades Donald Trump under ed i New York om sina fastighetsaffärer. Han valde då att tiga genom att åberopa det femte tillägget i den amerikanska författningen.

Tillägget innebär bland annat rätten att inte vittna mot sig själv, och inte svara på frågor.

Vid en pressträff efter onsdagens besked sade James till journalister att hon vill att den tidigare presidenten ska betala drygt 2,7 miljarder i straffavgifter – samt att förbjuda Trumps familj ”från att driva New York-affärer för gott” och hindra honom och hans företag från att köpa fastigheter i delstaten i fem år.

Förutom Trumps tre äldsta barn – Donald Jr., Ivanka och Eric Trump – nämns i stämningsansökan även de två mångåriga medarbetarna Allen Weisselberg och Jeffrey McConney.

Letitia James sade också att hennes kansli överlämnat en skrivelse om brottslig verksamhet i fallet till USA:s justitiedepartement.

 

https://www.svd.se/a/wA8K7n/delstatsaklagare-drar-trump-infor-ratta

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Trump är nog en riktig rufflare, men vilka höga byråkrater är inte det. en del mer eller mindre lagligt medans andra är riktigt fula, tänker då närmast på Putin och hanses anhang.

Dessa oligarker, man kan undra hur de förskaffat sig sina enorma tillgångar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

USA:s tidigare president Donald Trump låter hälsa att efter Elon Musks övertagande av plattformen är Twitter ”nu i sansade händer”.

”Jag är mycket glad över att Twitter nu är i sansade händer och inte längre kommer att drivas av den radikala vänsterns galningar och knäppskallar, som verkligen hatar vårt land”, skriver Trump på sin sociala medieapp Truth Social.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tidig kväll i Thailand, tidig morgon i USA. Då kan man följa mellanårsvalet på amerikansk TV. Växlar lite mellan @John Khonken , @flebbe och @Surin P3 s favoritkanal Fox News 😉, och CNN (som var min bästa nyhetskälla förr  men definitivt inte är det längre). Båda skärper sig dock lite under de här valdagarna, så var det förra gången också, och båda är relativt objektiva i sin rapportering. 

 

Lågvattenmärket hittills är  från Fox, som rätt fult insinuerade att den strokedrabbade demokraten Fetterman vann senatsvalet i Pennsylvania mest på grund av att folk hann förtidsrösta på honom innan stroken OCH att det även var valfusk. Sura såklart eftersom det var en nyckelstat för om Rpublikanerna ska återta en majoritet i senaten. Men CNN lär väl kontra med något motsvarande fult så småningom.

 

Generellt sett verkar det gå lite sämre än väntat för republikanerna. De de kan nog ändå få majoritet i representanthuset, men ser lite tyngre ut med senaten. I Florida, klassisk "swing-state" tar de däremot  storslam. Den kan nog numera skrivas av från listan av swing-states och betraktas som röd.

 

image.thumb.png.cba4113d81ebd9d5774405f54159b364.png

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som många Republikaner är glada för att dom har ett alternativ till Trump nu att välja på (De Santis)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...